Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 11:30
Ellesje
Ellesje is offline
Ik heb nu iets van 'n maand pijn in m'n keel. Klieren in m'n hals zijn soms ook pijnlijk. Heb ook wat hoofpijn maar dat kan ook door wat stress komen. Ben 2 weken geleden al bij de dokter geweest en hij zag niets, ik had daarvoor ook last van irritante vieze brokjes in m'n keel waardoor ik telkens het idee had dat ik moest braken...
Maar hij zag dus niets, hij zei me dat koud moest drinken en water met citroensap bladiebla en dat het vanzelf wel zou overgaan.
Niet echt dus, het is eigenlijk alleen maar erger geworden. Kan misschien wel Pfeiffer zijn, ik denk dat ik over 'n week weer even langsga bij de doc. en ga vragen of ik misschien 'n bloedonderzoekje mag.
Maar dan de vraag; is 't besmettelijk? Ik weet wel dat Pfeiffer besmettelijk is voor mensen die het nog niet hebben gehad, maar hoe zit dat met keelontsteking ? Alvast bedankt...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 16-03-2003 @ 11:30:
Ik heb nu iets van 'n maand pijn in m'n keel. Klieren in m'n hals zijn soms ook pijnlijk. Heb ook wat hoofpijn maar dat kan ook door wat stress komen. Ben 2 weken geleden al bij de dokter geweest en hij zag niets, ik had daarvoor ook last van irritante vieze brokjes in m'n keel waardoor ik telkens het idee had dat ik moest braken...
Maar hij zag dus niets, hij zei me dat koud moest drinken en water met citroensap bladiebla en dat het vanzelf wel zou overgaan.
Niet echt dus, het is eigenlijk alleen maar erger geworden. Kan misschien wel Pfeiffer zijn, ik denk dat ik over 'n week weer even langsga bij de doc. en ga vragen of ik misschien 'n bloedonderzoekje mag.
Maar dan de vraag; is 't besmettelijk? Ik weet wel dat Pfeiffer besmettelijk is voor mensen die het nog niet hebben gehad, maar hoe zit dat met keelontsteking ? Alvast bedankt...
nou het is vast geen keelontsteking, dar gaan nl. uitzichzelf binnen een week wel over. Pfeiffer zou het KUNNEN zijn, als je zekerheid wil kan je idd een bloedonderzoek daarop laten doen. Maar ook als je flink verkouden bent (geweest) kan je die pijn in je keel hebben, en dat kan ook na de verkoudheid nog wat aanhouden.
Adviezen: drink koud water, waterijsjes (het is weer mooi weer ) zuig op dropjes en haal iets van tijmsiroop ofzo, das allemaal verzachtend!

Pfeiffer staat ook wel bekend als de 'kissing disease' het wordt nl. overgebracht in speeksel, dus las je de laatste tijd nog iemand gezoen hebt, kan je het daar van hebben keregen, ook als jij daarna nog mensen hebt gezoent bestaat de kans dat jij het aan hun hebt doorgegeven!
misverstandje uit de weg: ruim 90% van de jeugd heeft Pfeiffer doorgemaakt, slechts 3% heeft daar veel last van gehad! Het is dus niet zo dat als je Pfeiffer hebt je gelijk 6 maanden in bed moet liggen, dan heb je nl. net pech dat je bij die 3 procent hoort!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:35
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-03-2003 @ 12:32:
nou het is vast geen keelontsteking, dar gaan nl. uitzichzelf binnen een week wel over. Pfiffer zou het KUNNEN zijn, als je zekerheid wil kan je idd een bloedonderzoek daarop laten doen. Maar ook als je flink verkouden bent (geweest) kan je die pijn in je keel hebben, en dat kan ook na de verkoudheid nog wat aanhouden.
Adviezen: drink koud water, waterijsjes (het is weer mooi weer ) zuig op dropjes en haal iets van tijmsiroop ofzo, das allemaal verzachtend!
ik ben niet echt erg verkouden geweest, wel 'n beetje, maar dat heb ik wel vaker. Ik heb alleen dat ik telkens moet slikken en dat dat wat moeizaam gaat. En continu een druk die daarop staat...
Maar ik ben niet echt heel vermoeid ofzo, als ik naar de huisarts zou gaan ben ik bang dat hij m'n klachten niet echt serieus neemt, of het "nog even wil afwachten".
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:36
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
*heeft ondertussen wat aan het verhaal toe gevoegd*
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:41
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-03-2003 @ 12:36:
*heeft ondertussen wat aan het verhaal toe gevoegd*
ik heb er wel wat over gelezen ja. Maar er stond dat je er geen last van had als het voor de pubertijd gebeurde (50%) maar er wel flink ziek van kon worden als het tijdens of na gebeurde.
Maarja, ik ga volgende week wel ff langs de doc.
Iig bedankt voor je reply
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:43
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
np
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 16-03-2003 @ 12:41:
ik heb er wel wat over gelezen ja. Maar er stond dat je er geen last van had als het voor de pubertijd gebeurde (50%) maar er wel flink ziek van kon worden als het tijdens of na gebeurde.
Maarja, ik ga volgende week wel ff langs de doc.
Iig bedankt voor je reply
ik weet niet wat je onder volgende week verstaat. Maar als je een bloedtest gaat doen, duurt het meestal wel ff voordat je de uitslag hebt (meer dan een week soms). Dus hoe eerder je naar de huisarts gaat, hoe eerder je weet wat je hebt
als je onder volgende week verstaat: aankomende week dan moet je mijn bericht maar ff wegdenken
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:53
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-03-2003 @ 11:49:
ik weet niet wat je onder volgende week verstaat. Maar als je een bloedtest gaat doen, duurt het meestal wel ff voordat je de uitslag hebt (meer dan een week soms). Dus hoe eerder je naar de huisarts gaat, hoe eerder je weet wat je hebt
als je onder volgende week verstaat: aankomende week dan moet je mijn bericht maar ff wegdenken
bloedtest is 3 werkdagen, nou ja... meestal wel. Hiet in twente wel
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:26
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-03-2003 @ 12:49:
ik weet niet wat je onder volgende week verstaat. Maar als je een bloedtest gaat doen, duurt het meestal wel ff voordat je de uitslag hebt (meer dan een week soms). Dus hoe eerder je naar de huisarts gaat, hoe eerder je weet wat je hebt
als je onder volgende week verstaat: aankomende week dan moet je mijn bericht maar ff wegdenken
volgende week als in; over 'n dag of 10.
dan ben ik namelijk klaar met m'n tentamens, heb geen zin om vantevoren in de stress te schieten...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-03-2003 @ 12:53:
bloedtest is 3 werkdagen, nou ja... meestal wel. Hiet in twente wel
whee, ikke woon ook in twente, maare het duurt hier dus regelmatig erg lang enzo. Een meisje uit m'n klas laatst nog: 2,5 week
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 16-03-2003 @ 14:26:
volgende week als in; over 'n dag of 10.
dan ben ik namelijk klaar met m'n tentamens, heb geen zin om vantevoren in de stress te schieten...
okay is begrijpelijk... maar duurt wel lang dan...
nou ja vertel je wat de uitslag was?
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:12
Ellesje
Ellesje is offline
Nog steeds last van m'n keel, vooral veel slijmaanmaak waardoor ik wat minder vrij kan ademen. Vanochtend kon ik heel moeilijk praten door al dat slijm .. Moe ben ik nog steeds niet, koorts ook niet, ik weet echt neit wat 't is...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:24
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 16-03-2003 @ 12:30:
Maar hij zag dus niets, hij zei me dat koud moest drinken en water met citroensap bladiebla en dat het vanzelf wel zou overgaan.
GEEN citroensap drinken. Citroensap is scherp en beschadigd juist je keel. Je kan er zelfs je stembanden mee beschadigen!

