Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2002, 13:05
Verwijderd
Helaas gebeurt me dit maar al te vaak. Elke keer maak ik weer dezelfde fouten, alsof ik er niets van leer. Telkens zeg ik dan tegen mezelf: en nu maak ik deze fout verdomme niet meer. Simpel lijkt het. Probleem is dat ik dan even later weer dezelfde fouten maak en mezelf erg dom vindt. Iedere kleuter leert van zijn fouten, waarom ik niet?

Jemig, elke keer weer lul ik teveel door aan iemand, ga klakkeloos met gevoelens van anderen om, mensen vinden me wel aardig maar vertrouwen me voor geen meter meer .. ik heb altijd te laat door wat ik doe

Triest eigenlijk dit :/

Maar goed, ik wou dit even kwijt .. misschien dat mensen tips hebben of het herkennen.

En voor diegenen die zich aangesproken voelen: er zit een verborgen boodschap in deze topic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 13:24
Verwijderd
Te snel lullen, ja dat doe ik nu ook iets te veel, waarom weet ik niet eens.

Maar als mensen zeggen, dit is persoonlijk dan zeg ik niks hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:29
Verwijderd
tip: als iemand over een bepaald onderwerp begint waarover je iets weet dat je niet mag vertellen, hou dan je mond dicht. gewoon kort en bondig antwoorden op de vraag die gesteld wordt.
spreken is zilver
zwijgen is goud
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 16:51
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Ik hecht me te snel aan mensen denk ik. En wel, dan loopt het toch weer op niets uit. Conclusie; 'k ga me weer een paar maanden flink kl*te voelen...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 17:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ja ik herken het dus ook best wel.
Tis heel vervelend als je iets gebeurd waarvan je eerder al had gezegd "dat laat ik me niet nog een keer gebeuren" mja erg frustrerend wel, maar echte tips heb ik ook niet voor je...
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 07:54
Q3
Avatar van Q3
Q3 is offline
Ik ken het probleem, daarom ga ik voortaan dus ook eerst nadenken voordat ik wat zeg. Ok dat ligt er dan ook weer aan bij wie, maar ik weet iig wel bij wie ik dat wel ga doen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 08:17
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Ik heb je verborgen boodschap wel gevonden... maar heeft degene die deze boodschap moet lezen m al gevonden?

Dat met die "steeds dezelfde fouten" komt bij jou alleen maar in de "liefde" voor, maar dat komt volgens mij alleen maar omdat je daar ook een beetje ingelokt wordt en nog eens een beetje erg weinig ervaring hebt. Niet treuren broertje!
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 09:02
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef:
Ik heb je verborgen boodschap wel gevonden... maar heeft degene die deze boodschap moet lezen m al gevonden?
Ja

Citaat:
Dat met die "steeds dezelfde fouten" komt bij jou alleen maar in de "liefde" voor, maar dat komt volgens mij alleen maar omdat je daar ook een beetje ingelokt wordt en nog eens een beetje erg weinig ervaring hebt. Niet treuren broertje!
Het komt zowel in liefde als vriendschap voor. Maarjah, ik heb met beide dingen een beetje erg weinig ervaring I suppose

Ik kan me vaak echt helemaal niet inleven in de ander en heb ook moeite de significantie van dingen in te zien. Ik denk te veel aan mezelf en verdrink altijd in details. Raak dus vaak het overzicht kwijt en daarmee ook vaak de reden waarom iets gebeurt.

Mensen kunnen daar maar moeilijk mee omgaan. Ik denk ook omdat ze het van mij niet kunnen begrijpen, omdat ik aan de ene kant zo intelligent lijk. Ze verwachten het gewoon niet van me

Het enige wat dan overblijft, is zeggen dat het me spijt.

Je weet het zelf ook wel denk ik. Ook ten opzichte van jou gedroeg ik me al heel fout en dat spijt me echt. Ik vind het echt stom van me dat ik me altijd zo gedachtenloos in dingen mee laat sleuren.

Dat is me bij jou al vaak gebeurd (denk maar aan vader en zijn opmerkingen, en dan je broer die erin meegaat zonder erover na te denken) en ook in de liefde (als iemand me aanspoort een ultimatum te stellen).

In beide gevallen verloor ik het overzicht. In jouw geval zag ik op die momenten niet in hoeveel pijn die opmerkingen jou doen. In het andere geval zag ik niet in hoe onredelijk ik op dat moment bezig was.

En dat is nou het irritante. Waarom doe ik zoiets? Ik bedoel, hoe lomp kun je zijn? :/
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 09:12
tacidvs
tacidvs is offline
Dingen die je niet kunt helpen zijn mi niet lomp. Het moet al gek lopen als je de kans niet krijgt een en ander uit te leggen, toch?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:18
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Volgens mij leer je die repenterende fouten pas echt af als je een keer hard genoeg op je bek bent gegaan. Denk ik en ook wel een beetje ervaring. Maar anders weet ik het ook niet . . .
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:24
dystopia
dystopia is offline
Fouten maken doet iedereen. Van fouten leren is een interessante kunst.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #48
miekmuis
500 14-11-2006 14:37
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Liefde & Relatie Steeds opnieuw bij een nieuwe vriend dezelfde fout maken...wat moet ik nou doen...
**~yvie~**
16 11-11-2003 16:30
Levensbeschouwing & Filosofie ontwikkeling
mitsj
37 06-02-2002 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.