Oud 04-01-2010, 21:09
Yokuh
Yokuh is offline
Hay,

Mijn moeder heeft sinds anderhalf jaar geleden een nieuwe man, en ik mag hem totaal niet, en hij mij ook niet.
Het is hier in huis dus aldoor één grote ruzie tussen mij en de man van m'n moeder.
Ik heb het niet over een kleine verbale ruzie die zo voorbij is, maar over ruzies die hij constant omzet naar vechtpartijen.
Mij bijvoorbeeld spontaan op de gang in een gangkast duwen en de deur tegen m'n hoofd dichtklappen, en dan later tegen m'n moeder zeggen dat ik hem ineens begon te slaan en dat hij gewoon mijn zogenaamde klappen moest afweren en daarbij mijn voorhoofd hard raakte.
M'n moeder gelooft hem altijd aangezien hij blijkbaar een stuk belangrijker is dan mij, en zal vanwege haar stijfkoppigheid mij nooit geloven. Nu begint mijn moeder sinds een paar maanden ook al te ruzieën, maar dan verbaal.

Tijdens de hoogtepunten van deze ruzies ga ik vaak een paar dagen naar m'n tante (die ik eerder beschouw als een moeder) toe aangezien zij de enige is die mij wel gelooft, maar na een jaar zegt ze nu ook achter de rug van m'n moeder (en haar man) dat ik beter maar een ander "thuis" kan zoeken, om het even makkelijk uit te drukken.

Helemaal mee eens als ik eerlijk moet zijn, maar de vraag is nog altijd, waar kan ik in vredesnaam heen op 16-17 jarige leeftijd?
Ik dacht ooit aan begeleid wonen, maar daar gaan blijkbaar de probleem jongeren heen, en hoor ik dus niet thuis.
Zelf woon ik liever gewoon zelfstandig, want dat ben ik inmiddels wel gewend omdat m'n tante de afgelopen tijd in een ziekenhuis in Engeland heeft gelegen en ze liever wou dat ik in haar huis was dan aldoor in een ruziehuis.

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om zelfstandig te wonen op mijn leeftijd?

Alvast bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2010, 21:14
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik denk als je het financieel kunt betalen, dat het wel gaat. tenminste ik ken een meisje van 17 die zelfstandig woont, maarja die komt van kamertraining af

maar ik ken ook wel mensen die kamertraining hebben gedaan, dat zijn ook niet allemaal echte probleemjongeren, gewoon mensen die om 1 of andere reden niet meer thuis kunnen wonen, net zoals jij.. en volgens mij is dat ook maar een paar maanden en dan kan je sowieso zelfstandig.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 21:51
Yokuh
Yokuh is offline
Ik keek zonet toevallig op een kamertraining website, en zag een filmpje. Daar zegt men "hier kom je als je thuis iets ergs hebt uitgespookt", en dat bevalt me niet echt (vooral als het zo'n duistere stem is die het zegt ).

Financieel zal denk ik niet een heel groot probleem zijn omdat ik een inkomen van €2500 per maand heb dat iedere maand wel een beetje steigt.
Ik heb inmiddels dus wel een goede spaarpot, want ik geef eigenlijk nooit geld uit. Alleen aan eten dat ik kan koken als ik bij m'n tante ben, en één keer in de paar maand wat nieuwe kleding.
Gas en elektra vast niet zo'n groot punt aangezien ik eerder een extra trui aan doe ipv de verwarming aanzetten, en ik een grote fan ben van spaarlampen

Laatst gewijzigd op 04-01-2010 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 22:50
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
ga naar politie, doe aangifte voor kindermishandeling en alles komt op zijn pootjes terecht
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 23:01
Yokuh
Yokuh is offline
Dan kom ik volgensmij eerder ergens waar ik niet wil zijn, zoals een pleeggezin ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 08:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hoe kom je als 17 jarige aan een salaris van dat omvang?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 09:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ga naar politie, doe aangifte voor kindermishandeling en alles komt op zijn pootjes terecht
Niet echt, dan krijgt de TS waarschijnlijk de legendarische incompetentie van Bureau Jeugdzorg over zich uitgestort. Ik heb meegemaakt dat kindermishandeling door Bureau Jeugdzorg gewoon getolereerd werd. Ja, een kind dat gewoon in elkaar geslagen werd, en daar werd niets aan gedaan. Het kind werd zelfs onder dwang teruggebracht naar het huis waar in dat geval de mishandelende moeder nog woonde, en die was niet in therapie gestuurd o.i.d.
Ja, of je treft het andere uiterste en ze dumpen de TS ergens in een opvanghuis vol jeugddelinquenten en tienermoeders, ook echt een omgeving waar je verder mee komt.

