Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2013, 10:34
Verwijderd
Fijn, dat komt me op drukke werkdagen veel beter uit.
Advertentie
Oud 05-11-2013, 10:56
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Wat nu als Neko of Q/Lusi wolf is en de verrader heeft een van hen beschermd? Of als ze geliefden zijn? Er is van alles mogelijk, beetje kort door de bocht om maar aan te nemen dat het lijstje klopt als er nog zoveel bad guys in zitten.
Ik zei toch dat ik die lijstjes waardeloos vind? Dat werd me al duidelijk sinds die Tina-papieren gelijkspel ronde
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 05-11-2013, 11:09
Verwijderd
Die lijstjes zijn waarschijnlijk later in het spel minder waardeloos. Maar nu zitten er inderdaad nog veel te veel badguys in om er echt iets mee te kunnen.
Over de verschuiving (en vooral handhaving) van de deadline:
Oud 05-11-2013, 13:12
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Een latere deadline is idd erg fijn, dan kan ik zelf ook actiever meespelen.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 05-11-2013, 22:05
Verwijderd
*F5 drukt*
Oud 05-11-2013, 22:15
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
De dames besloten werk te maken van het huis en, terwijl Aila het levenloze lichaam van ArPos naar buiten sleepte, was de Ietje druk bezig zijn moddervoeten uit de hal te boenen en was Tuttebel al aan de keuken begonnen – of wat voor een keuken doorging. Ze zouden in ieder geval een gasstelletje en een koffiezetapparaat nodig hebben om hier fatsoenlijk te kunnen wonen. Wat meubels zouden ook niet weg zijn. Lieveheersbeestje hield niet van al dat gepoets en zette zich op een gekanteld bierkratje. Ze begon een leuk gordijntje te haken van de katoen die ze meegenomen had.

Aila was net een gat aan het graven naast het huis, om arPos enigzins een begrafenis te geven, toen Absinthe naar huis kwam met Sortjuh op sleeptouw. ‘Wat is hier gaande?’ wilde ze weten. Aila slikte en besloot eerlijk te vertellen wat er gebeurd was. Absinthe was blij dat ze de politie nog niet gebeld hadden. ‘Als TCO koud is, heb ik het voor het zeggen hier. Dat is mooi.’ Ze liep de villa in om een hal aan te treffen die schoner was dan haar ouderlijk huis ooit geweest was. Dat was een schok voor haar en ze ging een woordje doen met de dames in de kamer.
‘Wij dachten dat deze villa verlaten was, en we wilden weg uit ons rusthuis,’ legde Lieveheersbeest uit. ‘Hoewel het daar niet slecht was hoor!’ ‘Nou, hij is dus niet verlaten,’ zei Absinthe. ‘Wij wonen hier. En ik maak hier de dienst uit. Maar jullie vier maken je wel nuttig.’ ‘Zes,’ verbeterde Tuttebel haar. ‘We zijn met zes – ik denk dat Phoebe op het toilet zit, en Mutant is nog boven bij dat aardige kind, Aline heet ze?’ Absinthe gebaarde met haar hoofd en maakte rechtsomkeert, om boven te inspecteren. Zo kon ze meteen TCO opruimen.
Maar waar ze Elin3 en een oude dame verwachtte, was slechts een lege slaapkamer met bebloede lakens. Ze stapte terug de hal over, alle deuren opengooiend. In één kamer lag Lisa in een hoekje, die was in een andere wereld. Maar daar – in de badkamer, hing een figuur levenloos met haar hoofd over de rand van het volle bad. Absinthe trok de mens aan haar kraag uit het bad – het was een keurige, oudere dame. Elin3 had haar de dood van TCO zeker erg kwalijk genomen.



en ook nog het portret van arPos, dat had ik nog in te halen:

Spoiler
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 05-11-2013, 22:16
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
*F5 drukt*
U vraagt, wij draaien
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 05-11-2013, 22:18
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Geweldig

Wel een beetje jammer dat de wolven alle bad guys voor ons moeten doden, maar toch!

Edit: En niet zo gek dus dat Mutant graag gelijkspel wilde, dit verklaart een hoop.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 05-11-2013, 22:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sukkels Eindelijk goed nieuws voor ons
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-11-2013, 22:21
Verwijderd
Hahahaha, nice
Waar ik nu wel tegenaan loop: ze zat nogal vol op Lusi. Lijkt mij dus niet dat die wolf is, maar misschien wel geliefde..? Of gewoon omdat Lusi een goeie (en dus gevaarlijke) speler is?
Oud 05-11-2013, 22:24
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Hahahaha, nice
Waar ik nu wel tegenaan loop: ze zat nogal vol op Lusi. Lijkt mij dus niet dat die wolf is, maar misschien wel geliefde..? Of gewoon omdat Lusi een goeie (en dus gevaarlijke) speler is?
Dat vroeg ik me ook al af inderdaad. Ze zat vooral vorige ronde heel erg op Lusi te mikken. Betekent dat Lusi onschuldig is? Of juist dat de wolven hoopten dat we dat zouden denken en daarom Mutant hebben opgegeten, zodat we Lusi niet meer zouden verdenken?
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 05-11-2013, 22:31
Verwijderd
Die laatste logica volg ik niet helemaal. Ik neem aan dat de wolven niet bewust hun evilziener hebben opgegeten toch? Wel vind ik het opvallend dát ze de evilziener hebben opgegeten. Want waarom? Het lijkt erop dat ze spelers opeten die óf niet echt duidelijk mensen verdenken (rops en TCO) óf mensen die na hun dood niet gelinkt worden aan de wolven, omdat hij/zij die wolven niet genoemd heeft (mutant). Met als risico dus dat ze een medestander oppeuzelen.
Oud 05-11-2013, 22:33
Verwijderd
Dommedomme wolfjes ^^ Maar maak nu godver wel dat jullie winnen!
Oud 05-11-2013, 22:50
Verwijderd
Oh en gaaf verhaal en mooi portret, Spelleider. Zo wil ik wel oud worden! Veel plezier voor de rest nog.
Oud 05-11-2013, 22:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Posts van Mutant vanaf eetronde 1, in een spoilertje, omdat het anders een monsterpost is en aangepast, zodat er geen overbodige info in staat (voor de wantrouwers, als je op de quote klikt, kom je bij de originele post, dus het is te checken) en opvallende dingen rood gekleurd:
Spoiler


Ik heb zoveel mogelijk loze info geprobeerd eruit te laten, sorry als het toch allemaal te lang is.

