Oud 12-05-2019, 00:12
Jogb56
Jogb56 is offline
Beste forum leden

Ik zit nu in de 5e van het vwo. Alleen door mn slechte cijfers dreig ik toch weer te blijven zitten. Ik sta 6 5en. 3 daarvan zijn best op te halen maar de rest zal bijna onmogelijk worden. Omdat ik in de 4e ook ben blijven zitten kan ik dus geen vwo meer doen. Alleen mijn school zegt nu dat als ik dit jaar niet over ga ik naar mbo moet gaan. En zelfs misschien mbo niveau 3 als de school geen goed woordje doet. Ik vindt dit echt onder mijn niveau. En zeker als ik al in de 5e van het vwo ben gekomen. Ik vindt het echt absurd dat ik na 5 jaar vwo alsnog naar mbo moet gaan. En ik vroeg mij af of ik naar de havo kan.Maar volgens mijn school kan dit niet. Ik voel me gewoon zo genaaid. Weet iemand of ik miss naar een andere school kan gaan om daar alsnog naar de havo te kunnen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2019, 00:25
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik vindt dit echt onder mijn niveau. En zeker als
deadlock gaat deze spellingsfout niet tolereren.

Anyways, vraag eens aan je mentor/decaan of je havo kan doen. Als dat niet kan moet je naar het mbo.

Waarschijnlijk sturen ze je niet naar mbo-niveau 3, maar naar mbo-niveau 4.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 00:31
Jogb56
Jogb56 is offline
Ja dat kan niet dus dat is dikke kkr zooi
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 00:32
Verwijderd
Je maakt nogal veel fouten voor iemand die de vijfde van het VWO in twee keer heeft gedaan. Wat is er mis met het MBO? Als het niet anders kan, kan het niet anders?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 00:36
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja dat kan niet dus dat is dikke kkr zooi
Sorry, maar dan wordt het beroepsgericht studeren.

Ik zit ook zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Ik kan niet van vmbo-tl naar havo, omdat ze de doorstroom hebben afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 09:01
Coen00
Coen00 is offline
Misschien kun je naar een andere school en daar havo doen. Ik ben van 5 vwo naar 5 havo gegaan en dat was geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 09:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vet onder jouw niveau, schrijf je. Maar blijkbaar is VWO ver boven jou niveau. Hoe komt het dat je zoveel slechte cijfers haalt?
Denk je dat je beter zou kunnen presteren, als je er meer tijd of moeite in stopt? Of is het niveau echt te hoog voor je?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 12:14
Jogb56
Jogb56 is offline
Ten eerste is het de eerste x dat ik blijf zitten (waarschijnlijk) in de 5e . En mn cijfers zijn slecht omdat ik nooit wat doe. Ik heb dit probleem elk jaar dat ik dan op het einde van het jaar in de problemen kom. Maar als je dus 2x blijft zitten in de bovenbouw kan je gwn naar de havo?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 12:17
Jogb56
Jogb56 is offline
Een andere vraag heeft iemand ervaring met Capabel onderwijs groep? Daar kan je als je boven de 18 bent en 6 duizend betaalt binnen 1 jaar mbo niveau 4 doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Beste forum leden

Ik zit nu in de 5e van het vwo. Alleen door mn slechte cijfers dreig ik toch weer te blijven zitten. Ik sta 6 5en. 3 daarvan zijn best op te halen maar de rest zal bijna onmogelijk worden. Omdat ik in de 4e ook ben blijven zitten kan ik dus geen vwo meer doen. Alleen mijn school zegt nu dat als ik dit jaar niet over ga ik naar mbo moet gaan. En zelfs misschien mbo niveau 3 als de school geen goed woordje doet. Ik vindt dit echt onder mijn niveau. En zeker als ik al in de 5e van het vwo ben gekomen. Ik vindt het echt absurd dat ik na 5 jaar vwo alsnog naar mbo moet gaan. En ik vroeg mij af of ik naar de havo kan.Maar volgens mijn school kan dit niet. Ik voel me gewoon zo genaaid. Weet iemand of ik miss naar een andere school kan gaan om daar alsnog naar de havo te kunnen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Dit moet je echt met je decaan gaan bespreken want wij kunnen niet zien wat er op je school allemaal voor mogelijkheden zijn en wat er in de reglementen staat. Het is over het algemeen wel makkelijker dan opstromen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
deadlock gaat deze spellingsfout niet tolereren.
Er is geen spelfout in die zin. Als is hier correct.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 12:54
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Destruct! doelde volgens mij hierop: "Ik vindt dit echt onder mijn niveau."

