Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 09:11
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
dit is voor een betoog voor nederlands, zouden jullie hem a.u.b. kunnen invullen? het zou mij zeer helpen. alvast bedankt!

Euthanasie bij mensen,
1. wat vind jij van euthanasie?

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen?

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?)

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen?

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen?

dankjewel!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 09:53
Verwijderd
1. wat vind jij van euthanasie?
ik vind het een goede zaak wanneer er verder geen oplossingen meer zijn

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen?
alleen als ik iets ongeneeslijk heb waar ik niet meer mee kan leven, maar ik niet doodga

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?
als er echt geen andere oplossingen meer zijn

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?)
Bij iedereen

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen?
18

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen?
nee, die moeten zichzelf maar helpen

dankjewel!!

no thanks
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:46
gunhead
gunhead is offline
1. wat vind jij van euthanasie?
waardige manier van sterven voor mensen die anders op een minder smakelijke manier zelfmoord zouden plegen

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen?
als ik veel pijn zou hebben, of compleet verlamd zou raken ofzo, denk ik het wel

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?
als mensen bij hun volle verstand beslissen dat ze dat willen

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?)
bij iedereen. we gaan niet discrimineren natuurlijk.

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen?
in principe geen leeftijdsgrens, maar voor onder de 12 jaar zou ik wel graag toestemming zien van de ouders of de kinderbescherming ofzo.

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen?
ethisch gezien twijfel ik, maar pragmatisch gezien zeg ik ja. dat is nog altijd beter dan zelfmoord.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:57
Verwijderd
Euthanasie bij mensen,
1. wat vind jij van euthanasie?
Ik vind het in sommige gevallen goed, in andere gevallen niet. Het moet echt gaan om uitzichtloos lijden.

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen?
Als ik zou horen dan ik nog een jaar te leven heb, waarin ik bijna omkom van de pijn.. dan ja. Liever een jaar eerder dood terwijl ik nog een positief beeld van leven heb, dan een jaar geleden te hebben..

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?
Wanneer er echt sprake is van uitzichtloos lijden.

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?)
Bij iedereen, wanneer er dus sprake is van uitzichtloos lijden.

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen?
Vanaf 18, maar er moet dus sprake zijn van uitzichtloos lijden en ik vind dat bij mensen jonger dan 18 de ouders de mening van hun kind in overweging moeten nemen.

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen?
Neen, levensmoe is geen vorm van uitzichtloos lijden in mijn optiek, daarin kan verandering komen met behulp van medicijnen en gesprekken...

dankjewel!!
Graag gedaan!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 14:42
Verwijderd
Euthanasie bij mensen,
1. wat vind jij van euthanasie?
goed

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen? als ik ernsig ziek ben, niet meer beter kan worden, en ondraaglijke pijn zou hebben misschien wel ja

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?
- ondraaglijke pijn
- geen kans op verbetering
- korte levensverwachting

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?) bij iedereen

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen? 18

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen? nee
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 14:45
Verwijderd
1. wat vind jij van euthanasie?
Moet kunnen als iemand niet meer wil / kan en veel pijn heeft

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen?
Yep

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?
Zie 1)

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?)
Bij iedereen

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen?
18

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen?
Euhm, tja, anders maken ze er zelf wel een eind aan, wat pijnlijker is voor de familie, denk ik
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 16:01
Verwijderd
Moet eventjes reageren;
Ik zie dat mensen denken dat mensen die levensmoe zijn toch wel zelfmoord zullen gaan plegen en tja, dan maar euthanasie... Zo werkt dat niet; de stap naar zelfmoord is veel groter, als je euthanasie toe zal staan in die gevallen maak je het ze makkelijker en zullen meer mensen die levensmoe zijn sterven, terwijl wanneer ze die optie niet hebben velen geen zelfmoord zullen plegen, blijven leven en er weer bovenop komen...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 16:37
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-04-2003 @ 17:01:
Moet eventjes reageren;
Ik zie dat mensen denken dat mensen die levensmoe zijn toch wel zelfmoord zullen gaan plegen en tja, dan maar euthanasie... Zo werkt dat niet; de stap naar zelfmoord is veel groter, als je euthanasie toe zal staan in die gevallen maak je het ze makkelijker en zullen meer mensen die levensmoe zijn sterven, terwijl wanneer ze die optie niet hebben velen geen zelfmoord zullen plegen, blijven leven en er weer bovenop komen...
hier ben ik het mee eens, omdat euthanasie een "makkelijkere" stap is dan bijv. overdosis medicijnen of voor een trein springen, zullen er veel meer mensen ervoor kiezen te sterven.
maar dat zei jij al
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:09
Verwijderd
1. wat vind jij van euthanasie?

Ik ben persoonlijk voor euthanasie. Als mensen om wat voor reden dan ook beslissen dat ze niet meer verder willen, is dat hun eigen keus. Daar hebben andere mensen niets over te zeggen. Wel zou ik enkele voorwaarden stellen; als iemand bij een dokter/psychiater oid. meldt dat hij/zij euthanasie wil, dan moet er een verplichte tijd van op z'n minst een half jaar tussen het uitspreken van de doodswens, en het daadwerkelijk uitvoeren van euthanasie. Dit om te voorkomen dan mensen in een opwelling besluiten euthanasie aan te vragen. Ook mag euthanasie alleen worden uitgevoerd door een arts die daarvoor bevoegdheid heeft.

2. zou je zelf voor euthanasie kiezen?

Als ik op zo'n manier zou lijden dat het leven voor mij geen zin meer zou hebben; ja.

3. wanneer vind jij dat euthanasie mag worden toegepast?

- Op wens van de betrokkene.
- Door middel van een vooraf getekende verklaring van de betrokkene.
- kortom, als iemand daadwerkelijk persoonlijk toestemming geeft/heeft gegeven.
Nogmaals: euthanasie mag niet worden goedgekeurd door een ander dan de betrokkene zelf.

4. bij welke mensen vindt jij dat euthanasie mag worden toegepast? (alleen bij oudere mensen, bij iedereen?)

5. vanaf welke leeftijd vind jij dat mensen mogen kiezen of ze euthanasie willen?

21 jaar.

6. vindt jij dat mensen die "alleen maar" levensmoe zijn euthanasie mogen krijgen?

Ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eindwerk - enquête
llnopschool
12 09-03-2011 21:23
De Kantine Enquete voor profielwerkstuk
Tiersie
17 19-11-2009 22:14
Psychologie wat vinden jullie van euthanasie?
Verwijderd
250 03-03-2007 14:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap sjongejonge
AsianDF
14 10-10-2006 07:17
De Kantine Euthanasie [Enquete]
Asperientje
100 13-02-2004 20:48
Algemene schoolzaken enquete voor school
Anke1987
31 10-10-2003 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.