Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 16:37
devilcat
devilcat is offline
Ik heb dus last van paniek- en angststoornis.
al zo 4-5 jaar.
Ik ga naar een psychiater en heb medicijnen.
Ik kon vorig jaar niet mee op schoolreisje naar berlijn vanwege de fobien die ik had gecreert[ pleinvrees] ik kon het niet aan om zo ver van huis te gaan en ik zou zeker telkens in paniek raken, ik zou wel meekunnen ,maar dan had ik waarschijnlijk elke dag 2 valiums in moeten nemen en dat vond ik geen goed idee.

Nou, hoe dan ook, ik een week op school en aan mijn huiswerk gewerkt.
ik zat toen in 4 havo, was blijven zitten van 4vwo naar 4 havo.
ik had/heb ook een fobie voor een biologielokaal bij ons op school, ik raak daar hoe dan ook altijd in paniek en begin te hyperventileren , ikw eet dan geen uitweg . ik hou het ok zo veel mogelijk verborgen wat er met mij aan de hand is . niemand weet er van op school omdat ik me er niet voor schaam , maar ik vind het gewoon K*T om het te moeten zeggen . want ik wil geen paniek en angsten meer.\

iig, ook in andere lokalen begon ik soms ook te hyperventileren en in paniek te raken,
ook slapen ging niet goed, daar had ik ook een angst voor omdat ik ALTIJD hyperventileerde bij het slapen en altijd in paniek raakte.soms sliep ik helemaal niet om dat die aniekaanvallen mij wakker hielden.
Het was dus echt een SLOPEND jaar en ik heb er alles aan gedaan om over te gaan wat meook is gelukt en nu zit ik in 5havo.

Ik heb nooit zielig lopen doen en aandacht lopen trekken.
Ik heb het verborgen gehouden , ik had het er iig nooit over.

nou ook in 4 havo zat een meisje . ik noem haar even CH.
die deed een partij zielig om niks, ze doet alsof ze in the bronx woont en ze spant iedereen voor haar karretje qua werkstukken etc.
een voorbeeld : ze doet alsof ze nisk kan en ze doet zielig en ze dikt verhalen aan ze verzint verhalen om aandacht mee te kriijgen. nou mensen krijgen meedelijden met haar en die zeggen dan op een gegeven moment"ik help je wel metje werkstuk " en aan het eindvan het verhaal heeft diegene gewoon dat hele werkstuk gemaakt. Ze komt ook nooit op school. vaak te laat , gewoon te lui om uit haa rbed te komen zo passief als het maar kan. En een AANDACHT dat ze krijgt.
wat denk je ze is over.

5 HAVO :

ik heb nog steeds last val paniekaanvalleen etc etc.
niemand weet dezeprblemen.

dat mens van een CH zit weer zielig te doen bij de leraren= ze hoeft niet na te komen "wat ze heefthet zogenamd moeilijk"

dan kook tmijn bloed echt want ik weet dat ik echte prblemen heb maar ik ga er niet misbruik van maken om een vrijbrief te krijgen dat ik bijvoorbeeld niet hoef na te komen.

EN dan ook, was ze in de les, hup weer aandacht , want ze kwam natuurlijk met een gemaakt zielig gezicht de klas in.
Nou zeg ik wawarom ze noit o school komt, zegt ze "ik had een bloedtest" dus ik zeg , heb je aids ofzo,, zegt ze ja.
nou toen liep ze weg en het meisje naast me die was echt vet bezorgd, maar ik wist natuurlijk dat het gelul was om weer aandacht te krijgen en zichzelf weer o zo zielig te voelen.

