Oud 14-12-2017, 20:04
Horthal
Horthal is offline
Ik zit op het laatste jaar van het VMBO en ik moet nu toch eindelijk besluiten op een MBO studie, het probleem is dat ik niks kan vinden. Ik heb nooit iets gehad van "dit wil ik worden" . Ik weet wat ik ongeveer met m,n werk wil gaan doen maar niet precies wat. Dus ik vroeg mij af, hoe hebben jullie voor je MBO opleiding gekozen? Wist je al wat je wilde worden, of had je een test gemaakt etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2017, 22:04
brands
Avatar van brands
brands is offline
Uit je openingspost blijkt dat je al een beetje weet wat je wil gaan doen op het gebied van werk. Als je dat met ons deelt, dan kunnen we je misschien wel aan een passende opleiding helpen.

Wat tevens ook wel helpt, is het bezoeken van open dagen van de verschillende ROC's. Daar kun je informatie inwinnen en met docenten en studenten praten.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 22:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien kun je naast het bezoeken van open dagen ook eens met mensen in gesprek gaan die werk doen dat je leuk lijkt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 22:24
Verwijderd
Er was echt totaal niets wat me leuk leek en ook deze opleiding heb ik na anderhalf jaar doei gezegd. Toen was ik 18 en ben ik gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:16
Horthal
Horthal is offline
Citaat:
Uit je openingspost blijkt dat je al een beetje weet wat je wil gaan doen op het gebied van werk. Als je dat met ons deelt, dan kunnen we je misschien wel aan een passende opleiding helpen.

Wat tevens ook wel helpt, is het bezoeken van open dagen van de verschillende ROC's. Daar kun je informatie inwinnen en met docenten en studenten praten.
Nou ik wil;
- Werk met veel afwisseling, ik heb een hekel aan elke dag hetzelfde (Vakkenvullen bijvoorbeeld is altijd hetzelfde)
- Ik kan veel reizen, iets waar ik veel van hou is reizen, met de trein of auto, geeft een gevoel van vrijheid
- Mijn naam in de wereld gooien. Wat ik hiermee bedoel is dat als je m,n naam hoort dan denk je "Oh, die gast" (Niet persé in de zin van miljonair acteur, maar bijv Casey Neistat)
- Goed betaald
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:16
Horthal
Horthal is offline
Citaat:
Misschien kun je naast het bezoeken van open dagen ook eens met mensen in gesprek gaan die werk doen dat je leuk lijkt.
Dat doe ik ook, ja.... Moeten ze alleen terug reageren
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Er was echt totaal niets wat me leuk leek en ook deze opleiding heb ik na anderhalf jaar doei gezegd. Toen was ik 18 en ben ik gaan werken.
Heb jij daar ooit spijt van gehad, Bas? /nieuwsgierig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 16:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou ik wil;
- Werk met veel afwisseling, ik heb een hekel aan elke dag hetzelfde (Vakkenvullen bijvoorbeeld is altijd hetzelfde)
- Ik kan veel reizen, iets waar ik veel van hou is reizen, met de trein of auto, geeft een gevoel van vrijheid
- Mijn naam in de wereld gooien. Wat ik hiermee bedoel is dat als je m,n naam hoort dan denk je "Oh, die gast" (Niet persé in de zin van miljonair acteur, maar bijv Casey Neistat)
- Goed betaald
Oké, daar kan je nog steeds heel veel kanten mee op. Je kan steward worden en de hele wereld over vliegen, je kan fotograaf worden en veel reizen en misschien bekend worden, je kan treinconducteur worden en heel Nederland reizen, al verdienen die banen misschien niet heel geweldig...

Welke vakgebieden vind jij boeiend? Zorg? Techniek? Bedrijfsleven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Heb jij daar ooit spijt van gehad, Bas? /nieuwsgierig
Niet van de keuze om te stoppen met MBO. Ik heb een HBO-functie nu zonder verdere opleiding (wel met een massa aan certificaten). Ik zou graag m'n VWO afgemaakt hebben als ik het nog een keer zou mogen doen en dan eventueel studeren alhoewel ik geen idee heb wat maar waarschijnlijk paleontologie.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Nou ik wil;
- Werk met veel afwisseling, ik heb een hekel aan elke dag hetzelfde (Vakkenvullen bijvoorbeeld is altijd hetzelfde)
- Ik kan veel reizen, iets waar ik veel van hou is reizen, met de trein of auto, geeft een gevoel van vrijheid
- Mijn naam in de wereld gooien. Wat ik hiermee bedoel is dat als je m,n naam hoort dan denk je "Oh, die gast" (Niet persé in de zin van miljonair acteur, maar bijv Casey Neistat)
- Goed betaald
Alle banen zijn altijd hetzelfde, sommig werk heeft marginaal meer afwisseling dan ander werk. Ik ken postbodes die vrolijk roepen "iedere dag is weer totaal anders". Het is meer een mindset. Lang forenzen (want reizen is iets anders) gaat de lol wel af na een paar jaar. Dat laatste heb ik gelukkig al bereikt maar ook in mijn werk is het grotendeels hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 18:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
^^ Daar ben ik het absoluut mee eens. Ik werk op een ziekenhuislab, we hebben vijf verschillende werkplekken maar de plekken zijn van dag tot dag ook nog anders en elke patiënt is anders. Mijn vriend maakt dienstregelingen, dat is elk jaar hetzelfde maar toch ook weer elk jaar anders.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school.
Tinkk
101 06-04-2006 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.