Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2011, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Justtme: Je hebt pas recht op een OV-studentenkaart als je gaat studeren dus niet als je nog op de middelbare school zit.

@ Duckdonkey: Op het moment dat je nog allemaal wisselende verhalen hoort zou ik het gewoon even afwachten want dan is er gewoon nog niets zeker. Meestal wordt het pas een maand van te voren echt beslist.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2011, 19:39
Verwijderd
Duckdonkey, kun je niet even op de website van je regionale vervoerder kijken? Daar zal het toch wel duidelijk op staan? Of anders even bellen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 20:05
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Voor Kesa staat bij jou link wel het antwoord op zijn vraag zo te zien.
Wat er op die pagina staat is wat ik al wist . Ik ontvang gewoon een maandje later dan de studie begint de studiefinanciering. Alleen voor de Studenten-OV vind ik het nog niet echt helemaal helder.

Voor september zal ik dus zelf op eigen kosten moeten gaan reizen, dat is feit. Daarvoor moet ik zelf een persoonlijke OV-Chipkaart aanvragen. Maar dan staat er het volgende op de site van de DUO- IB-Groep:

Citaat:
Nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, krijg je binnen een week van de Klantenservice OV-chipkaart automatisch een bericht met uitleg over het doorgeven van je OV-chipkaartnummer inclusief inloggegevens en een aanvraagformulier toegestuurd.
Mijn recht op studiefinanciering is al wel vastgesteld, maar ik heb nog nooit een brief van de Klantenservice OV-chipkaart ontvangen. Moet ik daarop nog wachten omdat mijn stufi pas later ingaat, komt zo'n brief pas als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt of moet ik nu zelf stappen gaan ondernemen?

Ik weet overigens niet of ik zo mijn vragen in een topic van een ander mag/kan stellen. Als het nodig is kan dit wel afgesplitst worden naar het OV-Chipkaart vragentopic.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 23:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb alleen je laatste post even aan dit topic toegevoegd aangezien het een nieuwe vraag is Dan hoeft een ander met misschien dezelfde vraag niet allemaal losse topics door te nemen.

Verder heb ik geen enkel verstand van de chipkaart of Studenten OV want ik gebruik beide niet - ik weet net zoveel als jij zelf al op die sites hebt kunnen vinden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 23:16
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
op een kaart moet minimaal 4 euro staan om in te kunnen checken in een bus, voor de trein is dit 10 euro
__________________
aan werk ga je niet dood , maar probeer niet de grens op te zoeken
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 09:34
Verwijderd
Minimumtarief voor de trein - zonder abo oid - is €20,00.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 17:24
PieterdeBeer
Avatar van PieterdeBeer
PieterdeBeer is offline
weet iemand hoe het zit met het omzetten van je OV van weekend naar week in deze periode. Hoorde dat je niet kan wisselen omdat veel mensen dat anders doen voor de zomermaanden (omdat weekend wel geldig is?)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 18:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
weet iemand hoe het zit met het omzetten van je OV van weekend naar week in deze periode. Hoorde dat je niet kan wisselen omdat veel mensen dat anders doen voor de zomermaanden (omdat weekend wel geldig is?)
Voor een week-/weekendwissel gelden de volgende regels:

-Je kunt per jaar maximaal twee keer wisselen;
-Je kunt niet wisselen van 1 mei tot 1 september;
-Als je een wissel hebt aangevraagd, blijft deze zes weken voor je klaar staan op de ophaalautomaten. Daarna vervalt deze.
-Als je de wissel niet ophaalt, telt hij niet mee voor het maximale aantal jaarlijkse wissels.
-Je kunt je wissel niet ophalen tijdens een reis (als je nog niet uitgecheckt bent) of als je in de afgelopen 14 dagen één keer of meerdere keren bent vergeten uit te checken.

zo staat het op de website van de studenten ov-chipkaart.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 11:06
Afstuderen
Afstuderen is offline
Ben momenteel bezig met mijn afstuderen bezig en ben op zoek naar aantal respondenten voor een simpele vragenlijst.

