Oud 28-02-2002, 14:45
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Veel mensen durven niet toe te geven dat ze best moeite hebben op het dating-vlak. Ik zal de eerste dan maar zijn door te zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind. Dating is een begrip geworden en het staat, zoals iedereen wel weet, voor het doen van iets leuks met een meisje. Hier zal ik zo nog even op terug komen. Ik dacht zelf eerst dat daten meer iets is voor lui uit de VS. Die cultuur is daar namelijk veel sterker op gebaseerd. Je ziet wel eens van die verhaaltjes dat amerikanen de meeste sexuele partners in hun leven hebben gehad en relatief ook vaker sex hebben dan mensen uit andere delen van de wereld. Dit is niet zo vreemd als je ziet dat op high school het eigenlijk standaard is dat je de tijd die je niet aan school besteedt datend doorbrengt. Dat is natuurlijk wat overdreven, maar je zou wel kunnen zeggen dat het daar meer met de paplepel ingegoten wordt. Op de middelbare school zie je het veel minder sterk en het is meestal weggelegd voor de bold. De rest blijft maar een beetje wachten op het goede moment. Nederlanders zijn niet zulke praters als het gaat over de eigen onzekerheden en angsten. In de VS is dat ook heel anders. Ik denk dat veel mensen er daarom hier best moeite mee hebben. Temeer omdat veel mensen denken dat ze de enige zijn die zoveel moeite hebben met het uitvragen van een meisje. Let wel; meisjes hebben precies hetzelfde hoor. Natuurlijk zijn er de lucky few die er niet zon moeite mee hebben. Toch ben ik niet jaloers op hen. Ik denk dat de mensen die het moeilijk vinden uiteindelijk veel meer aan een meisje geven.

De angst om iemand uit te vragen komt vaak voort uit een soort van respect. Ik hoor jongens vaak zeggen dat ze het meisje niet willen lastigvallen. Ze denken zo laag van zichzelf dat het meisje hen schijnbaar uit zal lachen als ze haar uitvragen. Alhoewel deze insteek niet de juiste is, is het feit dat je veel respect voor zon meisje hebt gewoon goed. Als je als macho-figuur iedereen en alles uitvraagt, dan getuigt dat ook niet echt van een groot respect.

De houding die de meeste mensen die ik ken hebben is wacht maar, ze komt vanzelf. Op zich kan je geluk hebben en kan dat echt gebeuren. Zo werkt het natuurlijk niet. Het is meer een soort bangigheid van jezelf dat je lekker veilig op je kamer blijft zitten wachten op dat ene meisje. Als je dat voor jezelf kunt toegeven heb je de helft achter de rug. Ik weet dat 3/4 van de mensen hier dit nooit naar anderen zou toegeven, maar doe het tenminste naar jezelf. Het feit dat zoveel mensen er moeite mee hebben moet toch een steun in de rug zijn? Vraag het eens aan vrienden en je zult merken dat er een hoop instemmend geknik komt.

