Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 18:43
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Goeienavond allemaal,

Sinds 5 maanden heb ik een Samsung D500 met abbo. Nu is die van de week kapot gegaan. Schermpje had geen beeld meer. Ik terug naar die winkel, gaat die verkoper zeggen dat ik hem moet laten repareren voor +- 150 Eur. Nu is mijn vraag, sta ik in me recht als ik zeg dat ik die reparatie gratis moet krijgen, omdat het product na 5 maanden al kapot is. Bij het afsluiten van het abonnement is mij wel een garantie iets aangeboden maar dat heb ik afgeslagen omdat je alleen een vervangend toestel kreeg tijdens eventuele reparaties.
Op verschillende sites heb ik veel klachten gelezen over de Samsung D500.
Ik dacht altijd dat zulke producten (telefoons, wasmachines e.d) en zeker voor de prijs van 430 Eur toch een jaar garantie moet hebben omdat het dan een fabrieksfout is.
Graag jullie mening en advies a.j.b
Roos
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2005, 18:56
Verwijderd
Zit er geen fabrieksgarantie van Samsung op? Ik kan me voorstellen dat je geen prijs stelde op aanvullende verzekeringen tegen waterschade of diefstal of garantie die langer dan een jaar duurt, maar zit er zelfs niet één jaar fabrieksgarantie op? Dan kun je 'm gewoon rechtstreeks naar Samsung sturen.

Als dat niet zo is, je staat op zich wel 'in je recht'. Je mag van een product als een GSM wel verwachten dat hij vijf maanden meegaat, dus ik zou wel menen dat je een 'niet conforme zaak' hebt gekregen (als in: beantwoordt niet aan de overeenkomst).

Ook is het zo dat een Europese richtlijn voorschrijft dat op alle consumentengoederen twee jaar garantie geboden moet worden, waarbij zelfs de eerste zes maanden geldt dat als het produkt kapot gaat de leverancier moet bewijzen dat het níet een fabrieksfout is. Dat is als consument helemaal handig. Helaas biedt die richtlijn op dit moment nog geen rechten aan consumenten omdat hij nog niet door de Nederlandse wetgever is ingevoerd.

Helaas kun je dus weinig anders dan erop gaan staan dat het een niet-conforme zaak betreft, omdat je van een GSM wel mag verwachten dat hij bij normaal gebruik minstens een jaar of twee meegaat. Maar ja, zie dat maar eens hard te maken, dat is je probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:12
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Mijn samsung d600 heeft een jaar fabrieksgarantie.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:17
Verwijderd
als je er geen verzekering bi heb afgesloten, ben je kansloos.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 09:06
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Bij mijn A800 was dat ook en dat werd gewoon gemaakt (maar dat was ook al na 4 weken ofzo) en bij mijn E800 heb ik tot nu toe alleen een software fout gehad (of naja ik breng hem maandag wéér terug omdat het weer hetzelfde gezeik is). Volgens mij zit er wel een jaar garantie op en anders is het verzekeringswerk
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
1 Jaar fabrieksgarantie is gebruikelijk. Daarnaast mag je er, bij normaal gebruik, zeker op rekenen dat zo'n ding minstens 1,5 tot 2 jaar naar behoren functioneert
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 09-12-2005 @ 20:17 :
als je er geen verzekering bi heb afgesloten, ben je kansloos.
dan ben je zeker niet kansloos, zie onder andere de post van nare man.
Alleen willen bedrijven je doen geloven dat je kansloos bent

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:17
Verwijderd
De facto ben je dan kansloos; wat voor machtsmiddel heb je nou om een onwillige middenstander tot betalen te dwingen? Die zal gewoon melden 'dat zal best, je komt maar met je juridische stappen'.

Ik zou het gooien op fabrieksgarantie, kan me niet voorstellen dat Samsung daar niet minstens een jaar op geeft.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 12:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2005 @ 12:17 :
De facto ben je dan kansloos; wat voor machtsmiddel heb je nou om een onwillige middenstander tot betalen te dwingen? Die zal gewoon melden 'dat zal best, je komt maar met je juridische stappen'.