nou evenlater HET HELE LESUUR hebben we wel niet over haar zogenaamde problemen gepraat, en al die domme huppelkutjes die denken dat ze veel problemen heeft, en mijn bloed kookt echt.
ik kon er niet tegen dat iemand die gewoon telui is om naar school te gaan en dingen verzint om mensen voor haar karretje te spannen dan ook nog is al die aandacht krigt terwijl mensen die echt problemen hebben en er liever niet over praten die krijgen NIKS>[ik dus]

nou later kwam ze dus terug, dus iemand vragen of ze aids had zegt ze nee, zei ze dat zs het verkeerd had verstaan [ yea right ik zei het duidelijk , dit is dus een punt waarom ze dus lult]

nou die bloedtest waar ze zo dramatisch over deed. bleek dus :

ze had vrjdag lekker met vrienden geblowt, alleen op een lege maag, zij valt flauw en moest even naar de dokter vanwege der bloed
DAT WAS HET, en ze suggereet en ze speiegelt iedereen voor alsof haar hele familie dood is gegaan.

TERING ik word er zo boos om, omdat ik weet dat ik WEL serieuze problemen heb waar ik heel erg mee zit. en ik kom wel elke dag naar school en naar alle lokalen waar ikm oeite bij heb vanwege paniek etc.
en ik moet ook elke dag om 0700 uur op.
En een meisje uit me klas, die zag haar een keer savonds gewoonlekker met vriendinnen in de stad lopen , en de volgende dag komt ze natuurlijk niet op school.
heeft ze er twee x profeit van :
- mensen denken ze spijbelt, oh ze zal wel probelemn hebben oh geef haar aandcht.[ zij kan dan mensen voor haar kar spannen]
- ze kan lekker uitslapen lekker niks doen


zo deed ze dus ook vorig jaar en dat mens is over gegaan vraag me niet hoe en als ze nu slaagt breekt mijn klomp//

't i toch logisch dat ik me hier boos om maak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 17:02
Verwijderd
Hoe weet je dat dat meisje het alleen maar doet om aandacht te krijgen? Misschien is er wel echt wat aan de hand. En als doet ze het wel alleen om de aandacht doet, dan zal er wel een reden zijn dat ze die aandacht nodig heeft.

Iedereen gaat anders met dingen om, jij kiest er voor om niks te zeggen, zij kiest er voor om dat wel te doen. Ik vind het overkomen als of je jaloers op haar bent, omdat zij wel aandacht krijgt en jij niet. Als jij je mond niet open doet, weten mensen niet van jouw problemen, maar dat is dan wel jouw eigen keus.

Laat dat kind lekker in d'r sop gaar koken, als ze je zo aan haar ergert. En als je zelf aandacht wilt (wat helemaal niet erg is), dan zul je misschien toch eens je mond open moeten doen. Je hoeft helemaal niet zielig te doen, dat is het andere uiterste, maar eens iets vertellen kan vaak helemaal geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:19
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik wil me graag aansluiten bij Leo....
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 21-12-2003 @ 17:37:

't i toch logisch dat ik me hier boos om maak? [/B]
het is absoluut niet logisch dat jij je hier boos over maakt. Zoals je zelf zegt, je hebt je eigen problemen, houd je daar dan ook mee bezig en loop je niet zo up te fucken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Wat heb je eraan om boos te zijn op dat meisje?
Wat schiet je ermee op?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Je kan je er wel ontzettend aan ergeren en boos worden,
en dat is misschien ook niet heel raar, maar je schiet er
geen flikker mee op, behalve dat jij heel geïrriteerd/boos
bent. En daar heb je alleen jezelf maar mee.

Is aan jou de keuze of je je tijd wilt verspillen met boos/ geïrriteerd ed zijn, of dat je zo wijs bent het van je af te zetten...

Je kan namelijk ook trots op jezelf zijn dat jij het lef en
doorzettingsvermogen hebt om wél te gaan, en dat meisje
lekker te laten voor wie ze is.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 23:04
devilcat
devilcat is offline
- ze zat ons bang te maken dat ze aids zou hebben, later zegt ze dat ze het verkeerd verstond en het dus niet heeft.
- een meisje kwam haar tegen in de stad savonds lekker met vriendinnen aan het stappen, en de volgende dag spijbelt .
-ze zegt een keer dat ze arm is ofzo, terwijl wanneer ze op school komt elke keer met nieuwe kleren komt,en gucci schoenen etc.
-ze zegt echt grappig bij mcdonalds dat ze aangerant is geweest, en dat kwam ook echt niet serieus over ofzo.

als het even kan zegt ze dat har moeder dood is..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 23:44
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hmmja... ik kan me best voorstellen dat je je hieraan ergert.. maar wat heb je dr aan om dr zo kwaad over te worden.
zoals al gezegd, je weet niet echt wat eraan de hand is.. dus wie weet doet ze dat niet alleen om aandacht.. of heeft ze echt aandacht nodig, mist ze die ofzo..
hmmja.. niet echt zinnig dit..

