Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 08:43
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
eerst zien, dan oordelen. Hoewel ik mijn oordeel al snel had klaarliggen over studentenverenigingen, moest ik het toch maar eens ondersteunen door bewijs...

en bewijs heb ik gekregen: 2 liter bier over mijn kleding, de ' dikke lul band' ( bestaande uit één triest persoon) trad op, een paar ballen met 50 lagen kleding in de zinderende hitte was vollop aan het meezingen ( aan de grote van de pullen bier te zien kan ik raden hoeveel van hun lichaamsgewicht bestaat uit bierbuik)
mijn mening:
- studentenverenigingen zijn alleeen goed om goedkoop te zuipen
- er is geen enkele ' fatsoenlijke' levensstijl binnen studentenvereniging
- het gaat puur om inhoudloze lol, en kort hedonisme
- de ' vrienden' die je er aan over zou houden zijn eigenlijk gewoon ' drinkmaatjes'
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2003, 08:45
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
hedonisme
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:54
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
beuk schreef op 05-06-2003 @ 09:45:
hedonisme
wordt volwassen!
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:56
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-06-2003 @ 09:54:
wordt volwassen!
Ik wordt wel volwassen als ik daar klaar voor ben.. moet ik nu geforceerd serieus door het leven gaan ofzo?
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:56
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
nee

ligt eraan welke vereniging.. corpora of AHC's (Aller Heiligen Convent.. zoals in Delft Virgiel, in Groningen Albertus etc) ja.. dat verandert mensen.. en is behoorlijk kut..

maar de wat gematigdere verenigingen zijn gewoon een manier om meer mensen van verschillende studies te leren kennen, wat ervaring in commissies op te doen en duidelijk veel minder het standaard beeld.
Bij mijn vereniging weet ik ook dat mijn clubgenoten niet oppervlakkige drinkgenootjes zijn, maar gewoon goede vrienden waarmee ik vanalles doe. Ook uitgaan, of naar optredens, maar afgelopen jaar ook naar Italie, niet om te drinken, maar om de villa's van DeMedici te bekijken e.d.

Een ding zie je trouwens echt verkeerd.. Juist bij het Corps e.d. zijn je clubgenoten niet slechts je drinkmaatjes, maar dat zijn de allerbeste vrienden en meest heckte vriendschappen die je ooit zal hebben.

en ja, bij andere verenigingen kan je ook goedkoop drinken.. maar is dat zo enorm slecht dan???

ik heb afgelopen zondag trouwens net zo goed bier over me heen gehad van utrecht supporters omdat ik toevallig langsliep.. is niet echt heel erg uniek dus..
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:02
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Maar goed als je dan toch echt een reactie wil:

Citaat:
Optima schreef op 05-06-2003 @ 09:43:
eerst zien, dan oordelen. Hoewel ik mijn oordeel al snel had klaarliggen over studentenverenigingen, moest ik het toch maar eens ondersteunen door bewijs...
1 avondje is niet echt overtuigend bewijs.

Citaat:
en bewijs heb ik gekregen: 2 liter bier over mijn kleding,
Bij het gemiddelde boerenfeest heb je precies hetzelfde.

Citaat:
de ' dikke lul band' ( bestaande uit één triest persoon) trad op,
Lijkt mij ook niks aan; maar hoezo ga je erheen dan?

Citaat:
een paar ballen met 50 lagen kleding in de zinderende hitte was vollop aan het meezingen
Ik vind het gros van de studenten er juist normaal en lekker simpel uitzien; geen kraagjes omhoog, geen spijkerjasjes, geen gedoe.

Citaat:
( aan de grote van de pullen bier te zien kan ik raden hoeveel van hun lichaamsgewicht bestaat uit bierbuik)
Boeiend.

Citaat:
mijn mening:
- studentenverenigingen zijn alleeen goed om goedkoop te zuipen
Jíj verwijt studentenverenigingen oppervlakkigheid, en zelf ga je er alleen even goedkoop drinken...

Citaat:
- er is geen enkele ' fatsoenlijke' levensstijl binnen studentenvereniging
Buiten het feit dat deze zin niet klopt snap ik ook niet wat je over een "fatsoenlijke" levensstijl verstaat?