Maar wat doe je eraan? Er is geen magische formule. Je zult het allemaal zelf moeten doen. Als je gelovig bent bid je er misschien voor. Toch helpt dat natuurlijk niet. Je zult het heft over je eigen leven in eigen handen moeten nemen. Dat hoeft niet in 1 keer te gebeuren, maar voer het langzaam op.
Het eerste wat je moet doen is het opbouwen van zelfvertrouwen. Iedereen is fundamenteel onzeker. Zelfs de grootste macho (die verbloemen hun onzekerheid juist door hun gedrag). Toegeven dat je onzeker bent is dus helemaal geen ramp. Het onderkennen ervan is de eerste stap naar een verbetering. Ik heb zelf een tijdje lang iedere dag iets gedaan wat ik eigenlijk niet zo goed durfde. Dat kunnen hele simpele dingen zijn waar anderen je haast om uit zouden lachen. Je moet het een beetje opbouwen, iedere dag weer iets verder. Ga ook niet te ver en als je op een dag niks tegenkomt dan moet je het ook niet gaan opzoeken. Anders forceer je het en dan gaat het juist fout. Begin simpel en bouw het op. Op een gegeven moment merk je vanzelf dat het allemaal reuze meevalt. Door simpel te beginnen begin je zelfvertrouwen te bouwen. Het hoeft overigens niks te maken te hebben met meisjes, je kunt gewoon dingen doen die je eng vindt. Op een gegeven moment zou ik echter wel proberen het meer naar de meiden toe te trekken. Dat is tenslotte het doel van onze toch he Probeer eerst meer oogcontact te maken. Wees niet bang, het meisje vind het heus niet erg hoor. Zou jij het erg vinden als een meisje (hoe onaantrekkelijk ook) af-en-toe naar je kijkt? Ga niet staren, dat is natuurlijk wat raar. Houd het contact kort en het is soms het beste als jij afbreekt. Houd vanuit je ooghoek in de gaten of ze richting jou kijkt en kijk dan terug. Als ze naar jou aan het kijken was dan heb is het een goede zaak. Wees niet bang als het meisje het oogcontact eerder verbreekt. Dat meisje is vaak net zo onzeker als jij en oogcontact maken vinden veel mensen eng. Het is vaak een onbewuste reactie om het af te breken. Als je haar betrapt op kijken naar jou, maak dan een flauw glimlachje naar haar en kijk weer weg. Wedden dat je haar een goed gevoel hebt gegeven, en wedden dat jij er een goed gevoel aan over hebt gehouden. Je hoeft verder niks te doen. Oefen dit soort dingen gewoon op zoveel mogelijk meisjes. Je doet dit niet alleen om je zelfvertrouwen op te bouwen, maar ook om op te leren letten op je omgeving. Veel jongens zijn zich vaak helemaal niet bewust van het feit dat een meisje hen goed zit te bekijken. Je hoeft echt geen casanova of don juan te zijn om aandacht te krijgen. Loop gewoon vriendelijk over de wereld, met een flauwe glimlach op je mond en kijk omhoog! Kijk niet constant naar je schoenen of de tegels waarover je loopt. Dat geeft alleen maar de indruk dat je heel onzeker bent (vaak terecht). Stop je handen niet te vaak in je zakken maar laat ze naast je hangen. Luister naar gesprekken om je heen. Sorry, maar ik heb de indruk dat ik hier nu tsjakka moet zeggen

Heb je dit een tijdje gedaan, dan zul je al veel gemakkelijker voelen. Het is voor veel jongens vaak zo dat ze een beeld van zichzelf hebben. Dat beeld is volgens hen volstrekt a-sexy en helemaal niet aantrekkelijk voor meiden. Dat beeld is eigenlijk altijd volstrekt vervomd door gebrek aan zelfvertrouwen en uiteindelijk ga je dat ook uitstralen. Door meer actief met meiden om te gaan kun je een ander beeld van jezelf opbouwen. Je hoeft niet meteen succes te hebben, maar je bent tenminste bezig en dat is al heel wat. Owen leeftijd is irrelevant. Als je 16 bent kun je hier mee beginnen maar ook als je 25 bent. Het merendeel begint rond de 20. Dan ben je net de puberteit uit en draait de wereld niet alleen meer om jezelf.

