Oud 14-04-2004, 18:31
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik zit nu in een conflict met school wat wel eens een langslepend conflict kon gaan worden. Het is niet een individueel conflict maar een conflict wat meerdere leerlingen uit de klas hebben met de school.

Het gaat niet om een conflict waarbij geweld o.i.d. aan te pas komt, maar het gaat om een conflict m.b.t. de kwaliteit van het onderwijs en de wijze van normering.

Welke stappen en in welke volgorde kunnen wij deze het beste nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 18:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je draait er heel mooi omheen. Is het niet mogelijk dat je hier het probleem uitlegt?

Of sowieso vertellen wat je al hebt gedaan en waar je nu staat?
Onderneem je in je eentje actie of met meerderen (ik zie wel dat het een probleem van meerderen is, maar er staat niet of zij je ook helpen). Ben je het stadium van 'mentor melden' al gepasseerd en ben je inmiddels met de directie aan het praten of...
Nou ja, vertel in ieder geval iets meer d'r over.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:08
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik had al zo'n reactie verwacht, maar het is een nogal lang verhaal. Ik zal mijn best doen om alles te vertellen:

Wij hebben elke week een redelijk aantal uur projectonderwijs, beter bekend als PGL (het betreft een MBO-opleiding). Projectonderwijs houdt in dat je 's ochtends een taak krijgt waar je vervolgens in groepsverband aan moet werken en deze dezelfde dag of na een vastgesteld aantal dagen in te leveren.

Elke taak moet je dus met een groep uitvoeren, afhankelijk van de taak is dit met 4 of 8 personen. Je krijgt als groep een beoordeling voor het ingeleverde product, tot nu toe klinkt het nog logisch.

Nu komt het minder leuke deel, er zitten in onze klas gigantisch veel mensen die er puur voor de StuFi zitten of omdat ze "een opleiding moesten kiezen", kortom, ze zijn totaal niet gemotiveerd. Dat is bij de normale lessen niet zo'n probleem, maar wel met PGL omdat je daarbij met hun moet samenwerken om zo tot een goed cijfer te komen.

Je raad het waarschijnlijk al, door hun motivatie (de niet-motivatie dus) doen hun erg weinig aan PGL, terwijl de gemotiveerde mensen alle tijd die ze kunnen in PGL steken (telt bij bijna alle certificaten mee). Doordat je als groep moet werken kan je nog zo je best doen, maar als de andere helft van de groep niets inlevert of gewoon werk van internet kopieert krijg je voor hun deel van de opdrachten NUL punten en voor het door jou ingeleverde werk de maximale punten. Gevolg is echter wel dat je eenvoudig een 4 haalt, telt lekker mee bij belangrijke vakken als assurantie en bankleer.

Ben je een keer ziek, dan krijg je NUL punten voor die taak, werk je gedeeltelijk maar mee aan een taak dan krijg je ook NUL punten. Dat tikt lekker aan als je 10 taken hebt, stel dat je voor 8 taken net aan een 6 haalt (omdat jij het werk van die anderen 's nachts maar gaat maken...), dan heb je 48 punten, + 0 + 0 punten voor die periode. Een totaal van 48 punten in die periode, deel dit getal door 10 en je hebt je periodecijfer, een 4,8. Puur doordat anderen hun werk niet doen.

Een kameraad van mij heeft twee weken doodziek thuis gelegen, hij kon niets eten en niet drinken, laat staan naar school gaan! Doordat hij dus afwezig was (met een duidelijke medische reden) kreeg ook HIJ voor die taken NUL punten. Een jongen die ook tot diep in de nacht serieus met school bezig is wordt zo afgestraft....

Oneerlijk zou je zeggen, het kan nog veel oneerlijker, geloof me! Gisteren ben ik uit protest weggebleven van school, en ook die kameraad die doodziek is geweest is weggelopen tijdens PGL. Gevolg: De rest van de groep krijgt uitstel zodat ze meer tijd hebben om aan de opdract te werken! Leuk toch? Zodra je als serieuze mensen wegblijft bij PGL omdat het e.e.a. oneerlijk verloopt krijgen de &^W*&^*$&^* die geen flikker uitvoeren uitstel, maar iemand die doodziek thuis heeft gelegen krijgt geen minuut uitstel en krijgt zonder pardon NUL punten.

