Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 18:57
herz
herz is offline
wiet is gezonder mss?
Advertentie
Oud 15-06-2004, 19:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
herz schreef op 15-06-2004 @ 19:57 :
wiet is gezonder mss?
Gezonder is niet het juiste woord, minder schadelijk want alcohol is een harddrug en weed is een softdrug, daarom vind ik het allemaal zo hypocriet dat sommige mensen je belachelijk maken als je af en toe wel is blowt, en ze zuipen zichzelf elke weekend naar de tering.
Oud 15-06-2004, 19:19
Verwijderd
ik heb een gesprek met haar gehad en wat dingen uitgelegt enzo, maar dat hoeft niet hier gezet te worden. Ik denk dat ze het nu wel weet ook al blijft ze bij haar mening
Oud 15-06-2004, 19:37
Verwijderd
Ten 1e gaat het allang niet meer over de vraag
ten 2d is aan mij gevraagd het te sluiten
ten 3e, het is maar goed dat ik het te druk heb gehad met school om dit onderwerp op de voet te volgen. Girlytina4live. Jouw mening over alcohol slaat nergens op. Ik probeer hier al een jaar kinderen als jij aan hun verstand te brengen dat alcohol net zo goed drugs is, het is zelfs een harddrug. En het ergste is: alcohol is wel sociaal aanvaard en toegelaten, dat maakt de mensen net niet terughoudend ervoor, daarom vinden kinderen het leuk om te zuipen en stoer.

En het feit dat alcohol net aanvaard wordt en dat mensen thuis lopen te zuipen en vrouwen en kinderen mishandelen of vent in de steek laten, is net dat het niet opvalt. Iemand die doodgaat aan een overdosis heroďne, dat komt in het nieuws, want het is illegaal, waarom zouden ze zich druk maken over dagelijkse legale ellende?

En weet je hoeveel mensen daardoor dronken achter het stuur kripen? En hoeveel kinderen van jouw leeftijd daardoor overhoop worden gereden?

Echt, je weet niet waarover je praat.

En bij nader inzien laat ik hem maar open, het gaat dan wel niet meer over je beginvraag, maar deze discussie is interessant genoeg.
Oud 15-06-2004, 19:40
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dat proberen we haar de hele tijd duidelijk te maken, thnx mutant voor deze uitgebreide uitleg
Oud 15-06-2004, 20:11
Verwijderd
Ezblade heeft het me ook duideijk gemaakt...
Ik bied dan ook me excuses aan.. want ik heb me een beetje verkeerd gedragen geloof ik.. (niet dat ik de engie ben..)

Ik weet dat alchol een harddrug is maar toch vind ik hem erg verschillen van alle anderen soorten drugs.. Maar daarmee bedoel ik niet dat hij minder erg is...

Drugs is slecht dat is mijn mening maar ik weet zeker dat dat ook echt waar is!
Maar waarom gebruiken zoveel mensen drugs als het veel problemen veroorzaakt...
Ik heb heel me leven meer nadelen dan voordelen van drugs gehoord.

Dat ik alcohol minder erg vind kun je me niet kwalijk nemen want
zoals ik eerst al zei:
alcohol is niet voor nix wel in de winkel te koop en veel andere soorten drugs niet.....
en
als ik tege mijn vader zou zeggen dat ik alcohol gedronken heb dan zou hij het niet zo erg vidnen .. maar als ik zou zeggen dat ik andere soorten drugs heb gebruikt dan zal hij waarscheinlijk flippen.
Daarmee bedoel ik niet dat het wel goed is.. Het is gewoon anders dan anderen soorten drugs ookal blijft het drugs...

en waarom gebruiken mensen drugs als er zoveel nadelen aan zijn???Het kan je leven ruineren...toch?