Je moet verzachtende dingen drinken/eten. Idd zoals drop.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 17:19
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-03-2003 @ 20:21:
whee, ikke woon ook in twente, maare het duurt hier dus regelmatig erg lang enzo. Een meisje uit m'n klas laatst nog: 2,5 week
bizar, bij ons zijn het 3 werkdagen, altijd!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Qimm schreef op 18-03-2003 @ 18:19:
bizar, bij ons zijn het 3 werkdagen, altijd!
ik woon gewoon in het "goede" deel van twente
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-03-2003 @ 19:19:
ik woon gewoon in het "goede" deel van twente
tuurlijk niet, bij ons gaat het sneeler, dus wiuj zijn beten (dadelijk woon jij ook gewoon in de buurt van almelo )
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:47
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-03-2003 @ 14:24:
GEEN citroensap drinken. Citroensap is scherp en beschadigd juist je keel. Je kan er zelfs je stembanden mee beschadigen!

Je moet verzachtende dingen drinken/eten. Idd zoals drop.
hmm thx dat je het ff zegt
*slaat huisarts*
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:52
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ja inderdaad citroen sap....? Ik heb Pfeiffer gehad heb gemiddeld 1 x per jaar keel ontsteking. Maar het is me nog nooit aangeraden om citroen sap te drinken..... Ik neem altijd strepsels en slik antibiotica. Werkt prima ben er meestal na een dag of 3 vanaf. IK denk alleen dat je beter gelijk naar de dokter kan gaan vanplaats nog een week te wachten want dit is in iedergeval niet helemaal goed. Heb je niks gekregen dan....
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:55
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Ellesje schreef op 18-03-2003 @ 14:12:
Nog steeds last van m'n keel, vooral veel slijmaanmaak waardoor ik wat minder vrij kan ademen. Vanochtend kon ik heel moeilijk praten door al dat slijm .. Moe ben ik nog steeds niet, koorts ook niet, ik weet echt neit wat 't is...
Je hoeft ook niet nu perse moe te zijn. Heb heel veel gelezen over pfeiffer toen ik ziek was daarvan. En het kan soms jaren in je lichaam zitten zonder dat het wat doet. En het blijft er ook altijd. Ligt er denk meer aan hoe vatbaar je er voor bent. Las ergens 3 werkdagen. En dat is ook geheel normaal met medicijnen. Had het hier boven ookal geschreven. ik doe er meestal drie dagen over om weer ''normaal'' te zijn.
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Keelontsteking
Greenscarfed
7 14-02-2012 21:03
Lichaam & Gezondheid Keelontsteking
Hawahaai
26 16-02-2010 21:23
Lichaam & Gezondheid keelontsteking
Lieved
2 05-11-2005 20:52
Lichaam & Gezondheid Keelontsteking
Saskia89
28 06-10-2005 10:23
Lichaam & Gezondheid Keelontsteking: bijwerkingen?
AngelLena
41 30-06-2005 13:31
Lichaam & Gezondheid Antibiotica / Keelontsteking
46and2
7 26-02-2003 12:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.