Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 08:06
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Mijn moeder had Selenium pillen voor me gekocht. 100 microgram per pil. In een boekje las ik dat deze mogelijk anti-kanker werken en het longweefsel vergroten. Wat doet Selenium nog meer?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 08:13
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
staat meestal in de bijsluiter
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 08:15
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Die gooit mijn moeder altijd meteen weg. Ik zeg haar nog zo...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:41
Verwijderd
oke, daar sla ik mijn bekend boek "Mens & Voeding" maar weer open
even de balangrijkste punten:

Benaming
Seleen (selenium, Se)

Essentie en voorkomen
Is een essentiele voedingstof, maar in een grotere hoeveelheid giftig. Geen overdosis nemen dus!
Seleen kom voor in eiwithoudende voedingsmiddelen. Vooral in orgaanvlees, kip, eieren, vis, volkorenproducten en knoflook. Het seleengehalte van granen, aardappelen e groenten is afhankelijk van de bodem waarop zij geteeld zijn, Nederland heeft een seleenarme bodem. Bij het uitmalen van graanproducten gaat het seleen grotendeels verloren.

Behoefte
De behoefte aan Seleen hangt samen met de hoeveelheid vitamine E in de voeding en de daarin aanwezige zware metalen.
Seleen schijnt vitamine E te kunnen vervangen en andersom. Hierbij trek ik zelf echter mijn twijfels, ik vraag me af of je helemaal zonder seleen kan als je voldoende vitamine E opneemt.

Aangezien je adolescent bent, heb je 30-140ug nodig per dag.

zuigelingen 10-20
jonge kinderen van 1-10jr 10-60
volwassenen 50-150
zwangeren, zogenden 75-150

Functies
-Anti-oxiderende werking. Het maakt onderdeel utiv an het enzym glutathionreductase, dat beschermd, net zoals vitamine E, celmembramen tegen peroxiden.
-Het is mogelijk dat het de ontwikkeling van kanker tegengaat door omvorming van peroxiden, dus een anti-carcinogene werking. Dus GEEN REDUCTIE van kanker, maar VERMINDERDE ONTWIKKELING ervan.
Seleen is nodig voor de vorming van glutathionperoxidase, dit maakt giftige stoffen zoals zware metalen onschadelijk.

Gevolgen v.e. tekort
In Nederland komt het voor zover bekend niet voor, in een bepaalde streek in China wel (Keshan). Hier is de grond zeer seleenarm. Ziekteverschijnselen zijn storingen in de hartspierfunctie en longoedeem.
Hoewel het zoals gezegd in Nederland voor zover bekend neit voorkomt is de seleevoorziening hier toch marginaal. Riscicogroepen zijn o.a. vegetariers en baby's die met de flesvoeding weniig seleen rkigjen.

Absorptie, stofwisseling en uitscheiding
Seleen kom voor in zwavelhoudende eiwitten van dierlijke voedingsmiddelen. Deze organische verbindingen worden voor 95% in de darmen geabsorbeerd. Van anorganisch seleen is de absorptie minder dan 80%. Met het bloed wordt het naar de weefsels gevoerd en als bouwstof voor verschillende enzymen gebruikt. Seleen kom overal in het lichaam voor. Reserves worden aangelegd in de nieren, lever, hart en de mild. Deze kan naar behoefte aangesproken worden.
Seleen wordt met urine en zweet weer uitgescheiden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:27
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ik ben veganist. Maar ik eet wel veel knoflook. Het kan dus geen kwaad 100 microgram Selenium per dag te nemen denk je?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:31
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 13:27:
Ik ben veganist. Maar ik eet wel veel knoflook. Het kan dus geen kwaad 100 microgram Selenium per dag te nemen denk je?
Je vreet je waarschijnlijk ook klem aan volkorenboterhammen, dus dan zou een half tabletje wel genoeg zijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:34
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-03-2003 @ 13:31:
Je vreet je waarschijnlijk ook klem aan volkorenboterhammen, dus dan zou een half tabletje wel genoeg zijn.
Nee, ik eet twee volkorenboterhammen per dag. Maar 's morgens wel een schaal muesli (noten en vruchten maar ook wel met granen)!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:39
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 13:34:
Nee, ik eet twee volkorenboterhammen per dag. Maar 's morgens wel een schaal muesli (noten en vruchten maar ook wel met granen)!
Twee slechts? Waar loop jij dan op? Ik werk een half brood weg!
Met vet roomboter en kaas en nutella en pindakaas en hagelslag en volle melk en yoghurt met sinaasappelsap en roosvicee ( is heerlijk, dan lust je nooit meer gekochte yokidrink)

