Oud 06-08-2014, 19:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Beetje verkouden, zere longen, benauwd en hoesten. Ik heb sinds vorige week een actieplan dat ik gelijk moet bellen als ik een beetje verkoudheidssymptomen heb en om erger te voorkomen nu toch weer antibiotica. Als het vrijdag niet beter is moet ik ook starten met prednison.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2014, 23:21
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wel heftig dat je bij verkoudheidssymptomen al aan zulke medicijnen moet! Maar ja beter dat dan een longontsteking.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind dat ook heel heftig en eigenlijk niet acceptabel maar wat doe je eraan?

Gelukkig gaat het wel weer iets beter. Ben niet meer de hele dag benauwd. Zolang ik maar rustig op de bank zit gaat het wel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 19:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn broertje belde net met allemaal tips voor New York, leuk Hij is er twee keer geweest.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 19:14
Verwijderd
Wanneer ga je? Neem contact op met je huisarts, ik heb me nog nooit ergens zo vies gevoeld als in de zomer vorig jaar in New York. Twee keer per dag douchen, 90% luchtvochtigheid, vieze smog overal.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 19:15
Verwijderd
Oh en het is in 2013 de derde keer geweest dat ik mijn salbutanol nodig had.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 19:20
Verwijderd
Maar het was het driedubbelendwars waard

Mijn tips: Ga naar de verhoogde walkway met de tuinen
Picknicken in Central Park nadat je 's ochtends in het Metropolitan Museum of Art ben geweest wat daar aan de rand ligt, the Met.
Als je van moderne kunst houdt dan kan je ook naar het Museum of Modern Art trouwens, MOMA.
Op 51st street tussen 2nd en 3rd zit een Belgisch Bierencafé met heel lief personeel, BXL East.
Verder is alles nogal overweldigend want groot en krap en veel. Neem vooral de tijd. En een weekkaart met het OV kost 30 dollar geloof ik, neem die.

Als je naar Newark, NJ vliegt kan je voor 7 dollar met de trein naar Union Station ieder kwartier, als je naar JFK vliegt dan kan je met de metro via Jamaica St. Echt een aanrader want het is een beetje een armoedige wijk en je rijdt bovengronds dus dan heb je dat ook gezien. Je komt dan uit bij The Brooklyn Bridge.

Union Square is op zaterdag en zondag gigantisch leuk met heel veel ongewassen kunstenaars die hun ding doen en een biologische voedselmarkt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga in het najaar dus dan valt het hopelijk wel mee met smog en luchtvochtigheid? Ik vind het ook wel een beetje eng maar moet voor die tijd nog naar de longarts, hopelijk kan die dan nog wat voor me doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En thanx voor je tips
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:09
Verwijderd
Ik weet niet hoe het er in het najaar is heel eerlijk gezegd maar als het buiten niet warmer is dan 20 graden is het in ieder geval geen 45 graden op de metrostations.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik hoorde ook ergens dat New York qua luchtkwaliteit beter scoort dan Rotterdam
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:19
Verwijderd
Mja maar in Rotterdam staat meestal een frisse bries en in NYC is de wind aflandig, áls er al wind is
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh en ik vlieg naar JFK maar denk dat ik met een shuttlebus ga of met een taxi. Ik vlieg erheen en m'n vriend komt uit Canada aan op Pennstation. Ik ben nog nooit alleen ergens alleen heen gevlogen en nog nooit zo ver weg geweest. Ik kom ook 's avonds aan en weet niet of ik dan nog zin heb om over te stappen met een koffer enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 20:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mja maar in Rotterdam staat meestal een frisse bries en in NYC is de wind aflandig, áls er al wind is
Okee, wel goed om te weten Ik neem sowieso prednison mee voor nood en verder ga ik overleggen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 20:02
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Okee, wel goed om te weten Ik neem sowieso prednison mee voor nood en verder ga ik overleggen.
Ja idd! En zou sowieso je inhalatiemedicatie meenemen in je handbagage. Met zo lang vliegen kunnen je longen mss ook wel onplezierig worden.
Maar komt vast goed!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 20:03
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Oh en ik vlieg naar JFK maar denk dat ik met een shuttlebus ga of met een taxi. Ik vlieg erheen en m'n vriend komt uit Canada aan op Pennstation. Ik ben nog nooit alleen ergens alleen heen gevlogen en nog nooit zo ver weg geweest. Ik kom ook 's avonds aan en weet niet of ik dan nog zin heb om over te stappen met een koffer enzo.
Ik zou idd niet in je eentje in de avond met de metro gaan, beter deel je een taxi bijv met iemand die je op de vlucht ontmoet.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 22:13
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Nu wil ik ook naar New York! Wel vervelend allemaal Dana
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 03:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zou idd niet in je eentje in de avond met de metro gaan, beter deel je een taxi bijv met iemand die je op de vlucht ontmoet.
Het openbaar vervoer in NY is juist superveilig geworden de afgelopen jaren. En het is allemaal heul niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 09:48
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Het openbaar vervoer in NY is juist superveilig geworden de afgelopen jaren. En het is allemaal heul niet moeilijk.
Nou daar verschillen de meningen nog wel over volgens mij! Natuurlijk op Manhattan wel, maar i bijv harlem heb ik toch wel mensen gehoord die daar beroofd zijn (Jaar of 3 geleden). Dan kan ik me voorstellen als vrouw alleen na een lange vlucht met koffer dat een shuttle relaxter is.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 09:49
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Nu wil ik ook naar New York! Wel vervelend allemaal Dana
Ga je nog op vakantie dit jaar?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 09:50
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Wij gaan in oktober nog een weekje naar Lanzarote
En deze week 5 dagen kamperen in zuid Limburg
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Nou daar verschillen de meningen nog wel over volgens mij! Natuurlijk op Manhattan wel, maar i bijv harlem heb ik toch wel mensen gehoord die daar beroofd zijn (Jaar of 3 geleden). Dan kan ik me voorstellen als vrouw alleen na een lange vlucht met koffer dat een shuttle relaxter is.
Dat heeft niets met meningen te maken, Guliani heeft het in de jaren '90 tot een van de belangrijkste punten gemaakt en de maatregelen hebben geholpen. Sowieso is NY en dan vooral NYC vele malen veiliger geworden sinds die tijd. De tijd dat Letterman ongestraft kon roepen dat het een sesspool is is wel voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja idd! En zou sowieso je inhalatiemedicatie meenemen in je handbagage. Met zo lang vliegen kunnen je longen mss ook wel onplezierig worden.
Maar komt vast goed!
Ik puf sowieso vier keer per dag dus neem ze sowieso in m'n handbagage mee, ook voor het geval m'n koffer kwijtraakt. Neem ook altijd reserve mee.