Nog een paar feiten:
  • Ben je afwezig, door ziekte of wat dan ook -> NUL punten
  • Samenwerking is onmogelijk, andere groepsleden houden zich niet aan de afspraken.
  • De docent verwacht van mij dat ik het werk van de anderen ga doorlezen op taalfouten (voor de duidelijkheid: 60% uit mijn klas is allochtoon). Op zich niet zo erg, maar dan moet daar wel tijd voor zijn en ik mag van hun toch wel verwachten dat hun ook nederlandse les volgen (maar nee, daar blijven ze gewoon weg...). Ik bedoel, we doen een opleiding waarbij communicatieve vaardigheden erg belangrijk zijn (bank- en verzekeringswereld), dan mag ik toch verwachten dat zij in staat zijn een kwalitatief goed werkstuk in kunnen leveren?
  • Opdrachten zijn onduidelijk en vaag, ondersteunende lessen en lesmiddelen worden amper aangeboden.
  • Normering gebeurt oneerlijk, jij wordt gestraft voor de daden van anderen.
  • De gemotiveerden werken tot diep in de nacht aan de opdrachten omdat zij weten dat de rest van de groep toch niets maakt of goeds inlevert. Gevolg: de (*^$($(# liften mee met de gemotiveerden. (Dit werkt ook écht lekker motiverend voor de wel-gemotiveerden...)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
F*ck die school en ga HAVO/VWO doen.

Volgens mij ben jij intelligent genoeg om VWO te halen.

Wat zoek je op het MBO?

(Ik heb ook een tijdje MBO gedaan, ben er na een gigantische ruzie met school ook uitgestapt. Zelf; ik wilde er geen enorme rechtszaak van maken ofzo.)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Welk ROC, trouwens?

Toevallig het ROC Aventus...?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:36
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-04-2004 @ 19:34 :
Welk ROC, trouwens?

Toevallig het ROC Aventus...?
ROC Oost-Nederland
Unit Hengelo-Oost (School voor economie & ICT)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:37
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-04-2004 @ 19:34 :
F*ck die school en ga HAVO/VWO doen.
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-04-2004 @ 19:34 :Lag het maar zo makkelijk, er zijn voor mij redenen geweest om dit vooral niet te doen. Reden lag toen in de medische sfeer, is verder niet relevant in dit verhaal.
(Ik heb ook een tijdje MBO gedaan, ben er na een gigantische ruzie met school ook uitgestapt. Zelf; ik wilde er geen enorme rechtszaak van maken ofzo.)
Ik ga niet zomaar weg, ik ga het conflict aan. Ik heb zoveel stokken om mee te slaan, o.a. de media als uiterste redmiddel, het ROC hier is al zó vaak slecht in de media gekomen...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Martin schreef op 14-04-2004 @ 19:37 :
Ik ga niet zomaar weg, ik ga het conflict aan. Ik heb zoveel stokken om mee te slaan, o.a. de media als uiterste redmiddel, het ROC hier is al zó vaak slecht in de media gekomen...
Je maakt weinig kans.

Het ROC Aventus in Deventer, unit GDW, aan de Singel (t.o.v. het station) heeft geprobeerd mij kapot te maken.

ROC's zijn machtig... Te machtig om aan te pakken....

Ik heb wel overwogen ze fysiek aan te pakken, een soort eenmans-terroristenleger te worden. Dat ROC in de as leggen, letterlijk. *zucht* Ik zal het niet doen hoor, maar het is en blijft een mooi droombeeld.
Of met een politiemacht van 300 man, ME'ers enzo, binnenvallen... De directie in de boeien slaan, alle computers meenemen en rara, we ontdekken opeens fraude! Miljoenenfraude, hehe.

Maarja, dromen... ROC's zijn gewoon te groot, te gevaarlijk.

Ik heb trouwens ook zoiets krankzinnigs.