Muesli is supergezond natuurlijk, vooral de ijzer/calcium in de noten en rozijnen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:43
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-03-2003 @ 13:39:
Twee slechts? Waar loop jij dan op? Ik werk een half brood weg!
Met vet roomboter en kaas en nutella en pindakaas en hagelslag en volle melk en yoghurt met sinaasappelsap en roosvicee ( is heerlijk, dan lust je nooit meer gekochte yokidrink)

Muesli is supergezond natuurlijk, vooral de ijzer/calcium in de noten en rozijnen.
Ik eet wat muesli 's morgens, twee boterhammen overdag, 's middags wat nootjes, 's avonds groente, 's avonds laat een schaal fruit
nou ik heb niet zoveel nodig denk ik
ik doe ook helemaal geen fuck dus
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:50
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 13:43:
Ik eet wat muesli 's morgens, twee boterhammen overdag, 's middags wat nootjes, 's avonds groente, 's avonds laat een schaal fruit
nou ik heb niet zoveel nodig denk ik
ik doe ook helemaal geen fuck dus
Leren, dat doe je, dat kost ook suiker. Maar goed, dat regel jij met fruit, is een hele directe suikerbom. Als ik het echt druk heb, dat ik iets moet schrijven dat af moet, dan vergeet ik nog wel eens te eten, dan heb ik een hele dag een bammetje op ofzo.
Maar dan merk ik niet dat ik honger of dorst heb, als het lekker gaat loop ik helemaal te hyperen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:53
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-03-2003 @ 13:50:
Leren, dat doe je, dat kost ook suiker. Maar goed, dat regel jij met fruit, is een hele directe suikerbom. Als ik het echt druk heb, dat ik iets moet schrijven dat af moet, dan vergeet ik nog wel eens te eten, dan heb ik een hele dag een bammetje op ofzo.
Maar dan merk ik niet dat ik honger of dorst heb, als het lekker gaat loop ik helemaal te hyperen.
Ik leer niet hoor
wel stom dat ik dat fruit dan 's avonds eet
vooral omdat ik daarna vaak direct ga slapen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:07
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 13:53:
Ik leer niet hoor
wel stom dat ik dat fruit dan 's avonds eet
vooral omdat ik daarna vaak direct ga slapen
Ach ja, wrijf het er nog maar eens in. Wacht maar tot je belastingrecht gaat doen, dat gaat, in tegenstelling tot strafrecht, NIET vanzelf.

's Avonds fruit eten is niet slecht hoor, anders krijg je 's nachts waarschijnlijk dat je wakker wordt van een knorrende maag.( inplaats van iets anders...ahum) Dat bord groente van 7 uur is dan echt wel verteerd.

Maar goed, jij schreef ooit dat je zo was afgevallen, en dit dieet verklaard dat wel. Nauwelijks vetten of eiwitten.

Toen ik ophield met vlees eten, in 1991, viel ik ook 3 kilo af, maar ik was al zo magertjes, dus ben ik veel volle melkprodukten gaan drinken, en een pakje roomboter per week. Daar neem ik rustig een hap van. Chocoladeboter koop ik maar niet meer, dat haalt hier de boterham niet eens. Onderweg naar huis staan daar de tandafdrukken al in...

De eerlijkheid gebied mij te vermelden dat ik soms een stukje biologisch vlees eet. Als het beest in kwestie goed behandeld is, heb ik geen principiele bezwaren tegen vlees eten. Beesten eten ook beesten.

(nou ben je natuurlijk boos)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 13:27:
Ik ben veganist. Maar ik eet wel veel knoflook. Het kan dus geen kwaad 100 microgram Selenium per dag te nemen denk je?
Ik vermode van niet. Het lijkt me handig als ik weet wat er in de bijsluiter staat allemaal. Heb je geen internetadres ervan?

zoals gezegd neem je van seleen afkomstig van een plantaardige bron minder op dan van een dierlijke bron, maar dit verschil is niet gigantisch groot


Als je zeker van je zaak wilt zijn raad ik je aan bij je huisarts of een dietist langs te gaan. Ik ben een (aankomend) voedingsmiddelentechnoloog en geen dietist. Dietisten (huisarsten soms, soms niet denk ik) hebben hier meer verstand van.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:18
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-03-2003 @ 14:07:
Ach ja, wrijf het er nog maar eens in. Wacht maar tot je belastingrecht gaat doen, dat gaat, in tegenstelling tot strafrecht, NIET vanzelf.