Ik denk dat ik met zes uur tijdverschil waardoor je dag eigenlijk zes uur langer duurt ook maar gewoon een keer extra inhaleer. Weet niet goed hoe ik het anders op moet lossen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren toch maar gestart met prednison, ben wel minder benauwd maar weet ook gelijk waarom ik het niet wilde, tot vijf uur vanochtend amper geslapen Verder veel dorst en veel drinken. Doe maar lekker rustig aan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik puf sowieso vier keer per dag dus neem ze sowieso in m'n handbagage mee, ook voor het geval m'n koffer kwijtraakt. Neem ook altijd reserve mee.

Ik denk dat ik met zes uur tijdverschil waardoor je dag eigenlijk zes uur langer duurt ook maar gewoon een keer extra inhaleer. Weet niet goed hoe ik het anders op moet lossen.
Ga vooral niet slapen tot je daar een normale avondtijd hebt bereikt als 22:00.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat is het al als ik in m'n hotel aangekomen ben, denk ik

Maar terug is lastiger, of niet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:42
Verwijderd
Hangt er vanaf. Wat is je vluchtnummer?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:42
Verwijderd
Als je dat niet wil vertellen dan mag je ook wel je vertrektijd geven trouwens.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Dat is het al als ik in m'n hotel aangekomen ben, denk ik
Hoe laat vlieg je dan wel niet? Als je om 10:00 vertrekt kom je om 12:00 aan oid.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 17:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vlieg heen om 17.15 uur, kom aan om 19.20 uur en terug vlieg ik om 22.30 uur oid en dan kom ik rond 12.00 uur de volgende dag aan maar dan mis je dus een nacht eigenlijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 18:02
Verwijderd
Op de heenweg is het gewoon ff doorbijten, op de terugweg kan je een (in)slaapmiddel nemen na het boarden zodat je als een blok weg bent. Vraag aan de persoon naast je of ze je wakker willen maken voor het ontbijt.

En het is KLM, in ieder geval je vlucht terug, dus je kan eventueel nog aan de cabin crew vragen of ze je wakker willen maken voor het ontbijt maar niet voor het avondeten vlak na het opstijgen, KLM crew is fijn Check ook seatguru.com of je stoel een beetje goed is.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 21:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die terugvlucht hadden wij ook, om 22:55 als ik me goed herinner. Als je een beetje kunt slapen is het zo slecht nog niet, maar slapen in een vliegtuig is zonder hulpmiddelen niet heel eenvoudig, vond ik. Ik zou wel óf bij het raam gaan zitten zodat je tegen de wand aan kunt leunen, óf bij het gangpad zodat je je benen wat beter kwijt kunt en naar de wc kunt als het nodig is. Ik zat in het midden en dat is echt niets. Plus er zat één of andere corpulente Amerikaan naast me die met zijn vette pens steeds tegen die afstandsbediening in de armleuning aan kwam waardoor het leeslampje steeds aan ging als ik net sliep
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-08-2014 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 21:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik ben toen ik aan kwam trouwens ook met een taxi naar Manhattan gegaan omdat ik gaar was van de vlucht en geen zin had om uit te zoeken hoe dat met OV zat, maar op de terugweg wel met de metro gegaan en dat is echt supersimpel en een factor 10 goedkoper Taxi is vaste prijs $52 naar Manhattan vanaf JFK, met de airport shuttle kost het geloof ik $5 en een beetje als je een los kaartje koopt (maar je moet natuurlijk zo'n weekkaart kopen).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-08-2014 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 21:44
Verwijderd
Ja en alle metro's hebben fucking goeie airco.