Ze noemt dus Tina een aantal keer en ze is heel erg gefixeerd op Lusi/Q als geliefde, en ik denk dat we dat best serieus kunnen nemen, want wat de geliefden betreft, staan we allemaal aan dezelfde kant.
Sigmund wordt voornamelijk op postgedrag (en -aantal) genoemd, Neko* en Arpos worden als good guys aangewezen. Door Arpos (die toch al gehangen zou worden) goed te noemen, wil ze misschien Neko* indekken? Moeilijk, want ze heeft maar 2 personen kunnen opvragen en gezien de vijandigheid tussen haar en Lusi/Q sinds ronde 1, verwacht ik dat ze die heeft opgevraagd.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-11-2013, 22:57
Verwijderd
Die trio-post van Mutant maakt dat ik denk ik wel de gok wil wagen om tóch op Lusi te stemmen, met als theorie dat die geliefde is. Ik vind het wel eng, want als ze gewoon een eenzame goeierik blijkt, ben ik vast de pineut, maar ik wil het toch gaan proberen.
Oud 05-11-2013, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Die laatste logica volg ik niet helemaal. Ik neem aan dat de wolven niet bewust hun evilziener hebben opgegeten toch? Wel vind ik het opvallend dát ze de evilziener hebben opgegeten. Want waarom? Het lijkt erop dat ze spelers opeten die óf niet echt duidelijk mensen verdenken (rops en TCO) óf mensen die na hun dood niet gelinkt worden aan de wolven, omdat hij/zij die wolven niet genoemd heeft (mutant). Met als risico dus dat ze een medestander oppeuzelen.
Ik ga er van uit dat Mutant meteen Lusi opgevraagd heeft, naar aanleiding van wat gekibbel direct in de eerste ronde. Mutant wist in dat geval wat Lusi was. Vervolgens is ze continu hard tegen haar ingegaan.

Ik ben even de posts terug gaan kijken waarin Mutant de geliefden noemt. Dit is namelijk het enige deel waarin de Evilziener en wij dezelfde doelstelling hebben: de geliefden moeten er uit. Dit had Mutant duidelijk door, een heeft ze meerdere keren genoemd.

Deze post vind ik hier heel relevant in: Direct na een eetronde wordt Lusi verbonden met het geliefde-zijn. Een ronde eerder wist Mutant nog niet wie de geliefden waren. Wie ze toen op heeft gevraagd wordt me niet duidelijk.

Maar, wat wel duidelijk is: Lusi is door Mutant in verband gebracht met de geliefden. Daarom denk ik dat we er goed aan doen haar nu zo snel mogelijk op te hangen.
Oud 05-11-2013, 23:04
Verwijderd
Ah, dat van LP is ook nuttig.
Oud 05-11-2013, 23:05
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik ga mee met die theorie, klinkt erg aannemelijk! Nu hopen dat ze Lusi niet als normale dorpeling aan ons verdacht heeft geprobeerd te maken. En een bonus als Lusi geliefde is met een weerwolf.. Ik wil de gok er wel op wagen.
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 05-11-2013, 23:05
Verwijderd
@LP: Waar haal je dat gefixeerd op mij al geliefde vandaan? Één keer in jouw post noemt ze iets over een trio, leuk gevonden De rest is standaard mutantgeblaat over het stille weekend, waar ze over doorzaagde. Het is vrij eenvoudig te checken, zie fb Natuurlijk merkte ik al de hele tijd dat Mutant op me jaagde, maar ík heb daar nauwelijks uit opgemaakt dat ze het over geliefden had. Ze bestempelde het als o zo vreemd dat ik stil was, dát was de boodschap. Elke verdere verwijzing is bonus, vergeet niet dat de evilziener best een belangrijke functie van de tegenpartij wil wegzetten als geliefde.

Elin3 was degene waarmee Mutant vriendjes was, maar kon onmogelijk haar functie weten. Handig hulpje, niet meer dan per ongeluk. Tina katarina blijft merkwaardig posten, en Neko noemde ik al eerder. Een van hen lijkt me het beste.

Oh en :') Als wolf zou ik nooit mijn beschuldiger opeten, maar altijd openlijk bediscussieren, Neko.
Oud 05-11-2013, 23:55
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Hahahaha, nice
Waar ik nu wel tegenaan loop: ze zat nogal vol op Lusi. Lijkt mij dus niet dat die wolf is, maar misschien wel geliefde..? Of gewoon omdat Lusi een goeie (en dus gevaarlijke) speler is?
Volgens mij ben jij een wolf. Ik hou je al het hele spel in het oog, maar om het netjes te kunnen staven moet ik al die posts terugzoeken en het op een rijtje zetten en daar heb ik tot nu toe geen tijd voor gehad. Je stemgedrag spreekt in ieder geval niet voor je.