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:28
darthraver
darthraver is offline
Wat al gezegd is, maar toch: als jij niks zegt over jouw problemen, dan zal er dus ook geen rekening met je gehouden worden. Wil je dat wel dan moet je duidelijk maken dat je dus een probleem hebt.

Maar dat soort mensen komt zichzelf later nog wel tegen. Mocht ze later gaan werken dan kan ze echt niet meer zo doorgaan, of ze is gewoon der baan kwijt. En dan zal ze waarschijnlijk ook wel merken dat ze totaal niks geleerd heeft vroeger, is misschien ook nog wel een troostende gedachte .
Verder moet je er misschien trots op zijn dat jij wel gewoon alles zelf kan doen zoals het hoort, zonder dat je moet 'vals spelen', terwijl zij het niet kan.

Overigens begrijp ik wel dat je je eraan ergert, in mijn klas zit ook zo iemand die nooit aanwezig hoeft te zijn en alles mag herkansen enzo omdat hij zo 'ziek' is. Ik ken een vriend van hem en hij zit dus gewoon elke dag bij z'n vrienden, 's avonds feesten en 's middags een beetje werken. Dan komt die 1 keer per week naar school ofzo om alles wat echt niet gemist kan worden in te halen. Dat is toch echt behoorlijk irritant, dus ik begrijp wel dat je er boos om bent...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 22:26
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
darthraver schreef op 22-12-2003 @ 21:28:
Wat al gezegd is, maar toch: als jij niks zegt over jouw problemen, dan zal er dus ook geen rekening met je gehouden worden. Wil je dat wel dan moet je duidelijk maken dat je dus een probleem hebt.

Maar dat soort mensen komt zichzelf later nog wel tegen. Mocht ze later gaan werken dan kan ze echt niet meer zo doorgaan, of ze is gewoon der baan kwijt. En dan zal ze waarschijnlijk ook wel merken dat ze totaal niks geleerd heeft vroeger, is misschien ook nog wel een troostende gedachte .
Verder moet je er misschien trots op zijn dat jij wel gewoon alles zelf kan doen zoals het hoort, zonder dat je moet 'vals spelen', terwijl zij het niet kan.

Overigens begrijp ik wel dat je je eraan ergert, in mijn klas zit ook zo iemand die nooit aanwezig hoeft te zijn en alles mag herkansen enzo omdat hij zo 'ziek' is. Ik ken een vriend van hem en hij zit dus gewoon elke dag bij z'n vrienden, 's avonds feesten en 's middags een beetje werken. Dan komt die 1 keer per week naar school ofzo om alles wat echt niet gemist kan worden in te halen. Dat is toch echt behoorlijk irritant, dus ik begrijp wel dat je er boos om bent...
ja prcies en zo is zij ook.
het vervelende is dat zij niet gewoon prive met de leraar erover praat aar GRAAG de hele klas erbij betrekt. dus als toen hadden we het een keer een heel lesuur over een aandachttrekker, en dan word ik op de een of andere manier daar in meegesleurd terwijl ik het allemaal niet wil horen.
Want een meisje uit me klas, kwam saonds laat uit haar werk naar huis en moest de volgende dagweer vroeg op voor school. ziet ze HAAR met vriendinnen in de stad rondbanjeren. en dan paar dagen later ineens zielig lopen doen op school alsof er HEEL wat aan de hand is terwijl wat was er nou aan de hand : ze moest even der bloeddruk laten nakijken omdat ze had geblowt op een lege maag en toen flauwviel. Ze laat mensen inde klas denken alsof der halve familie dood is gegaan , en zo kan ze elke persoon bespelen en ik trap er niet meer in, want klasgenoten die zijn blijven zitten hebben haar werktukken gemaakt uit medelijden voor haar, terwijl zij het allemaal verzint om zo die mensen voor haar karretje te spannen , en die mesnen zijn er dus ingetrapt. Zo doet ze ook bijde leraren zij hoeft niet te betalen voor een stencilpakket omdat ze op dat moment een heel erg zielig gezicht trekt en zegt dat ze echt niet meer weet waar het lag, ook andere leerlinen staan met verbazing te kijken hoe zij iedereen manipuleert.