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 20:21.
Oud 15-06-2004, 20:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 21:11 :

Dat ik alcohol minder erg vind kun je me niet kwalijk nemen want
zoals ik eerst al zei:
alcohol is niet voor nix wel in de winkel te koop en veel andere soorten drugs niet.....
en
als ik tege mijn vader zou zeggen dat ik alcohol gedronken heb dan zou hij het niet zo erg vidnen .. maar als ik zou zeggen dat ik andere soorten drugs heb gebruikt dan zal hij waarscheinlijk flippen.
Daarmee bedoel ik niet dat het wel goed is.. Het is gewoon anders dan anderen soorten drugs ookal blijft het drugs...

en waarom gebruiken mensen drugs als er zoveel nadelen aan zijn???Het kan je leven ruineren...toch?
Daar gaat deze hele disscussie over, waarom alcohol wel? Omdat het geaccepteerd is door de jaren heen. Mensen drinken al zo lang alcoholisch dranken dat het maar normaal word gevonden. En het is niet anders, het is gewoon drugs, maar alle drugs zijn gewoon een taboe en andere niet.
Oud 15-06-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 21:31 :
Daar gaat deze hele disscussie over, waarom alcohol wel? Omdat het geaccepteerd is door de jaren heen. Mensen drinken al zo lang alcoholisch dranken dat het maar normaal word gevonden. En het is niet anders, het is gewoon drugs, maar alle drugs zijn gewoon een taboe en andere niet.
Maar het is door de jaren heen niet voor nix geaccepteerd, als iedereen het altijd al erg gevonden zou hebben zou het niet altijd zo normaal gevonden worden.
Oud 15-06-2004, 20:40
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
naja, als jij het niet erg vind, dat zoals mutant zei, mensen worden doodgereden, mensen elkaar inelkaar rammen hun kinderen, vrouw mishandelen, heb je helemaal gelijk.
Het is gewoon geaccepteerd doordat iedereen het vroeger dronk, bier wijn etc. Dat is het probleem.
Oud 15-06-2004, 20:42
Bleater
Avatar van Bleater
Bleater is offline
Ach toch wel leuk dit topic , doorbreekt de dagelijkse sleur weer even .
Oud 15-06-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 21:40 :
naja, als jij het niet erg vind, dat zoals mutant zei, mensen worden doodgereden, mensen elkaar inelkaar rammen hun kinderen, vrouw mishandelen, heb je helemaal gelijk.
Het is gewoon geaccepteerd doordat iedereen het vroeger dronk, bier wijn etc. Dat is het probleem.
ik deed het niet met opzet hoor..
Oud 15-06-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 21:40 :
naja, als jij het niet erg vind, dat zoals mutant zei, mensen worden doodgereden, mensen elkaar inelkaar rammen hun kinderen, vrouw mishandelen, heb je helemaal gelijk.
Het is gewoon geaccepteerd doordat iedereen het vroeger dronk, bier wijn etc. Dat is het probleem.
maar dat kan toch ook gebueren als je stoned in een auto gaat rijden?
Oud 15-06-2004, 20:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 21:50 :
maar dat kan toch ook gebueren als je stoned in een auto gaat rijden?
Ik ben weed niet aan het op hemelen ofzo, tuurlijk is het ook slecht, ik heb er zelf ook slechte ervaringen mee gehad... Maar wat jij doet is alsof alcohol goed is, en dat is niet zo, alcohol is en blijft drugs, en waarom kan je dat wel in de winkel kopen? en weed bijvoorbeeld niet, het is allebei ontzettend slecht.
Oud 15-06-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 21:53 :
Ik ben weed niet aan het op hemelen ofzo, tuurlijk is het ook slecht, ik heb er zelf ook slechte ervaringen mee gehad... Maar wat jij doet is alsof alcohol goed is, en dat is niet zo, alcohol is en blijft drugs, en waarom kan je dat wel in de winkel kopen? en weed bijvoorbeeld niet, het is allebei ontzettend slecht.
alcohol is niet goed dat weet ik.
Maar ik denk dat he minder erg is omdat het geaccepteerd is..
het is niet voor nix geaccepteerd...
Het is eigelijk alleeng eaccepteerd als je het met mate drinkt... maar dan nog het blijft geaccepteerd...en bijna alle andere drugsoorten niet
Oud 15-06-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 21:50 :
maar dat kan toch ook gebueren als je stoned in een auto gaat rijden?
doet me denken aan een krantenkopje wat in een plaatselijke coffeeshop hangt: "In tegenstelling tot alcohol, beďnvloed een jointje het rijgedrag nauwelijks tot niet"