Dat gezegd hebbende kan je best gelijk hebben over Lusi. Dat weet ik niet. Maar jij weet natuurlijk of zij tot je medewolven hoort of niet. Zo te horen niet
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-11-2013, 00:09
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Oh en gaaf verhaal en mooi portret, Spelleider. Zo wil ik wel oud worden! Veel plezier voor de rest nog.
Dankjewel, ik gun het je
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 06-11-2013, 07:15
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Oei Mutant evilziener, die had ik echt niet zien aankomen. Vertrouwde Mutant wel eigenlijk

En verder vind ik dat Lusi/Q wel een punt heeft, Mutant is slim genoeg om Lusi/Q te zien als special en haar dan vervolgens weg te zetten als koppel omdat die er dan toch wel uitgewerkt wordt. Moet daar nog eens even over nadenken.

Verder denk ik echt dat er minstens één (andere) wolf in het rijtje van Lusi/Q zit, dat rijtje werd echt veeeeel te makkelijk gevormd. De wolven konden makkelijk hun stem daaronder zetten, want het rijtje was toch nog niet lang. En als er een wolf onder staat, kan er ook een andere wolf onder gezet worden, want die telt toch niet meer in het gelijkspel. Weet niet of ik het zo goed uitleg, maar ik vond het in ieder geval heel verdacht.

En dat rijtje is dan:
Mutant (8) (begrijp ik nou goed dat de stem van de evilziener wel meetelt?)
Elin3 (10)
Absinthe (11)
Lieveheersbeest (12)

En kijken we naar eerder rondes heeft Elin3 twee keer alleen gestaan (verdacht), heeft absinthe twee keer in het verkeerde rijtje gestaan en lieveheersbeest, nou die heeft alleen nog maar rare moves gemaakt (als noob of toch niet?).

En eigenlijk vind ik absinthe dan het gevaarlijkst/verdachtst. Je bent te smooth of zo en roept dat je mensen ontzettend verdacht vindt (lieveheersbeest, tina), om vervolgens wel iedere ronde op iemand anders te stemmen wat dan toevallig net goed uitkomt. Nu weer naar Lusi/Q die dan zeker weten geliefde is.

Elin3 zegt weinig, maar stemt heel erg verdacht, laten we die niet vergeten.
Oud 06-11-2013, 07:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Oh help, ik heb helemaal geen tijd vanavond om me in te lezen en fatsoenlijk mijn stem te onderbouwen.

Ik had bij Mutant wel vaag het idee dat ze meer wist dan wij, maar nu blijkt dat ze evilziener is kunnen we daar in elk geval uit aflezen dat Lusi waarschijnlijk geen wolf/ bad guy is. Wat overblijft is een gewone dorpeling die Mutant zag als een te goede speler en daarom uit het spel moest, of geliefde (maar dan moeten we even nagaan of de botsing tussen Mutant en Lusi er al was voor de eerste eetronde (pas in die ronde had Mutant pas kunnen weten welke rol Lusi speelt). (Of ben ik niet bekend genoeg met de regels en kan je het überhaupt als (evil)ziener niet weten wie er geliefden zijn?)
O, Lusi kan natuurlijk ook ziener zijn, die Mutant als bedreiging zag. Jager is niet waarschijnlijk, want dan zou ze zelf ook risico lopen neergeschoten te worden. Of tovenaar, maar een tovenaar kan niet onwijs veel uithalen dus dat lijkt mij geen reden om Lusi direct op te willen hangen.

Offtopic: Het verhaal is geweldig! Maar dat ik nu net Mutant moest doden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 06-11-2013, 07:25
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Volgens mij had de spelleider ergens in dit topic gezet dat de (evil)ziener de geliefden wel kon zien. Blijft nog wel staan dat de wolven Mutant gevaarlijk vonden op een bepaalde manier, omdat ze Mutant hebben gegeten. Maar ik moet zeggen dat ik dacht dat Mutant gewoon een fanatieke burger was, dat konden de wolven natuurlijk ook gedacht hebben.

edit: ik geef mijn stem alvast door op Absinthe (aangezien Aila ook op Absinthe stemt, hebben we alvast een rijtje). Kan later nog wel wijzigen als dat beter uit komt of zo.
Oud 06-11-2013, 07:36
Verwijderd
Wtf gebeurt hier ineens. Aila, je roept vanuit het niets mijn naam, en als enige reden mijn stemgedrag. Ik dacht dat jij niks kon met die lijstjes
@Ietje, in mijn verdediging dan: ik héb op Tina gestemd, in ronde 2. In 3 had dat geen zin, en nu Mutant evilziener bleek en haar in het begin verdacht maakte, verdenk ik haar veel minder. Lieveheersbeest heb ik nooit genoeg verdacht om er op te stemmen. Als je terugleest kun je dat ook zien, dat ik haar het noobvoordeel van de twijfel geef. Dus ook jij geeft hier vage en niet kloppende argumenten. Plus: de evilziener mag stemmen inderdaad, maar verneukt vaak lijstjes. Denk dus dat de kans zeer aanwezig is dat Mutants stem op Lusi naar iemand anders gegaan is.

Één van jullie twee misschien geliefde met Lusi?
Oud 06-11-2013, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Ik had bij Mutant wel vaag het idee dat ze meer wist dan wij, maar nu blijkt dat ze evilziener is kunnen we daar in elk geval uit aflezen dat Lusi waarschijnlijk geen wolf/ bad guy is. Wat overblijft is een gewone dorpeling die Mutant zag als een te goede speler en daarom uit het spel moest, of geliefde (maar dan moeten we even nagaan of de botsing tussen Mutant en Lusi er al was voor de eerste eetronde (pas in die ronde had Mutant pas kunnen weten welke rol Lusi speelt).
Die botsing was er al voordat de eerste hángronde überhaupt plaatsvond. Mutant was irritant, ik benoemde dat en stemde op haar. Vanaf dat moment reageerde ze op haar pik getrapt bij daadwerkelijk álles. Inclusief mijn vragen over hun kennis van verwijderde posts, iets vrij relevante om iemands gedrag te kunnen peilen.