En mijn "probleem "met haar is dus, dat ik op de een of andere manier dan toch "jaloers"ben want ik zit in een dilemma :
Ik wil niet vertellen van mijn problemen omdat het me heel erg diep raakt en ik weet dat ik dan niet uit me woorden kan komen.
maar aan de andere kant zou ik wel is een keer willen dat een leraar bijvoorbeeld zou zeggen tegen de klas en dan voornamelijk die aandachtrekker dat ik het heel zwaar heb en dat ik TOCH doorga , ik zou wel is een schouderklopje willen of zoiets dergelijks. dat mensen een keer waardering tonen.

maar dan ZIE ik dus elke keer weer al die medelijden [ die zij dus opwekt met haar (zogenaamde) aangedikte problemen ] en ik zie dus gewoon hoe zij mensen in de maling neemt.

tekeningen worden voor haar gemaakt bij tekenen odat ze dan zegt dat ze het niet kan.
ik zat naast haar en werd zo pissig van der dat ik haar eeens de waarheid vertelde waar de lerares bij was , want die werd ook gek, dat ze niet moet doen alsof ze dom is en zielig en zo mensen voor haar kan laten werken omdat die medelijden krijgen met haa r aangedikte probleen , en toen werd ze me een partij boos gelijk met "ej man je moet je met je eigen kankerleven bezighouden" al heb ik sowieso een hekel aan het woord kanker. het is gewoon een erg verwend nest asociaal geen manieren niks. en ik zie gewoon dat een persoon iedereen in de maling neemt, en ik zie gewoon dat iedereen erin trapt , ik zie gewoon dat een persoon VEEL te veel aandacht krijgt die bestemt zouden zijn voor mensen die hun problemen niet durfen te uiten omdat die wel diep zitten.

Snap je? het is moelijk uit te leggen , maar ik heb telkens het idee dat ik me sta uit te sloven op school, terwijl ik nu dus gewoon gesloopt ben. en dat mens telkens maar 2 x per week op school komt etc.
ze spijbelt = krijgt geen straf maar aandacht , te veel aandacht
ik zie haar nooit nakomen niks.
en telkens als ze dan een keer op school komt komt ze soms met zo'n grijns op der gezicht alsof ze weer is wat geregelt heeft bij het hoofd van de school. alsof ze weer een lulverhaal heeft opgehangen waardoor alle straffeb zijn gewist. ZO oneerlijk.

Een ding, ze zou heus wel probelemen hebben, wie niet, maar zij dikt het aan of verzint soms dingen.
zij zei een keer spontaan tegen me in de mcdonalds dat ze was aangerant , ze zij het op een manier alsof ze zei "heb je die nieuwe filmal gezien?" geen serieus gedrag niks kwam er naarboven, het is echt fake,maar iemand anders die haar niet goed kent zou het gelijk geloven en alles voor haar doen omdat ie zo'nmedelijden methaar heeft gekregen, en ik weet , ik ken der nu 2 jaar, zelfs een beste vriendin van haar zegt precies wat ik zeg.

ik weet niet wat ik er mee moet, want het sloopt mij doordat ik er zo boos van word dat niemand zich bekommert om mij, ok ze weten er niks over, maar ik zit soms ook niet lekker in me vel in de klas als ik me wweer doodhyperventileer en in paniek raak en bang ben elke focking dag.
endan ga ikmaar door en ik ga maar door en dan komt zij in de klas en alles draait om haar terwijl het echt om niks gaat.

