Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 14:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Aan wat voor periode moet ik denken voor het herstel van een gekneusde pols? Iemand ervaring mee / verstand van?
Ik wil namelijk eigenlijk over 3 weken gewoon weer een wedstrijd zwemmen...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:45
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Het ligt eraan hoe zwaar die gekneusd is, meestal moet je denk aan zo'n 10 a 11 dagen, en daarna kan het nog wel pijn doen, maar ik denk dat je zeker wel weer over 3 weken kan zwemmen. Je moet gewoon zelf bekijken hoe het gaat, heb je veel pijn dan stoppen, valt het mee kan je het weer rustig opbouwen enzo.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:07
Verwijderd
Ligt er idd aan hoe zwaar je enkel gekneusd is. Een week of 2 ben je over het algemeen sowieso wel kwijt en daarna kan het ook nog wel pijnlijk ed zijn en je moet dan sowieso weer langzaam op gaan bouwen ed. Met zwemmen zet je er niet zo heel veel kracht op, alleen bij de start en bij het keerpunt, maar daar moet je dan maar mee uitkijken. En anders doe je zo'n ding om je enkel of je taped hem in ofzo (nog steeds wel uitkijken met start en keerpunt). Je kunt het beter te lang rustig aan doen (wel iets doen, anders wordt ie enorm stijf), dan te kort, want dan zit je er uiteindelijk veel langer meer.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:42
akhen
Avatar van akhen
akhen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-03-2003 @ 17:07:
Ligt er idd aan hoe zwaar je enkel gekneusd is. Een week of 2 ben je over het algemeen sowieso wel kwijt en daarna kan het ook nog wel pijnlijk ed zijn en je moet dan sowieso weer langzaam op gaan bouwen ed. Met zwemmen zet je er niet zo heel veel kracht op, alleen bij de start en bij het keerpunt, maar daar moet je dan maar mee uitkijken. En anders doe je zo'n ding om je enkel of je taped hem in ofzo (nog steeds wel uitkijken met start en keerpunt). Je kunt het beter te lang rustig aan doen (wel iets doen, anders wordt ie enorm stijf), dan te kort, want dan zit je er uiteindelijk veel langer meer.
hij heeft het over een gekneusde pols niet een enkel
__________________
Aster, you're my love, you're my live, you're my air i breath, you're the little dissease they call love that conquer my heart
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:26
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
akhen schreef op 21-03-2003 @ 17:42:
hij heeft het over een gekneusde pols niet een enkel
vond het inderdaad een beetje raar .

in ieder geval zit er wel een kern van waarheid in het verhaaltje van Leonoor, en dat is dat zwemmen niet zo heel belastend is voor een kneuzing en je misschien wel zou kunnen zwemmen. maar dat zou je zelf moeten beoordelen tegen die tijd natuurlijk. hangt er inderdaad ook vanaf hoe zwaar het gekneusd is.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een keer mn voet gekneusd en ik heb dezelfde dag nog gezwommen met mn zwaar gekneusde voet en daar had ik geen last van, alleen met duiken deed het pijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:31
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Als ik iets kneus is het binnen 3 dagen over. 1 keer duurde het 5 dagen en ik kneusde vroeger vaak wat

3 weken haal je zeker
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 21-03-2003 @ 21:31:
Als ik iets kneus is het binnen 3 dagen over. 1 keer duurde het 5 dagen en ik kneusde vroeger vaak wat

3 weken haal je zeker
heb jij geluk, ik heb er een keer een paar weken over gedaan voor het 'over' was (toen had ik m'n voet echt zwaar gekneusd, was heel dik). bovendien kan je er nog best wel lang last van hebben, dat de plek van de kneuzing snel pijn gaat doen als je een verkeerde beweging maakt. dus ik zou er wel voorzichtig mee zijn, zeker als ie erg gekneusd is.
maar ik denk inderdaad dat je wel na 3 weken kan zwemmen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 07:26
Verwijderd
Citaat:
akhen schreef op 21-03-2003 @ 17:42:
hij heeft het over een gekneusde pols niet een enkel
Sorry, ik was errug moe gisteravond... Maar goed, een pols is iig nog minder vervelend met zwemmen. Tape hem in en het gaat vaak prima. (ik spreek uit ervaring) Ligt natuurlijk wel aan de erstn van de kneuzing, maar das logisch.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dankjewel voor de reacties! Vandaag heb ik geprobeerd om met mijn ingetapete pols 'gewoon' zwemles te geven (aan de allerkleinsten, dus zelf ook telkens in het water bezig zijn) en dat was niet echt een groot succes, ik heb eigenlijk dus al weer wat teveel gedaan, voelde ik wel... Ik hou in ieder geval deze week nog maar rust: niet trainen enzo, en dan zie ik volgende week wel weer hoe het gaat...

Citaat:
dat zwemmen niet zo heel belastend is voor een kneuzing
Dat is misschien wel zo, maar iedere beweging die ik nu maak doet al zeer, laat staan dat ik iets (water) 'vast kan pakken'...
Ach, we zien wel hoe 't loopt.
In ieder geval bedankt!

Moet me nog 1 ding van het hart:
Citaat:
hij heeft het over een gekneusde pols niet een enkel
Sinds wanneer ben ik mannelijk???
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 20:43
akhen
Avatar van akhen
akhen is offline
Citaat:
Moet me nog 1 ding van het hart: Sinds wanneer ben ik mannelijk??? [/B]
Bloos bloos ..... ik denk dat ik zker ook heel erg moe was, dat ik niet zag dat je een meisje bent..... stom van mij

nou mijn excuses, zo goed???
__________________
Aster, you're my love, you're my live, you're my air i breath, you're the little dissease they call love that conquer my heart
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 06:19
Verwijderd
Zwemles geven is iets heel anders dan zelf zwemmen. En je moet het ook eerst rustig aan doen, ook als je pols ingetapt is, pas als ie weer een beetje hersteld is moet je meer gaan doen. Doe het liever te lang rustig aan (wel iets doen, anders wordt ie enorm stijf), dan te kort, want dan zit je er uiteindelijk veel langer meer, volgens mij heb ik het al gezegd.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
akhen schreef op 22-03-2003 @ 21:43:
Bloos bloos (...) nou mijn excuses, zo goed???


@ Leonoor: dat is mijn bedoeling ook, rustig aan doen, maar wat dat betreft was het beter geweest als mijn pols gebroken was en ik gips zou hebben... Ik kan namelijk totaal niet niksdoen...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 09:10
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 23-03-2003 @ 10:05:
@ Leonoor: dat is mijn bedoeling ook, rustig aan doen, maar wat dat betreft was het beter geweest als mijn pols gebroken was en ik gips zou hebben... Ik kan namelijk totaal niet niksdoen...
't schijnt ook zo te zijn dat je beter iets kunt breken dan zwaar kunt kneuzen. Alleen dan had je over drie weken nooit een wedstrijd kunnen zwemmen, nu misschien wel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid pols gebroken of gekneusd?
-Marleen
43 01-03-2015 20:49
Lichaam & Gezondheid Pols gekneusd? of gebroken?
turps
6 28-04-2011 19:02
Lichaam & Gezondheid Gekneusde pols
michiel R.A.F.C
4 02-04-2009 17:32
Lichaam & Gezondheid Spontaan kneuzen?
Eend
8 04-02-2005 16:14
Lichaam & Gezondheid Zwakke pols nadat hij gekneust was.
blankevla
6 24-04-2004 11:48
Lichaam & Gezondheid pols gekneust
lake bodom
7 06-10-2002 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.