Ik kreeg op 9 april een brief dat ik per 1 april ben uitgeschreven. Dat ik per 1 april ben uitgeschreven betekent dat ik een boete van €68 moet betalen, aangezien ik m'n OV niet voor 5 april heb ingeleverd. Krankzinnig natuurlijk, want ik kreeg pas op 9 april te horen dat ik ben uitgeschreven (per 1 april)!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik neem aan dat je de optie kent waarbij in de groepen onderling de punten worden verdeeld, desnoods met een democratisch gekozen "verdeler" in je groepje.

Krijg je een 6 met 5 mensen, dan heb je 30 punten te verdelen... Hebben er 3 keihard gewerkt en 2 de kantjes ervan afgelopen, dan krijgen die 3 een 7 en die 2 overigen een 4,5...

Zo werkt het heel vaak. Anders is de optie er om de taakverdeling bij de leraar in te leveren en het gedane werk individueel te moeten inleveren. Zo kan de leraar precies zien hoe die verdeling heeft gewerkt en wie er niet genoeg hun best doen.

Leg dit voor aan je bestuur en zeg dat je het niet hoeft te pikken als zij geen actie ondernemen. Als het om dit soort simpele dingen gaat, kunnen en mogen zij hier niet verzaken om kwalitatief goed onderwijs te garanderen. Zeker waar het gaat om groepsverbanden zijn dit soort stimulaties essentieel!

Anders is de media een zeer goede oplossing.

Jij doet je best en hoeft daar niet de dupe van te worden. Dat je school zoiets niet inziet op een MBO...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 03:30
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
En het probleem aankaarten bij een kaderpersoon heb je ook al geprobeerd?
Ik ben zeer bekend met de problemen, maar ik ga dan ook bij iedereen zeiken waar 't maar kan. Ik ben wel eens bij de directeur geweest, mentoren, leraren, etc.

De ene leraar heeft zoiets van 'waar heb je 't over', de andere was met me eens dat 't zo niet werkt.
Ik geloof niet dat er echt een oplossing voor is gevonden, maar ik heb nu gewoon een 'je-flikkert-maar-mooi-op-mentaliteit' ontwikkelt jegens de niet-gemotiveerden. En die uit ik gewoon aan de leraar als er iemand weer eens niks uitvoert.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 11:21
Verwijderd
Kan je dan geen groepje vormen met alle gemotiveerde mensen? Of zeg ik nu iets stoms?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 11:55
professor2
professor2 is offline
ik zou eerst met tv oost of nl net of een dergelijk iets praten (je komt toch nooit op het 8 uur jornaal )

vergolgens naar eht bestuur gaan en zeggen dat je als ze neit normaal luisteren je naar de media gaat en al toestemming hebt dat ze je verhaal uitzenden dan heb je een goed machts middel in handen

dingen als onvoldoende geven terwijl er sprake was van medisch probleem en de groeps cijfers 100% verdelen kunnen echt neit en ik denk wle dat ze daar iets over willen doen

( ik heb een soort gelijk probleem met 1 leraar die mijn 9 en iemand anders 5 tot een 7 middelde alleen staat de school leiding aan mijn kant gelukkig)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:03
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
stefano schreef op 15-04-2004 @ 11:21 :
Kan je dan geen groepje vormen met alle gemotiveerde mensen? Of zeg ik nu iets stoms?
Ja.

De groepen worden gevormd door de docent (nog leuker, ze pakken gewoon de eerste X aantal personen van de leerlingenlijst en die stampen ze in één groep...)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:06
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik heb inmiddels een officiële klachtenbrief opgesteld, als iemand op- of aanmerkingen heeft hoor ik dat graag:

Citaat:
M.J. Bakker
*censuur*
*censuur* HENGELO
074 – *censuur*

Hengelo, 16 april 2004

ROC Oost-Nederland
unit Hengelo - Oost
T.a.v. de heer E. Muller
Sportlaan Driene 8-10
7552 HA HENGELO

Betreft: klachten projectonderwijs

Geachte heer Muller,

Naar aanleiding van een reeks voorvallen op school dien ik hierbij officieel een klacht in met betrekking tot het projectonderwijs dat wordt aangeboden op deze school, het ROC aan de Sportlaan Driene in Hengelo.