ik ben helass een persoon die me hier heel erg boos om kan maken. omdat ik graag zag dat ik ook die aandacht zou krijgen , gewoon een schouder die me erboven op helpt op school. iemand die weet hoe zwaar het voor me is, maar ik krijg alleen maar de indruk dat leraren en leeringen denken dat hetallemaal bij mij van een lije dakje gaat en dat frustreert mij enorm.\

ikben al niet de populairste van de klas , eigenlijk meer op de achtergrond.

ik zeg echt neit dat dat meisje geen aandacht verdient,, maar mijn probleem is dat ze de hele klas en bijna de schoolerbij betrekt dat iedereen het over haar heeft en dat iedereen vraagt of zij nog is op school komt ik wil me neit meer bezig houden etdat mens..

Ik hoop dat iemand mij begrijpt, en dat ik geen afgunstig meisje ben , maar ook niet jaloers want dat klinkt zo negatief maar meer datik er ook wel is naar verlang maar dat ik dat dilemma heb..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 23:12
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
devilcat schreef op 22-12-2003 @ 23:26:
verhaal
Oké. Ten eerste: hou je niet meer met dat meisje bezig. Je krijgt namelijk niets terug voor al die woede. Lees de reacties hierboven eens! Zij doet er gewoon niet toe. Misschien zijn haar problemen niet echt, misschien zijn ze dat wel; dat maakt toch niet uit? Het is haar leven, wat zij ermee doet is haar probleem. Als (!) ze liegt, zal ze zelf met de gevolgen moeten leven. Daar hoef jij je niet druk om te maken.

Ten tweede: je eigenlijke probleem is dus dat jij wat waardering wil hebben voor het feit dat je naar school gaat. Weet iemand op school af van jouw problemen? Een vertrouwenspersoon oid? Waarom vraag je niet aan een leraar of die iets wil zeggen aan de klas? Dat hoeft dan niet meteen je hele probleem te zijn, maar alleen wat jij zelf kwijt wilt. Je hoeft er zelf ook niet bij te zijn, vraag het dan als jij die dag weg bent (tandarts oid). Op die manier kan je toch je probleem vertellen.
Echter, als je alleen naar wat waardering zoekt, en niet begrip en steun van je omgeving, kan je het misschien anders aanpakken. Als je mensen buiten school ziet (hobby/sport/uitgaan), kan je het aan hen vertellen. Dan heb je er niet elke dag mee te maken.

Ik hoop wel dat je inziet dat het niet om dat meisje draait. Het gaat namelijk om jou. Waarom voel je je nu niet gewaardeerd (met het feit dat jij wel naar school gaat)? Is er een manier om dat wel te voelen?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 08:44
Verwijderd
Ik sluit me aan bij de post van A loved one.

En ik ben ook van mening dat je dat meisje en anderen sowieso niet kan 'verwijten' dat ze je geen aandacht geven, de enige die je dat kan 'verwijten' ben jezelf. Mensen kunnen van de buitenkant vaak niet zien dat je problemen hebt, dus zul je het ze moeten vertellen, eerder weten ze het niet en kunnen ze er geen rekening mee houden.

En misschien kun je proberen jezelf te waarderen, dan heb je de waardering van anderen waarschijnlijk al een heel stuk minder nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:12
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
A) de meeste mensen zijn (nog) niet telepatisch, ze kunnen niet weten dat jij problemen hebt
B) heb je bewijs dat dat meisje zich aanstekd, of ben je eigenlijk jaloers dat zij wel dapper genoeg is om over haar problemen te praten?

Is misschien hard, maar zo denk ik erover.