Goed. Na een tijdje begin je te merken dat er ook best wel meisjes zijn die jou aan het checken zijn. Oogcontact is een spelletje dat eigenlijk zelden een doel heeft. Het is spannend en leuk maar het hoeft helemaal nergens toe te leiden. Dat weten alle betrokken partijen. Volgende stap is om gesprekken aan te knopen met meiden en jongens die je tegenkomt maar niet zo goed kent. Begin eerst met mensen uit de klas of uit de opleiding. Pak bij voorkeur de mensen die je eigenlijk niet mag (zoals de popi lui op de middelbare). Zoek een gedeeld onderwerp en begin het gesprek. Laat je vooral leiden door wat de andere zegt. Vraag iemand bijvoorbeeld of ze ook een bijbaantje hebben. Als het antwoord nee is kun je vragen waarom niet en als ze ja zeggen kun je doorvragen. Laat de ander het woord maar voeren en praat niet de hele tijd zelf. Dat is alleen maar irritant. Mensen willen graag aandacht en door geinteresseerd in hen te zijn heb je al 1 voet tussen de deur. Probeer hetzelfde natuurlijk ook bij meisjes. Dat is al moeilijker maar uiteindelijk valt het reuze mee hoor. Knik een beetje met je hoofd en lach bevestigend. Dat is een hele belangrijke en het geeft aan dat je luistert. Heb je van nature moeite met het aankijken van iemand, dan is dit het moment om dat te oefenen. Kijk iemand in de ogen aan terwijl ze praten. Houd het contact niet strak en verbreek het af en toe door even te kijken naar iets wat om je heen gebeurt. Het kan wat oncomfortabel voor je voelen en misschien ook voor de ander. Zolang het echter geen staren is en je gewoon vriendelijk bent zal de ander je echt niet raar vinden. Sterker nog, iemand in de ogen kijken duidt op interesse en zelfvertrouwen. Dat is iets waar meiden en jongens voor vallen. Let overigens op de pupillen, vergroten die tijdens het praten dan vindt ze je leuk. Dat is een onbewuste reactie op het zien van een leuke jongen of meid: de pupillen verwijden dan om zoveel mogelijk van de persoon op te nemen (wat een beetje onzin is, maar zo werkt het wel). Let er wel op dat dit bij jou ook zo gaat. Dat is een mooi teken, want mensen met vergrote pupillen worden over het algemeen veel mooier gevonden dan mensen met samengetrokken pupillen. De omgeving is hierbij wel belangrijk, zit je op een donkere plek dan zijn de pupillen logischerwijs groter. Een goede manier om dit te testen is om even met iemand te praten en dan je aandacht weer op het meisje te richten. Als haar pupillen zich nu weer vergroten is dat een heel goed teken. En vergroten is maar heel subtiel hoor, je moet er echt op letten.

Goed, je hebt dan een beetje gepraat met jongens en hopelijk ook meisjes. Nog steeds zijn er geen verplichtingen en een aardig praatje maken vind niemand raar. Wij nederlanders zijn eigenlijk veel te afstandelijk en het getuigd van een grote hoeveelheid zelfvertrouwen als jij het initiatief neemt en een gesprekje, bijvoorbeeld in de trein, aanknoopt. Veel mensen vinden het voeren van een gesprek moeilijk. Reageer op haar antwoorden en laat haar het gesprek een beetje leiden. Is er niks meer te zeggen dan kun je je aandacht weer op je boek vestigen of naar buiten kijken. Dit kan soms wat ongemakkelijk voelen, maar het is een natuurlijke manier om het gesprek af te sluiten. Zeg haar natuurlijk wel gedag als je de trein uitstapt.

Waarom dit alles? Kun je niet gewoon wachten tot je een meisje tegenkomt waar je wat meer tijd mee door kunt brengen om haar vervolgens op een goed moment toch maar uit te vragen? Het hebben van genoeg zelfvertrouwen (op dit gebied voornamelijk) is belangrijk omdat het een goed beeld schept van wie jij bent bij het meisje en bovendien wordt het uitvragen makkelijker en de mogelijke afwijzing beter draagbaar.

