Oud 28-06-2017, 15:52
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Ik ben Gerben (15 jaar)

Ik heb al eerder een topic geplaatst waarin ik vertelde dat ik me ongelukkig voelde, ik ben er achter gekomen dat ik depressief ben. Dat kan ik hieraan merken: ik zie echt nergens plezier meer in, ik erger me overal aan, ik heb erg weinig concentratie, ik slaap slecht, soms moet ik opeens huilen. Ik heb dit al 2 jaar. Niet alleen hier heb ik last van maar ik voel me ook erg alleen, ik heb geen vrienden en ik heb altijd ruzie met mn broertjes en mijn ouders. Ook zijn mijn ouders streng gelovig en moet ik 2 keer naar de kerk op iedere zondag. Hoe kom ik ooit nog van mijn depressie af?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2017, 16:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hulp zoeken! Bespreek je klachten eens bij de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar de psycholoog. Lukt dat niet, kijk dan of je via school terecht kan bij een studentenpsycholoog of maatschappelijk werker.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 18:22
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Bedankt voor je bericht,
Ik ben al bij meerdere psyhologen geweest het heeft helaas niet geholpen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 18:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedankt voor je bericht,
Ik ben al bij meerdere psyhologen geweest het heeft helaas niet geholpen
Waardoor hielp dat niet, denk je? Voelde je je wel begrepen door die psychologen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 21:20
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Ik voel me wel begrepen maar ik ben er niet minder depressief van geworden
Met citaat reageren
Oud 29-06-2017, 05:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Soms is depressief zijn een chemische disbalans in je hersenen. Dan helpen eigenlijk alleen medicijnen, of andere dingen die iets doen op een biologisch niveau.

Als het geen chemische disbalans is dan zal het misschien beter worden als je uit huis gaat. Als je ouder wordt leer je bovendien beter met zulke dingen omgaan. Je weet dan wat een positief effect heeft op je mentale gezondheid, en waar je je juist extra slecht van gaat voelen.

Zijn er onderliggende oorzaken voor je depressie, denk je? Hoe is de band met je ouders?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2017, 23:56
michello16
Avatar van michello16
michello16 is offline
Hoi Gerben, depressie is zeker niet beste wat je kan overkomen, en zeker de omstandigheden helpen je ook niet met je gevoel om vrolijker te zijn. Je zegt dat je 15 jaar bent denk je niet dat het ook misschien is dat je midden in de pubertijd zit?En natuurlijk is dat geen excuus, maar vooral rond jou leeftijd hebben wel meerdere jongens en meisjes last van van sombere buien, ruzies met ouders en broertjes.

Al met al is het zeker niet fijn wat je doormaakt. Een tip is misschien op zoek te gaan naar leuke mensen wat je vrienden kunnen worden. Of probeer leuke dingen te doen. Veel succes topper!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2017, 20:58
Dennis22
Dennis22 is offline
Sporten! Vooral geen gevechtssporten zoals boksen kickboksen... Je moet nu geen wereld kampioen gaan worden, maar bij een goede club gaan aansluiten en je gaat je veel beter voelen. Zowel fysiek als geestelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2017, 21:11
Boyyy073
Boyyy073 is offline
Ik sluit me aan bij dennis! Sporten helpt vaal als je somber bent. Als je met iemand wil sporten of praten stuur me dan maar een berichtje
Met citaat reageren
Oud 27-07-2017, 12:01
T3ssa
T3ssa is offline
Ik heb lichte depressie en mij werd aangeraden om het mindere leuke werk af te wisselen met leuke dingen. Ook is het inderdaad goed om te sporten of regelmatig een wandeling te maken. Doe niks wat te hoog gegrepen is voor je. Het is ook belangrijk dat je blijft praten met mensen, blijft sociale contacten houden.

Wat is eigenlijk de reden voor je depressie? Je moet weten wat de oorzaak is wil je het probleem kunnen aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2017, 22:14
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Probeer jezelf beter te leren kennen. Wat bedoel ik hiermee? Schrijf op wat je wel leuk vind, waaraan je je irriteert, wie jou ongelukkig maakt ect. Als je dit duidelijk hebt kan je dit misschien met een vertrouwenspersoon bespreken als de psycholoog niet helpt. Lukt dit ook niet dan zou ik het er met de huisarts over hebben voor mogelijke medicijnen als voorschrift.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2017, 16:23
MissJirapa
Avatar van MissJirapa
MissJirapa is offline
Citaat:
Ik ben Gerben (15 jaar)