De TS kan zeker aangifte doen, en dat lijkt me ook een goede zaak. Als de politie zich ermee bemoeit is duidelijk dat het geweld van die nieuwe vriend niet is geaccepteerd. Maar ik zou zeggen, pas op wat er daarna gebeurd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 11:34
Yokuh
Yokuh is offline
Citaat:
Hoe kom je als 17 jarige aan een salaris van dat omvang?
Ik heb een goedlopende website waar veel grote bedrijven graag op adverteren, voor flinke prijzen dus

Anyway, Jeugdzorg lijkt me niet zo'n leuke oplossing, vooral niet na een documentaire die ik gezien heb op "Netwerk".
Daar zei men vrijwel hetzelfde als T_ID zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 12:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anyway, Jeugdzorg lijkt me niet zo'n leuke oplossing, vooral niet na een documentaire die ik gezien heb op "Netwerk".
Daar zei men vrijwel hetzelfde als T_ID zegt.
Toch denk ik dat je aangifte moet doen. Als jij je verzet tegen het inschakelen van Jeugdzorg, dan krijgen ze het niet voor elkaar om je iets aan te doen, niet voordat je 18 bent en ze je überhaupt niets meer kunnen maken in ieder geval.

Je kunt overwegen om in afwachting van je 18e verjaardag met maatschappelijk werk te gaan praten. Die weten ook wegen.
Die zullen je verwijzen naar Jeugdzorg vanwege je leeftijd, dat moeten ze, maar als jij de reputatie van Jeugdzorg noemt als reden voor weigering, plus dat je gewoon voorbereid wilt zijn zodat zij je vanaf dag 1 van je 18e helpen, dan zullen ze daar vast naar luisteren. Dan kunnen ze alvast voorbereiden, je op wachtlijsten zetten enz, en wanneer het eenmaal zo ver is, ben jij een stuk beter af dan wanneer je op je 18e pas hulp gaat zoeken.

Blijf hoe dan ook niet in deze situatie zitten, want een slechte thuissituatie is zo enorm destructief voor je. Je kent geen veiligheid, prestaties op school gaan erop achteruit, enzovoort enzovoort. Zoek mensen die je kunnen en willen helpen, waar dan ook, al is het maar een leraar op school die niets kan doen maar wel wil luisteren en adviseren. Dat maakt voor velen het verschil tussen kapot gaan of slagen in het leven.

Daarnaast heeft die gozer simpelweg niet het recht om jou zo te benadelen. Hij verdient het niet dat jij hier aan kapot gaat. Ook mag je jezelf natuurlijk verdedigen. Tegen een volwassen man is dat lastig, zeker, zeker, je maakt niet veel kans. Maar als je de kans krijgt, sla hem in zijn ballen, ogen, whatever, zolang het maar werkt. Als hij zoveel sterker is mag je best vuil zijn.
Daarna niet stil blijven staan, maar of vluchten uit het huis (bijvoorbeeld naar de buren, laat hen de politie bellen) of hem helemaal KO slaan (als je dat zou kunnen, en wees er alsjeblieft heel zeker van dat je het kunt voordat je dat probeert).
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 13:15
Yokuh
Yokuh is offline
Ok, bedankt voor die informatie.
Als hij mij wat aandoet, doe ik het vaak een stuk harder terug. Ik wil hem alleen niet KO slaan zegmaar, want dan word ik straks nog bestempeld als een probleemkind?

Ik heb dit trouwens al eens verteld aan mijn mentor op school, maar die denkt dat ik dit allemaal uit m'n duim zuig.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 14:19
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ok, bedankt voor die informatie.
Als hij mij wat aandoet, doe ik het vaak een stuk harder terug. Ik wil hem alleen niet KO slaan zegmaar, want dan word ik straks nog bestempeld als een probleemkind?

Ik heb dit trouwens al eens verteld aan mijn mentor op school, maar die denkt dat ik dit allemaal uit m'n duim zuig.
Als jeugdzorg en je mentor geen optie zijn is misschien een vertrouwenspersoon op school een optie? Dan kun je samen met hem de opties bekijken.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 15:46
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
mijn vriend werkt bij rotsvast (huurbemiddelingsbedrijf). en als je een inkomen hebt van 2000 bruto, (die eis stellen veel verhuurders) dan kan je bijna alles huren.
kun je dat inkomen ook aantonen?
ik zal nog even vragen hoe het zit als je minderjarig bent.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 21:13
Yokuh
Yokuh is offline
Ja, dat kan ik wel aantonen. Maar je moet hoe ver ik weet wel 18 zijn (als ik naar overeenkomsten kijk), of speciale toestemming hebben ivm aansprakelijkheid (correct me if i'm wrong ).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 08:42
Verwijderd
Even los van het mishandelingverhaal: kun je niet bij je vader gaan wonen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 00:24
Yokuh
Yokuh is offline
Die zit nu, en de aankomende jaren in Amerika.
Opzich ook wel een raar gevoel om ineens bij je vader te gaan wonen die je vanaf je 3e een paar keertjes per jaar ziet
Maar nu je het zo zegt, ik heb een SMS naar m'n vader gestuurd en die wil wel langskomen als dit nog lang zo doorgaat, om even een woordje te wisselen met de nieuwe man van m'n moeder
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 16:44
JakeSully
JakeSully is offline
Als ik je verhaal goed interpreteer dan heb je te maken met een man die zeer onredelijk is en daarnaast zinloos geweld gebruikt. Conclusie: hiermee is niet mee te praten.