Ik onderzoek de mogelijkheid tot betalen in de winkel met de OV Chipkaart en ik zou graag daarbij jullie hulp willen hebben.

Vragenlijst invullen duurt maar 5 minuten en je helpt me er enorm mee! Alvast bedankt!!!

Link: http://www.thesistools.com/web/?id=211221
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 11:11
Verwijderd
Ik vind je eerste vraag slecht. Niemand houdt van wachten, maar er is een verschil in het erg vinden, en het niet erg vinden. Ik vind het geen probleem om even te wachten. Maar die optie bestaat niet.

Verder is er een hele reeks vragen of je een goed gevoel hebt bij de ov chipkaart. Ik heb er geen gevoel bij, je moet dat klote ding wel gebruiken of je het nou leuk vind of niet. Niet dat ik overigens wel een gevoel had bij de strippenkaart hoor .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 18:14
Verwijderd
Opmerkingen:
"Het vernieuwende aan de OV-Chipkaart is dat dit 'contactloos' gebeurd, [...]"

Idd wat Interglot zegt over de eerste vraag.

"Via de website, tegoed dient dan worden opgehaald bij de oplaadautomaten." Daar mist een 'te'.

Meerdere malen wordt gezegd dan je de kaart "over de lezer van de betaalautomaat moet houden", moet dat niet 'boven' of 'tegen' zijn oid? Ik zou zelf niet 'over' zeggen.

Vraag 17: "Ik voel me goed om op de OV-Chipkaart te vertrouwen." Ik voel me goed om erop te vertrouwen? Dat vind ik een hele gekke formulering.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:26
Kesa
Kesa is offline
Ik heb nu mijn persoonlijke OV-chipkaart in bezit en ik heb ook de functie 'automatisch opwaarderen' laten aanzetten op het station. De aanvraag voor de Studenten-OV is de deur uit, dus dat zal wel lukken. Ik heb alleen voor nu nog wel twee vraagjes:

- Als ik binnenkort voor de eerste keer met de kaart ga reizen, kan ik dan gewoon inchecken, ondanks dat het de eerste keer is? De functie automatisch opwaarderen staat wel aan, dus ik neem aan dat het gewoon kan, of moet je eerst naar een automaat toe gaan om er eerst zelf saldo op te zitten, omdat het de eerste keer is dat je de kaart gebruikt?

- Ik moet van punt A via overstapstation B naar punt C, met de trein, met twee verschillende vervoersbedrijven reizen, namelijk de NS en Veolia. Kan ik gewoon bij station A inchecken en bij punt C uitchecken, of moet ik een andere handeling doen bij punt B? Waar moet ik dan rekening mee houden?

Alvast bedankt !
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:34
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
- Ik moet van punt A via overstapstation B naar punt C, met de trein, met twee verschillende vervoersbedrijven reizen, namelijk de NS en Veolia. Kan ik gewoon bij station A inchecken en bij punt C uitchecken, of moet ik een andere handeling doen bij punt B? Waar moet ik dan rekening mee houden?
Als jij met 2 verschillende vervoersbedrijven reist dan moet je op punt B bij je reis van A naar B uitchecken en op punt B inchecken voor je rit naar punt C. Tevens hebben NS en Veolia verschillende paaltjes wat betreft in/uitchecken .

Groet, Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu mijn persoonlijke OV-chipkaart in bezit en ik heb ook de functie 'automatisch opwaarderen' laten aanzetten op het station. De aanvraag voor de Studenten-OV is de deur uit, dus dat zal wel lukken. Ik heb alleen voor nu nog wel twee vraagjes:

- Als ik binnenkort voor de eerste keer met de kaart ga reizen, kan ik dan gewoon inchecken, ondanks dat het de eerste keer is? De functie automatisch opwaarderen staat wel aan, dus ik neem aan dat het gewoon kan, of moet je eerst naar een automaat toe gaan om er eerst zelf saldo op te zitten, omdat het de eerste keer is dat je de kaart gebruikt?
Je kan gewoon inchecken, het saldo wordt er dan vanzelf opgezet via automatisch opwaarderen.