Ik kan er niet veel anders van maken behalve: let op. Denk na voor jezelf. Sommige mensen schetsen het wel érg zwart-wit *kuch LP met haar betoog met één verwijzing om die te bestempelen als een fixatie kuch* Zolang iedereen niet gaat voor relaxt meeschapen zal de situatie heus wel te doorprikken zijn.
Oud 06-11-2013, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Die botsing was er al voordat de eerste hángronde überhaupt plaatsvond. Mutant was irritant, ik benoemde dat en stemde op haar. Vanaf dat moment reageerde ze op haar pik getrapt bij daadwerkelijk álles. Inclusief mijn vragen over hun kennis van verwijderde posts, iets vrij relevante om iemands gedrag te kunnen peilen.

Ik kan er niet veel anders van maken behalve: let op. Denk na voor jezelf. Sommige mensen schetsen het wel érg zwart-wit *kuch LP met haar betoog met één verwijzing om die te bestempelen als een fixatie kuch* Zolang iedereen niet gaat voor relaxt meeschapen zal de situatie heus wel te doorprikken zijn.
Wel opvallend dat je mijn post hierboven negeert, zat ik te dicht bij de waarheid?
Oud 06-11-2013, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Wel opvallend dat je mijn post hierboven negeert, zat ik te dicht bij de waarheid?
Ik negeer niet bewust iets, ik reageer mobiel vanuit de trein. Je theorie is prachtig, maar zo zijn er nog tien theorieën vrij plausibel. Als ik nu héél hard ga zitten huilen, maakt dát me weer verdacht. Daarbij ben ik al explicieter geweest over hoe de vork wél in de steel zit dan ik had willen zijn in mijn positie.

Waarom zou Mutant wachten tot ronde twee met mij opvragen? Ze zat vanaf moment één te zeuren op me. Óf je gaat op de persoonlijke tour en vraagt het direct, óf je bent in staat persoonlijke zaken buiten het spel te laten en vraagt me überhaupt niet op. Je scenario is wat gek. Daarnaast heeft ze meerdere mensen als geliefden genoemd, maar wordt nu eigenlijk één opmerking door jou en LP bestempeld als dé clue binnen het spel. Nogmaals, Mutant was gefixeerd op mij. Niet op mij als geliefde. Het verschil daartussen is erg groot. Naast Mutant's gedraai rondom mij (sinds haar ego werd gekrenkt) heeft ze nog een shitload aan andere posts. Jij stuurt mensen nu een kant op die met geschaap enorm schadelijk is.
Oud 06-11-2013, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Ik negeer niet bewust iets, ik reageer mobiel vanuit de trein. Je theorie is prachtig, maar zo zijn er nog tien theorieën vrij plausibel. Als ik nu héél hard ga zitten huilen, maakt dát me weer verdacht. Daarbij ben ik al explicieter geweest over hoe de vork wél in de steel zit dan ik had willen zijn in mijn positie.

Waarom zou Mutant wachten tot ronde twee met mij opvragen? Ze zat vanaf moment één te zeuren op me. Óf je gaat op de persoonlijke tour en vraagt het direct, óf je bent in staat persoonlijke zaken buiten het spel te laten en vraagt me überhaupt niet op. Je scenario is wat gek. Daarnaast heeft ze meerdere mensen als geliefden genoemd, maar wordt nu eigenlijk één opmerking door jou en LP bestempeld als dé clue binnen het spel. Nogmaals, Mutant was gefixeerd op mij. Niet op mij als geliefde. Het verschil daartussen is erg groot. Naast Mutant's gedraai rondom mij (sinds haar ego werd gekrenkt) heeft ze nog een shitload aan andere posts. Jij stuurt mensen nu een kant op die met geschaap enorm schadelijk is.
Ik voel je pijn, ik doe dit ook mobiel.
Mutant heeft de geliefden niet in combinatie met iemand anders genoemd, behalve als reactie op iemand anders lieveheersbeest. Aangezien ze daar verder geen aandacht op richtte, maar jou wel continu als geliefde verdacht maakte. Wat mij nog sterkt in deze overtuiging is het feit dat aila uit het niets hierboven Absinthe verdacht maakt, precies op het moment dat jij onder vuur ligt. Het lijkt me een bluf van de geliefden om zo de aandacht te verleggen op iemand anders. Ik geef nu in ieder geval mijn stem op jou door, en ik hoop dat anderen ook slim genoeg zijn om dit te doorzien.
Oud 06-11-2013, 09:48
Verwijderd
Als ik geliefde zou zijn, hell, als het aila was, was dit inderdaad een extreem domme actie. Iets wat ik hopelijk nooit hoef mee te maken in een geliefdenteam Wolf is nu namelijk veel minder relevant, en nogal een losse flodder zo. En als je aila aan mij wil koppelen, klopt dat inderdaad netjes, maar ik zou het niet laten gebeuren, als ik ook maar enige inspraak had. Aila als speler is me tbh nog nauwelijks opgevallen, weer zo iemand die ronde na ronde wat ronddobbert, insignificant, als sortjuh en Neko.