Citaat:
- het gaat puur om inhoudloze lol, en kort hedonisme
Dat baseer je op een dom feestje? Er is zoveel meer..

Citaat:
- de ' vrienden' die je er aan over zou houden zijn eigenlijk gewoon ' drinkmaatjes'
Volgens mij zijn de meeste vriendschappen juist erg hecht; wederom snap ik niet hoe je dit zo kunt zeggen..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:15
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
dat zal wel van studentenvereniging tot vereniging afhangen. en ook hoe het systeem werkt eig.

in belgië heb je kringen en clubs: clubs zijn nbtje wat jij beschrijft (denkik) en kringen zijn gebonden aan de faculteit en doen ook de verspreiding van de cursussen en educatief verantwoorde dingen, ze zitten ook in allerlei raden en commissies.

de mensen zin mijn kring zijn meer vrienden dan drinkmakkertjes. mss ook omdat we met zo weinig zijn, maar ik heb heel veel aan hun.

over dat goedkoop drinken: dat is omdat kringen/clubs er zijn om hun leden een fijne tijd te bezorgen en niet om winst te maken, en omdat ze meestal korting krijgen op biervaten van hun café-eigenaar (of zelf een café hebben). het is een schande hoe ze tegenwoordig al 1.60€ durven vragen voor een pinje.
in jeugdhuizen kan je even goeiekoop drinken.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*

Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 09:19.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:21
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
damaetas schreef op 05-06-2003 @ 10:15:
dat zal wel van studentenvereniging tot vereniging afhangen. en ook hoe het systeem werkt eig.

in belgië heb je kringen en clubs: clubs zijn nbtje wat jij beschrijft (denkik) en kringen zijn gebonden aan de faculteit en doen ook de verspreiding van de cursussen en educatief verantwoorde dingen, ze zitten ook in allerlei raden en commissies.

de mensen zin mijn kring zijn meer vrienden dan drinkmakkertjes. mss ook omdat we met zo weinig zijn, maar ik heb heel veel aan hun.
je hebt hier studieverenigingen (verbonden aan faculteit, komen op voor de studenten, verspreiden bij mij ook goedkoop oude tentamens om te oefenen enzo, maar organiseren ook een groot festival, allerlei feesten/activieteiten, iedere week een cafe, studiereizen e.d)

en je hebt de studentenverenigingen. Dat is een societeit met allerlei activiteiten en onderverenigingen.. Behalve dat je in een jaarclub met jaargenoten (horizontaal) die je zelf kiest en misschien in een gilde/dispuut (verband van mensen uit meerdere jaren) zit, kan je ook allerlei sporten doen.. Ik zit zelf bij de hockeyondervereniging, maar je kan ook basketball, zeilen, surfen, motorrijden, cultuur, cabaret, toneel, kook-ondervereniging e.d. doen.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:00
Verwijderd
Zit dan wel in België, maar ben lid van het praesidium. Dat is zeg maar de bestuursraad van de studentenvereniging.
Het gaat bij ons zeker niet alleen om het zuipen, dat gebeurt wel natuurlijk, maar daarvoor hoef je niet in een club te zitten, dat gebeurt zo ook wel onder de studenten e.a. We organiseren activiteiten zoals pokermiddagen, bbqs, Night Of The Proms, Las Vegasnight, Sinterklaas die op bezoek komt, we delen studentenpakketten uit, houden cantussen (wat idd veeeeel zuipen inhoudt, maar wel volgens de regels en met een heleboel zingen, erg lollig), tds (fuiven) met of zonder speciale thema's (techno, sinterklaas, Beachparty, 101-dagen,...) en zorgen dat de 1e jaars hun draai vinden. We hebben een hok waar we 's middags bijna altijd met zijn allen zitten te eten en we kunnen altijd bij elkaar blijven slapen. En ik weet wel zeker dat we heel wat meer zijn dan simpele drinkmaatjes, als er iemand zich klote voelt, wordt er ook alles aangedaan om die persoon erbovenop te helpen, idem met schoolwerk.

