Oud 08-05-2012, 08:35
Verwijderd
Nieuwe! De vorige was hier.

Ik heb inmiddels al een aantal andere boeken gelezen. Taal is zeg maar echt mijn ding, getuige van Lars Kepler (aanrader!), drijfzand koloniseren en nog een paar waarvan ik de titel me niet meer helemaal kan herinneren.

Ik ga nu beginnen in 'miss communicatie' van Astrid Harrewijn.
Advertentie
Oud 08-05-2012, 10:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben net klaar met De Liefde van Eléa (originele titel: la nuit des temps) van René Barjavel. Een prachtig science-fictionboek, volgensmij niet heel bekend, maar ik ken het omdat mijn moeder het heeft gelezen (en het zo prachtig vond dat ze mij ernaar vernoemd heeft). Ik heb echt keihard gejankt toen ik het net uit had. En tussendoor ook. Het is prachtig en ik weet nu dat ik naar een soort doornroosje heet, een absoluut volmaakte vrouw die 900.000 jaar geslapen heeft. En dat negers van mars komen, en de wereld ooit vernietigd is door de voorouders van de huidige Aziaten. Wow. <3
Oud 08-05-2012, 11:22
Verwijderd
Een keukenmeidenroman. Ik zag er een beetje tegenop omdat het een vrij gehypt boek is en ik dat meestal een beetje probeer te ontwijken. Maar omg, wat een boek! Het leest bijzonder makkelijk weg, ondanks het zware thema. Ik vind het echt super <3
Oud 08-05-2012, 14:55
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb laatst met m'n Write Now-boekenbonnen () een paar boeken gekocht. Ik ben nu Bezoek van de knokplog van Jennifer Egan aan het lezen. Tot nu toe is het een interessant boek.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 08-05-2012, 18:47
Verwijderd
Ik ben bezig in het laatste deel van The Hunger Games
Oud 08-05-2012, 18:50
Thommeke
Thommeke is offline
Ik ben een boek aan het lezen voor school (In het Frans :c): No et Moi, een boek geschreven door een Franse schrijfster. Het is best mooi, maar wel heel erg moeilijk...
Oud 08-05-2012, 20:25
marijke 1992
Avatar van marijke 1992
marijke 1992 is offline
Een goed gesprek met god.
Heb net het eerste hs uit.
Oud 16-05-2012, 01:32
Joke:D
Joke:D is offline
Ik heb mezelf (begin januari, ben in april 18 geworden) als doel gesteld om tussen mijn 17e en mijn 21e minstens 75 boeken uit de BBC Big Read Top 100 te lezen, of de complete top 50 - in het Engels. Zo telden de boeken die ik in de 5e voor school heb gelezen wel mee, maar Harry Potter 1-5, die ik toen ik 11 was in het Engels heb gelezen, niet.

Heb vorige week Rebecca van Daphne du Maurier uitgelezen, een boek dat ik pas vanaf bladzijde 300 vd 400 interessant vond worden. Had er eigenlijk meer van verwacht.

Heb er nu 5 uit de top 50 gelezen, heb er al 2 liggen die ik eigenlijk voor mijn examen vorige week had moeten kennen maar nog niet gelezen heb en ook op de top 50-lijst staan. Catcher in the Rye en The Great Gatsby begin ik dus na de examens aan. Zal ik wel in een paar uurtjes uit krijgen, ze zijn niet zo dik.

De lijst:
1-50: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100.shtml
51-100: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top100_2.shtml
101-150: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top200.shtml
151-200: http://www.bbc.co.uk/arts/bigread/top200_2.shtml
Oud 16-05-2012, 13:16
Miloutchi
Miloutchi is offline
Van 1-50 heb ik er 11 gelezen. Voor de complete top 50 hoef ik er dus nog maar 39. XD
Van 51 - 100 heb ik er 2 gelezen.
Van 101 - 150 slecht 1 gelezen!
En van 151 - 200 heb ik er 2 gelezen.

Ik mis wel één boek op de lijst, eerlijk gezegd.