Citaat:
- Ik moet van punt A via overstapstation B naar punt C, met de trein, met twee verschillende vervoersbedrijven reizen, namelijk de NS en Veolia. Kan ik gewoon bij station A inchecken en bij punt C uitchecken, of moet ik een andere handeling doen bij punt B? Waar moet ik dan rekening mee houden?

Alvast bedankt !
Je checkt op station A in bij bv. de NS, dan check je op station B uit bij de NS en in bij Veolia. Op station C check je weer uit bij Veolia. Zo is dat bijvoorbeeld op het traject Maastricht - Roermond - Nijmegen; in Maastricht inchecken bij de NS, in Roermond uitchecken bij de NS en inchecken bij Veolia en in Nijmegen weer uitchecken bij Veolia. In Roermond hebben ze daar een soort 'overstapgebiedje' voor gemaakt, waarbij de paaltjes van de NS en van Veolia naast elkaar staan op het perron voor de trein van Veolia, dus je hoeft niet te zoeken naar een NS-paaltje en vervolgens een Veolia-paaltje; ze staan gewoon naast elkaar. Op andere stations zal dat ook wel zo zijn ingericht.
Heel handig is het niet, als je haast hebt, is het makkelijk te vergeten, maar op zich kan het heel snel.

Als je overigens vaker met Veolia reist (ook bv met de bus), kan het schelen een voordeel-product op je kaart te zetten. Op www.ov-chipkaart.nl staat die van Veolia Limburg in de webwinkel ('Dalkorting Veolia Limburg') voor €0,01 .
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 16:31
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Ik was laatst vergeten uittechecken, en toen daarna checkte ik wel uit, en toen stond er WELKOM GOEDE REIS

WTF

fireniggerfruit
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Ik was laatst vergeten uittechecken, en toen daarna checkte ik wel uit, en toen stond er WELKOM GOEDE REIS

WTF

fireniggerfruit
Op www.ov-chipkaart.nl kun je inloggen en je reisgegevens zien, dus ook hoe dat zit (misschien andere vervoerder? misschien uberhaupt niet correct in gecheckt?), ik weet niet of je daarvoor speciale instellingen moet hebben, volgens mij kun je standaard wel enige informatie zien op die website.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 17:34
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Als je overigens vaker met Veolia reist (ook bv met de bus), kan het schelen een voordeel-product op je kaart te zetten. Op www.ov-chipkaart.nl staat die van Veolia Limburg in de webwinkel ('Dalkorting Veolia Limburg') voor €0,01 .
Ik krijg vanaf oktober een Studenten-OV, ik neem aan dat ik die ook gewoon bij Veolia kan gebruiken met dezelfde voorwaarden als bij bijvoorbeeld de NS .

Bedankt voor de informatie in ieder geval ( ook aan brands )! Dan weet ik in ieder geval dat ik op Nijmegen C.S. eerst mag uitchecken op het ene paaltje en mag inchecken op het andere paaltje .
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg vanaf oktober een Studenten-OV, ik neem aan dat ik die ook gewoon bij Veolia kan gebruiken met dezelfde voorwaarden als bij bijvoorbeeld de NS .

