Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Afronding, houden of niet??
Ja, houdt maar 40 75.47%
Nee, draai maar weer terug 13 24.53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 05:19
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Nu de afronding van de eurocenten al een tijdje aan de gang is, heb ik nog een vraagje aan jullie.

Kijken julllie er nu anders tegenaan als voor de afronding?
En hoe vinden jullie het nu dat er afgerond wordt?
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 20:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 08:20
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
wat een hoop aandacht voor een paar centen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 08:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind die afronding onzin. Het scheelt bij mij nog steeds niet in mijn portemonnee.

En het is 'evaluatie' in plaats van 'evalutatie'.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:08
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-10-2004 @ 09:38 :

En het is 'evaluatie' in plaats van 'evalutatie'.
en 'houdt' is ook al verkeerd geschreven
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:51
Verwijderd
't Kan me weinig schelen, in de supermarkt hier ronden ze af, maar in veel andere winkels niet. Ik hou me er niet echt mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:59
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hmm, ik ben tenminste wel van die kleine kutcentjes af
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:16
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-10-2004 @ 10:08 :
en 'houdt' is ook al verkeerd geschreven
en
Kijken julllie er nu anders tegenaan als voor de afronding?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ja, houdt maar.

Scheelt gedoe in je portemonnee en op m'n werk vind ik het ook wel handig.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 21-10-2004 @ 09:20 :
wat een hoop aandacht voor een paar centen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 17:37
Mara
Mara is offline
Jij bent toch niet echt een student he
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Goede zaak, moeten ze overal doen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het boeit me persoonlijk niet zoveel, ze doen het hier nu wel overal, behalve in de kantine op school...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:43
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-10-2004 @ 18:37 :
Jij bent toch niet echt een student he
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, ik zit 2e jaar SPW (MBO opleiding)
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:44
Verwijderd
Prima, die afronding
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:33
PV
PV is offline
Draai maar terug, ik zit nog steeds met een hoop centen in m'n portemonnee, meer dan voor de afronding zelfs. Ik betaal nu sneller met groot geld dan dat ik het gepast probeer te betalen, wat ik "vroeger" nog wel eens deed.
't is wel leuk hoor, vanmiddag een brood gehaald van 72 cent en maar 70 cent betaald. Maar liever betaal ik gewoon het bedrag zoals het er staat, en niet afgerond (of dat nu naar boven of naar beneden is).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 17:04
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hou maar zo, tenminste minder zooi in je portemonnee.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 13:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ja houden. Het scheelt me een hoop van die kutcenten die ik toch al niet terug wou en op m'n werk is het ook een stuk makkelijker en ik hoef er tenminste niet steeds 2 cent bij te vragen enzo. Dat de meeste dingen dan toch weer naar boven afgerond worden maakt mij weinig uit en als je daar echt een probleem mee hebt kan je altijd nog pinnen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:07
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hoe ik niet meer te prielen in mijn portomonee
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2004, 11:54
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
wammus schreef op 23-10-2004 @ 14:57 :
Ja houden. Het scheelt me een hoop van die kutcenten die ik toch al niet terug wou en op m'n werk is het ook een stuk makkelijker en ik hoef er tenminste niet steeds 2 cent bij te vragen enzo. Dat de meeste dingen dan toch weer naar boven afgerond worden maakt mij weinig uit en als je daar echt een probleem mee hebt kan je altijd nog pinnen.
Kortom, je bent gewoon te lui om geld terug te geven. Als we gaan afronden op hele euro's, kun je een kwartier eerder naar huis, wist je dat? En wat zou het jou nu schelen? Uiteindelijk betaal je de ene keer wat meer en de andere keer wat minder.

Draai maar terug. Niet alle winkels (w.o. V&D) maken gebruik van de regel, in 10 eurolanden wordt het ook niet gedaan en kom je met die centen terug na een dagje België/Duitsland. En de Burger King maakt misbruik van de regel, door alles voor ,99 te verkopen (en hoe vaak heb je in je eentje drie King size Big King menu's gegeten?).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 13:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-10-2004 @ 09:38 :
Ik vind die afronding onzin. Het scheelt bij mij nog steeds niet in mijn portemonnee.
Jezus

Niet erg opgelet op de basisschool zeker?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 16:14
Verwijderd
't kan me weinig schelen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 16:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gelukkig doen ze hier in Belgie nog niet mee aan die onzin.

Toen ik nog in Nederland woonde: d helft van de winkels deed er wel aan mee en de helft niet waardoor je bij sommige winkels alsnog veel 1 cent muntjes terugkreeg die je vervolgens veel minder makkelijk kwijt kan omdat alles mooi afgerond wordt en ze dus niet meer nodig hebt. Bovendien wordt (in de praktijk) alles er volgens mij alleen maar duurder van.