En natuurlijk hebben we alles over voor onze club

Iig, denk ik dat je een verkeerd beeld hebt, al moet ik toegeven dat het in België heel wat strikter in elkaar lijkt te zitten dan in Nederland. Er zullen clubs zijn waar het er aan toegaat, maar scheer niet iedereen over de zelfde kam, en anders ga je maar eens een avondje met ons weg .
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:02
Verwijderd
Heeft België nog zoiets als het corps? Wat is bv. het oudste en in hoogst aanzien staande studentenverbond in België? En wat voor verbond is dat?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2003 @ 23:02:
Heeft België nog zoiets als het corps? Wat is bv. het oudste en in hoogst aanzien staande studentenverbond in België? En wat voor verbond is dat?
Vast wel... maar daar vraag je me wat, ik zal es even in de codex kijken...
Ik denk Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond Leuven
Dan is er ook nog het Seniorenkonvent enzo
Maar daar doen we uiteindelijk weinig mee... Clubs staan meestal wel op gelijke voet met elkaar... tenzij in de grootsteden, daar heb ik het nog niet zo meegemaakt. Het is iig niet zo als in Duitsland met hun clubhuizen met de clubkleuren en de uitdagingen enzo...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:11
Verwijderd
Ook niet zoals in ons mooie landje bij de oudste corpora (Vindicat atque Polit uit Groningen - 1815, het Utrechtsch Studenten Corps - 1816, om maar enkele te noemen - Sociëteit Minerva uit Leiden is ook oud, maar is pas in 1973 ontstaan uit een fusie tussen het Leidsch Studenten Corps en de Leidsche Vrouwen Studenten Vereeniging)?

Dan hebben we het over verenigingen met bijna tweehonderd jaar geschiedenis, invechten, hele families die al generaties lang lid zijn, doden bij de introductie, gebroken armen en benen als zwijgplichten worden overtreden...is het bij jullie ook zo erg?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:20
Verwijderd
In de grote steden blijkt van wel. Wij zijn een gezelliger clubje, de studentendoop is vrij zacht en er wordt ook rekening gehouden met lenzen/astma/allergiën/andere kwaaltjes... daar moet je in Antwerpen niet mee afkomen.
Nu zijn we ook een hele kleine club in een hele kleine stad Maar wel de gezelligste van de vier
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:28
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Ik doe niet aan studentenverenigingen, wel aan verenigingen. (Zonder zuipen, met een sportief doel.)

Ik heb me er nooit zo in verdiept en eerlijk gezegd gaat daarvoor mijn interesse niet diep genoeg. Van wat ik gehoord en gezien heb vind ik het een hoop gedoe om niks, waar studenten toch al zo goed in zijn.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:40
Verwijderd
Ik heb ook dat idee ja, zuipen en debiel doen. Achja, zolang ik niet mee hoef te doen vind ik het best.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:54
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Waar maak je je druk om... jij voelt je er niet thuis, daarom ga je er niet bij; ik kan me er prima vermaken dus ga er wel bij... it's that easy
En of je werkelijk zo inhoudsloos bezig bent en oppervlakkige vriendjes hebt verschilt ook maar per persoon, dat heeft weinig te maken met bij welke vereniging je zit.

Waar ben je geweest als ik vragen mag?
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:58
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2003 @ 00:11:

Dan hebben we het over verenigingen met bijna tweehonderd jaar geschiedenis, invechten, hele families die al generaties lang lid zijn, doden bij de introductie, gebroken armen en benen als zwijgplichten worden overtreden...is het bij jullie ook zo erg?
Nu overdrijf je wel een beetje... en dan nog, je kiest er zelf voor Vrienden van mij hebben momenteel het slotweekend van hun (al het hele jaar durende) inauguratie bij hun dispuut, en hebben gisteravond hun laatste voedsel voor de komende 3 dagen gehad, zodat ze mentaal nog zwakker zijn de komende dagen. Zulke dingen staan mij straks ook te wachten maar dat weet ik en ik kies er zelf voor.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 06-06-2003 @ 11:58:
Nu overdrijf je wel een beetje... en dan nog, je kiest er zelf voor
De vraag die mij alleen blijft intrigeren is: waarom zou je al die dingen ondergaan voor het lidmaatschap? Ervanuitgaande dat er dingen gedaan worden die jij zelf niet door de beugel vind kunnen, natuurlijk...als jij een introductie leuk vindt moet je het natuurlijk meteen doen.