argumenten hiervoor waren iig dat stonede mensen vaak voorzichtiger in het verkeer omgaan, omdat ze zich wel bewust zijn van de gevolgen van raar rijgedrag, in tegenstelling tot mensen op alcohol
Oud 15-06-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 15-06-2004 @ 22:01 :
doet me denken aan een krantenkopje wat in een plaatselijke coffeeshop hangt: "In tegenstelling tot alcohol, beďnvloed een jointje het rijgedrag nauwelijks tot niet"

argumenten hiervoor waren iig dat stonede mensen vaak voorzichtiger in het verkeer omgaan, omdat ze zich wel bewust zijn van de gevolgen van raar rijgedrag, in tegenstelling tot mensen op alcohol
IK weet er niet zoveel vanaf want zoals ik al zei ik ben nog nooit stoned geweest.. maar ikw il het wel eens uitproberen....
Eigelijk ging mijn topic hierover maar he is een hele andere discussie geworden...
Oud 15-06-2004, 21:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 21:58 :
alcohol is niet goed dat weet ik.
Maar ik denk dat he minder erg is omdat het geaccepteerd is..
het is niet voor nix geaccepteerd...
Het is eigelijk alleeng eaccepteerd als je het met mate drinkt... maar dan nog het blijft geaccepteerd...en bijna alle andere drugsoorten niet
Dan mag jij mij nu het verschil uitleggen tussen af en toe een biertje of wijntje of wat jou betreft breezer drinkt. Of dat je heel af en toe een keertje een jointje smoked?
Oud 15-06-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 22:05 :
Dan mag jij mij nu het verschil uitleggen tussen af en toe een biertje of wijntje of wat jou betreft breezer drinkt. Of dat je heel af en toe een keertje een jointje smoked?
ik weet eigelijk niet hoe snel je stoned/high word van een jointje ofzow.. dus dat weet ik niet....
Oud 15-06-2004, 21:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Dat is bij iedereen verschillend, net als bij alcohol, sommige mensen kunnen na 5 bier bezopen zijn, andere kunnen dan nog (redelijk, normaal) functioneren. En wat ook al 20 keer gezegt is, alcohol is een harddrug en weed (althans volgens sommige mensen niet de nederlandse meer) een softdrug is.
Oud 15-06-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 22:11 :
Dat is bij iedereen verschillend, net als bij alcohol, sommige mensen kunnen na 5 bier bezopen zijn, andere kunnen dan nog (redelijk, normaal) functioneren. En wat ook al 20 keer gezegt is, alcohol is een harddrug en weed (althans volgens sommige mensen niet de nederlandse meer) een softdrug is.
maar aan roken raak je eerder verslaafd lijkt me?
Want mijn tante en oom drinken echt elke dag wel alcohol en zijn niet verslaafd.. en mesen die wel elke dag roken die raken sneller verslaafd...
dacht ik zo...
Oud 15-06-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 21:58 :
alcohol is niet goed dat weet ik.
Maar ik denk dat he minder erg is omdat het geaccepteerd is..
het is niet voor nix geaccepteerd...
Het is eigelijk alleeng eaccepteerd als je het met mate drinkt... maar dan nog het blijft geaccepteerd...en bijna alle andere drugsoorten niet
Omdat de effecten van alcohol bij weinig gebruik niet zo duidelijk zijn. En zelfs als men meer gedronken heeft, denkt men nog dat het meevalt. De schade die het berokkent is niet zo overduidelijk als bij andere drugs, maar op termijn maakt het toch een heleboel kapot vanbinnen.
Daarbij kun je makkelijk een of twee glazen drinken zonder iets te merken, als je bv een of twee joints rookt (tenzij je compleet gewend bent, wat bij alcohol niet hoeft), merk je daar wel iets van. En toch heeft het invloed. Daarbij is alcohol er in gradaties. Bier lijkt niet erg, maar pas eens goldstrike en drink dat eens flink door, merk je meteen het verschil. Waarom denk je dat niet alle cafés alcohol mogen verkopen, dat ze een licentie voor sterke drank moeten hebben, dat sterke drank niet onder de 18 wordt verkocht en het zo fucking duur is?

