Oud 17-02-2006, 12:20
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik vroeg me af of je recht hebt op studietegemoetkoming/studiefinanciering als je thuisstudie volgt bij bijv. LOI of NTI. Ik kan niet echt wat op het internet of op IBG vinden (kan aan mij liggen hoor). Hebben mensen hier ervaring mee? Zo ja, ervaringen worden ook op prijs gesteld .
__________________
.
Advertentie
Oud 17-02-2006, 12:28
Barry K
Barry K is offline
Volgens mij heb je dan geen recht op studiefinanciering, weet het haast wel zeker.
__________________
No nonsense
Oud 17-02-2006, 12:45
Verwijderd
Nee.
Oud 17-02-2006, 12:55
Verwijderd
Het lijkt me sterk dat je dan stufi krijgt, ik denk het net als bovenstaande posters niet, maar wat precies het onderscheidend criterium is weet ik niet. Ik denk omdat het LOI geen 'echt' onderwijs aanbiedt, alleen cursussen, waarvan je bij sommigen wel een erkend diploma krijgt maar het is geen 'echt' voltijds- of duaal onderwijs.
Oud 17-02-2006, 13:00
Barry K
Barry K is offline
Ik denk dat het op hetzelfde criterium wordt afgekeurd als erkende school om studiefinanciering voor te krijgen als particuliere scholen.
Het heeft dus niets te maken met dat je bijvoorbeeld wel voor je 'examen' gaat.
__________________
No nonsense
Oud 17-02-2006, 15:13
Estar
Estar is offline
Je kunt een tegemoetkoming krijgen als je bij het loi studeerd, nti weet ik nti want die wordt niet overal als zijnde goede instantie aanschouwt.

Het is een eenmalig tegemoetkoming, en dat is afhankelijk van het aantal uur dat je hebt, je moet bij de loi dan het laten steken of een bewijs aanvragen dat je dan ook echt daar studeerd, niet viavia of anders.

bij het ib-groep staat het onder deeltijd dacht ik.
Oud 17-02-2006, 16:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een vriendin van mij doet vwo staatsexamen bij het NTI en daarbij heb je geen recht op studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren omdat het geen erkende onderwijsinstelling is ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2006, 16:50
Verwijderd
Het is wel een erkende onderwijsinstelling, maar die vergoeding krijg je inderdaad niet.
Oud 17-02-2006, 16:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-02-2006 @ 17:50 :
Het is wel een erkende onderwijsinstelling, maar die vergoeding krijg je inderdaad niet.
Volgens mij was het erkend als cursusinstelling ofzo maar niet als onderwijsinstelling maar het fijne weet ik er niet meer van. Zoiets was het iig en daarom krijg je idd geen vergoeding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2006, 17:45
Estar
Estar is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-02-2006 @ 17:50 :
Het is wel een erkende onderwijsinstelling, maar die vergoeding krijg je inderdaad niet.
Hij wordt door weinig instellingen erkent als goed onderwijsinstelling, de stof laat regelmatig nog te wensen over.
Oud 17-02-2006, 18:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> W, G en R
__________________
Oud 18-02-2006, 06:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-02-2006 @ 17:58 :
Volgens mij was het erkend als cursusinstelling ofzo maar niet als onderwijsinstelling maar het fijne weet ik er niet meer van. Zoiets was het iig en daarom krijg je idd geen vergoeding.
de aangeboden hbo-studies zijn door het Ministerie van OCW erkend als volwaardige HBO-studie.

je krijgt geen stufi, omdat je dat simpelweg niet krijgt voor afstandsonderwijs.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 10-05-2007, 16:02
sssanne
sssanne is offline
Ik vroeg me dit ook af idd. En wat nu als je bij LOI de lerarenopleiding (pabo) volgt?

Er staat bij dat er bij een deeltijd opleiding geen vergoeding is, uitsluitend voor de pabo.

Nu staat er op de site van loi zelf, onder studiefinanciering en tegemoetkoming vanalles over dit behalve dat er studiefinanciering geld voor de loi opleidingen.
http://www.loi.nl/Themes/Lerarenople...9?folderId=125

Maar geldt dit nu ook voor de lerarenopleiding? Wie kan me helpen?
Oud 10-05-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-02-2006 @ 17:47 :
Een vriendin van mij doet vwo staatsexamen bij het NTI en daarbij heb je geen recht op studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren omdat het geen erkende onderwijsinstelling is ofzo.
Dat, en je krijgt geen studiefinanciering omdat het LOI/NTI deeltijdonderwijs is. Als je bijvoorbeeld aan een universiteit of een hogeschool in deeltijd studeert, krijg je ook geen studiefinanciering.

Offtopic: Estar, het is 'je studeert' en niet 'je studeerd'. Brr.
Oud 10-05-2007, 16:10
sssanne
sssanne is offline
maar dus wel als je de opleiding pabo deeltijd doet, dan krijg je een tegemoetkoming. Maar je denkt dus bij een thuisstudie zoals LOI dus niet?
Oud 10-05-2007, 16:20
Verwijderd
Citaat:
sssanne schreef op 10-05-2007 @ 17:10 :
maar dus wel als je de opleiding pabo deeltijd doet, dan krijg je een tegemoetkoming. Maar je denkt dus bij een thuisstudie zoals LOI dus niet?
Ik weet het niet precies en de IBgroep zegt er bar weinig over. De site van de LOI is ook apart. Maar aangezien thuisstudies als deeltijd worden gezien volgens mij en de LOI geen erkende hogeschool is, maar ze wel HBOdiploma's aanbieden, krijg je daar denk ik geen stufi.

Een vergoeding is weer heel wat anders, trouwens.
Oud 10-05-2007, 16:22
sssanne
sssanne is offline
pff vaag gedoe, ik zat te twijfelen of een gewoon een deeltijd opleiding PABO te volgen op een school, of toch een thuisstudie te doen, maar als ik voor het een wel een tegemoetkoming krijg en de ander niet, dan is de keuze snel gemaakt.
Oud 10-05-2007, 17:27
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Wat een up
Ads door Google
Oud 10-05-2007, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 10-05-2007 @ 18:27 :
Wat een up
Nu je het zegt
Oud 11-05-2007, 11:00
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 10-05-2007 @ 18:27 :
Wat een up
idd. daarnaast is er al een ander topic over geopend, dus ik sluit deze.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.