Zolang je moeder niet voor jou kiest zou ik zo snel mogelijk voor een huisje gaan kijken.

EDIT: wanneer wordt je 18?

Laatst gewijzigd op 09-01-2010 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 13:51
Verwijderd
Zit je nog op de middelbare school of ben je student? Als dat laatste het geval is, kun je natuurlijk kijken naar studentenwoningen. En anders kun je misschien ook wel ergens iets huren, mits je moeder toestemming geeft (mogelijk moet dat voor een studentenwoning ook wel, ik heb geen idee).

Is er geen mogelijkheid dat je tijdelijk bij je tante gaat wonen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zolang je nog geen 18 bent moeten je ouders ook altijd je huurcontract tekenen, ook bij een studentenwoning/kamer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2010, 16:10
Yokuh
Yokuh is offline
Citaat:
Als ik je verhaal goed interpreteer dan heb je te maken met een man die zeer onredelijk is en daarnaast zinloos geweld gebruikt. Conclusie: hiermee is niet mee te praten.

Zolang je moeder niet voor jou kiest zou ik zo snel mogelijk voor een huisje gaan kijken.

EDIT: wanneer wordt je 18?
Zoals de titel zegt, 16-17e. Ik word over een weekje 17, dus nog een jaartje totdat ik 18 ben.

Citaat:
Zit je nog op de middelbare school of ben je student? Als dat laatste het geval is, kun je natuurlijk kijken naar studentenwoningen. En anders kun je misschien ook wel ergens iets huren, mits je moeder toestemming geeft (mogelijk moet dat voor een studentenwoning ook wel, ik heb geen idee).

Is er geen mogelijkheid dat je tijdelijk bij je tante gaat wonen?
Nee die mogelijkheid is er dus niet, aangezien ze ver weg woont, en ik dan niet meer naar m'n school zou kunnen gaan.
Door deze situatie gaan m'n cijfers nogal omlaag, en dat moet ik dus wel voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 20:05
Verwijderd
Dan zul je je moeder lief aan moeten kijken dat ze een huurcontract mee ondertekent.

Anders zijn een KTC, fasehuis, ed of familie volgens mij de enige mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 15:24
fab_!
fab_! is offline
Heey,

Ik heb bijna hetzelfde probleem thuis.
Ik ben inmiddels het huis uit en woon bij famillie.
Wat je zou kunnen doen is je aanmelden voor een maatschappelijk werker die weten een stuk meer opties.
Wat ze aan mij hebben voorgesteld is een support huis dit is een huis waar je aan je relatie met je moeder kan werken en op die manier weer terug naar huis kan.

Ook hebben ze vaak projecten van 16+ huizen.
De plaatsen zijn beperkt maar je kunt het proberen!

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2015, 19:22
Verwijderd
Heeft het kind vast nog wat aan 5 jaar na dato.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 01:07
Verwijderd
Citaat:
Heeft het kind vast nog wat aan 5 jaar na dato.
Hij is nu 22, en dus geen kind meer .
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 13:38
LilithTempestas
LilithTempestas is offline
Wauw, wat een heftig verhaal!
Zoiets heb ik zelf meegemaakt. Ik ben toen bij mijn tante gaan wonen (wat een toeval ).
Is dat voor jou misschien een optie? Anders zou je eventueel contact kunnen opnemen met een blijfvanmijnlijf-huis. Iemand die ik ken heeft dat gedaan en toen kwam er wel eindelijk hulpverlening op gang. De moeder en de stiefvader kregen toen therapie en uiteindelijk is de stiefvader uit huis getrapt door de moeder.
Een andere optie is om contact op te nemen met het juridisch loket: https://www.juridischloket.nl/. Zij geven gratis juridisch advies en zijn zeer betrokken bij al hun cliënten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Heel veel succes ermee!

X
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 19:23
angenent
angenent is offline
Heb je ondertussen al een kamer? Mocht dat niet het geval zijn kun je volgens mij gewoon particulier bij iemand in huis een kamer huren. Ik weet niet waar je woont maar ik heb op dit moment een kamer vrij met badkamer. Het is niet zo groot (kamer is 9m2) maar het is wat ik begrijp toch tijdelijk tot je 18. Wij verhuren deze kamer aan studenten/jongeren die niet meer thuis kunnen wonen door problemen thuis . Mocht het bij je in de buurt zijn mag je altijd komen kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.