Bedankt voor de informatie in ieder geval ( ook aan brands )! Dan weet ik in ieder geval dat ik op Nijmegen C.S. eerst mag uitchecken op het ene paaltje en mag inchecken op het andere paaltje .
Klopt ja, bij Veolia kun je met je studenten OV ook met korting reizen zonder dat je daar een speciaal product voor nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 14:31
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Klopt ja, bij Veolia kun je met je studenten OV ook met korting reizen zonder dat je daar een speciaal product voor nodig hebt
Oké, erg fijn! Bedankt voor de info .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 13:47
Solee
Solee is offline
Ik snap er even helemaal niets meer van ..
Ik ga studeren, aankomende maandag beginnen de colleges al. nu heb ik een persoonlijke ov chipkaart (zo'n gouden) gekregen en ik heb mijn studenten reisproduct daar op geladen. Maar blijkbaar is dit niet genoeg .. hoe kom ik nou aan zo'n blauwe studenten ov?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 13:53
deking23
deking23 is offline
Hallo, ik volg al anderhalf jaar een opleinding en heb toen ik 18 werd een ov chipkaart gekregen en een studenten reisproduct (week) erop gezet.

nu werd het zomervakantie en was de chipkaart zoals voor iedereen niet meer bruikbaar, en werd die afgelopen dinsdag weer geactiveerd.

nu wil ik 'm vandaag gebruiken in de bus staat er dat er geen reisproduct meer op staat??
ik volg nog gewoon mijn opleiding!

iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Ik snap er even helemaal niets meer van ..
Ik ga studeren, aankomende maandag beginnen de colleges al. nu heb ik een persoonlijke ov chipkaart (zo'n gouden) gekregen en ik heb mijn studenten reisproduct daar op geladen. Maar blijkbaar is dit niet genoeg .. hoe kom ik nou aan zo'n blauwe studenten ov?
Dit is wel genoeg, je studentenreisproduct staat op je persoonlijke kaart en als je daarmee incheckt in je vrij-reizen-periode, kun je dus vrij reizen (en kan de conducteur of een andere controleur zien dat jij een geldig 'kaartje' hebt), in je kortings-periode kun je inchecken en reis je dus met korting (hiervoor moet je wel geld op je kaart hebben staan, het minimum bedrag verschilt per vervoerder).
Voorheen kregen studenten inderdaad een blauwe kaart waar het studentenreisproduct aan gekoppeld was, dat is nu veranderd.

Je kaart is - zeer waarschijnlijk - wel pas vanaf 1 september geldig, ook als je het product er nu al succesvol op hebt staan, dus maandag kun je nog niet gratis (of met korting) reizen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik volg al anderhalf jaar een opleinding en heb toen ik 18 werd een ov chipkaart gekregen en een studenten reisproduct (week) erop gezet.

nu werd het zomervakantie en was de chipkaart zoals voor iedereen niet meer bruikbaar, en werd die afgelopen dinsdag weer geactiveerd.

nu wil ik 'm vandaag gebruiken in de bus staat er dat er geen reisproduct meer op staat??
ik volg nog gewoon mijn opleiding!

iemand enig idee?
Je kaart hoorde in de zomer (van 16 juli t/m 16 augustus) gewoon te werken, maar in geval van een weekkaart zou je dan alleen met korting kunnen reizen en dus niet vrij. Dat hoort vanzelf te gaan en je hoeft niets zelf te activeren oid nu. Je kunt denk ik het beste even naar een balie van een vervoerder gaan (bijvoorbeeld NS) om te vragen of zij een product op je kaart zien staan. Zo niet, dan even bellen met - ik denk - DUO.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 21:03
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Kan je met een gewone ov-chipkaart eigenlijk ook met de trein reizen? Ik hoorde namelijk van mijn vriendin dat je dat eerst moet instellen. Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, aangezien ik hem alleen voor bus/metro/tram gebruik.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 21:04
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
Trouwens, een hele handige website voor als je wilt weten of je studenten-ov geldt of niet: http://ismijnovgeldig.nl/. Helder en duidelijk.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Kan je met een gewone ov-chipkaart eigenlijk ook met de trein reizen? Ik hoorde namelijk van mijn vriendin dat je dat eerst moet instellen. Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, aangezien ik hem alleen voor bus/metro/tram gebruik.
Volgens mij kun je idd bij de NS alleen nog met specifieke kaarten reizen, ik weet niet of je een andere kaart wel kunt activeren voor reizen op saldo bij de NS. De site is daar ook niet erg helder in.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 21:20
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Volgens mij kun je idd bij de NS alleen nog met specifieke kaarten reizen, ik weet niet of je een andere kaart wel kunt activeren voor reizen op saldo bij de NS. De site is daar ook niet erg helder in.
Ik heb toen ik een persoonlijke OV-chipkaart aanvraagde geen bepaalde specifieke kaart gekregen of iets dergelijks, gewoon eentje waarmee ik ook in bijvoorbeeld de bus of metro kan/zou moeten kunnen. Het is wel zo dat je de kaart moet laten activeren en daarbij moet je aangeven of je 2e of 1e klas wilt reizen bij de NS, dus in die zin moet je dat wel bij de vervoerder ( NS, waar ik dat heb gedaan ) regelen.