Elke week hebben wij te maken met projectonderwijs, beter bekent als PGL (project gericht leren). Het doel van deze vorm van onderwijs is het vergroten van de zelfstandigheid en het bevorderen van samenwerking met anderen. Dit is een goed initiatief, maar er zitten flink wat haken en ogen aan deze vorm van onderwijs die bij een aantal personen (waaronder ondergetekende) leiden tot irritatie.

Een belangrijk probleem is de manier waarop het projectonderwijs wordt toegepast en de manier waarop het proces wordt bewaakt door de ondersteunende docent (in vaktermen de tutor). Het eerste probleem dat ik aan de orde wil stellen is de wijze waarop de samenwerking in de theorie tot stand zou moeten komen en hoe het in de praktijk werkt.

Volgens de theorie moet de taak verdeeld worden in onderdelen, ieder groepslid neemt een deel van de taak voor zijn rekening. Aan het einde van de gestelde periode moeten de opdrachten worden samengevoegd tot één eindproduct. Als elk groepslid een normale inzet zou tonen zou het werkstuk moeten kunnen leiden tot een goed eindproduct met een bijbehorend cijfer.

Zoals eerder aangegeven verschilt de praktijk helaas van de eerder gestelde theorie. In de praktijk zien we dat de studenten die minder of totaal niet gemotiveerd zijn erg weinig tijd steken in hun deel van de taak. Dit betekent dat het groepscijfer lager uitvalt, ook voor de gemotiveerde studenten die wel de benodigde tijd steken in hun deel van de opdracht. Een gevolg hiervan is dat de gemotiveerde studenten het grootste deel van de taak op zich gaan nemen om toch tot een goed eindproduct te komen. Een klassiek voorbeeld waarbij de niet-willende student meelift op de prestaties van een student die wel voldoende gemotiveerd is, een negatief effect van het projectonderwijs.

Voor het ingeleverde werk is ieder groepslid hoofdelijk aansprakelijk, in de theorie zou dit goed moeten zijn voor de kwaliteit van het ingeleverde werk, maar niets is minder waar. Ook dit werkt in de praktijk helaas anders. Het gebeurd te vaak dat medestudenten teksten letterlijk van andere bronnen overnemen zoals Internet, boeken of tijdschriften. Door tijdgebrek is het vaak onmogelijk om het werk van de ander door te kunnen nemen om dit soort problemen te voorkomen, een logisch gevolg is dat de docent dat deel van de taak afkeurt en daarvoor geen punten geeft. Dit telt mee voor het groepscijfer, niet alleen het groepslid dat een wanprestatie heeft geleverd wordt gestraft, maar ook het groepslid dat wél de opdracht heeft voltooid conform de afspraken.

Een jammerlijk punt is ook dat je door de hoofdelijke aansprakelijkheid ook verantwoordelijk bent voor de taalfouten die jouw medestudent maakt in zijn deel van de opdracht. Er zijn studenten die niet geweldig onderlegd zijn op taalkundig gebied, de reden hiervan laat ik in het midden, het zou mijn inziens logischer zijn deze student hierop individueel te beoordelen, zeker bij een studierichting waarbij communicatieve vaardigheden zeer belangrijk zijn.

Opvallend is ook de wijze van normering bij ziekte tijdens een projectdag. Indien de student afwezig is krijgt deze voor de taak nul punten, naar mijn mening is dit een dubbele straf. De student mist door ziekte al de verdieping in belangrijke stof en de toepassing van wat aangeleerd wordt in de ondersteunende lessen, en vervolgens wordt de student ook nog eens bestraft met nul punten. De reden waarom dit zo is kan ik best begrijpen, maar het lijkt mij niet de bedoeling om een student die twee weken thuis zit ten gevolge van een behoorlijk ernstige ziekte nul punten te geven voor een aantal opdrachten. De student die doodziek thuis zit en de rest van de periode actief bezig is krijgt zo een onvoldoende voor het projectonderwijs terwijl de student die meelift op de resultaten van een ander een voldoende krijgt terwijl hij niet actief deelneemt aan het projectonderwijs.