Je kunt een meisje uitvragen dat je niet goed kent en waarmee je veel oogcontact hebt gehad in een korte periode. Als je wat let op haar lichaamstaal kun je daaruit meestal wel afleiden of ze geinteresseerd is. Het is best moeilijk om vervolgens op zo iemand af te stappen. Ikzelf leer iemand liever wat beter kennen voordat ik de gok neem. De reden hiervoor is dat ik mezelf nog kritisch acht op het gebied van meiden en ik houd me niet de illusie voor dat het met ieder meisje met wie ik oogcontact heb uit kan gaan. Ik moet genoeg common ground hebben met iemand, en dat kun je zo snel vaak niet zien. Dus zul je haar beter moeten leren kennen. Dat hoeft echt niet zo heel veel te zijn hoor, je moet niet eerst jaren lang haar vriend (gewone vriend) zijn en er dan eens werk van maken. Leer haar kennen en wees aardig tegen haar. Laat af en toe subtiel doorschemeren dat je haar leuk vindt. Het is belangrijk om niet teveel tegelijk prijs te geven. Laat haar maar twijfelen of je haar nu leuk vindt of dat je haar gewoon als vriendin ziet. Twijfel is vervelend, maar het is ook het meest krachtige wapen omdat twijfel vaakt iemand zet tot denken. Vind hij me leuk? Heeft hij al iemand en is ie daarom zo voorzichtig? Vertel niet alles over jezelf en laat genoeg achter. Mysterie is een enorme turn on. Je hoeft echt niet een soort zorro te zijn hoor, maar ze moet niet het idee hebben dat je alles overhebt om met haar een avond uit te gaan. Je moet, als je haar nog niet uitgevraagd hebt, ook niet een soortgelijk gevoel geven. Dan kom je als onzeker over. Jezelf wezen is vaak de beste tip. Helaas ben je vaak helemaal jezelf niet. Je bent veel vrolijker of veel verlegener en als je echt al een stuk heen bent krijg je vlinders in je buik, etc. jullie kennen het wel.

Soms hoef je zelf al niet eens meer iets te doen. Je hebt laten zien veel zelfvertrouwen te hebben en je hebt haar subtiel laten merken dat je haar leuk vindt. Misschien neemt ze zelf de stap en vraagt zij je uit. Doet ze dat niet (wacht niet lang natuurlijk), dan moet jij het initiatief nemen. Zoals ik al gezegd heb; schrijf nooit! Niet in een e-mail, niet in een sms, niet in een brief, vraag het persoonlijk.

Krijg je een nee, wees dan aardig en zeg dat je het jammer vindt maar dat je het in ieder geval probeert hebt. Je bent natuurlijk een beetje gekwetst en het is gezond dat je geen zin hebt met haar door te praten en aardig te blijven doen. Dat snapt zij ook wel. Wees aardig en zeg dat je het leuk vondt haar even gesproken te hebben en wens haar een goede dag ofzo. Zie je haar nog op latere momenten, negeer haar dan niet. Dat geeft haar het idee dat je boos bent en alhoewel dat best zo kan zijn hoef je dat niet te laten blijken. Let wel, als je haar al beter kent wil een nee niet zeggen dat het ook altijd een nee blijft. Als ze een vriendje heeft, dan is dat wel een vrij harde nee in die zin dat je alle toekomstdromen overboord mag gaan zetten. Dit soort afwijzing is echter helemaal onpersoonlijk en niet op jou gericht. Ze vindt je misschien best heel leuk, maar ze heeft al iemand anders. Respecteer die reden en laat het daarbij, vraag het niet opnieuw. Als ze wil dan komt ze zelf wel een keer.

Is het echter een ja, en dat zal vaker zijn dan je durft te hopen, dan is het belangrijk dat je haar telefoonnummer of eventueel e-mail adres opschrijft. Ik raad aan het telefoonnummer op te schrijven en haar jou nummer te geven, maar zeg daar wel bij dat jij haar wel zal bellen. Bel haar niet direct op, maar wacht een paar dagen. Je moet niet hopeloos lijken natuurlijk. Bel ook bij voorkeur niet net voor het weekend of in het weekend maar bel op een Woensdag of een Dinsdag. Belt ze zelf, dan zit je op een goed spoor. Ze wil kennelijk graag. Belt ze niet, dan is dat geen ramp, ze wacht op jou. Laat een dag of 3/5 verstrijken en bel dan. Bellen is best lastig want je moet toch ergens over kunnen praten. Schrijf eventueel een paar onderwerpen op in het geval je zonder punten komt te zitten. Je hoeft geen ellenlange gesprekken te houden, maar toon wel wat interesse in haar. Bij voorkeur moet je een paar dingen aanhalen die haar persoonlijk aangaan. Zoals is je tentamen recht nog goed gegaan? of heb je je rijexamen nog gehaald?. Het zijn kleine dingen, maar het geeft aan dat je onthouden hebt wat er in haar leven speelt.