's Avonds fruit eten is niet slecht hoor, anders krijg je 's nachts waarschijnlijk dat je wakker wordt van een knorrende maag.( inplaats van iets anders...ahum) Dat bord groente van 7 uur is dan echt wel verteerd.

Maar goed, jij schreef ooit dat je zo was afgevallen, en dit dieet verklaard dat wel. Nauwelijks vetten of eiwitten.

Toen ik ophield met vlees eten, in 1991, viel ik ook 3 kilo af, maar ik was al zo magertjes, dus ben ik veel volle melkprodukten gaan drinken, en een pakje roomboter per week. Daar neem ik rustig een hap van. Chocoladeboter koop ik maar niet meer, dat haalt hier de boterham niet eens. Onderweg naar huis staan daar de tandafdrukken al in...

De eerlijkheid gebied mij te vermelden dat ik soms een stukje biologisch vlees eet. Als het beest in kwestie goed behandeld is, heb ik geen principiele bezwaren tegen vlees eten. Beesten eten ook beesten.

(nou ben je natuurlijk boos)
Nee natuurlijk ben ik niet boos! Ik ben al blij dat je er uberhaupt over nadenkt. Anyways, ik ben niet op deze manier zoveel afgevallen. Eerlijk gezegd val ik hier nauwelijks meer mee af! Ik ben toentertijd heel erg afgevallen door 800 cal. per dag op te nemen enzo. Ging heeel snel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:00
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 17:18:
Nee natuurlijk ben ik niet boos! Ik ben al blij dat je er uberhaupt over nadenkt. Anyways, ik ben niet op deze manier zoveel afgevallen. Eerlijk gezegd val ik hier nauwelijks meer mee af! Ik ben toentertijd heel erg afgevallen door 800 cal. per dag op te nemen enzo. Ging heeel snel.

800 is echt weinig, knap dat je dat volhield!

Een vriend van ons is van de 130 naar de honderd gegaan met het brooddieet. ( Nou is het een boom van een vent, dus die 100 staat hem net goed.) Dat was een hele verandering met het patat en krokettendieet wat hij ervoor volgde!

(En dan zo'n beer van een kerel met een nest kittens bezig zien, dat is zo lief. Hij is de 'natuurlijke' vader van onze poes, overigens)

Maar het afvallen ging pas echt goed toen hij de vrouw van zijn leven ontmoette. En ze moest hem niet...Ze zei het niet met zoveel woorden, maar de drie vetrollen stonden wel tussen hen in natuurlijk. Letterlijk. Dus hij aan de slag. Binnen drie maanden had-ie d'r plat! En zijn buik ook, dus.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:36
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-03-2003 @ 18:00:
800 is echt weinig, knap dat je dat volhield!

Een vriend van ons is van de 130 naar de honderd gegaan met het brooddieet. ( Nou is het een boom van een vent, dus die 100 staat hem net goed.) Dat was een hele verandering met het patat en krokettendieet wat hij ervoor volgde!

(En dan zo'n beer van een kerel met een nest kittens bezig zien, dat is zo lief. Hij is de 'natuurlijke' vader van onze poes, overigens)

Maar het afvallen ging pas echt goed toen hij de vrouw van zijn leven ontmoette. En ze moest hem niet...Ze zei het niet met zoveel woorden, maar de drie vetrollen stonden wel tussen hen in natuurlijk. Letterlijk. Dus hij aan de slag. Binnen drie maanden had-ie d'r plat! En zijn buik ook, dus.
Knap van em, maar wat moet hij met een vrouw die hem niet wil als hij een beetje te dik is?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:48
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 19-03-2003 @ 18:36:
Knap van em, maar wat moet hij met een vrouw die hem niet wil als hij een beetje te dik is?
Ik denk niet dat het door zijn figuur per se kwam, maar ze moest gewoon niets van hem hebben. Ik zou het ook een beetje eng vinden als een wildvreemde knul in de kroeg op me afkwam die me zei dat hij met me wilde trouwen...bloedserieus dus.

Maar het is'm toch gelukt, ze wonen samen. Met contract.