Ik heb al eerder een topic geplaatst waarin ik vertelde dat ik me ongelukkig voelde, ik ben er achter gekomen dat ik depressief ben. Dat kan ik hieraan merken: ik zie echt nergens plezier meer in, ik erger me overal aan, ik heb erg weinig concentratie, ik slaap slecht, soms moet ik opeens huilen. Ik heb dit al 2 jaar. Niet alleen hier heb ik last van maar ik voel me ook erg alleen, ik heb geen vrienden en ik heb altijd ruzie met mn broertjes en mijn ouders. Ook zijn mijn ouders streng gelovig en moet ik 2 keer naar de kerk op iedere zondag. Hoe kom ik ooit nog van mijn depressie af?
Hoi Gerben!

Ten eerste is het heel fijn dat je erover schrijft. Door schrijven reflecteer je dit ook weer terug op je zelf. Het is jammer dat je het leven minder ziet zitten. Zoals je het allemaal hebt gezegd ga ik hierop antwoord geven om jou te helpen van je depressie af te komen.

Soms kan het leven even niet meezitten, maar probeer de hoop niet op te geven! Denk aan dat je de mogelijkheid hebt om je leven te verbeteren. De eerste stap om ernaar toe te zetten is jezelf. Je hebt een moment bereikt in je leven dat het totaal niet goed gaat. Maar hey! life sucks sometimes. Je hebt de oorzaken vermeldt, dus daar gaan we niet verder op in. Het zou voor elk mens goed zijn om te accepteren hoe hoe zij zijn. Dit geldt ook voor jou. Je verleden, je omstandigheden en omgeving hebben je gemaakt hoe je nu bent. Wanneer je dit eenmaal geaccepteerd heb dat je (wellicht) depressief bent, is het tijd om de volgende stap te zetten. Wanneer de acceptatie is gekomen moet jij jezelf afvragen of jij bereid ben om er wat voor te doen? Wil jij je leven leven verbeteren?, wil jij weer gelukkig zijn en wil jij weer zijn hoe jij wilt zijn? Zo niet, ga weer terug naar jezelf en accepteer dat het leven die je lijd een feit is. Wanneer je dit kunt, gaan we verder.

De volgende stap is doen: Vraag je eerst af hoe jij je weer gelukkig kunt voelen. Je zult misschien wel geen idee hebben, maar er moet een intentie zijn dat jij daadwerkelijk ook weer gelukkig wilt zijn. Daarna is het vooral doen. Er zijn al veel reacties geplaatst wat je eventueel kunt doen zoals sport. Sporten is een hele goede manier om van je depressie af te komen. Wanneer je sport, maken je hersenen geluk stofjes aan die jou tot een betere humeur lijd. Ook een pluspunt van sport is dat jij jouw focus daar helemaal op kan richten. Zo vergeet je het moment dat jij je depressief voelde. Nog een mogelijkheid is om erover te praten. Met praten kom je al een heel eind. Je kunt bijvoorbeeld met iemand praten op Forums hoe je dag is gegaan of wat je misschien wel super leuk vond van je dag of de mindere leuke momenten. Hierdoor kun jij je gevoelens delen met een ander, dat helpt jou om het acceptatie proces weer aan te gaan. Dit is ook goed voor jou zodat jij je ook minder alleen voelt. Bedenkt oude herinneren weer op van vroeger waarbij je zo intens gelukkig voelde. Houd dit even vast en denk vervolgens dat jij dit gevoel weer terug kan brengen.Jezelf afvragen of je iets kunt is een manier tot zelfvertrouwen. Het is ja of een nee. Als het nee is: vraag je dan af waarom niet? Als jij geen reden voor jezelf kunt vinden is het zo dat jij dus geen aanleg heb voor iets wat jij niet wilt. Dit betekend dat je het gewoonweg moet doen.

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben. Mocht je vragen hebben hoor ik het graag. Ik zou graag ook willen weten wat je ervan vond want het zou me ook erg helpen bij mijn studie.

Heeeel veel liefde en peace out van je schrijver,
Jirapa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 17:14
Psychologie Te zelfbewust, maar hoe vermider je dat?
trophus
23 30-10-2011 22:34
Psychologie Hoe voorkom ik manie?
Verwijderd
14 22-03-2011 23:03
Psychologie Hoe kan ik haar overtuigen?
Verwijderd
10 29-10-2005 14:36
Psychologie zijn hier mensen die om wat voor reden dan ook depressief (geweest) zijn?
bloemkool
9 20-10-2004 23:50
Psychologie Hoogbegaafdheid
Mephisto
94 14-09-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.