Een ander punt van kritiek is dat voor de werkgroepen van dezelfde opleiding niet dezelfde regels worden gehanteerd. Regelmatig zit er verschil in de vorm van het eindproduct, presentatie, uiterste inleverdatum of groepsgrootte. Het gaat hierbij om dezelfde opleiding en dezelfde taken die uitgevoerd dienen te worden.

Tevens ben ik van mening dat de school ons onvoldoende middelen ter beschikking stelt voor het uit kunnen voeren van de opdrachten. De reguliere lessen sluiten niet of nauwelijks aan op het projectonderwijs, vaak krijgen wij pas de ondersteunende lessen nadat wij de taken hebben voltooid waarvoor de lessen eigenlijk nodig waren. Een ander probleem zijn de computers die tot onze beschikking staan, in het studielandschap staan een groot aantal computers, een perfecte ruimte om aan de taken te werken zou u zeggen, helaas is de praktijk ook hier weer anders. Vaak zijn deze computers gereserveerd voor klassen die zelfstandig aan het werk moeten voor vakken als Engels en Duits, gevolg hiervan is dat er nog maar een zeer gering aantal computers overblijft om op te kunnen werken voor andere doeleinden (zoals in ons geval het projectonderwijs). Er bestaat ook nog een andere computerruimte op de afdeling, maar deze is gesloten gedurende de pauze’s. Deze tijd is vaak hard nodig om alles op tijd af te kunnen krijgen.

Bovengenoemde problemen zijn al meermaals genoemd door een aantal studenten tijdens het projectonderwijs, maar tot op heden is hiermee helaas door de heer Ganzeboom nog niets mee gedaan. Hierbij leg ik een officiële klacht neer en eis ik dat de wijze waarop het projectonderwijs momenteel wordt toegepast herzien wordt en beter werkbaar wordt voor alle studenten die deelnemen aan deze vorm van onderwijs dit met het oog op de plicht die u hebt voor het aanbieden van kwalitatief goed onderwijs.

Graag zou ik het één en ander toelichten in een mondeling gesprek.

Hoogachtend,



Martin Bakker
Student bank- en verzekeringswezen (BVW2A)


CC: de heer Ganzeboom
de heer Dikkers
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
M.J. Bakker
*censuur*
*censuur* HENGELO
074 – *censuur*

Hengelo, 16 april 2004

ROC Oost-Nederland
unit Hengelo - Oost
T.a.v. de heer E. Muller
Sportlaan Driene 8-10
7552 HA HENGELO

Betreft: klachten projectonderwijs


Geachte heer Muller,

Naar aanleiding van een reeks voorvallen op school, dien ik officieel een klacht in met betrekking tot het projectonderwijs dat wordt aangeboden op deze school: het ROC aan de Sportlaan Driene in Hengelo.

Elke week hebben wij te maken met projectonderwijs, beter bekend als PGL (project gericht leren). Het doel van deze vorm van onderwijs is het vergroten van de zelfstandigheid en het bevorderen van samenwerking met anderen. Dit is een goed initiatief, maar er zitten flink wat haken en ogen aan deze vorm van onderwijs die bij een aantal personen (waaronder ondergetekende) leiden tot irritatie.

Een belangrijk probleem is de manier waarop het projectonderwijs wordt toegepast door de ondersteunende docent (in vaktermen 'de tutor').

In theorie moet de taak verdeeld worden in onderdelen, waarbij ieder groepslid een deel van de taak voor zijn rekening neemt. Aan het einde van de vastgestelde periode moeten de opdrachten worden samengevoegd tot één eindproduct. Als elk groepslid een normale inzet zou tonen zou het werkstuk moeten kunnen leiden tot een goed eindproduct met een bijbehorend cijfer. De praktijk blijkt echter anders. We zien dat de studenten die minder of totaal niet gemotiveerd zijn erg weinig tijd steken in hun deel van de taak. Dit betekent dat het groepscijfer lager uitvalt, ook voor de gemotiveerde studenten die wel de benodigde tijd in hun deel van de opdracht steken. Een gevolg hiervan is dat de gemotiveerde studenten het grootste deel van de taak op zich gaan nemen om toch tot een goed eindproduct te komen. Een klassiek voorbeeld waarbij de niet-willende student meelift op de prestaties van een student die wel voldoende gemotiveerd is; een negatief effect van het projectonderwijs.