En momenteel ben ik geen boek aan het lezen, vanwege de examens. Al blader ik af en toe wel wat in al uitgelezen boeken. Voordat de examens begonnen, liep ik heel mooi op schema met elke week één boek uitlezen, maar ik hoop dat ik het in de vakantie kan ophalen!
Oud 16-05-2012, 14:23
Wishper
Wishper is offline
Straatjager's Zang Op aanraden van mn moeder (tja, soms moet je nou eenmaal adviezen van iemand anders aannemen). Ik ben echter ook nog een beetje in de sfeer van Een weeffout in onze sterren, die ik nét uit heb. Terugkomend op het boek wat ik nu aan het lezen ben, ik vindt het maar lastig. Straatjager's Zang is vanuit de kater Fritti Straatjager geschreven en er zitten nogal wat moeilijke namen etc. in... Toch nog maar even doorlezen denk ik
Oud 16-05-2012, 17:52
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Van 1-50 heb ik er 11 gelezen. Voor de complete top 50 hoef ik er dus nog maar 39. XD
Van 51 - 100 heb ik er 2 gelezen.
Van 101 - 150 slecht 1 gelezen!
En van 151 - 200 heb ik er 2 gelezen.

Ik mis wel één boek op de lijst, eerlijk gezegd.


En momenteel ben ik geen boek aan het lezen, vanwege de examens. Al blader ik af en toe wel wat in al uitgelezen boeken. Voordat de examens begonnen, liep ik heel mooi op schema met elke week één boek uitlezen, maar ik hoop dat ik het in de vakantie kan ophalen!
Jij telt de Harry Potters mee neem ik aan? Met die erbij zou ik ook op 10 uitkomen
Welk boek mis je?
Oud 17-05-2012, 01:19
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ja, die tel ik mee, uiteraard! Ik mis Everything is illuminated van Jonathan Safran Foer.

@Wishper: Weeffout in onze sterren wil ik ook nog lezen, maar dan wel in het Engels! Het schijnt John Greens beste boek te zijn tot nu toe, ben je het daarmee eens?
Oud 17-05-2012, 01:35
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ja, die tel ik mee, uiteraard! Ik mis Everything is illuminated van Jonathan Safran Foer.
Ik tel ze niet mee, omdat ik vind dat ik ze moet herlezen. Vorige keer dat ik ze las was mijn Engels nog bagger slecht (nou, goed voor een 10/11 jarige, maar vergeleken met nu) en ik wil de details en alles echt in me opnemen. Hmm, ken ik niet. Ik wil ook nog Wicked: The life and times of the Wicked Witch of the West en de andere boeken uit die serie lezen... En de originele The Wizard of Oz.
Oud 17-05-2012, 13:11
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga nu 'En dan nog iets' van Paulien Cornelisse lezen. Ik vond 'Taal is zeg maar echt mijn ding' ook wel interessant om te lezen, dus ik ben benieuwd.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 17-05-2012, 18:28
Pauline <3
Avatar van Pauline <3
Pauline <3 is offline
Citaat:
Ik ben een boek aan het lezen voor school (In het Frans :c): No et Moi, een boek geschreven door een Franse schrijfster. Het is best mooi, maar wel heel erg moeilijk...
ha heb toevallig die film uitgeleend :-)
Oud 18-05-2012, 15:04
Miloutchi
Miloutchi is offline
@ Joke : Oh, ja, ik heb ze een tijdje geleden allemaal in het Engels gelezen op mijn ereader. Dus dat is niet al van 6 jaar geleden ofzo dat ik dat gelezen heb. XD

@ Miekje*: Ik wil ook 'En dan nog iets' lezen! Ik heb me kapot gelahen om 'Taal is zeg maar echt mijn ding'. Dus ik verwacht dat dit ook wel grappig is.
Oud 18-05-2012, 17:20
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
De zwarte met het witte hart (Arthur Japin).

Iemand dit boek ooit gelezen, en wat vond je ervan?
Oud 19-05-2012, 15:46
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
George RR Martin - Game of Thrones
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Ads door Google
Oud 19-05-2012, 17:06
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
De zwarte met het witte hart (Arthur Japin).

Iemand dit boek ooit gelezen, en wat vond je ervan?
Ik heb het gelezen en vond het prachtig. Maar het is wel bijna twee jaar geleden dus als je specifiekere dingen wilt weten moet je specifiekere dingen vragen. Ik heb ook wel vriendinnetjes die het de moeite absoluut niet waard vonden.