Als je een Studenten-OV hebt en je wilt bij de NS ook een nieuw abonnement afsluiten, zoals Dal Vrij, heb je wel een andere kaart nodig. Maar mij is verder niets bekend van een specifieke kaart voor alleen puur de NS. Omdat het inderdaad wel zo is dat het overal erg onduidelijk staat, kun je ook gewoon even bij de NS navraag doen, die zullen het vast wel weten .
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb toen ik een persoonlijke OV-chipkaart aanvraagde geen bepaalde specifieke kaart gekregen of iets dergelijks, gewoon eentje waarmee ik ook in bijvoorbeeld de bus of metro kan/zou moeten kunnen. Het is wel zo dat je de kaart moet laten activeren en daarbij moet je aangeven of je 2e of 1e klas wilt reizen bij de NS, dus in die zin moet je dat wel bij de vervoerder ( NS, waar ik dat heb gedaan ) regelen.

Als je een Studenten-OV hebt en je wilt bij de NS ook een nieuw abonnement afsluiten, zoals Dal Vrij, heb je wel een andere kaart nodig. Maar mij is verder niets bekend van een specifieke kaart voor alleen puur de NS. Omdat het inderdaad wel zo is dat het overal erg onduidelijk staat, kun je ook gewoon even bij de NS navraag doen, die zullen het vast wel weten .
Ik dacht dat de NS vooralsnog alleen 'eigen kaarten' accepteerde, dus bv alleen mensen die bij de NS een kortingskaart hebben ofzo. Maar mogelijk is dat nu al anders. Vind het iig wel gek als dat zo is, want je zou zeggen dat een persoonlijke OV-chipkaart (wat voor een dan ook) gewoon geregistreerd zou moeten kunnen worden bij de NS. Wel zo klantvriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 16:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hallo, ik volg al anderhalf jaar een opleinding en heb toen ik 18 werd een ov chipkaart gekregen en een studenten reisproduct (week) erop gezet.

nu werd het zomervakantie en was de chipkaart zoals voor iedereen niet meer bruikbaar, en werd die afgelopen dinsdag weer geactiveerd.

nu wil ik 'm vandaag gebruiken in de bus staat er dat er geen reisproduct meer op staat??
ik volg nog gewoon mijn opleiding!

iemand enig idee?
heb je die kaart überhaupt al eens gebruikt om in/uit te checken dan?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 13:36
Verwijderd
ik moet zaterdag met de bus weg maar ik heb geen ov what to do?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 15:15
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
ik moet zaterdag met de bus weg maar ik heb geen ov what to do?
Waar woon je? Meestal is het zo dat je nog wel een kaartje kan kopen bij de chauffeur maar dat is meestal duurder dan een OV-chipkaart.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:39
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Waar woon je? Meestal is het zo dat je nog wel een kaartje kan kopen bij de chauffeur maar dat is meestal duurder dan een OV-chipkaart.
Ja! en flink duurder ook. Voor een ritje van ongeveer 10 kilometer moest ik 6 euro betalen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 09:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb echt de laatste zoveel jaar onder een steen gelegen, ja