Dat meisje klink idd wel wat verdacht, maar stel dat het waar is... ik zou in ieder geval niet op een tafel springen en aan iedereen die het wil horen verkondigen wat voor een misselijke trut het is. Als het dan waar blijkt te zijn, ben jij opeens de aandachtstrekker en is zij meer dan ooit het zielige slachtoffer. Wat ik zou doen is op de één of andere manier (zelf, of via mentor: laatste maakt waarschijnlijk meer indruk) toch wat over jezelf laten weten. Als iedereen dardoor dan beseft dat jij degene bent met problemen en dat jij toch hebt doorgezet, krijg je dat welverdiende (ik vind het in ieder geval knap) schouderklopje, en dan word zij "ontmaskerd" ("hoe durft zij nog te zeiken terwijl devilcat zich er zo doorheen weet te slaan?")
Je hoeft je niet zo te gaan aanstellen als dat meisje, maar mensen mogen best weten wat je hebt, en daar een beetje reening mee houden.
Succes
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 11:49
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Iedereen gaat op zijn/haar manier met problemen om.
Jij door niets te zeggen, CH door juist iedereen erbij te betrekken. 2 uitersten dus.

Ik denk niet dat jij de persoon bent om te beoordelen of CH problemen heeft ja of nee, want volgens mij ken je haar alleen van de verhalen die anderen je hebben verteld. Je kent haar dus niet en kan dus ook niet beoordelen of ze wel of geen echte problemen heeft. Al eens gehoord van het woord Masker?
En tja Andere mensen kennen jou weer niet, en wat je niet weet daar kun je geen rekening mee houden.
Waar dit een beetje op lijkt, zoals jij je uitdrukt, is dat je jaloers bent op de aandacht die CH krijgt. Dus als je wil dat mensen ook met jou rekening gaan houden, naar je luisteren, je aandacht geven, zul je toch je mond open moeten doen.

Ik weet dat ik nu vast erg bot overkom, maar dat komt omdat ik het niet eerlijk vind hoe je doet. Verplaats je eens in de schoenen van dat andere meisje. Hoe zou jij het vinden als iemand zoiets over je zegt als jij nu over haar zegt?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:38
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik kan het me wel voorstellen, alleen misschien draaf je iets door.
Vorig jaar zat er bij mij in de klas ook zo'n meisje, ik was al blijven zitten en hield me dus op de vlakte, maar zij vond zichzelf alles. Ze deed geen flikker, begon tegen mij meteen te slijmen... en het kwam er uiteindelijk op neer dat ik heel veel van de verslagen heb gemaakt die we samen moesten doen.
Zij is wel over gegaan, alleen niet naar 4 atheneum, maar naar 4 havo.. en hier verteld ze het verhaal dat haar ouders gaan scheiden... ten eerste, de man waar haar moeder nu mee getrouwd is, is haar stiefvader... en ze heeft een enorme hekel aan hem. ten tweede, dit laat ze thuis ook merken, en dat is DE reden waarom haar moeder bij hem weggaat.. nou jah, of hij bij haar.. maar ondertussen doet ze op school diep zielig. Het enige wat je nu kunt hopen is dat ze door de grond zakt...
Dat hoop ik ook nog steeds, dat ze zo enorm op haar bek gaat.. dat ze weet ik veel.. door de hele school uitgekotst wordt.. dan kan ik eindelijk zeggen: 'told-you-so'!

Verder, ga je op jezelf richten.. laat haar maar voor wat ze is.. jij moet zorgen dat je je jezelf lekker voelt op school en thuis! Dat is eerst belangrijk.
sterkte! kuzz
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 13:09
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-12-2003 @ 12:49:
Iedereen gaat op zijn/haar manier met problemen om.
Jij door niets te zeggen, CH door juist iedereen erbij te betrekken. 2 uitersten dus.

Ik denk niet dat jij de persoon bent om te beoordelen of CH problemen heeft ja of nee, want volgens mij ken je haar alleen van de verhalen die anderen je hebben verteld. Je kent haar dus niet en kan dus ook niet beoordelen of ze wel of geen echte problemen heeft. Al eens gehoord van het woord Masker?
En tja Andere mensen kennen jou weer niet, en wat je niet weet daar kun je geen rekening mee houden.
Waar dit een beetje op lijkt, zoals jij je uitdrukt, is dat je jaloers bent op de aandacht die CH krijgt. Dus als je wil dat mensen ook met jou rekening gaan houden, naar je luisteren, je aandacht geven, zul je toch je mond open moeten doen.