Voor het ingeleverde werk is ieder groepslid hoofdelijk aansprakelijk. In theorie zou dit goed moeten zijn voor de kwaliteit van het ingeleverde werk, maar ook hier blijkt de praktijk anders. Het gebeurt te vaak dat medestudenten teksten letterlijk van andere bronnen overnemen, zoals van Internet, uit boeken of tijdschriften. Door tijdgebrek is het vaak onmogelijk voor ieder groepslid om het werk van elk ander door te kunnen nemen en dus kunnen dit soort problemen slecht voorkomen kunnen worden. Het gevolg is een docent die het werk afkeurt en een nul voor de leerling. Helaas wegen deze nul punten ook mee in het groepcijfer, want niet alleen het groepslid dat een wanprestatie heeft geleverd wordt gestraft, maar ook het groepslid dat wél de opdracht heeft voltooid conform de afspraken.

Een jammerlijk punt is ook dat je door de hoofdelijke aansprakelijkheid ook verantwoordelijk bent voor de taalfouten die jouw medestudent maakt in zijn deel van de opdracht. Er zijn studenten die niet geweldig onderlegd zijn op taalkundig gebied en het zou mijn inziens logischer zijn deze studenten hierop individueel te beoordelen, zeker bij een studierichting waarbij communicatieve vaardigheden zeer belangrijk zijn.

Opvallend is ook de wijze van normering bij ziekte tijdens een projectdag. Indien de student afwezig is krijgt deze voor de taak nul punten: naar mijn mening is dit een dubbele straf. De student mist door ziekte de verdieping in belangrijke stof en de toepassing van wat aangeleerd wordt in de ondersteunende lessen en vervolgens wordt de student ook nog eens bestraft met nul punten. Ziekteverzuim tegengaan is goed, maar mensen die echt ziek thuis zitten moeten daarvan niet de dupe worden. Een student die ziek thuis zit en de rest van de periode actief bezig is krijgt zo een onvoldoende voor het projectonderwijs terwijl de student die meelift op de resultaten van een ander een voldoende zonder actief deel te hebben genomen aan het projectonderwijs.

Tenslotte nog een punt van kritiek over andere werkgroepen van dezelfde opleiding. Er worden niet altijd dezelfde regels gehanteerd en er zit dan ook regelmatig een verschil in de vorm van het eindproduct, presentatie, uiterste inleverdatum of groepsgrootte. Het gaat hierbij om dezelfde opleiding en dezelfde taken die uitgevoerd dienen te worden.

Bovengenoemde problemen zijn al meermaals genoemd door een aantal studenten tijdens het projectonderwijs, maar tot op heden is hiermee helaas door de heer Ganzeboom nog niets gedaan. Hierbij dien ik een officiële klacht in en eis ik dat de wijze waarop het projectonderwijs momenteel wordt toegepast herzien wordt en beter werkbaar wordt voor alle studenten die deelnemen aan deze vorm van onderwijs.

Graag zou ik het één en ander toelichten in een mondeling gesprek.

Hoogachtend,



Martin Bakker
Student bank- en verzekeringswezen (BVW2A)


CC: de heer Ganzeboom
de heer Dikkers
Dit is hoe ik hem zou maken. Ik heb een hoop weggelaten, maar hij is nog steeds erg lang. Het gedeelte over het gebrek aan computers past imo totaal niet in deze brief. Zoals je in je inleiding al zegt gaat je brief over het PGO en wat daarbij fout gaat. Niet over de spullen die aanwezig zijn op je school. Ik zou het er dan ook uitlaten. Ook moet je niet gaan overdrijven in een zakelijke brief. Gebruik dus geen termen als 'doodziek'. Ik heb daar ook een heel stuk uitgehaald, omdat jij doelt op die ene vriend van je. Mensen in posities als die van de directeur zijn niet gevoelig voor voorbeelden: situaties die éénmaal voorkomen. Ik neem aan dat het niet enorm vaak voor komt dat iemand twee weken lang ziek is. Meestal zijn dat slechts 1 of 2 dagen. Gebruik dan ook niet 'twee weken' in je brief, want dan zal hij er op terug komen dat zelden mensen twee weken ziek zijn. Hou het dus algemeen; op iedereen van toepassing.
En probeer hele lange zinnen en veel kleine alinea's te vermijden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-04-2004 @ 19:44 :
Je maakt weinig kans.