Mensen vergissen zich in alcohol en daardoor accepteren ze het.

Citaat:
maar dat kan toch ook gebueren als je stoned in een auto gaat rijden?
Dat kan zelfs gebeuren als je nuchter bent. Maar weekendongevallen zijn 9 van de 10 keer ivm alcohol. Bij alcohol ligt de drempel lager terwijl het effect veel erger is net omdat je het onderschat. Bij softdrugs weet je dat je onder invloed bent en heb je ook niet zo snel de neiging het te onderschatten.

En waarom ze het niet illegaal maken? Er zouden massarellen ontstaan, een wijntje bij het haardvuur, je biertje bij je vrienden, champagne bij oud op nieuw... Daarbij verdient de regering eraan. Net als nicotine. Je denkt toch niet echt dat ze willen dat we stoppen met roken? Enig idee wat ze aan accijnzen op drank en nicotine verdienen?

Waarom mensen drugs gebruiken, daar zijn verschillende redenen voor. Misschien zijn die redenen niet altijd goed te praten of in andermans ogen niet gerechtvaardigd, maar dat zijn nog andere dingen. Zolang men weet waar men mee bezig is, matigt in gebruik en geen anderen ermee in gevaar brengt, heb ik er geen problemen mee. Ook niet met alcohol.

Om gewoon even naar mezelf te kijken, ik heb van alles nodig gehad dat los en vast staat, maar hetgene waar ik nog altijd moeite mee heb en altijd moeite mee zal hebben, blijft toch alcohol, net omdat het zo gemakkelijk is. Voor 2.39 haal ik een fles port met 21% in de winkel en zuip die op een avond op.
Oud 15-06-2004, 21:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Maar je hoeft weed niet perse met tabak te gebruiken hoor. Je hebt ook sommige waterpijpen die de teer en als die andere stoffen uit de rook filtreerd. Dan krijg je alleen de stof THC, en dar gaat het allemaal om.
En zelf rook ik ook soms, maar ik ben niet verslaafd.
Oud 15-06-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 21:11 :
Ik weet dat alchol een harddrug is maar toch vind ik hem erg verschillen van alle anderen soorten drugs
Ja, bijna alle drugs verschillen veel van elkaar


Maar waarom gebruiken zoveel mensen drugs als het veel problemen veroorzaakt...

Omdat je er ook verstandig mee om kan gaan ?
Omdat het stukken leuker kan zijn dan alcohol ?
Om nieuwe ervaringen op te doen ?

Als iemand 'aan de drugs gaat', gebeurt dit meestal niet van de ene op de andere dag. Vaak weet de gebruiker maar al te goed waar ie mee bezig is.


Ik heb heel me leven meer nadelen dan voordelen van drugs gehoord.

Leve de onwetenheid
Maar ook: logisch, druggebruik promoten of stimuleren vind ik ook niet kunnen, stel dat opeens iedereen massaal aan de pcp () gaat met in hun achterhoofd 'hey, ik ga eens leuk hallucineren' oid



alcohol is niet voor nix wel in de winkel te koop en veel andere soorten drugs niet.....