Ik weet dat ik nu vast erg bot overkom, maar dat komt omdat ik het niet eerlijk vind hoe je doet. Verplaats je eens in de schoenen van dat andere meisje. Hoe zou jij het vinden als iemand zoiets over je zegt als jij nu over haar zegt?

ik ken der nu al zo'n 2 jaar en ik ga best wel met haar om,
dus ik ken der wel goed.
En zelfs haar beste vriendin die ze al heel lang kent zegt hetzelfde, maar ja ik moet me er maar bij neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 21:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
eej devilcat...
ik had je post al een tijd geleden gelezen, en ook weer een paar keer gekeken naar wat de anderen zeggen.
vooral aan het begin stonden mensen niet echt aan jouw kant...

maargoed, ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, en hoewel (ik weet niet of je dat zelf vind) het misschien stom klinkt te zeggen dat je ook af en toe die aandacht nodig hebt, is het wel logisch... ik denk dat ik me ook aan zo'n iemand zou ergeren. Maar aan de andere kant kunnen zij niet ruiken dat jij óók zo je problemen hebt. misschien kan je het eens rechtstreeks tegen dat meisje zeggen. Van; 'ik geloof best dat jij je problemen hebt, maar je moet niet denken dat je de enige bent, en daarom alles maar kunt maken!'
tenminste... als je cker weet dat ze zich aanstelt. Want er is nog een punt. De een ervaart zijn/haar problemen anders dan een ander zou doen. De een kan zich om iets grote zorgen maken en dat heel erg vinden, terwijl een ander denkt van 'ach johh, is dat alles, daar maak je je toch niet druk om?!'.
Iemand waarbij de nagel is gebroken kan daar bij wijze van spreke een week een dip van hebben, en zich daar net zo rot om voelen als iemand waarbij zojuist een familielid is overleden. Iedereen ervaart zijn problemen anders.

ik denk toch, hoe moeilijk het ook is, dat je haar links moet laten liggen, en zelf moet vechten. Je kan het nu, dus later ook, als je een beroep hebt, en zij misschien niet.

Je wilt respect van anderen, maar zelfrespect is ook al heel wat!
enne, mijn respect heb je ook (mocht je daar wat aan hebben)

heel veel liefs, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 21:55
Anonymusjuh
Anonymusjuh is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-12-2003 @ 15:12:

Wat ik zou doen is op de één of andere manier (zelf, of via mentor: laatste maakt waarschijnlijk meer indruk) toch wat over jezelf laten weten. Als iedereen dardoor dan beseft dat jij degene bent met problemen en dat jij toch hebt doorgezet, krijg je dat welverdiende (ik vind het in ieder geval knap) schouderklopje, en dan word zij "ontmaskerd" ("hoe durft zij nog te zeiken terwijl devilcat zich er zo doorheen weet te slaan?")
Je hoeft je niet zo te gaan aanstellen als dat meisje, maar mensen mogen best weten wat je hebt, en daar een beetje reening mee houden.
Succes [/B]
Ik ben het wat het hierboven gequote gedeelte eens met SuperSanne .
Wat bij mij naar boven kwam drijven was het onrechtsvaardigheidsgevoel (waardoor je boos wordt) waarmee je rondloopt. JIJ bent daadwerkelijk ziek, en dat andere kind - voorzover jij weet - niet, en zij krijgt alle aandacht!
En als je verhaal klopt heb je volkomen gelijk, en zou ik hetgeen doen wat SuperSanne je aanraadt, dan ben jij én van je probleem af én zij wordt op haar plaatsje gezet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2003, 23:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het lijkt wel of je jaloers bent dat zij alle aandacht krijgt die jou toekoemt omdat jij wel echt zielig bent maar daar geen erkenning voor krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.