Waar het nu om draait, los van stille lifters, is of de groep meegaat in jouw theorie. Ik weet niet of je dit oprecht gelooft, of andere motieven hebt, ik kan alleen maar wijzen op dat het een samenraapsel is die naar mij verwijst, en met reden. Mutant wilde mij eruit. Pertinent. Geen geheimen daar. Denk alleen na over het waarom. Dit is niet aan jou persoonlijk, maar aan alle spelers.
Oud 06-11-2013, 09:57
Verwijderd
Precies wat ik al meteen na Mutants dood zei, er zijn twee opties:
- je bent een (gevaarlijke) goeierik
- je bent geliefde
En ik weet het onderhand niet meer. Vorige ronde (toen ik wel op je stemde) verdacht ik je nog niet echt. Maar ook ik had de indruk dat Mutant meer wist en in mijn hoofd maakte ik daar ziener van. Dat is de voornaamste reden waarom ik die stomme fout heb gemaakt om mee te gaan in het derde rijtje op jou. Nu blijkt mutant precies het tegenovergestelde van ziener te zijn en wordt het er rondom jou eigenlijk alleen maar ingewikkelder op
Oud 06-11-2013, 10:05
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Citaat:
Wtf gebeurt hier ineens. Aila, je roept vanuit het niets mijn naam, en als enige reden mijn stemgedrag. Ik dacht dat jij niks kon met die lijstjes
@Ietje, in mijn verdediging dan: ik héb op Tina gestemd, in ronde 2. In 3 had dat geen zin, en nu Mutant evilziener bleek en haar in het begin verdacht maakte, verdenk ik haar veel minder. Lieveheersbeest heb ik nooit genoeg verdacht om er op te stemmen. Als je terugleest kun je dat ook zien, dat ik haar het noobvoordeel van de twijfel geef. Dus ook jij geeft hier vage en niet kloppende argumenten. Plus: de evilziener mag stemmen inderdaad, maar verneukt vaak lijstjes. Denk dus dat de kans zeer aanwezig is dat Mutants stem op Lusi naar iemand anders gegaan is.

Één van jullie twee misschien geliefde met Lusi?
Geen geliefde met Lusi/Q maar ik vind jouw en Elin3 gewoon gedrag op basis van stemgedrag. En ik vind stemgedrag wat geloofwaardiger dan achter de evilziener aanlopen die zo maar eens andere bedoelingen had. Voorlopig geloof ik Lusi/Q.
Oud 06-11-2013, 10:10
Verwijderd
Ik leg mijn stemgedrag net uit. Dat vind je nog steeds verdacht? Ronde 1 Arpos lijkt me duidelijk, ronde 2 Tina ook. Alleen ronde 3 is inderdaad niet handig van me geweest, maar ik leg net uit waarom ik toen die keuze gemaakt heb. Als je me dan nog steeds niet gelooft, prima, maar ik ben bang dat je dus precies dát doet waar Lusi (die je wel gelooft) voor waarschuwt.
Over Eline: het enige wat me daaraan opviel is dat ze vaak alleen staat. Net als LP overigens. Dat vind ik verdachter stemgedrag. In een los rijtje staan is nl. altijd veilig, in het geval van gelijkspel op papier. Ik zou toch veel te risicovol spelen voor een wolf? Ik snap serieus niet dat je dat niet ziet.
Oud 06-11-2013, 10:31
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Oh help, ik heb helemaal geen tijd vanavond om me in te lezen en fatsoenlijk mijn stem te onderbouwen.

Ik had bij Mutant wel vaag het idee dat ze meer wist dan wij, maar nu blijkt dat ze evilziener is kunnen we daar in elk geval uit aflezen dat Lusi waarschijnlijk geen wolf/ bad guy is. Wat overblijft is een gewone dorpeling die Mutant zag als een te goede speler en daarom uit het spel moest, of geliefde (maar dan moeten we even nagaan of de botsing tussen Mutant en Lusi er al was voor de eerste eetronde (pas in die ronde had Mutant pas kunnen weten welke rol Lusi speelt). (Of ben ik niet bekend genoeg met de regels en kan je het überhaupt als (evil)ziener niet weten wie er geliefden zijn?)
O, Lusi kan natuurlijk ook ziener zijn, die Mutant als bedreiging zag. Jager is niet waarschijnlijk, want dan zou ze zelf ook risico lopen neergeschoten te worden. Of tovenaar, maar een tovenaar kan niet onwijs veel uithalen dus dat lijkt mij geen reden om Lusi direct op te willen hangen.

Offtopic: Het verhaal is geweldig! Maar dat ik nu net Mutant moest doden :
(
Lol, is dit een bekentenis?
Of bedoel je in het verhaal van de spelleider (dat heb ik niet gelezen)
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-11-2013, 10:35
Verwijderd
Ok aila, ik vind je steeds vager worden. Niemand, behalve de ziener of medegeliefde, kan toch ooit weten wie de evilziener is? Mutant was geen geliefde, is gebleken, en ik neem aan dat je de ziener er niet uit wil hebben als je onschuldig bent Je zegt het hele spel geen zinnig woord en begint nu als een dolle om je heen te wijzen.
Neemt niet weg dat ik Elines stilte en (stem)gedrag onschuldig vind hoor, maar wat jij roept slaat gewoon nergens op.
Oud 06-11-2013, 10:35
Verwijderd
Ah, je hebt geëdit.
Oud 06-11-2013, 10:38
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Wtf gebeurt hier ineens. Aila, je roept vanuit het niets mijn naam, en als enige reden mijn stemgedrag. Ik dacht dat jij niks kon met die lijstjes
@Ietje, in mijn verdediging dan: ik héb op Tina gestemd, in ronde 2. In 3 had dat geen zin, en nu Mutant evilziener bleek en haar in het begin verdacht maakte, verdenk ik haar veel minder. Lieveheersbeest heb ik nooit genoeg verdacht om er op te stemmen. Als je terugleest kun je dat ook zien, dat ik haar het noobvoordeel van de twijfel geef. Dus ook jij geeft hier vage en niet kloppende argumenten. Plus: de evilziener mag stemmen inderdaad, maar verneukt vaak lijstjes. Denk dus dat de kans zeer aanwezig is dat Mutants stem op Lusi naar iemand anders gegaan is.