Ik moet binnenkort naar de binnenstad van Utrecht en ik ben aan het afwegen of ik dat met de auto ga doen of toch met het OV. Ik heb alleen de laatste jaren nooit meer met het OV gereisd en heb dus ook geen idee hoe het nu zit met OV-chipkaart enzo. Op ov-chipkaart.nl word ik ook niet veel wijzer.
Ik moet waarschijnlijk met de trein en aansluitend nog met de bus of sneltram. Kun je nog losse kaartjes kopen (voor al die manieren van vervoer), of moet je per se een ov-chipkaart aanschaffen?
Het ziet er niet naar uit dat ik de komende tijd vaker met het OV ga reizen, dus ik heb eigenlijk weinig zin om een anonieme ov-chipkaart van 7,50 aan te moeten schaffen. Dan kan ik qua kosten alsnog beter met de auto gaan.

Wie helpt me op weg?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 10:00
Verwijderd
In de bus kun je nog losse kaartjes kopen. Is wel flink duurder dan de ov-chipkaart. Voor de tram heb je voor zover ik weet sowieso een chipkaart nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor de trein kan je sowieso nog losse kaartjes kopen. Dat is geen probleem. Wat betreft kaartjes voor bus/sneltram raad ik je aan om even op de site van de vervoerder te kijken (dat is voor de bus waarschijnlijk GVU en voor de sneltram dan Connexxion). Over het algemeen kan je in de bus/tram gewoon nog losse kaartjes kopen om bijvoorbeeld een uur mee te reizen. Er zijn verschillende soorten kaartjes in de verschillende regio's in Nederland en bij verschillende vervoerders wat betreft geldigheid (soms een uur, soms twee uur), soms mag je er wel mee overstappen, soms niet, etc. Ook de prijzen verschillen daarom denk ik dat je daar even op moet kijken wat voor jou van toepassing is. Dat is dan waarschijnlijk wel duurder dan 'gewoon' op saldo reizen met een OV-chipkaart maar als je bijna nooit met het OV reist en er eerst een chipkaart van 7,50 voor moet kopen, is het waarschijnlijk wel de beste optie
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 18:07
kimberley0508
kimberley0508 is offline
hallo ik heb ee vraag,

mijn vriend heeft zijn studentenov over laten zette naar een weekend ov, daar is dus iets mis gegaa en nu is zijn hele kaart geblokeerd, heeft iemand enig idee wat hij verkeerde gedaan kan hebben? hij checht altijd uit, en heeft er genoeg geld op staan.

dankje!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 18:26
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ kimberley0508: Heeft jouw vriend wel zijn weekend product op de kaart gezet? Net als toen hij zijn product voor week op zijn kaart moest zetten? Zie link
__________________
Gr. Brands

Laatst gewijzigd op 11-12-2011 om 18:27. Reden: Link toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 13:33
WouterVS
WouterVS is offline
Beste Studenten,

Voor een klein onderzoekje voor school ben ik geïnteresseerd in de mening van de studenten over het verplicht in- en uitchecken bij de NS.

Hier een linkje naar de enquête; http://www.thesistools.com/web/?id=239663

Bij voorbaat dank,
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 17:58
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ingevuld!

