Oud 10-09-2002, 08:57
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb gisteraaf een hele tijd gebeld met de jongen op wie ik verliefd ben. Ik heb nogal de neiging om mijn vriendjes te kwetsen. Ik stop mijn gevoel weg, onbewust en dan is het ook echt weg. Ik wordt dan zo gevoelloos... en ik weet niet wat ik daartegen kan doen.
Aan de ene kant vind ik het heel fijn om een vriendje te hebben, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze te belangrijk voor me worden. Ik weet niet waarom niet.
Gisteravond vertelde ik hem dus dat het misschien beter zou zijn als hij en ik niet ssmapjes zouden zijn. Het gesprek liep uit de hand en hij was erg boos. Hij dacht dat ik had gelogen over wat ik voor hem voelde enzo en was erg gekwetst. Hij hing op... Ik had hem pijn gedaan... nu moest ik ook pijn... Ik ging mezelf weer snijden. Daarna smsten we weer en belde hij weer op. We hebben het uitgepraat, want inmiddels was ik weer voor rede vatbaar.
Waarom doe ik elke keer zo? Ik wil dit niet meer, maar ik weet echt niet hoe ik op kan houden met die stomme opmerkingen van mij.. Ik wil niet meer gemeen doen tegen vriendjes, maar soms heb ik buien dat ik gewoon alles en iedereen die te dichtbij komt weg wil hebben
Is er nog iemand die zoiets heeft?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2002, 09:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik herken het... Denk je niet dat het beter is, om eens geen vriendjes te hebben en eens tijd voor jezelf te nemen? Het is de bedoeling dat je je goed voelt, zonder een vriendje. En niet je pas goed voelen met een vriendje.
Sowieso is snijden ook niet goed, maar weet je zelf ook wel. Zoek een andere manier om je te uiten, ga huilen als het pijn doet, ga niet jezelf de schuld geven en daarom snijden. Geen vriendje, betekent ook dat je het niet verkeerd kunt doen bij vriendjes en betekent ook een rede minder om te snijden.

Ooit gehoord van het cliché: Je kan pas van iemand houden als je van jezelf houdt?

1 advies: Stop met snijden en los je 'problemen' op ipv nieuwe te creeeren en jezelf weg te cijferen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:06
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Het is niet dat ik me zonder vriendje minder goed voel....
Ik weet niet wat dat is... maar nahjah die jongen wil mij iig heel graag helpen eruit te komen!

Ik ga komend weekend naar hem toe waarschijnlijk en dan zie ik wel...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 12:10
pienie
Citaat:
miekmuis schreef:
Het is niet dat ik me zonder vriendje minder goed voel....
Ik weet niet wat dat is... maar nahjah die jongen wil mij iig heel graag helpen eruit te komen!

Ik ga komend weekend naar hem toe waarschijnlijk en dan zie ik wel...
herkenning heb ik wel, behalve dat snijden...ik goede vriendin van me had dat wel en ik zag haar gewoon wegzakken........................................................

Ik denk toch dat je ook effe wat aandacht aan de reply van Gothic moet besteden, ik bedoel hij heeft wel een punt...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Juhwel Gothic ook wel. Maar ik heb al min of meer met die jongen. Hij wou zo graag een kans en we zijn echt ontzettend gek op elkaar. Hij wil mij graag helpen en ik wil hem die kans geven.
Ik heb hem verteld hoe ik in elkaar zit, voor zover ik dat zelf weet dus hij is voorbereid dat het fout kan gaan en is bereid dat risico te nemen.
Maar misschien zou ik met iemand moeten gaan praten erovr ofzo?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Juhwel Gothic ook wel. Maar ik heb al min of meer met die jongen. Hij wou zo graag een kans en we zijn echt ontzettend gek op elkaar. Hij wil mij graag helpen en ik wil hem die kans geven.
Ik heb hem verteld hoe ik in elkaar zit, voor zover ik dat zelf weet dus hij is voorbereid dat het fout kan gaan en is bereid dat risico te nemen.
Maar misschien zou ik met iemand moeten gaan praten erovr ofzo?
Over dat vriendje... nee

Ik heb het gevoel dat er veel meer achter zit. Want je snijdt jezelf niet zomaar. Ik denk dat je daarover moet gaan praten, je weet zelf waarschijnlijk wel wat het is. Als je niet goed in je vel zit of dingen niet kunt verwerken, kunnen daardoor anderen dingen fout gaan, daarom meot je dingen bij het probleem aanpakken...

@ Pienie... ik ben van hetzelfde geslacht als jij
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:50
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Over dat vriendje... nee

Ik heb het gevoel dat er veel meer achter zit. Want je snijdt jezelf niet zomaar. Ik denk dat je daarover moet gaan praten, je weet zelf waarschijnlijk wel wat het is. Als je niet goed in je vel zit of dingen niet kunt verwerken, kunnen daardoor anderen dingen fout gaan, daarom meot je dingen bij het probleem aanpakken...