Zorg er natuurlijk voor dat je van tevoren een plan hebt opgesteld. Je kunt het veilig doen en haar meenemen naar de film en daarna nog iets gaan drinken. Neem haar nog niet uit eten, dat is te vroeg. De Mac zou kunnen, maar ik heb daar zelf wat tegen . Stel een plan op een stel vast wanneer de film draait en waar. Je kunt haar vragen wat ze leuk vindt, maar het is eigenlijk traditie dat de man de touwtjes in handen neemt en zelf de zaakjes regelt. Let daarbij natuurlijk wel op iets dat leuk is voor jullie allebei, maar dat spreekt voor zich denk ik. Kies geen romantische film, maar pak iets grappigs. Op dit moment zou ik bijvoorbeeld naar Zoolander gaan. Lord of the Rings kan ook wel, maar dat is een zware film en het nadeel daarvan is dat je na de film vaak redelijk moe bent (ik meestal wel). Een goed gesprek voeren is daarna soms wat lastig omdat je weer even op gang moet komen. Samen lachen vormt een band en het geeft jullie beiden een goed gevoel en een feel-good movie is dan ook een echte aanrader. Als je iets avontuurlijker bent kun je wat anders gaan doen. In principe is de film niet perfect omdat je dan kijkt en niet kunt praten. Iets doen waarbij je allebei actief bezig gaat is vaak leuker, maar het hangt helemaal van het meisje en van jou af. Voorbeelden zijn gaan wandelen, een picknick of naar het museum (wat echt heel tof kan zijn hoor). Het is wel leuk hier eens thread over te starten (wat doe jij op een date?).

Hoe dan ook, je hoeft haar niet perse te vertellen hoe het programma er precies uitziet. Als ze dat wil is dat wel zo slim, maar het hoeft echt niet. Laat haar merken dat je alles onder controle hebt en dat je uitkijkt naar de avond. Als je nog geen auto hebt kan het ophalen wat lastig worden. Je zou haar met de fiets kunnen ophalen en vervolgens samen de trein pakken. Ik zou niet afspreken bij de bioscoop ofzo. Haal haar gewoon thuis op. Neem iets simpels mee, zoals een enkele roos. Geen hele boeketten ofzo, maar gewoon een klein iets. Dit is bij dates best moeilijk: aanbellen. Meestal doet een vader of moeder open. Zeg dat je zijn/haar dochter komt ophalen en stel jezelf voor. Het heeft vaak de voorkeur om een half uur voor de date even te bellen dat er over 30 minuten aankomt. Je hebt natuurlijk wel een tijd afgesproken, maar je laat haar weten dat ze puntjes op de I moet gaan zetten en dat je er ieder moment kan zijn. Zeg uiteraard dat ze er mooi uitziet. Woont ze thuis, zeg dan tegen de ouders hoe laat je haar terugbrengt.

De date zelf is vaak reuze spannend. De meesten weten niet zo goed wat ze wel en niet mogen doen. In principe, en ik ga even van de bios uit, kun je een arm om haar heen doen of je hand op haar knie leggen of zoiets. Als ze het niet erg vindt kun je dat doen. Als ze het niet wil moet je het natuurlijk niet doen. Ga ook niet verder en ga nog niet zoenen ofzo. Als de date voorbij is kun je haar aan het einde nogmaals uitvragen. Als je er zelf geen heil meer in ziet moet je dat niet zeggen, vraag haar gewoon niet opnieuw uit. Het is niet zo dat je na de first date een zoen verdiend hebt ofzo. Dit is meestal aan het meisje. Ik zou zeggen dat een zoen op je wang al heel wat. Seks op de eerste date is iets wat veel lui hopen, maar het is niet zo verstandig en wel om de volgende reden; het lijkt dan net alsof dat de reden is waarom je uitgegaan bent. Zo wil je niet overkomen denk ik en daarom kun je het beter vermijden, zelf als ze wil (moeilijk, maar zeg dan zelf dat je dat te vroeg bent, ze zal het echt op prijs stellen).