Ik denk persoonlijk dat als je dingen doet waar je het absoluut niet mee eens bent, alleen maar om iets te bereiken waarvan je denkt dat het je van waarde kan zijn, je een probleem hebt met je zelfrespect.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2003, 11:02
Verwijderd
Je kiest er zelf voor indeed, maar ik snap het echt niet. Vooral de ontgroening staat me tegen. Natuurlijk, je leert veel mensen kennen en dat is leuk, maar om er nou voor te kiezen en zelfs te betalen om je te laten vernederen, onder het mom van 'een groepsgevoel creën', nee dank je.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:08
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2003 @ 12:01:
De vraag die mij alleen blijft intrigeren is: waarom zou je al die dingen ondergaan voor het lidmaatschap? Ervanuitgaande dat er dingen gedaan worden die jij zelf niet door de beugel vind kunnen, natuurlijk...als jij een introductie leuk vindt moet je het natuurlijk meteen doen.

Ik denk persoonlijk dat als je dingen doet waar je het absoluut niet mee eens bent, alleen maar om iets te bereiken waarvan je denkt dat het je van waarde kan zijn, je een probleem hebt met je zelfrespect.
Dat laatste is waar, maar het is niet dat ik het niet eens ben met ontgroeningen. Enkele uitzonderingen daargelaten gebeuren er geen wereldschokkende dingen (en ik ken overal wel iemand dus heb al vele verhalen gehoord ), tuurlijk, het is even superkut maar daar moet je even doorheen. Ik denk dat het gevoel van eenheid als vereniging en je eigen gevoel van voldoening door ontgroeningen veel groter wordt, zo van dat heb ik toch maar mooi ff gedaan... En je zit er met mensen die het ook allemaal hebben gedaan, en dus ben je allemaal wat dat betreft uit hetzelfde hout gesneden, dat je het aandurft en er voor over hebt. Daardoor wordt het misschien ook wat meer 'bijzonder' dat je het hebt doorstaan en erbij zit (oke nu wil ik het verenigingsleven niet gaan verheerlijken of zo maar kan het even niet anders uitdrukken )
En heel nuchter gezien heb ik gewoon zoiets van, ik wil lid worden, daar hoort nou eenmaal ontgroening bij, so be it... doorzetten.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:17
Verwijderd
Ik vind het te vergelijken met de gabber cultuur.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:26
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Trouwens wel grappig dat mensen zo kunnen verschillen eigenlijk, jij bent er geweest en vond het vreselijk, ik had er gister een feestje en zat echt van ahhh was het maar vast zover
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 06-06-2003 @ 12:02:
Je kiest er zelf voor indeed, maar ik snap het echt niet. Vooral de ontgroening staat me tegen. Natuurlijk, je leert veel mensen kennen en dat is leuk, maar om er nou voor te kiezen en zelfs te betalen om je te laten vernederen, onder het mom van 'een groepsgevoel creën', nee dank je.
Kijk, dat is net het toffe aan onze club, we hebben wel een doop, die eigenlijk alleen maar wat rollen door vettigheid en gore dingen eten en drinken inhoudt (maar dan nog, alles is de ochtend zelf vers in de winkel gekocht, en rauwe eieren zijn wel in meer dingen verwerkt, honde- en kattevoer is vaak nog beter dan ons eten uit blik en sommige mensen houden nu eenmaal wel van rauwe ajuin, paprika, augurk en van die dingen), maar als je iets echt niet wil of kan, houden ze daar gewoon rekening mee. Qua vernederingen valt het bij ons ook wel mee, er wordt wat geschreeuwd en je moet af en toe op je knieën vallen, maar we laten niemand uren in zijn blootje poseren, op zijn knieën rondlopen als een hond, strippen e.d. De ontgroening is een eed afleggen en een glas bier leegdrinken. En inderdaad, op die doop ontstaan de beste vriendschappen, maar ook van de schachten naar de ouderejaars toe. Het gaat bij ons om de sfeer, niet om het opzettelijk vernederen van personen. En betalen... 8 euro voor een clubpasje waarmee je met korting naar de Proms kan en korting krijgt op snacks en drankjes in het stamcafé, korting op tds enaf en toe een vat of gratis toegang, dan is zoiets echt niet teveel hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:51
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
ik ga komend jaar studeren, ik ga denk bij de Sid studentenvereniging (of zoiets) daar zijn geen ontgroeningen enzo, je mag er gewoon bij. op die manier wil ik er wel bij, om mensen te leren kennen enzo. zodra je opdrachten moet gaan doen om er bij te mogen, kunnen ze het bij mij schudden. graag of niet hoor
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 13:04
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 06-06-2003 @ 13:51:
graag of niet hoor
Graag of niet inderdaad, en dus moet je maar bewijzen hoe graag je erbij wilt... (=de andere visie)
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2003, 14:05
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2003 @ 23:02:
Heeft België nog zoiets als het corps? Wat is bv. het oudste en in hoogst aanzien staande studentenverbond in België? En wat voor verbond is dat?
er zijn niet echt hoog in aanzien staande clubs.
je hebt gewoon rijke en arme, kleine en grote, strikte en losse.
de oudste zal wel een in leuven zijn (en dan een club, geen faculteitskring) omdat dat de oudste (katholieke) univ ter wereld is.