[i] Er zijn genoeg (oké, overdreven ) drugs te koop in smartshops.


als ik tege mijn vader zou zeggen dat ik alcohol gedronken heb dan zou hij het niet zo erg vidnen .. maar als ik zou zeggen dat ik andere soorten drugs heb gebruikt dan zal hij waarscheinlijk flippen.

Nogmaal, leve de onwetenheid

Oud 15-06-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:13 :
maar aan roken raak je eerder verslaafd lijkt me?
Want mijn tante en oom drinken echt elke dag wel alcohol en zijn niet verslaafd.. en mesen die wel elke dag roken die raken sneller verslaafd...
dacht ik zo...
Aan roken raak je niet verslaafd, je raakt verslaafd aan nicotine.
In hasj/wiet is de werkende stof thc, die niet lichamelijk verslavend is.

Vaak gaat tabak (waar dus wel nicotine in zit) samen met wiet in een joint, waardoor sommige gebruikers wel dénken dat ze verslaafd zijn aan wiet, terwijl dit echt alleen de nicotine is.

(en we laten de geestelijke verslaving even achterwege )
Oud 15-06-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 15-06-2004 @ 22:15 :
En waarom ze het niet illegaal maken? Er zouden massarellen ontstaan, een wijntje bij het haardvuur, je biertje bij je vrienden, champagne bij oud op nieuw... Daarbij verdient de regering eraan. Net als nicotine. Je denkt toch niet echt dat ze willen dat we stoppen met roken? Enig idee wat ze aan accijnzen op drank en nicotine verdienen?
Een beetje offtopic misschien, maar het beeld van 'zij de overheid' is wel een verkeerd beeld. De overheid 'verdient' geen geld, het is een non-profit-organisatie. Het salaris van overheidsfunctionarissen hangt immers niet af van de accijnzen die geheven worden. Het enige resultaat van accijnzen is dat mensen die niet roken of drinken relatief minder belasting betalen. Als er geen accijnzen waren zouden de belastingen immers omhoog moeten.
Oud 15-06-2004, 21:23
Verwijderd
ik begin al te twijfelen aan mijn mening van eerst...
maar ik snap het nog niet helemaal...
Ik snap niet dat drugs goed kan zijn...
Oud 15-06-2004, 21:26
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Dat zijn ze ook NIET
Oud 15-06-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:23 :
ik begin al te twijfelen aan mijn mening van eerst...
maar ik snap het nog niet helemaal...
Ik snap niet dat drugs goed kan zijn...
Niemand hier heeft ooit gezegd dat het goed is

Alle drugs over 1 plank strijken gaat ook wel een beetje ver, er zijn zat drugs die enorm f*cken met je hersens/lichaam/watdanook , maar er zijn er ook die vrij schadeloos zijn.


En dan komt er ook nog eens bij kijken dat er dingen als psychedelische drugs zijn.

Ik wil niet weten hoe het zou zijn als 12-jarige jongetjes die verder niets weten over wat het doet, bijv. paddo's of lsd zouden gebruiken..

Wat ik dus wil zeggen is dat slecht voorbereid drugsgebruik kan leiden tot niet erg leuke situaties, die eigenlijk helemaal niet hadden hoeven gebeuren.