Ik zou het gooien op fabrieksgarantie, kan me niet voorstellen dat Samsung daar niet minstens een jaar op geeft.
we hebben ook nog iets als een consumentenbond (als je lid bent) meeste bedrijven houden daar niet echt van, om daar slecht in te komen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
SolidRiver schreef op 09-12-2005 @ 20:17 :
als je er geen verzekering bi heb afgesloten, ben je kansloos.
*kuch*

zo'n telefoon heeft op z'n minst een jaar fabrieksgarantie lijkt me. En anders sta je alsnog wel in je recht, want na 5 maanden moet ie nog gewoon werken. Ik weet alleen niet meer hoe dat heet
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:53
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-12-2005 @ 13:53 :
we hebben ook nog iets als een consumentenbond (als je lid bent) meeste bedrijven houden daar niet echt van, om daar slecht in te komen.
koude douche van de radar
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 15:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Guissie schreef op 09-12-2005 @ 20:12 :
Mijn samsung E720 heeft een jaar fabrieksgarantie.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:47
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Snoezuuurrr schreef op 09-12-2005 @ 19:43 :
Goeienavond allemaal,

Sinds 5 maanden heb ik een Samsung D500 met abbo. Nu is die van de week kapot gegaan. Schermpje had geen beeld meer. Ik terug naar die winkel, gaat die verkoper zeggen dat ik hem moet laten repareren voor +- 150 Eur. Nu is mijn vraag, sta ik in me recht als ik zeg dat ik die reparatie gratis moet krijgen, omdat het product na 5 maanden al kapot is. Bij het afsluiten van het abonnement is mij wel een garantie iets aangeboden maar dat heb ik afgeslagen omdat je alleen een vervangend toestel kreeg tijdens eventuele reparaties.
Op verschillende sites heb ik veel klachten gelezen over de Samsung D500.
Ik dacht altijd dat zulke producten (telefoons, wasmachines e.d) en zeker voor de prijs van 430 Eur toch een jaar garantie moet hebben omdat het dan een fabrieksfout is.
Graag jullie mening en advies a.j.b
Roos
Natuurlijk geeft samsung een jaar fabrieksgarantie. Maar dat reparatiecentrum zal het gooien op gebruikersschade en dat valt niet onder de garantie.. Dan zullen ze zeggen dat er een breuk in de printplaat zit, dat het toestel gevallen is, dat er aantoonbaar waterschade heeft opgetreden enz enz. Als leek moet je dat vaak maar slikken, want er is bijna geen manier om het tegendeel te bewijzen.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:14
Joenes
Avatar van Joenes
Joenes is offline
Je hebt gewoon een jaar garantie. Ze moeten hem dus zowiezo gratis voor je wegsturen naar een reparatiecentrum. Een reparatiecentrum heeft er overigens niets aan om zomaar te zeggen dat het waterschade is, dan verdienen ze namelijk niets aan de reparatie.
__________________
Elke minuut die je je drukt maakt over het verleden gaat af van je toekomst
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 21:29
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Joenes schreef op 11-12-2005 @ 22:14 :
Je hebt gewoon een jaar garantie. Ze moeten hem dus zowiezo gratis voor je wegsturen naar een reparatiecentrum. Een reparatiecentrum heeft er overigens niets aan om zomaar te zeggen dat het waterschade is, dan verdienen ze namelijk niets aan de reparatie.
Als er waterschade is, repareren ze hem niet en geven ze aan dat de telefoon total-loss is. De verzendkosten (die rond de 35 euro kosten) zijn dan voor de winkelier (en hoogstwaarschijnlijk dan voor de klant). Oftewel, het komt ze beter uit als het gebruikersschade is.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Darko schreef op 12-12-2005 @ 22:29 :
Als er waterschade is, repareren ze hem niet en geven ze aan dat de telefoon total-loss is. De verzendkosten (die rond de 35 euro kosten) zijn dan voor de winkelier (en hoogstwaarschijnlijk dan voor de klant). Oftewel, het komt ze beter uit als het gebruikersschade is.
35 euro verzendkosten?
Hoe verzenden ze dat ding dan wel niet? in een kist van lood?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik zou gewoon nog een keer terug gaan op een drukke zaterdagmiddag, en als ze je dan nog niet redelijk willen helpen een beetje stampij maken en om de manager vragen ofzo Niet onbeleefd worden natuurlijk, en je hoeft ook de zaak niet bij elkaar te gillen, maar als je er heel zelverzekerd naartoe gaat, duidelijk vertelt wat je wilt en je niet te snel laat afschepen met iets waar je niet op zit te wachten, willen ze soms opeens toch nog iets meer voor je doen.

(Ik heb van de week voor mijn verjaardag een digicam gekregen die meteen al niet goed werkte. Mee terug gegaan dus, en toen begonnen ze over opsturen en repareren. Toen heb ik een beetje gebluft en gezegd dat ik met dat repareren ervaring had en dat dat dan maar half goed kwam, dat ik dat dus niet zag zitten, en dat ik een nieuw toestel wilde, of mijn geld terug. Toen gingen ze voor me zoeken, en kreeg ik een nieuw toestel mee. Is wel een andere situatie natuurlijk, maar verkopers proberen je gewoon snel af te schepen, als je daar beleefd tegenin gaat is er vaak ineens toch wel meer mogelijk.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mobiel Abonnement Telfort
Eritreaboy16
18 29-07-2005 11:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.