Ot: Ik ga zo beginnen in L'homme qui voulait ętre heureux van Laurent Gounelle. Ben benieuwd hoe het met mijn Frans staat.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 19-05-2012 om 18:34.
Oud 19-05-2012, 17:25
Sam...
Avatar van Sam...
Sam... is offline
Ik ben nu bezig in : Kamer 16, van Maureen Johnson. Zij schrijft echt hele mooie boeken.
Na dit boek ga ik beginnen in Password, van Mirjam Mous.
Oud 27-05-2012, 08:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Charles den Tex - cel
Oud 28-05-2012, 07:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Uit, en inmiddels begonnen in John Boyne - de jongen in de gestreepte pyjama.
Heerlijk, die lange, warme avonden waarop je lekker buiten kunt zitten lezen <3
Oud 31-05-2012, 14:07
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik lees De terugkeer van de koning van Tolkien.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 31-05-2012, 16:00
weetniks
weetniks is offline
De ontdekking van de hemel - Harry Mulish
Oud 01-06-2012, 20:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb L'homme qui voulait ętre heureux inmiddels uit. Dat duurde vrij lang, maar mijn Frans viel me niets tegen.
Vanavond ga ik denk ik beginnen in De reis van de lege flessen van Kader Abdolah, of in The tenth circle van Jodi Picoult. Hangt er vanaf waar ik zin in heb.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Oud 01-06-2012, 22:24
Miloutchi
Miloutchi is offline
@Hawahaai: The boy in the striped pyjamas heb ik ook gelezen! Was wel een mooi verhaal, vond ik. De stijl was nogal simplistisch, maar deed niets af aan het verhaal.

@weetniks: Ik ben ook begonnen in De ontdekking van de hemel. Wilde die al veel langer lezen, maar steeds niet aan toegekomen.
Oud 02-06-2012, 09:30
Verwijderd
Ik ben begonnen in Nachttrein naar lissabon van Pascal Mercier.
Oud 02-06-2012, 14:24
Pauline <3
Avatar van Pauline <3
Pauline <3 is offline
Ik ga beginnen in verliefd gesprek van alice ferney
Oud 02-06-2012, 23:59
weetniks
weetniks is offline
@ Miloutchi: ontdekking van de hemel is prachtig, zeker goed idee dat je er in begint
Oud 09-06-2012, 15:31
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik lees The satanic verses van Salman Rushdie en het is moeilijk doch gaaf.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 10-06-2012, 17:21
Verwijderd
Recentelijk gelezen:
Die Klavierspielerin van Elfriede Jelinek
Heldere hemel van Tom Lanoye (boekenweekgeschenk)
De man die werk vond van Herman Brusselmans
De eenzaamheid van de priemgetallen van Paolo Giordano

En zojuist ben ik begonnen in Das Märchen vom letzten Gedanken van Edgar Hilsenrath. Daarnaast lees ik tussen de boeken door ook nog korte verhalen van Heinrich Böll uit de bundel Erzählungen, evenals korte teksten van Edgar Hilsenrath uit een bundel met de titel Sie trommelten mit den Fäusten den Takt.
Oud 13-06-2012, 09:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
GoT deel 3. Wat is het fijn
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 14-06-2012, 20:24
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
De Hobbit- J.R.R Tolkien
Huiver- Maggie Stiefvater
Mark Rutte is lesbisch- Raoul Heertje
Oud 14-06-2012, 21:24
Miloutchi
Miloutchi is offline
@Commendatore: De eenzaamheid van de priemgetallen vond ik zelf prachtig! Wat vond jij er van?
Oud 15-06-2012, 10:00
Verwijderd
Bulgakov - Master i Margarita

Wat ontzettend gaaf. <3
Oud 15-06-2012, 11:30
vlindertje07
Avatar van vlindertje07
vlindertje07 is offline
Niccolň Ammaniti - Io non ho paura. Ik had hem al eens in het Nederlands gelezen, maar in het Italiaans is hij nog mooier.
Ads door Google
Oud 16-06-2012, 12:26
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
^ welke is dat, Ik ben niet bang? En wat gaaf dat je Italiaans kunt lezen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 16-06-2012, 13:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Skippy tussen de sterren van Paul Murray.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 17-06-2012, 13:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Esther Vuijsters - je kan er maar beter om lachen
Oud 20-06-2012, 09:24
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Het spel van de engel van Ruiz Zafón uit. Vond het aan het eind vaag worden, niet realistisch en ik miste een goede samenvloeiing van de verschillende verhaallijnen. Het totale verhaal had me ook iets teveel raakvlakken met de schaduw van de wind, waardoor ik het idee had een flauwere kopie van dat boek te lezen.
Slecht was dat je door de schaduw van de wind heel erg gaat meeleven met de hoofdpersoon, terwijl hij in het spel van de engel wordt neergezet als een schuchtere, onopvallende man. Werkte niet voor mij.

Nu Vita van Matthijs Kleyn, op aanraden van een vriendin. In de trant van Giphart en Kluun, ik hou er tot nu toe niet zo van.
Oud 20-06-2012, 22:27
vlindertje07
Avatar van vlindertje07
vlindertje07 is offline
Citaat:
^ welke is dat, Ik ben niet bang? En wat gaaf dat je Italiaans kunt lezen.
Jep! Ik heb hem nu net uit en wauw <3

Citaat:
Skippy tussen de sterren van Paul Murray.
Wat vind je ervan? Ik twijfel al een tijdje of ik hem zal lezen of niet...

