Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2003, 11:56
Dead and Buried
Dead and Buried is offline
Ik zit met ene probleem. Ik ben gevlucht voor mijn psychopatische moeder en woon nu bij mijn vriend. Ze weigert nu geld te betalen, omdat ik er zelf voor koos om weg te gaan. Ze verdient zelf vrij weinig (voorheen kreeg ze ww, ik weet niet of dat altijd hetzelfde bedrag is, maar nu verdient ze ongeveer hetzelfde). Ik krijg als het goed is wel alimentatie van mijn vader, maar dat is maar 114 euro en daar kan je natuurlijk niet normaal van leven. Zelfs voor alleen eten is dat niet genoeg, bovendien kan ik natuurlijk niet de rest allemaal laten betalen door mijn vriend (die ook alleen maar stufi heeft). Mijn moeder krijgt geen kinderbijslag meer, omdat ik niet meer na school ga (de idioot die dat bedacht heeft verdient ook een klap voor zn smoel).
Maar goed, ik heb nu geen geld meer. Mijn vader heeft nog helemaal niks betaald (ik woon hier ongeveer anderhalve maand denk ik) en mijn moeder weigert dus wat geld af te staan. Nu vraag ik me af of ze niet verplicht is om mij geld te geven? Ik ben pas zeventien, dus dat lijkt me wel vrij logisch. Of heeft ze het recht om dat te weigeren omdat ik zelf heb besloten weg te gaan?
Sorry voor dit warrige verhaal, ik hoop dat iemand er wat van kan maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2003, 12:34
mickael
Avatar van mickael
mickael is offline
Ik denk dat je hulp moet zoeken bij maatschappelijk werk of het Riagg die mensen kunnen je helpen met dat soort dingen regelen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:55
Dead and Buried
Dead and Buried is offline
Citaat:
mickael schreef op 11-04-2003 @ 13:34:
Ik denk dat je hulp moet zoeken bij maatschappelijk werk of het Riagg die mensen kunnen je helpen met dat soort dingen regelen.
Errrm, ik heb geen behoefte aan gezemel van een stel idioten die niet wisten wat ze moesten met hun leven en toen maar voor psychiatertje zijn gaan spelen.
Ik wil gewoon weten waar ik recht op heb, en ik denk dat hier ook wel mensen zitten die dat weten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Dead and Buried schreef op 11-04-2003 @ 14:55:
Errrm, ik heb geen behoefte aan gezemel van een stel idioten die niet wisten wat ze moesten met hun leven en toen maar voor psychiatertje zijn gaan spelen.
Ik wil gewoon weten waar ik recht op heb, en ik denk dat hier ook wel mensen zitten die dat weten.
Beetje normaal reageren kan ook wel, iig mensen in hun waarde laten ed.

Een maatschappelijk werkster is er ook (juist) voor dit soort dingen. Zeg hem/haar desnoods dat je het alleen over het financiele aspect wilt hebben. Je bent er zelf bij. Of ga naar een jip (in het announcement op psych staan ook wel links naar sites van het jip, of zoek op google ofzo), daar kunnen ze je het ook zo vertellen.

En misschien kun je zelf ook gaan werken...? Want zoveel zul je toch ook niet krijgen van je moeder, lijkt me. Zeker niet als je straks 18 bent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 14:59
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als ik jou was, zou ik gaan werken en leren tegelijk. Dat is meestal leuk en dan ga je ook wat meer verdienen.

Je ouders zijn verplicht totdat je studiefanciering krijgt om mee te batalen aan je studie. Die volg je niet en je moeder heeft maar ww. Ik denk wel dat je in aanmerking komt voor een soort uitkering, ik zou is naar de gemeente/JIP gaan, die hebben veel verstand van dit soort dingen. Er zijn vaak wegen waar jij niets van weet. Bedenk wel dat als je een uitkering aanvraagt dat je of naar school moet of actief werk moet zoeken.

Volgens mij moet je ook na je middelbare opleiding nog een paar dagen in de week naar school.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 11-04-2003 @ 15:59:
Je ouders zijn verplicht totdat je studiefanciering krijgt om mee te batalen aan je studie.
Volgens mij zijn ze dan ook nog verplicht mee te betalen...d'r zijn iig van die richtlijnen voor...en als je ouders onder een bepaald bedrag verdienen dan krijg je extra studiefinanciering (dat zal ook niet voor niks zijn, verdienen je ouders meer dan wordt er vanuit gegaan dat zij dat bedrag bijleggen).
Citaat:
Volgens mij moet je ook na je middelbare opleiding nog een paar dagen in de week naar school.
Het jaar waarin of het jaar nadat je zestien bent geworden, als ik me niet vergis...

Maar goed, ik had het al gezegd, ga eens lang het jip oid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mag mijn energie zomaar worden afgesloten?
heino
5 23-01-2017 14:22
Werk, Geld & Recht Ongevraagde aanpassing huurcontract sshu
*amélie*
48 19-01-2010 13:30
Werk, Geld & Recht Juridisch advies ivm boete ex-werkgever
Appeltree
5 07-11-2009 19:49
Studeren Vraag namens een vriendin over studie
Verwijderd
0 09-05-2009 11:58
Seksualiteit aanranding of niet?
Bequiristain
157 18-04-2006 10:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Canada begint massale slacht zeehonden
Gatara
144 21-04-2004 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.