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 21:28.
Oud 15-06-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 15-06-2004 @ 22:26 :
Niemand hier heeft ooit gezegd dat het goed is

Alle drugs over 1 plank strijken gaat ook wel een beetje ver, er zijn zat drugs die enorm f*cken met je hersens/lichaam/watdanook , maar er zijn er ook die vrij schadeloos zijn.
maar nu zit bijna iedereen te zeggen wat de voordelen allemaal zijn en dat alcohol zo erg is... en andere drugs niet zo erg..
Oud 15-06-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:29 :
maar nu zit bijna iedereen te zeggen wat de voordelen allemaal zijn en dat alcohol zo erg is... en andere drugs niet zo erg..
Alle drugs zijn schadelijk, maar alcohol is wel fysiek gezien schadelijker dan cannabis.
Oud 15-06-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:29 :
maar nu zit bijna iedereen te zeggen wat de voordelen allemaal zijn en dat alcohol zo erg is... en andere drugs niet zo erg..
Lees maar eens wat andere topics waar serieus wordt ingegaan over bijv. de gevolgen van xtc (goed zoeken, komt niet zo vaak voor ), dan zie je dat de meeste members ook wel een hoop nadelen kunnen opnoemen.
Oud 15-06-2004, 21:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:29 :
maar nu zit bijna iedereen te zeggen wat de voordelen allemaal zijn en dat alcohol zo erg is... en andere drugs niet zo erg..
Omdat alcohol een HARD drug is. En weed een Softdrug. Nou heb ik het niet over andere shit enzo maar gewoon over weed. En terecht zoals neti-zen zijn, je krijgt bijna alleen problemen door onwetenheid, je weet niet wat er kan gebeuren, hoe het komt, etc.
Oud 15-06-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 22:32 :
Omdat alcohol een HARD drug is. En weed een Softdrug. Nou heb ik het niet over andere shit enzo maar gewoon over weed. En terecht zoals neti-zen zijn, je krijgt bijna alleen problemen door onwetenheid, je weet niet wat er kan gebeuren, hoe het komt, etc.
MAar raak je niet eerder verslaafd aan wiet dan aan alcohol?
Oud 15-06-2004, 21:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
er zijn twee soorten, geestelijke en lichamelijke. Als je lichamelijk verslaafd bent krijg je echt afkick verschijnselen. Dat krijg je van alcohol, toch
Van weed alleen geestelijk, dat betekent dat je denkt dat je het nodig hebt om bv lol te hebben, je fijn te voelen. etc. Maar dat is lang niet altijd.
Oud 15-06-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:36 :
MAar raak je niet eerder verslaafd aan wiet dan aan alcohol?
Hangt helemaal van de gebruiker af.

Lichamelijk iig zeker niet, lichamelijke verslaving komt met wiet nl. niet echt voor..

Als we het over over geestelijke verslaving hebben, denk ik eigenlijk toch van wel. Maar nogmaals: dat hangt helemaal van de gebruiker af.
Oud 15-06-2004, 21:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Lees anders even deze site door:
Klik
Daar staat alles wat je moet weten, wat er kan gebeuren etc.
Oud 15-06-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 22:41 :
Lees anders even deze site door:
Klik
Daar staat alles wat je moet weten, wat er kan gebeuren etc.
Vind ik eigenlijk niet.

Als je kijkt naar wat er bijv. staat wat de gevolgen van langdurig en intensief gebruik van hasj/wiet zijn, staat er alleen iets over kanker en schade aan de ademhalingsorganen.

Er is zéker wel meer dan dat.
Oud 15-06-2004, 21:45
Verwijderd
Dus alcohol is erger dan andere soorten drugs? volgens jullie...
Oud 15-06-2004, 21:46
Diokhan
Avatar van Diokhan
Diokhan is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:45 :
Dus alcohol is erger dan andere soorten drugs?
Ligt er maar aan wélke andere soorten drugs
Oud 15-06-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Diokhan schreef op 15-06-2004 @ 22:46 :
Ligt er maar aan wélke andere soorten drugs
LAat is het zo vragen:
Welke harddugssoorten zijn erger dan alcohol?
Oud 15-06-2004, 21:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:47 :
LAat is het zo vragen:
Welke harddugssoorten zijn erger dan alcohol?
naja, cocaine, heroine denk ik dan...
Oud 15-06-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:45 :
Dus alcohol is erger dan andere soorten drugs? volgens jullie...
Lees mijn posts eens even terug