@ Pienie... ik ben van hetzelfde geslacht als jij
Nou ik weet eik totaal niet waarom ik het doe... ik deed het 4 jaar geleden al en toen zatik wel in probleempjes enzo. Vriendin die ik niet meer mocht zien omdat ze thuis werd misbruikt en wij dat wisten....
Maar waarom ik dat op zo'n manier oploste weet ik niet...
Ik ben in die tijd ook wel naar zo;n schoolmaatschappelijk werkster geweest en was wel fijn om erover te praten, maar het hielp echt helemaal niks...
Ik had meer het gevoel dat ik daar voor de lol zat...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:30
Verwijderd
Ik heb het ook. Maar ook gewoon met vrienden en zo. Ik heb soms van die buien waarin ik dingen zeg waarin ik anderen moedwillig afstoot. En daarna voel ik me schuldig, bied mn excuses weer aan..maar ik doe het elke keer weer
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:40
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik heb het ook. Maar ook gewoon met vrienden en zo. Ik heb soms van die buien waarin ik dingen zeg waarin ik anderen moedwillig afstoot. En daarna voel ik me schuldig, bied mn excuses weer aan..maar ik doe het elke keer weer
Mjah, t is niet leuk! Enig idee wrom jij dat doet?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:


Mjah, t is niet leuk! Enig idee wrom jij dat doet?
Ik denk dat ik soms bang word omdat ik het moeilijk vind om mensen echt helemaal te vertrouwen. Dat het me dan afschrikt en (on)bewust mensen op afstand wil houden, zodat ze me niet helemaal leren kennen.

Tis maar een theorietje..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 15:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Juhwel Gothic ook wel. Maar ik heb al min of meer met die jongen. Hij wou zo graag een kans en we zijn echt ontzettend gek op elkaar. Hij wil mij graag helpen en ik wil hem die kans geven.
Ik heb hem verteld hoe ik in elkaar zit, voor zover ik dat zelf weet dus hij is voorbereid dat het fout kan gaan en is bereid dat risico te nemen.
Maar misschien zou ik met iemand moeten gaan praten erovr ofzo?
Tis misschien een raar advies maar k wilde het toch ff zeggen. misschien moet je nu ff een beetje afstand van hem nemen. hij blijft wel je vriendje maar je behandelt hem dan ff niet zo. op die manier hoop ik dat je iets meer aan jezelf kunt werken, dat je vanzelf kunt houden. als je denkt dat het beter gaat kun je het opnieuw proberen met je vriendje. Mja misschien lijkt dit nu niet echt wat, maar misschien heb je dan ff wat meer rust
Sterkte meid!!!
Kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:10
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
dreen schreef:
Tis misschien een raar advies maar k wilde het toch ff zeggen. misschien moet je nu ff een beetje afstand van hem nemen. hij blijft wel je vriendje maar je behandelt hem dan ff niet zo. op die manier hoop ik dat je iets meer aan jezelf kunt werken, dat je vanzelf kunt houden. als je denkt dat het beter gaat kun je het opnieuw proberen met je vriendje. Mja misschien lijkt dit nu niet echt wat, maar misschien heb je dan ff wat meer rust
Sterkte meid!!!
Kuzzzz
Mjah maar hij wil mij juist graag helpen en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er zelf uit kom...
Ik loop al 4 jaar zo rond...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Mjah maar hij wil mij juist graag helpen en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er zelf uit kom...
Ik loop al 4 jaar zo rond...
Je hebt gelijk, maar door hem ben je je laatst weer gaan snijden duz. misschien moet je een keer goede hulp zoeken. en niet alleen van hem hulp aannemen
kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 11:54
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
dreen schreef:
Je hebt gelijk, maar door hem ben je je laatst weer gaan snijden duz. misschien moet je een keer goede hulp zoeken. en niet alleen van hem hulp aannemen
kuzzzz
Misschien... ik weet het niet. Eigenlijk wil ik ook helemaal niet naar een psychiater oid... Ik probeer er eerst wel zelf of saampjes met die jongen uit te komen, en lukt dat niet zal ik een psych overwegen
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 14:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Misschien... ik weet het niet. Eigenlijk wil ik ook helemaal niet naar een psychiater oid... Ik probeer er eerst wel zelf of saampjes met die jongen uit te komen, en lukt dat niet zal ik een psych overwegen
Nou meis probeer zelf maar uit wat je wilt, je loopt er alleen al 4 jaar mee rond en of dat verbeterd door je vriendje vraag ik me dan af. maar iig veel succes en sterkte ermee
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:28
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
dreen schreef:
Nou meis probeer zelf maar uit wat je wilt, je loopt er alleen al 4 jaar mee rond en of dat verbeterd door je vriendje vraag ik me dan af. maar iig veel succes en sterkte ermee
Dank je wel Ik ga mijn best doen in ieder geval!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie onzekerheid die uit de hand loopt.
meisje-xx
3 08-09-2008 21:08
Software & Hardware Problemen Xp + Geforce 4
Purgatori
3 07-03-2003 15:53
Software & Hardware [win98] Telkens fout in registry
JJzD
6 02-12-2002 20:47
Psychologie Steeds weer dezelfde fouten maken?
Verwijderd
10 14-10-2002 14:24
Psychologie Een opmerking die macht over me heeft.... Ben ik nou gestoord?? (n)
Droomvlucht
14 01-10-2002 13:16
Software & Hardware [Win98] Rundll.exe + Explorer fouten
Verwijderd
6 04-07-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.