Één van jullie twee misschien geliefde met Lusi?
Het ligt niet zwartwit. Ik heb aangegeven stemlijstjes crap te vinden (en dat vind ik nog steeds) omdat ik aan den lijve heb ondervonden dat je zomaar in het verkeerde rijtje kan belanden als je doet wat iedereen wil --> streven naar een papieren gelijkspel. In dat opzicht vind ik lijstjes stom en ik zal ook nooit iemand puur alleen daarom verdenken.

Als je in cumulatieve rijtjes verkeerd staat wordt dat al anders. Maar dan nog steeds baseer ik dingen niet alleen op die lijstjes, maar het gaat dan meewegen.

Wat Lusi betreft blijf ik bij mijn standpunt. Door jouw post en Mutants gehakketak denk ik niet dat zij wolf is. Dat ze geliefde is kan wel, maar dat weet ik niet. Als argument daarvoor is er alleen Mutants gehamer op haar (waar we dan vanuit moeten gaan dat Mutant probeerde de geliefden eruit te schoppen) Wat ik dan wel weer grappig vind is dat jij degenen die jou verdenken meteen beschuldigt van geliefde zijn. Dat spreekt ook niet voor je
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-11-2013, 10:41
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ok aila, ik vind je steeds vager worden. Niemand, behalve de ziener of medegeliefde, kan toch ooit weten wie de evilziener is? Mutant was geen geliefde, is gebleken, en ik neem aan dat je de ziener er niet uit wil hebben als je onschuldig bent Je zegt het hele spel geen zinnig woord en begint nu als een dolle om je heen te wijzen.
Neemt niet weg dat ik Elines stilte en (stem)gedrag onschuldig vind hoor, maar wat jij roept slaat gewoon nergens op.
lol, deze post snap ik oprecht niet. Wat heeft het kennen van de evilziener hiermee te maken? Maar dat je noemt dat ik niks zinnigs zeg dit spel vind ik stom, ik ben aardig actief geweest, al zeg ik het zelf en zeker meer dan jij.

En ik wijs niet als een dolle om me heen, ik heb alleen jou aangewezen. Ik mag dat toch gewoon posten als dat door mijn hoofd gaat. Moet niet gekker worden
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-11-2013, 10:46
Verwijderd
Waarom denk je dat ik je daarvan verdenk? Omdat je vanuit het niets mij ineens aanwijst als wolf, nét op het moment dat ik een ander, Lusi, verdenk als geliefde. Dan is het niet een heel gekke gedachte dat jij haar medegeliefde bent, toch? Ik had hetzelfde gezegd als je een ander, onnodig en vanuit het niets, ineens had verdacht.
Ik vind het ook raar dat jij eigenlijk hetzelfde zegt als ik al een paar rondes, nl. dat de rijtjes nu nog veel te weinig zeggen en dat het verdomde vervelend is als je in de verkeerde rijtjes terechtkomt. En tóch verdenk je mij nu op basis van die rijtjes. Terwijl jijzelf om het hardste roept (en terecht) dat rijtjes nog niet veel zeggen. Ik volg je echt niet meer.
Oud 06-11-2013, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Lol, is dit een bekentenis?
Of bedoel je in het verhaal van de spelleider (dat heb ik niet gelezen)
Oud 06-11-2013, 10:50
Verwijderd
Citaat:
lol, deze post snap ik oprecht niet. Wat heeft het kennen van de evilziener hiermee te maken? Maar dat je noemt dat ik niks zinnigs zeg dit spel vind ik stom, ik ben aardig actief geweest, al zeg ik het zelf en zeker meer dan jij.

En ik wijs niet als een dolle om me heen, ik heb alleen jou aangewezen. Ik mag dat toch gewoon posten als dat door mijn hoofd gaat. Moet niet gekker worden
Woo, wtf, dat bovenste is gewoon echt niet waar, volgens mij ben ik samen met Mutant zo'n beetje de meest actieve speler geweest. Maar aangezien ik mobiel forum, kan ik dat nu niet nazoeken op postaantal. In elk geval post ik praktisch altijd inhoudelijk, inactief kun je mij zeker niet noemen.
En van de evilziener: ik geloof dat ik jouw post dan ook niet helemaal volgde... Maar ik ga ervan uit dat Eline het over het verhaal had ja.

Mij en Eline achter elkaar, zonder gegronde reden, dat vind ik als een dolle om je heen wijzen.
Oud 06-11-2013, 10:58
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Waarom denk je dat ik je daarvan verdenk? Omdat je vanuit het niets mij ineens aanwijst als wolf, nét op het moment dat ik een ander, Lusi, verdenk als geliefde. Dan is het niet een heel gekke gedachte dat jij haar medegeliefde bent, toch? Ik had hetzelfde gezegd als je een ander, onnodig en vanuit het niets, ineens had verdacht.
Ik vind het ook raar dat jij eigenlijk hetzelfde zegt als ik al een paar rondes, nl. dat de rijtjes nu nog veel te weinig zeggen en dat het verdomde vervelend is als je in de verkeerde rijtjes terechtkomt. En tóch verdenk je mij nu op basis van die rijtjes. Terwijl jijzelf om het hardste roept (en terecht) dat rijtjes nog niet veel zeggen. Ik volg je echt niet meer.
Nou, het klinkt misschien maf, maar juist daarom vind ik je raar.
Het werd mij namelijk al snel duidelijk (en ook uit vorige spellen die ik vroeger hier heb gespeeld) dat die stemlijstjes voor iedereen heilig zijn. Ik vind dat dus niet. Ik gaf dat aan, en jij praatte meteen met me mee. Zodoende dacht ik: hey, daar moet ik op gaan letten.
Als wolf wil ik namelijk ook altijd in de smaak vallen bij anderen. Ik ben hier namelijk nog nooit iemand tegengekomen die mijn mening over die stemlijstjes deelt.