Citaat:
Alle drugs over 1 plank strijken gaat ook wel een beetje ver, er zijn zat drugs die enorm f*cken met je hersens/lichaam/watdanook , maar er zijn er ook die vrij schadeloos zijn.
En dan hangt het natuurlijk ook af van de mate waarin je ze iets gebruikt, hoe je er mee omgaat tijdens je gebruik, etc


[edit] En dan komt er ook weer bij kijken dat niet alle drugs net als alcohol bedoelt zijn om een gezellige avond te hebben met je maten in de kroeg.. [/edit]

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 21:52.
Oud 15-06-2004, 21:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 15-06-2004 @ 22:45 :
Vind ik eigenlijk niet.

Als je kijkt naar wat er bijv. staat wat de gevolgen van langdurig en intensief gebruik van hasj/wiet zijn, staat er alleen iets over kanker en schade aan de ademhalingsorganen.

Er is zéker wel meer dan dat.
maar dat vind ik helemaal irritant, dat verandert steeds, de ene keer zegt er iemand dat je er wel blijvend hersenletsel aan over kan houden en de andere keer is dat weer "achterhaald". Het is allemaal een beetje vaag, maar we hebben het hier niet over constant stoned zijn, maar af en toe een joint. Zo erg kan dat toch niet zijn?
Oud 15-06-2004, 21:52
Verwijderd
toch zou ik eerder alcohol gaan drinken dan gaan roken,blowen pillen slikken en weet ik veel wat!
Oud 15-06-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:52 :
toch zou ik eerder alcohol gaan drinken dan gaan roken,blowen pillen slikken en weet ik veel wat!
Dan doe je dat toch ?
niemand hier zegt dat je aan de pillen moet, of dat je moet blowen..
Oud 15-06-2004, 21:54
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 15-06-2004 @ 22:52 :
toch zou ik eerder alcohol gaan drinken dan gaan roken,blowen pillen slikken en weet ik veel wat!
Dat van alcohol is ook logisch, om de 50 meter kan je het lopen, dan kom je er sneller mee in aanraking.
Over roken, ik denk dat ik je wel spreek over een paar jaar
Oud 15-06-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 15-06-2004 @ 22:50 :
Het is allemaal een beetje vaag, maar we hebben het hier niet over constant stoned zijn, maar af en toe een joint. Zo erg kan dat toch niet zijn?
Juist, vind ik ook.
Af en toe een jointje leidt niet tot ergere problemen dan longkanker op je 70ste.
Oud 15-06-2004, 21:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dat vind ik echt bullshit, 1 keer in het half jar 1tje, misschien niet eens. En sowieso, dat gezeik over kanker, tegenwoordig is pindakaas kankerverwekkend, pepernoten etc.
Oud 15-06-2004, 22:00
Verwijderd
Bij af en toe een jointje denk ik wel aan vaker dan 2 keer per jaar

Maar goed, we zullen het zien als het zover is.
Oud 15-06-2004, 22:01
Verwijderd
Dudes, jullie vergeten helemaal in de fucking discussie dat alcohol met mate gezond is en je daar niet anders van wordt. Dus duh zal iedereen eerder 2 glazen bier drinken, dan een pil, een lijntje etc.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol in stonedheid blijven hangen (licht)
wanhopig1
15 06-07-2014 12:38
Drugs & Alcohol stoned werken
zeehond32
59 08-06-2004 15:31
Drugs & Alcohol dronken of stoned???
Verwijderd
69 24-06-2003 13:22
Drugs & Alcohol stoned werken
MissCzechMeOut
43 12-05-2003 11:01
Drugs & Alcohol stoned zijn en muziek...
*×*M!§T€€Q*×*
50 14-03-2003 22:58
Drugs & Alcohol Tip voor tijdens het stoned zijn!
blackcamel
5 06-03-2003 08:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.