In die drie maanden heeft hij meer gedaan dan alleen afvallen, hij is natuurlijk flink zijn best gaan doen om haar te strikken.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:24
Verwijderd
aangezien het topic toch al helemaal offtopic is en je toch al een goed antwoord op je vraag hebt:

Hoe streng hou jij je aan je veganisme, Diovai? In tv's en computermonitoren zit namelijk een heel erg kleine hoeveelheid lactose verwerkt, melkeiwit dus, en dat wordt soms ook (deels) daadwerkelijk uit melk gehaald... is jouw monitor wel diervrij? (sorry, spreekbeurt over vegetarisme en veganisme gehouden, en vroeg me af hoeveel veganisten op de hoogte waren van het feit dat in hun tv en monitor wel eens een (heel klein beetje)dierlijk product zou kunnen zitten)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:31
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-03-2003 @ 12:24:
aangezien het topic toch al helemaal offtopic is en je toch al een goed antwoord op je vraag hebt:

Hoe streng hou jij je aan je veganisme, Diovai? In tv's en computermonitoren zit namelijk een heel erg kleine hoeveelheid lactose verwerkt, melkeiwit dus, en dat wordt soms ook (deels) daadwerkelijk uit melk gehaald... is jouw monitor wel diervrij? (sorry, spreekbeurt over vegetarisme en veganisme gehouden, en vroeg me af hoeveel veganisten op de hoogte waren van het feit dat in hun tv en monitor wel eens een (heel klein beetje)dierlijk product zou kunnen zitten)
Daar ben ik van op de hoogte. Ik denk echter dat ik de dieren er geen goed mee zou doen door mijn monitor en mijn TV weg te gooien. Immers, ik heb het al gekocht/afgenomen in een tijd dat ik nog geen veganist was. Ik heb op het moment ook nog een jas waarvan ik vermoed dat die (deels) van leer zou kunnen zijn. Zeker weten doe ik het niet, maar hij was 400 gulden. Ik ga em dus niet zomaar weggooien.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:32
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Het probleem is dat ik graag schrijf (op de computer), en dat mijn enige sociale contacten via de computer plaats hebben. de TV lijkt mij ook vrij nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:37
Verwijderd
mjah oke als je ze toch daar vóór al had, dan lijkt het mij inderdaad niet nodig om ze alsnog weg te gooien
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:40
poesiefox
poesiefox is offline
Wordt jij ook altijd zo door de mangel gehaald omtrent je vegetarisme/veganisme? Ik ben echt jaaaaren geplaagd door mijn schoonfamilie, die me niet consequent genoeg vonden. Ik droeg toch leren schoenen? En mijn medicijnen waren toch op konijntjes getest?

En ik maar weer uitleggen dat je beter een beetje goed kunt zijn dan helemaal fout. Waarom moet ik meteen 100 % consequent zijn!Wie is er in dit leven ooit 100 % consequent? Ik val hun er toch ook niet op aan dat ze niet 100 % gelovig zijn?

Zeker van sarahbressers had ik een genuanceerder standpunt verwacht, eerlijk gezegd...
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 20-03-2003 @ 12:40:
Wordt jij ook altijd zo door de mangel gehaald omtrent je vegetarisme/veganisme? Ik ben echt jaaaaren geplaagd door mijn schoonfamilie, die me niet consequent genoeg vonden. Ik droeg toch leren schoenen? En mijn medicijnen waren toch op konijntjes getest?

En ik maar weer uitleggen dat je beter een beetje goed kunt zijn dan helemaal fout. Waarom moet ik meteen 100 % consequent zijn!Wie is er in dit leven ooit 100 % consequent? Ik val hun er toch ook niet op aan dat ze niet 100 % gelovig zijn?

Zeker van sarahbressers had ik een genuanceerder standpunt verwacht, eerlijk gezegd...
Hoezo? Ik vroeg me alleen af of hij het wist, en of hij het zelf een probleem vond, zonder daarbij een standpunt te geven. Ik eet zo'n 2 keer per week, niet vaker, biologisch scharrelvlees, drink melk alleen biologisch en eet eieren alleen van weidekippen, ook vanuit het idee: beter een beetje goed dan helemaal fout
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:45
poesiefox
poesiefox is offline
Okee, no problomo, zo had ik het inderdaad niet opgevat. De meeste van dit soort opmerkingen worden namelijk tegen me gebruikt, daar wen je op een gegeven ogenblik aan...
Sorry, ik vond het al niks voor jou.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:47
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-03-2003 @ 12:40:
Wordt jij ook altijd zo door de mangel gehaald omtrent je vegetarisme/veganisme? Ik ben echt jaaaaren geplaagd door mijn schoonfamilie, die me niet consequent genoeg vonden. Ik droeg toch leren schoenen? En mijn medicijnen waren toch op konijntjes getest?

En ik maar weer uitleggen dat je beter een beetje goed kunt zijn dan helemaal fout. Waarom moet ik meteen 100 % consequent zijn!Wie is er in dit leven ooit 100 % consequent? Ik val hun er toch ook niet op aan dat ze niet 100 % gelovig zijn?