Dus zoals ik zei, ik hou je al vanaf het begin in het oog. Maar ik ga niet zomaar een hetze op iemand beginnen na 1 ronde of op basis van 1 post. Ik kijk liever hoe iemand zich ontwikkelt en tel dan verschillende punten bij elkaar op. Tijdens de eetronde wilde ik dit ook al te berde brengen maar ik was bang om dan opgevreten te worden, dus zodoende heb ik gewacht tot nu.

Je enige valide punt is eigenlijk over Lusi (wat ik vooral niet naast me neerleg omdat wolven ook niet aan de kant van de geliefden staan). Dus met mijn stem twijfel ik tussen jou en Lusi. Ik moet nu al stemmen want ik moet ervandoor en kom pas na middernacht terug (ik moet werken) Maar ik ga voor jou omdat ik zekerder van jou ben dan van Lusi. Voor jou heb ik mijn eigen gedachten, voor Lusi alleen het gemor van de Evilziener. Dan lijkt het me nogal wiedes wiens gedachten ik liever volg.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-11-2013, 11:00
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mij en Eline achter elkaar, zonder gegronde reden, dat vind ik als een dolle om je heen wijzen.
Ehm nee, ik denk niks van eline. Ik vond het gewoon grappig dat ze zei dat ze Mutant gedood had. Snap ook wel dat een wolf zich heus niet zo gaat verspreken, tenzij ze nog niet wakker is ofzo
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-11-2013, 11:04
Verwijderd
Ik vind echt dat je jezelf veel te veel credit geeft, ik praatte helemaal niet met je mee, ik zei het misschien zelfs al eerder dan jij. Misschien moet je eens iets beter terug gaan lezen. En je hebt er wel meer die je mening delen hoor, Lusi en LP hebben volgens mij ook al meerdere keren gezegd dat we er nog niet veel mee kunnen, met die stemlijstjes.

Maar goed, jammer dat je dan blijkbaar toch niet heel goed hebt opgelet en nu sowieso een verkeerde keuze maakt. Tenzij je zelf een slechterik bent, in dat geval hoop ik dat er niet met je mee geschaapt wordt.
Oud 06-11-2013, 11:36
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Over Eline: het enige wat me daaraan opviel is dat ze vaak alleen staat. Net als LP overigens. Dat vind ik verdachter stemgedrag. In een los rijtje staan is nl. altijd veilig, in het geval van gelijkspel op papier. Ik zou toch veel te risicovol spelen voor een wolf? Ik snap serieus niet dat je dat niet ziet.
Het stemgedrag valt mij niet alleen op, ook dat ze behoorlijk nietszeggend is. Ik zeg niet dat ik de meest actieve verdenker van het spel ben, maar van haar 10 posts zijn er twee stemlijstjes, 1 reactie op een verkeerd gekopieerd stemlijstje en op de laatste post na volgens mij allemaal 1 zin lang.

Citaat:
Nu doe je me aan iets denken, slimme geliefden gaan zichzelf niet zomaar blootgeven, maar de zieners? In mijn hoofd zit ergens dat er bij een oud spel gezegd werd dat zieners de geliefden niet zouden kunnen zien omdat dat geen normale functie ofzo was? Ik weet niet hoe het nu zit, ik zie het niet staan, dus dan neem ik aan dat ze dat wel kunnen. Dat maakt dat iemand er uiteindelijk wel achter zou kunnen komen, tenzij net de 2 zieners gekoppeld zouden zijn.
Dit postte Mutant ná de eerste eetronde (tijdens de tweede stemronde). Als ze dan al een geliefde had opgevraagd in die eerste eetronde, dan had ze dat toch niet hoeven posten, omdat ze dan al wist dat ze die gewoon zou kunnen 'zien'? De kans dat ze daarna een geliefde heeft opgevraagd lijkt me erg klein, en als we ervan uitgaan dat Lusi de eerste ronde is opgevraagd, lijkt me dat die dan geen geliefde is.
Maar dat is uitgaande van het feit dat Mutant hier de waarheid verkondigd en niet ons probeert op een dwaalspoor te zetten. Waardoor we weer aankomen bij het grote punt; waarom hebben de wolven Mutant gegeten? Dachten ze dat ze simpele dorpeling was? Want als ze het vermoeden hadden dat ze evilziener was dan hadden ze haar vast niet gehapt. Of dachten ze dat ze ziener was, omdat ze zo correct zat met haar aanvallen? Of gewoon omdat ze dachten dat we niets aan haar dood zouden hebben?

Verder hoop ik dat we nu een klein beetje het geneuzel over 'weinig zeggen is verdacht' achter ons kunnen laten, aangezien Mutant de meeste posts in heel het topic heeft en ook gewoon evil was. Postaantallen zeggen dus niet echt veel.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-11-2013, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Het stemgedrag valt mij niet alleen op, ook dat ze behoorlijk nietszeggend is. Ik zeg niet dat ik de meest actieve verdenker van het spel ben, maar van haar 10 posts zijn er twee stemlijstjes, 1 reactie op een verkeerd gekopieerd stemlijstje en op de laatste post na volgens mij allemaal 1 zin lang.