Volgens mij mag je hiervoor een eigen topic aanmaken
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 10:02
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Oke even een vraagje weet niet precies hoe dit werkt.
Stel ik reis op een dag van Utrecht naar Alkmaar en wil tussendoor een paar uurtjes Amsterdam in. Als ik dan tussendoor uitcheck kost me dir twee keer het basistarief als ik niet uitcheck niet. Op de ns site lees ik dat ik alleen hoef uit te checken op het eindparron maar is dat ook zo als je je reis een aantal uur onderbreekt? Vroeger kon dat met een los enkeltje immers wel.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 17:01
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Formeel is volgens artikel 2.3 van de Voorwaarden Reizen op Saldo tussentijds uit- en inchecken dan verplicht. Het klopt dat je totale reis dan duurder wordt. In de praktijk zou ik het ook niet doen; zoals je zelf aangeeft mag het onderbreken van je reis met een papieren kaartje wel en mocht je er toch op worden aangesproken, dan lijkt het me redelijk aan te voeren dat je niet van deze extra verplichting op de hoogte was.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 19:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Binnenkort wordt dat op veel stations onmogelijk als de poortjes dichtgaan maar tot die tijd valt het niet te controleren lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 20:49
Verwijderd
Het is wel te controleren als de conducteur nadenkt. Ze kunnen volgens mij zien hoe laat je waar bent ingechecked. Even nadenken en dan weten ze ook wel dat je ergens een tussenstop hebt gemaakt
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 10:30
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Binnenkort wordt dat op veel stations onmogelijk als de poortjes dichtgaan maar tot die tijd valt het niet te controleren lijkt me.
Vergeet niet dat een hoop stations nog niet eens echt ,poortjes' hebben. Amsterdam C en Leiden C wel, maar Utrecht C en Rotterdam C bijvoorbeeld nog niet eens. Dat zal nog wel even duren.

Daarnaast klopt het wat Dittrich zegt. De conducteur kan zien hoe laat jij je waar hebt ingecheckt. Als je in Utrecht om 10:00 hebt ingecheckt, en je wordt om 15:00 - nadat je in A'dam bent geweest - nog voor Alkmaar gecontroleerd, kan het best zijn dat de conducteur zijn bedenkingen zal hebben. Formeel gezien moet je gewoon uitchecken en later opnieuw inchecken in A'dam, zo worden dergelijke vragen ook door de NS op Twitter beantwoord.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Het is wel te controleren als de conducteur nadenkt. Ze kunnen volgens mij zien hoe laat je waar bent ingechecked. Even nadenken en dan weten ze ook wel dat je ergens een tussenstop hebt gemaakt
Hoorde laatst dat conducteurs alleen maar kunnen zien óf je ingecheckt bent en niet waar. Of ze ook de tijd kunnen zien weet ik niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Hoorde laatst dat conducteurs alleen maar kunnen zien óf je ingecheckt bent en niet waar. Of ze ook de tijd kunnen zien weet ik niet.
Dat klopt dan niet, want de locatie kunnen ze zeer zeker wel zien. Anders zou het ook onmogelijk worden om mensen te bekeuren wanneer ze reizen in de richting van het station waar ze ingechecked hebben, en die bekeuringen zijn toch echt al geschreven
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 21:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, ik vond het al raar toen ik het hoorde maar wat jij zegt klinkt idd logischer dus dan zal het toch wel zo zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 21:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoorde laatst dat conducteurs alleen maar kunnen zien óf je ingecheckt bent en niet waar. Of ze ook de tijd kunnen zien weet ik niet.
Treinconducteurs kunnen het wel zien. Tramconducteurs en controleurs in de metro meestal niet volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Treinconducteurs kunnen het wel zien. Tramconducteurs en controleurs in de metro meestal niet volgens mij.
Het hangt van de software en apparatuur af die het bedrijf gebruikt of dat zichtbaar is of niet. Al is de timeout op de kaart (dus de tijd waarna je automatisch wordt uitgechecked) bij tram/metro/bus ook veel lager dan bij de trein, dus dat elimineert al een aantal mogelijkheden om te frauderen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 09:55
Kesa
Kesa is offline
De NS-conducteurs kunnen in ieder geval wel de plaats van vertrek zien. En eventueel kunnen ze je laatste paar reizen ook nog terugzien, maar daarvoor moeten ze op een extra knopje drukken .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.