Voor mij hoeft het dus nog niet zo nodig dus in Belgie moet het maar blijven zoals het is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-10-2004 @ 17:31 :
Bovendien wordt (in de praktijk) alles er volgens mij alleen maar duurder van.
Dat valt wel mee, denk ik. De ene keer wordt het naar boven afgerond, een volgende keer naar beneden. Dat heft elkaar volgens mij wel aardig op, hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 16:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2004 @ 17:40 :
Dat valt wel mee, denk ik. De ene keer wordt het naar boven afgerond, een volgende keer naar beneden. Dat heft elkaar volgens mij wel aardig op, hoor.
ja idd, volgens mij hadden we het daar al over gehad..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:10
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2004 @ 17:40 :
Dat valt wel mee, denk ik. De ene keer wordt het naar boven afgerond, een volgende keer naar beneden. Dat heft elkaar volgens mij wel aardig op, hoor.
Heb je nog verstand in je hoofd? Kijk eens naar mijn vorige quote over BK. Als je dan nog vasthoudt aan ene keer, andere keer, dan geef ik het op. Dat is de meest zieke gedachte die ik ooit gehoord heb en dat sommige mensen nog in die gedachte geloven, is nog erger!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2004, 18:20
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MH schreef op 26-10-2004 @ 19:10 :
Heb je nog verstand in je hoofd? Kijk eens naar mijn vorige quote over BK. Als je dan nog vasthoudt aan ene keer, andere keer, dan geef ik het op. Dat is de meest zieke gedachte die ik ooit gehoord heb en dat sommige mensen nog in die gedachte geloven, is nog erger!
dat was bij de gulden ook al zo.

en wat wil je dan, dat alles naar .00 gaat? dan ben je nog duurder uit . Zoals ik al eerder heb gezegd, heb ik bij de kassa gekeken hoe het zit en dan was het de ene keer in het voordeel en de andere keer niet, tadaaaa
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MH schreef op 26-10-2004 @ 19:10 :
Heb je nog verstand in je hoofd? Kijk eens naar mijn vorige quote over BK. Als je dan nog vasthoudt aan ene keer, andere keer, dan geef ik het op. Dat is de meest zieke gedachte die ik ooit gehoord heb en dat sommige mensen nog in die gedachte geloven, is nog erger!
Nee, bij kleine bedragen betaal je vaak een of 2 cent meer. Maar het meeste geef je uit in grote supermarkten, waar je weldegelijk de ene keer 2 cent "winst" en de andere keer 2 cent verlies maakt. Als jij je echt druk maakt om die paar keren dat je meer betaalt door dit afrondingssysteem, wil ik je even vragen om me dan eventjes voor te rekenen waar jij zoveel geld aan kwijt bent door dat systeem.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 26-10-2004 @ 19:10 :
Heb je nog verstand in je hoofd? Kijk eens naar mijn vorige quote over BK. Als je dan nog vasthoudt aan ene keer, andere keer, dan geef ik het op. Dat is de meest zieke gedachte die ik ooit gehoord heb en dat sommige mensen nog in die gedachte geloven, is nog erger!
Ooit gehoord van iets op een normale manier brengen?

En van een verschillende mening hebben? De ander is dan niet meteen één of andere dwaas, hij of zij heeft alleen een andere mening. En als je dat niet kunt begrijpen, dan vraag ik me af of JIJ wel verstand in je hoofd hebt.

Door de BK zou het op verlies draaien? Dat lijkt me onzin. Zeker omdat ik zelden naar de BK ga. En bij de supermarkt valt het wel mee met de ..,99, 't is niet meer dan dat het eerst was iig. (Plus dat drie keer iets van ..,99 dan toch weer gunstig is. Enz.)

Ik vind de post die je aanhaalt als 'argument' nou niet bepaald indrukwekkend, overtuigend of wat dan ook.

[edit]Toevallig was ik gister bij de BK en ze verkochten niks voor ...,99. Alle prijzen waren afgerond op de ..,05. (Natuurlijk zullen ze daarbij wel in hun voordeel gerekend hebben, maar dan nog, wat jij zei klopt dus niet. )[/edit]

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:11
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 21-10-2004 @ 21:43 :
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, ik zit 2e jaar SPW (MBO opleiding)
Met andere woorden: je bent dus in mijn optiek geen student.

En ik vind het een hoop gezeik voor een paar centjes, maar iig scheelt de afronding in je portemonnee
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:20
Verwijderd
Mij maakt het niet uit. Als de overheid dat makkelijker vindt, laat het dan maar zo. Ik betaal toch zelden iets contant; als ik dat wel doe is het meestal al een afgerond bedrag.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:33
Verwijderd
Als je pint, dan ronden ze het niet af, toch? Dan maakt het werkelijk niets meer uit. (Misschien heb je ook mensen die pinnen wanneer er naar boven afgerond zou worden, en contant betalen wanneer het in je voordeel wordt afgerond )
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2004 @ 20:33 :
Als je pint, dan ronden ze het niet af, toch? Dan maakt het werkelijk niets meer uit. (Misschien heb je ook mensen die pinnen wanneer er naar boven afgerond zou worden, en contant betalen wanneer het in je voordeel wordt afgerond )
Als je pint ronden ze idd niet af, voor zo ver ik weet.

(Mijn zusje doet dat. )
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-10-2004 @ 09:38 :
Ik vind die afronding onzin. Het scheelt bij mij nog steeds niet in mijn portemonnee.

En het is 'evaluatie' in plaats van 'evalutatie'.
Het scheelt mij wel in mijn portemonnee namelijk een heel stuk minder kleine klote muntjes. Al moet ik er nog wel aan wennen...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:38
Verwijderd
van mij mogen ze het houden maar ze moeten niet dingen als 42 cent laten zien (op die kassaschermpjes) , zet dan ook gewoon 40 cent neer.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 22:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-10-2004 @ 22:38 :
van mij mogen ze het houden maar ze moeten niet dingen als 42 cent laten zien (op die kassaschermpjes) , zet dan ook gewoon 40 cent neer.
Dat heeft te maken met de pin betalingen maar ben het met je eens.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.