Zeker van sarahbressers had ik een genuanceerder standpunt verwacht, eerlijk gezegd...
Nou, mijn tante en oom beginnen er elke keer weer over. Die willen vegetariër worden (althans mijn tante) maar mijn tante zegt dat ze zich telkens zo moe voelt als ze vlees laat staan. Volgens mij, is dat als je echt wil niet heel erg nodig. Maar goed, ze slapen maar door!

Maar er zijn inderdaad mensen die je zo door de mangel halen, ook op school.

Maar mijn familie is vooral bezorgd om mijn aminozuren en mineralen enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:47
Verwijderd
ik ging er al van uit dat je me verkeerd had begrepen

oh, en om niet weer verkleerd begrepen te worden: 'zo'n 2 keer per week, niet vaker, biologisch scharrelvlees' betekent níét dat ik 2 keer biologisch scharrelvlees eet en verder altijd 'gewoon' vlees, maar dat ik 2 keer per week biologisch scharrelvlees eet en verder geen vlees (nouja, op brood wel eens, maar dat is meestal ook gescharreld dan...)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:56
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn moeder is acuut ook gestopt met vlees eten, die vond er toch al niks aan, mijn vader is minder gaan eten. Mijn vriend eet wat ik hem voorschotel, zolang het maar geen tahoe is of ei. Datis dus biologisch vlees of tempe, maar meestal vlees. Hij zit anders zo door zijn bord te spitten waar zijn stukkie vlees is, tja.

Mijn schoonfamilie zat er nogal mee dat ze niet wisten wat ze voor mij moesten koken, als ik daar at. Net als thuis dus, we eten hetzelfde, maar ik eet het vlees niet. Dat schuif ik op het bord van mijn buurman.

En ik denk dat ze mij zo aanvielen, omdat ze zich zelf zo schuldig voelden. Want ik had wel gelijk natuurlijk, bio industrie is vreselijk.

Nu wordt er met veel fantasie ook altijd iets vega's voor mij gekookt. Zij krijgen bij mij gewoon vega en vlees. Ik kook toch nooit holllands. en ik heb een nichtje met een visallergie, daar houdt ook iedereen rekening mee.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 11:58
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Ik zou eten bij anderen nooit vertrouwen, zeker niet als veganist. Als vegetariër (lacto-ovo) is het makkelijk te controleren dat je geen vlees krijgt, maar het is moeilijker voor veganisten. Ieder raar E-nummer kan al verkeerd zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:25
poesiefox
poesiefox is offline
Er zijn grenzen aan wat er van je verwacht kan worden, of wat je van jezelf mag eisen. Als je niets meer bij iemand anders durft te eten omdat daar een raar E nummer in kan zitten, dan ben je de fanatisme-grens overgegaan.

Principes zijn mooi, maar soms moet je ze even onbewust kunnen breken, of zelfs bewust. Als ik ergens kom waar ze vreselijk hun best hebben gedaan voor me, en het is vlees, dan eet ik het wel. Ik wil mensen niet onnodig voor het hoofd stoten. Juist dan krijg je er anders hele nare reacties op.

Als mensen aan me vragen waarom ik geen vlees eet, want soms valt het op natuurlijk, dan zeg ik : omdat ik het zielig vind. Dan is de discussie in een klap gesloten. Dat is mijn keuze, die respecteert iedereen, zelfs al zijn ze het niet met me eens. Als je meteen met een hele verhandeling over de bio-industrie of over principes aan komt zetten krijg je gegarandeerd een nare sfeer aan tafel. Iedereen zit daar namelijk met een bek vol vlees zich zwaar schuldig te voelen. En dan slaan ze terug. Als jij namelijk niet gelijk hebt, kunnen zij hun geweten sussen.
En dan worden ze ant-vegetarisch, terwijl ze het met het zielig-argument heel knap van me vinden, dat ik daarvoor mijn kippepoot niet eet. En dan gaan ze misschien nadenken.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ik heb een gloednieuw idee: laten we het eens over saai hebben #1812
Verwijderd
500 10-04-2013 21:11
De Kantine Voedingssaaintrum #1811
Verwijderd
500 09-04-2013 22:42
De Kantine Varisaaibelen #1201
Verwijderd
500 02-11-2010 15:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou?
hhendrikxx
500 25-01-2005 20:28
Flora & Fauna vlees eten ....
sicilion
323 12-04-2003 21:33
Lichaam & Gezondheid hypoglycemie
Verwijderd
40 16-11-2002 11:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.