Het ROC Aventus in Deventer, unit GDW, aan de Singel (t.o.v. het station) heeft geprobeerd mij kapot te maken.

ROC's zijn machtig... Te machtig om aan te pakken....

Ik heb wel overwogen ze fysiek aan te pakken, een soort eenmans-terroristenleger te worden. Dat ROC in de as leggen, letterlijk. *zucht* Ik zal het niet doen hoor, maar het is en blijft een mooi droombeeld.
Of met een politiemacht van 300 man, ME'ers enzo, binnenvallen... De directie in de boeien slaan, alle computers meenemen en rara, we ontdekken opeens fraude! Miljoenenfraude, hehe.

Maarja, dromen... ROC's zijn gewoon te groot, te gevaarlijk.
Hoe vaker ik dit soort verhalen lees, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat jij paranoïde bent. En dat meen ik heel serieus.

Ohja, ontopic: als de kwaliteit van het onderwijs naar jouw mening onder de maat is, kun je misschien eens denken aan het inlichten van de Onderwijsinspectie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:21
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2004 @ 16:34 :
Onderwijsinspectie.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:25
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Ik ben idd met vele anderen eens dat jij misschien helemaal niet thuishoort op het MBO, tenminste als ik kijk naar de manier waarop je je probleem aanpakt.... Maar ik ben het ook met vele anderen eens dat je poging op zich niet heel veel kan uithalen. Als het gaat om motivatie van medeleerlingen... Doe j niks aan. Als het gaat om vakkundigheid van docenten... Doe j nijs aan. Het voordeel van havo/vwo is dat veel mensen op het gegeven moment inzien dat ze voor zichzelf leren, meestal kun je ook kiezen me wie je samenwerkt. Dus zijn leerlingen veel gemotiveerder. Ik bedoel het is een optie.. keep it in mind!
Ik vind het wel goed dat j j stem laat horen, alleen je moet niet iets willen dat onhaalbaar is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2004, 22:28
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
dit lijk me niet bepaald een eerlijke gang van zaken... was er niet iets van een studenten vakbond oi.d waar je met dat soort dingen heen kan gaan?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 21:36
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Status update:

Vrijdag om 10:15 brieven afgeleverd bij de afdelingsdirecteur en de docent. Volgens mij voelden ze nu eindelijk aan dat het serieus werd, de docent haalde mij om 11:25 al uit de les voor een gesprek. We hebben een goed gesprek gehad en is van plan ook daadwerkelijk wat te gaan doen. A.s. maandag om 12:15 volgt er een uitgebreid gesprek met de projectgroep.

De afdelingsdirecteur heeft nog niet gereageerd, maar dat zal ongetwijfeld volgende week volgen.

Conclusie: gevoel is goed, vreemd dat er pas actie komt na een officiële klachtenbrief en niet na een mondelinge klacht, we zullen maandag even afwachten/
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 01:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Martin schreef op 17-04-2004 @ 21:36 :
vreemd dat er pas actie komt na een officiële klachtenbrief en niet na een mondelinge klacht
Zo vreemd is dat niet, schriftelijke klachten kun je nog beter onderbouwen en komen veel harder aan. Daarnaast zijn ze na te lezen en de documenteerbaarheid zorgt voor een hogere prioriteit
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 23:24
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
er is zoveel mis met het MBO.
sommige ROC scholen hebben zo'n slechte naam dat bedrijven soms van zo'n slechte ROC school geen mensen wil aannemen (heb ik gehoord).
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het huidige FB systeem
Verwijderd
419 15-01-2013 17:19
Software & Hardware [Server-side scripting] PHP of JSP?
DZHAW
45 16-07-2007 16:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Iederwijs
Jochem12
102 14-04-2005 12:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 11:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.