als 2 kringen rivaliteit hebben dan is het meestal gewoon voor de lol een beetje, of omdat ze een slechte samenwerking achter de rug hebben. (burgerlijk ing en bioing in leuven eerst voor de lol nbtje kwaad op elkaar maar na een mislukte paasfuif voor echt. vb: liever boer dan burgie-TD van de bio ings )

@mutant (welke club zit jij en waar?): de dopen zijn echt niet erg in belgie hoor en zoiets als zwijgplicht bestaat niet meer want de politie heeft alle dopen openbaar verklaard een tiental jaar geleden. bijna alle scholen hebben een afspraak met de kringen over wat wel en niet toegelaten is. de clubs hebben dat natuurlijk niet, maar de dopen zijn toch openbaar dus dat valt allemaal nog mee.

dopen zijn trouwens niet verplicht om lid te worden van een krong omdat die dus ook een educatieve functie hebben (bij de meeste kringen wel.) ik ben bijvoorbeeld niet gedoopt en ga ook niet naar cantussen: ben dus eig nooit schacht geweest: dus ik doop de nieuwe schachten ook niet, maar ik ga wel in het praesidium (dat moet wel anders hebben we volk te weinig )
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 22:43
la femme fatale
Avatar van la femme fatale
la femme fatale is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-06-2003 @ 00:11:
Ook niet zoals in ons mooie landje bij de oudste corpora (Vindicat atque Polit uit Groningen - 1815, het Utrechtsch Studenten Corps - 1816, om maar enkele te noemen - Sociëteit Minerva uit Leiden is ook oud, maar is pas in 1973 ontstaan uit een fusie tussen het Leidsch Studenten Corps en de Leidsche Vrouwen Studenten Vereeniging)?

Dan hebben we het over verenigingen met bijna tweehonderd jaar geschiedenis, invechten, hele families die al generaties lang lid zijn, doden bij de introductie, gebroken armen en benen als zwijgplichten worden overtreden...is het bij jullie ook zo erg?
Je moet wel opletten of je over disputen of over studentenverenigingen spreekt. Bij de meeste studentenverenigingen is er geen of nauwelijks ontgroening of die 'regeltjes' enzo waar je het over hebt.

Maar disputen daarentegen, tja, dat is niets voor mij.
__________________
Grab your binoculars, come follow me
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:00
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 06-06-2003 @ 12:17:
Ik vind het te vergelijken met de gabber cultuur.
Heel treffend.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:01
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
la femme fatale schreef op 06-06-2003 @ 23:43:
Je moet wel opletten of je over disputen of over studentenverenigingen spreekt. Bij de meeste studentenverenigingen is er geen of nauwelijks ontgroening of die 'regeltjes' enzo waar je het over hebt.