Oh nog een hele belangrijke tip voor de VS: Ze zijn VERLIEFD op AC en ik heb dus overal lange mouwen bij me ook al is het buiten 45 graden, binnen kan het makkelijk 18 graden zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 21:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al een stoel gereserveerd en zit twee keer bij het gangpad (en niet dicht bij de wc op Hugo's aanraden). Hugo vliegt comfortclass terug op kosten van zijn baas dus kan altijd nog ff van plek wisselen als ik het zat ben
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 21:58
Verwijderd
In dat geval is het verstandig om de KLM-app te installeren want ik kon voor 25 euro upgraden naar Economy Comfort vanaf Economy. Rij 16. Prrrrrrima! En die prijzen worden meestal lager naarmate je dichterbij de vlucht komt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 22:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, goede tip Het kost nu 90 euro extra en dat heb ik er niet voor over want het is toch 's nachts en dan slaap ik hopelijk en ik kon toch niet meer naast Hugo zitten dus voor de gezelligheid hoeft het ook niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 22:41
Verwijderd
Als je beiden comfort hebt dan zorgen de FA's er waarschijnlijk wel voor dat je naast elkaar komt te zitten. Geef sowieso aan dat hij je kan ondersteunen als je eventuele medische problemen krijgt, OF zeg dat je op huwelijksreis bent, KLM upgradet je dan automagisch naar Business Class maar dat kan maar één keer
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 22:43
Verwijderd
Citaat:
zeg dat je op huwelijksreis bent, KLM upgradet je dan automagisch naar Business Class maar dat kan maar één keer
Hahahaha wat gaaf
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 22:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als je beiden comfort hebt dan zorgen de FA's er waarschijnlijk wel voor dat je naast elkaar komt te zitten. Geef sowieso aan dat hij je kan ondersteunen als je eventuele medische problemen krijgt, OF zeg dat je op huwelijksreis bent, KLM upgradet je dan automagisch naar Business Class maar dat kan maar één keer
Haha

Mijn collega's denken echt dat m'n vriend me daar ten huwelijk gaat vragen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2014, 06:47
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Haha

Mijn collega's denken echt dat m'n vriend me daar ten huwelijk gaat vragen
Gaat ie ook!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 13:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Up

Vanmorgen bijna flauwgevallen onder de douche terwijl ik alleen thuis was voel me nu gelukkig wel beter.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 20:58
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Up

Vanmorgen bijna flauwgevallen onder de douche terwijl ik alleen thuis was voel me nu gelukkig wel beter.

Oh bah! Nog steeds een pneumonie?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2014, 21:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben vanmiddag even bij de vervangende huisarts geweest en m'n longen klonken wel weer beter. Heb nog wel last van de bijwerkingen van de prednison maar vraag me af of het flauwvallen van m'n longen komt of omdat ik niet gegeten had voor ik ging douchen of om nog iets anders maar naar was het wel. Ben nu gelukkig over de helft met m'n kuur prednison.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 10:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Weer thuis, bijna einde vakantie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 14:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Balen

Ik heb sinds gisteren weer keelpijn en niet lekker dus ze zijn weer aan het overleggen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Na overleg een afbouwschema voor de pred, vanaf vandaag halve tabletjes voor acht dagen ipv vier. Nog langere kuur dus maar wel een lagere dosering. Hopelijk heb ik dan minder bijwerkingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2014, 16:09
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Krijg je al xolair injecties met jouw astma Dana?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-08-2014, 16:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja! Wat goed dat je weet dat dat bestaat want zo bekend is het niet. Nu twee jaar of zo. Ik zat bij de eerste 750 patiënten. Heb het er anderhalf jaar heel goed op gedaan.

En ik ben nog steeds ziek
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2014, 18:38
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Ja! Wat goed dat je weet dat dat bestaat want zo bekend is het niet. Nu twee jaar of zo. Ik zat bij de eerste 750 patiënten. Heb het er anderhalf jaar heel goed op gedaan.

En ik ben nog steeds ziek
We hadden op mijn vorige afdeling 2 of 3 patienten die elke 2? Weken kwamen voor de injecties. Idd met goed resultaat.
Balen dat je nog steeds ziek bent.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.