@Jogb56:
Citaat:
m'n cijfers zijn slecht omdat ik nooit wat doe. Ik heb dit probleem elk jaar dat ik dan op het einde van het jaar in de problemen kom.
Kun je misschien ook aangeven hoe het precies komt dat je nooit wat doet? Probeer eens om samen met je mentor of mentrix een oplossing hiervoor te vinden. Als jij je er niet voor in wilt of kunt spannen om voldoende cijfers voor je vakken te halen is het niet verwonderlijk dat je blijft zitten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 13:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ten eerste is het de eerste x dat ik blijf zitten (waarschijnlijk) in de 5e . En mn cijfers zijn slecht omdat ik nooit wat doe. Ik heb dit probleem elk jaar dat ik dan op het einde van het jaar in de problemen kom.
Als jij niet de wil of zelfdiscipline hebt om goed te presteren op het VWO, ben je misschien gewoon niet geschikt voor het VWO. Leuk dat je slim genoeg bent, maar als jij die talenten niet wil inzetten, dan is het logisch dat je slechte cijfers haalt. Ga aan het werk, of ga inderdaad ver onder je niveau zitten, waar je niks hoeft te doen. Keuze is aan jou.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 13:15
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Er is geen spelfout in die zin. Als is hier correct.
lol
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Destruct! doelde volgens mij hierop: "Ik vindt dit echt onder mijn niveau."
Nee, hij is een eindbaas in gebruik internet en citeert dat waar hij het over heeft
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 13:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ten eerste is het de eerste x dat ik blijf zitten (waarschijnlijk) in de 5e . En mn cijfers zijn slecht omdat ik nooit wat doe. Ik heb dit probleem elk jaar dat ik dan op het einde van het jaar in de problemen kom. Maar als je dus 2x blijft zitten in de bovenbouw kan je gwn naar de havo?
Er is een simpele oplossing, maar dat moet je zelf bedenken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 13:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
En mn cijfers zijn slecht omdat ik nooit wat doe.
dat ligt natuurlijk aan jou, daar kunnen wij niks aan doen. Heb je al lenteschool of zomerschool geprobeerd? Zoek ook iets op over leren leren. Daar kun je veel aan hebben zodat je uit je hangmat komt. Heeft mij dit schooljaar ook gered
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2019, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste is het de eerste x dat ik blijf zitten (waarschijnlijk) in de 5e . En mn cijfers zijn slecht omdat ik nooit wat doe. Ik heb dit probleem elk jaar dat ik dan op het einde van het jaar in de problemen kom. Maar als je dus 2x blijft zitten in de bovenbouw kan je gwn naar de havo?
Je kan naar geen enkele school wanneer je niks doet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-05-2019, 14:42
Euritmie
Euritmie is offline
Balen dat je waarschijnlijk niet over kan. Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om te kijken naar hoe je leert.

Heb je een idee welke richting je op wil qua studie? Dan kun je kijken wat je daar voor nodig hebt. Dan geeft dat misschien ook motivatie om je in te zetten voor school.

Mocht je 18+ zijn en heel toevallig interesse hebben in een hbo kunstopleiding, dan kun je met een capaciteitentoets worden toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2019, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste is het de eerste x dat ik blijf zitten (waarschijnlijk) in de 5e .
Je topictitel zegt wat anders trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.