Maar disputen daarentegen, tja, dat is niets voor mij.
Disputen zijn vrijwel altijd onderdeel van een vereniging, enkele steden uitegzonderd (maastricht..)..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:09
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hmm ik heb hier gemerkt dat de leukste mensen in de unief zeker niet in de studentenvereniging zitten. Vooral meelopers die denken dat zich lam drinken stoer is. Ik zou geen zin hebben om zelfs in mijn vrije tijd onderworpen te zijn aan een idioot praesidium. Ach ja misschien dat er wel leuke studentenverenigingen bestaan, maar dan moet ik ze nog tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 06-06-2003 @ 15:05:


@mutant (welke club zit jij en waar?): de dopen zijn echt niet erg in belgie hoor en zoiets als zwijgplicht bestaat niet meer want de politie heeft alle dopen openbaar verklaard een tiental jaar geleden. bijna alle scholen hebben een afspraak met de kringen over wat wel en niet toegelaten is. de clubs hebben dat natuurlijk niet, maar de dopen zijn toch openbaar dus dat valt allemaal nog mee.
Bovis Grafica in Turnhout. Dit jaar was ik PR, volgend jaar misschien SM (Schachtenmeester). Onze broederclub is Prosit Rex in Antwerpen. EN ons clubke is De Club van t Stad
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 10:46
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 07-06-2003 @ 00:09:
hmm ik heb hier gemerkt dat de leukste mensen in de unief zeker niet in de studentenvereniging zitten.
bij ons juist wel

nounee, dat hangt van de vereniging af natuurlijk. bij ons is iedereen van geologie lid. bij een andere kring hebben ze al een paar jaar een heel arrogant en lullig praesidium en daar zijn er maar weinig mensen die naar activiteiten komen (niet dat het opvalt met en richting van 1000 mensen )
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 10:48
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-06-2003 @ 00:27:
Bovis Grafica in Turnhout. Dit jaar was ik PR, volgend jaar misschien SM (Schachtenmeester). Onze broederclub is Prosit Rex in Antwerpen. EN ons clubke is De Club van t Stad
ken ik niet, maar das natuurlijk geen referentie regionale club?
SM's zijn toch meestal 2de kanners?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 11:05
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Welke vereniging was het eigenlijk?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:10
Verwijderd
studentenvereniging die aan onze school is verbonden is gewoonweg kut ....is precies hoe jij dat beschrijft.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 07-06-2003 @ 11:48:
ken ik niet, maar das natuurlijk geen referentie regionale club?
SM's zijn toch meestal 2de kanners?
2e watters?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 07-06-2003 @ 11:46:
bij ons juist wel

nounee, dat hangt van de vereniging af natuurlijk. bij ons is iedereen van geologie lid. bij een andere kring hebben ze al een paar jaar een heel arrogant en lullig praesidium en daar zijn er maar weinig mensen die naar activiteiten komen (niet dat het opvalt met en richting van 1000 mensen )
Hier is het ook zo, de leuke mensjes zijn lid en komen ook overal naartoe. Zij die zich arrogant en verheven opstellen, halen ook hun neus op voor ons. Tenzij er een cocktail of breezer-party is, dan willen ze graag goedkoop wat drankjes achterover gieten en nogmaals hun oordeel vellen over de lagere klasse waarin wij verkeren... ahum... nee zo zijn ze niet allemaal, maar er zijn er echt veel die zich te goed voelen. (van die persoontjes die al 5 auto's in de prak hebben gereden en weer een nieuwe sportwagen van pa-lief krijgen).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:55
AvA AdoRe
Avatar van AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 06-06-2003 @ 11:40:
Ik heb ook dat idee ja, zuipen en debiel doen. Achja, zolang ik niet mee hoef te doen vind ik het best.
precies!.... volgens mij zijn het gewoon zielige mensen die geen vrienden kunnen krijgen.. en daardoor in een studentenvereniging gaan.. zodat ze wat te doen hebben.. en mee kunnen praten over.. TOEN ZE DRonken waren.. *blegh*
__________________
Stop, Stop haunting me..It should be easy..As easy as when you stopped wanting me
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
AvA AdoRe schreef op 07-06-2003 @ 14:55:
precies!.... volgens mij zijn het gewoon zielige mensen die geen vrienden kunnen krijgen.. en daardoor in een studentenvereniging gaan.. zodat ze wat te doen hebben.. en mee kunnen praten over.. TOEN ZE DRonken waren.. *blegh*
Hmmm... dat hebben mijn vrienden eerder over Werchter Toen we op Werchter waren... Weet je nog, op Werchter...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 07:31
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-06-2003 @ 14:45:
2e watters?
tweede jaars (geen univkring?)