OT: Ik ben nu bezig in 'De wereld van Sofie' van Jostein Gaarder. Het is wel interessant, maar het leest (nog) niet echt lekker weg.
Oud 20-06-2012, 22:43
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat vind je ervan? Ik twijfel al een tijdje of ik hem zal lezen of niet...
Ik heb 'm net uit en ondanks z'n dikte vond ik er (dus) prima doorheen te komen. Het leest fijn weg, maar ik vond het geen verhaal dat erg aangreep waardoor je door móest lezen, hoewel dat aan het eind wel beter werd (ik denk doordat het verhaal op gang kwam en je de personages beter leerde kennen). Het gaat naar mijn idee grotendeels over verschillende personen en hoe zij met 'het leven' (en alle tegenslagen daarin) omgaan en dat komt dan allemaal samen in een min of meer groter geheel/verhaal. Er zitten allemaal verschillende dingetjes (personages, visies, levens, maar ook: van heel plat naar filosofisch) in en dat is interessant. Ik krijg ook het idee dat er heel veel werk in heeft gezeten om alle verhaallijnen uit te stippelen, dat is trouwens op een positieve manier.

Ik zou niet zeggen dat je hem móet lezen en dat het verschrikkelijk is als je het niet leest, maar het lijkt me ook zeker geen verkeerd idee dat wel te doen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 22-06-2012, 12:06
vlindertje07
Avatar van vlindertje07
vlindertje07 is offline
Citaat:
Ik heb 'm net uit en ondanks z'n dikte vond ik er (dus) prima doorheen te komen. Het leest fijn weg, maar ik vond het geen verhaal dat erg aangreep waardoor je door móest lezen, hoewel dat aan het eind wel beter werd (ik denk doordat het verhaal op gang kwam en je de personages beter leerde kennen). Het gaat naar mijn idee grotendeels over verschillende personen en hoe zij met 'het leven' (en alle tegenslagen daarin) omgaan en dat komt dan allemaal samen in een min of meer groter geheel/verhaal. Er zitten allemaal verschillende dingetjes (personages, visies, levens, maar ook: van heel plat naar filosofisch) in en dat is interessant. Ik krijg ook het idee dat er heel veel werk in heeft gezeten om alle verhaallijnen uit te stippelen, dat is trouwens op een positieve manier.

Ik zou niet zeggen dat je hem móet lezen en dat het verschrikkelijk is als je het niet leest, maar het lijkt me ook zeker geen verkeerd idee dat wel te doen.
Oké, dat klinkt wel leuk! Ik denk dat ik hem meeneem voor op vakantie; ben benieuwd.
Oud 22-06-2012, 12:42
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik lees The satanic verses van Salman Rushdie en het is moeilijk doch gaaf.
EINDELIJK uit. Absoluut de moeite waard. En ik snap de ophef erover wel, maar niet helemaal. Ben wel heel blij dat ik het gelezen heb.

Nu lees ik The fault in our stars van John Green. Ik wilde hem al heel lang lezen, maar een vriendinnetje (dat 'm heeft) had 'm steeds uitgeleend. Nu niet meer. <3

Edit: uit. Wat pijnlijk schrijft hij toch.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 22-06-2012 om 23:29.
Oud 23-06-2012, 14:22
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Nu lees ik Eat pray love van Elizabeth Gilbert. Ik wilde er heel lang niet aan, omdat het zo'n hype was, maar iemand die ik ken stopte maar niet met eindeloos mooie stukken eruit citeren, dus nu doe ik het toch maar. En ik ben er blij mee, want het is mooi.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 25-06-2012, 13:05
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Annie de Man - Mieke op de balletclub.

Jeugdsentiment.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 27-06-2012, 10:36
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Vita uit, maar ik was niet zo geëmotioneerd als een vriendin die 'm aanraadde. Wel een brok in m'n keel. Wel jammer dat het eind precies is zoals ik al heel ver vooraf voorzag, geen speciale wendingen.

Nu Nood breekt wet van David van Bodegom, leest als een trein.
Oud 27-06-2012, 17:27
Verwijderd
Ik lees voornamelijk boeken van Ted Dekker. Vooral 'obsessie' vind ik mooi en 'de dochters van de beul'.
Oud 29-06-2012, 09:11
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Philip Pullman - The subtle knife.

Heerlijk weer.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 29-06-2012, 21:44
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Nu bezig in The Reader van Bernhard Schlink. Erg goed tot nu toe.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.