Dit postte Mutant ná de eerste eetronde (tijdens de tweede stemronde). Als ze dan al een geliefde had opgevraagd in die eerste eetronde, dan had ze dat toch niet hoeven posten, omdat ze dan al wist dat ze die gewoon zou kunnen 'zien'? De kans dat ze daarna een geliefde heeft opgevraagd lijkt me erg klein, en als we ervan uitgaan dat Lusi de eerste ronde is opgevraagd, lijkt me dat die dan geen geliefde is.
Maar dat is uitgaande van het feit dat Mutant hier de waarheid verkondigd en niet ons probeert op een dwaalspoor te zetten. Waardoor we weer aankomen bij het grote punt; waarom hebben de wolven Mutant gegeten? Dachten ze dat ze simpele dorpeling was? Want als ze het vermoeden hadden dat ze evilziener was dan hadden ze haar vast niet gehapt. Of dachten ze dat ze ziener was, omdat ze zo correct zat met haar aanvallen? Of gewoon omdat ze dachten dat we niets aan haar dood zouden hebben?

Verder hoop ik dat we nu een klein beetje het geneuzel over 'weinig zeggen is verdacht' achter ons kunnen laten, aangezien Mutant de meeste posts in heel het topic heeft en ook gewoon evil was. Postaantallen zeggen dus niet echt veel.
je vergeet nu de argumenten die ik gisterenavond heb gegeven om te bewijzen dat Mutant Lusi juist in de tweede ronde opvroeg.
Oud 06-11-2013, 12:27
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
je vergeet nu de argumenten die ik gisterenavond heb gegeven om te bewijzen dat Mutant Lusi juist in de tweede ronde opvroeg.
Ah, ja, na herlezen zie ik dat je jouw eerste zin "Ik ga er van uit dat Mutant meteen Lusi opgevraagd heeft, naar aanleiding van wat gekibbel direct in de eerste ronde." daarna met een link naar een post van Mutant weerlegt. Een post waarin ik zelf niet een heel groot argument zie, maar ik zie je punt wel een beetje. Zeker weten doen we echter alleen als we Lusi daadwerkelijk ophangen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-11-2013, 12:41
Ietje5
Avatar van Ietje5
Ietje5 is offline
Citaat:
Ik zou toch veel te risicovol spelen voor een wolf? Ik snap serieus niet dat je dat niet ziet.
Het is inderdaad risicovol, maar jij bent volgens mij te ervaren om iedere keer alleen te gaan staan. Ik vond het gewoon raar hoe dat rijtje van Lusi/Q ineens gevuld werd, voor mij is Eline ook net zo goed verdacht, alleen daar kun je nauwelijks iets uit peilen.

Waar ik echt de kriebels van kreeg is deze post van jou (pagina 6):
Citaat:
Hm, kijk, het liefst zou ik vandaag gewoon weer op Tina stemmen, maar het lijkt erop dat ik daarin niet veel mee zal krijgen. Het Tina-rijtje dan. Ik heb bij jou vooralsnog ook wel het idee dat je onschuldig bent, dus ik wil in die zin wel met je meegaan. Maar ik vind dus juist Arpos het meest verdacht. Hij formuleert vreemd en heeft al 2 of 3 "foutjes" gemaakt (quotes wisselen, posts verwijderen etc.) die ik onderhand wel erg toevallig vind. Daarbij dat rare gedoe tegen mij in de eerste ronde.
Je zegt eerst mij wel te geloven en wilt wel met me mee gaan, te aardig voor als je als burger nooit zeker weet wie je wel en niet kunt vertrouwen. En vervolgens vind je Arpos het meest verdacht, die ik dan weer niet verdacht vond, dus je ging helemaal niet met mij mee. Maar dit zijn allemaal vage redenaties, vandaar dat ik het toen niet had gezegd. Maar in combinatie van iedere keer verkeerd staan, wordt het toch een stuk verdachter.

Maarrrrr als iedereen er echt zo zeker van is dat Lusi/Q een triootje vormt naar aanleiding van wat de evilziener (!!!) zegt, wil ik daar best in mee gaan. Andere aanknopingspunten voor de geliefden hebben we ook niet. Alleen stem ik liever Eline of Absinthe omdat ik die verdachter vind vanwege stemgedrag.
Oud 06-11-2013, 12:58
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Ha eindelijk wat meer om over te praten dan onduidelijke stemlijstjes!

OK Mutant dus evilziener, weinig kans gehad om mensen op te vragen,
maar wel veel verdachtmakingen rondgestrooid.

Logischerwijs zouden haar verdachtmakingen van Lusi/Q betekenen dat Lusi/Q goed is.
Ja het kan ook zijn dat ze deel van een geliefden-paar zijn, ik weet ook niet hoe ik die informatie zou aanpakken als evilziener. Moeilijk..

Over de verdachtmakingen op Absinthe, ze staat wel vaak onder het verkeerde rijtje, dat maakt haar inderdaad verdacht. Maar ik vind haar wel een waardevolle speler, veel posts en analyses. T zou jammer zijn als ze dorpeling (of zelfs ziener ofzo!) blijkt te zijn!

Ook vind ik het erg verdacht dat Aila out of the blue met Absinthe-bashen begint, en zelfs nog verdachter dat Ietje direct meegaat hierin. Zit hier een link tussen deze 2 (wolven/geliefden?)?

Ik ga nu zo een training in en wil nog even wachten met stemmen tot vanavond, omdat nog lang niet iedereen zijn zegje heeft gedaan.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #94 topic #2
Spelleider
333 12-11-2013 18:46
De Kantine Weerwolfspel #94: openingstopic
fizzle-fluffy
197 04-11-2013 23:14
De Kantine Weerwolfspel #89
Verwijderd
500 12-11-2011 23:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.