schachtenmeester is toch iemand die het jaar ervoor schacht was en nu mee de doop leidt (en dan erna nog cantus en weetikveel)
staat volgens mij ook in de codex
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:16
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 08-06-2003 @ 08:31:
tweede jaars (geen univkring?)

schachtenmeester is toch iemand die het jaar ervoor schacht was en nu mee de doop leidt (en dan erna nog cantus en weetikveel)
staat volgens mij ook in de codex
Nee geen unief, hogeschool.
En misschien ben ik volgend jaar wel weer 2ejaars . Nee zo streng houden wij ons niet aan die regels, we kiezen een functie uit die we graag willen doen en zijn er meer voor één functie, stemt de rest. De cantussen worden bij ons geleid door de Praeses en de vice, de sm zit gewoon bij de schachten die hem/haar eerst moeten aanspreken zodat hij/zij in hun plaats het woord vraagt aan de praeses.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:26
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-06-2003 @ 15:16:
Nee geen unief, hogeschool.
En misschien ben ik volgend jaar wel weer 2ejaars . Nee zo streng houden wij ons niet aan die regels, we kiezen een functie uit die we graag willen doen en zijn er meer voor één functie, stemt de rest. De cantussen worden bij ons geleid door de Praeses en de vice, de sm zit gewoon bij de schachten die hem/haar eerst moeten aanspreken zodat hij/zij in hun plaats het woord vraagt aan de praeses.
spreek men op een hogeschool van een praeses? :/
(of lees ik nu verkeerd..)
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 08-06-2003 @ 15:26:
spreek men op een hogeschool van een praeses? :/
(of lees ik nu verkeerd..)
ja... van de studentenvereniging...
wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 20:41
Heelduh
Heelduh is offline
er zijn wel studentenverenigingen met rare regels en superzware ontgroeningen, maar er zijn ook wel leuke, denk ik, waar je echt vrienden maakt. Maar veel drinken en een beetje bralligheid hoort er altijd wel bij, je kunt meestal wel zien wie er lid zijn en wie niet.
Ik ben zelf alleen lid van een studievereniging, daar heb ik genoeg aan.
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 12:01
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Je moet er van houden. Als je het leuk vind je hersens te verzuipen moet je dat zelf maar weten. Ik vind dat al die regels en gebruiken het een beetje inhoudsloos maken geen ruimte voor eigen levensstijl meer. Je hebt er anderzijds wel altijd iets te doen dat wel
__________________
milaza!!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:37
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Heelduh schreef op 08-06-2003 @ 21:41:
Maar veel drinken
vel drinken hoort er toch niet zo hard bij? op op feesjes van onze kring wordt niet mer gedronken dan op elk ander feesje.
veel drinken is alleen tijdens een cantus en daar hoeft niet iedereen mee naartoe
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Mister Nygaard schreef op 09-06-2003 @ 13:01:
Je moet er van houden. Als je het leuk vind je hersens te verzuipen moet je dat zelf maar weten. Ik vind dat al die regels en gebruiken het een beetje inhoudsloos maken geen ruimte voor eigen levensstijl meer. Je hebt er anderzijds wel altijd iets te doen dat wel
Ik ken meer mensen die hun hersens verzuipen die niet in een studentenclub zitten. Daarbij, nemen wij altijd onze verantwoordelijkheid op als praesidium en drinken we niet als we aan het werk zijn, of als een lid teveel op heeft, krijgt die geen alcohol meer en wordt naar huis gebracht. Tot het erbijblijven tot ze maffen toe.

En wat cantussen betreft: daar heb je de keuze: water of bier (jenever voor mij )
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 07:44
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-06-2003 @ 23:51:
En wat cantussen betreft: daar heb je de keuze: water of bier (jenever voor mij )
ook in cantusglazen???
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 10-06-2003 @ 08:44:
ook in cantusglazen???
Dat wilden ze me eerst wel laten doen. Ik vond dat geen prob op gebied van drinken, wel op gebied van kosten
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:50
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Zeg Optima anders doe je zelf ff mee in de discussie die je zelf op touw hebt gezet
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.