Oud 05-09-2017, 01:32
jochemp264
Avatar van jochemp264
jochemp264 is offline
Hallo allemaal,

Ik zit op dit moment opnieuw in het eerste jaar van de MBO-4 opleiding voor podium- en evenemententechniek. Een opleiding die ik eerst heel leuk vond maar ik wordt er nu gewoon depri van.

Ik begon in 2016 met deze opleiding na de HAVO (omdat deze opleiding nauwelijks tot niet op HBO beschikbaar is). Het eerste jaar had voor mij z'n ups en downs. Er waren hele leuke tijden maar door omstandigheden privé (gezondheid, psychisch) heb ik veel moeten missen. Hierdoor is besloten dat ik het eerste jaar over ga doen.

Nu heb ik de eerste week net achter de rug en de sfeer op school is killing (tussen mijn docenten en mij dan). Ik voel me met de nek aangekeken, alsof ik hun vertrouwen heb geschaad, wat nooit mijn bedoeling is geweest.

Ik heb al geprobeerd te praten met school, maar we komen er niet echt uit. School wilt A, ik wil B en we kunnen elkaar niet ergens tegemoet komen.

Vandaar dat ik erover zit te denken om te stoppen met deze opleiding. Ik ben nu 18 jaar, werk bij de Albert Heijn (OT-contract) waar ik in opleiding ben tot Teamleider. Daarnaast doe ik nog wat ZZP-fotografeerwerk.

Wie weet dat ik over een jaar toch weer besluit een opleiding te gaan doen, nadat ik even heb kunnen settelen. Wat is jullie mening hierover? Toch de opleiding afmaken, stoppen, misschien doorgroeien binnen AH of met mijn eigen bedrijf en nooit een opleiding doen?

Met mijn ouders heb ik het er al over gehad, ze staan er niet 100% achter, maar ze laten de keuze wel bij mij. Ik ben dus benieuwd naar de meningen van anderen.

Dank alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2017, 07:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Zou je de opleiding op een andere school kunnen volgen? Dan begin je met een schone lei en heb je toch een diploma. Het vervelende is namelijk dat als je ooit wat anders wil doen dan in een supermarkt werken er al snel om meer dan alleen een havo diploma gevraagd wordt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 14:45
Dirkjanszoon
Dirkjanszoon is offline
Stoppen!
Zegt mijn gevoel.. Jim carrey heeft zijn school niet eens tot het einde gevolgd. Als je niet zeker bent of het evenement en podium gebeuren iets voor je is of niet, ga alle scholen langs die die opleiding verzorgen.. En steek ondertussen meer aandacht in je fotografie werk, als fotograaf word je nooit om een opleiding gevraagd als je je werk goed doet. En de kunstacademie? Sommige zijn heel praktisch gericht, niet per sé kunstzinnig, al zegt de naam dit wel.
Sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 17 jaar, stoppen met opleiding MBO
Reyell
4 26-11-2013 01:34
Studeren ga stoppen met mbo en nu havo doen, maar welke?
davidv
2 21-05-2012 11:42
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 09:49
Studeren Stoppen met MBO, HAVO gaan doen?
Diviance
7 11-03-2010 17:08
Algemene schoolzaken Stoppen met school
sayurichan
4 06-03-2009 16:17
Werk, Geld & Recht stoppen met school 17jaar
tommetje12
4 09-12-2008 10:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.