Ik bel zelf de dag daarna nog een keertje om te laten weten dat ik het erg leuk vond. Heb je geen mogelijkheid gehad om haar opnieuw uit te vragen, dan is dat een goed moment.

Na een date of 3 zou je kunnen vragen of jullie nu exclusief zijn. Dat wil zeggen dat je alleen met haar uitgaat en zij alleen met jou. Je bent nog geen stel, maar je bent nu heel dichtbij. Dates zijn bedoeld om iemand beter te leren kennen en te bepalen of ze vriendjes-materiaal zijn, benut die kans goed.

Het hebben van een vrienschap voordat je met iemand 'in zee' gaat is helemaal niet slecht hoor. Ik denk dat hier in nederland de basis voor een relatie meestal gevonden wordt in een goede vriendschap (wel een vriendschap zonder pretenties natuurlijk).
Het grappige is dat het in VS wat anders lijkt te gaan. Daar is het worden van vrienden een soort van doodzonde voor iedere mogelijk toekomstige relatie. Dat lees je tenminste op het overgrote merendeel van sites die over dit soort zaken gaan. Mijn advies; let er niet op. Zo werkt het in nederland volgens mij echt niet. Van alle mensen die ik ken die intussen hun wederhelft hebben gevonden kan ik stuk voor stuk zeggen dat ze die door vriendschap gevonden hebben.

Je wordt nu eenmaal niet zo ineens verliefd. Meestal werkt het bij daten gewoon zo dat de ene meer interesse heeft in de andere dan andersom. Het uitvragen vraagt meestal toch wel enige moed van de 'ene'. Die zal uiteraard al meer voelen voor de persoon die hij uitvraagd dan andersom. Verliefdheid groeit dan vanzelf wel, en het zijn van vrienden kan daarbij helpen omdat er geen spanningen zijn en het in principe pretentie-loos kan zijn.

Schroom niet gewoon er met je vrienden/vriendinnen over te praten. Veel meisjes/jongens hebben er denk ik problemen mee en het is best leuk als we elkaar ook op het sociale vlak kunnen helpen.


Een veel terugkerende vraag die ik zie is dat mensen niet weten of een meisje hen wel of niet leuk vindt. Op zich is dat best moeilijk vast te stellen, iedereen is anders, maar er zijn een paar indicatoren:
1. ze lacht om al je grapjes, zelfs als ze flauw zijn.
2. pupillen verwijden als ze je aankijkt of ziet
3. ze zelf praatjes met je komt maken
4. ze moeite voor je doet (op wat voor manier dan ook)
5. ze met haar lichaam naar je toegedraaid zit als je met haar praat (of in ieder geval zoveel mogelijk).
6. ze je oogcontact niet vermijd (wat niet altijd geldt, want sommige mensen vinden oogcontact maken gewoon moeilijk)
7. ze een open houding naar je aanneemt, dus niet met de armen over elkaar enzo.
8. ze over je praat tegen anderen terwijl je er niet bent
9. ze dingen over je weet die jij haar niet verteld hebt (ze heeft anderen over je gevraagd of is zelf op zoek gegaan).

De constante vraag van mensen is hoe ze mensen moet uitvragen. Via email? Telefoon, SMS of gewoon vragen? Wat denk je nu zelf? Ik heb zelf ook weleens iemand via SMS uitgevraagd, maar als je vervolgens geen reactie krijgt ga je twijfelen of het uberhaupt wel aangekomen is.

Hetzelfde geldt voor e-mail en brieven. Niet doen! Je moet iemand's reactie zien op je vraag. Niet zozeer de verbale reactie, maar de lichaamstaal die iemand erbij maakt zodra je het vraagt. Telefoon...mja...ik heb een hekel aan bellen. Als ik sociaal gestoord zou zijn zou ik wel weten dat de oorzaak is, maar dat ben ik niet. Ik ga veel liever naar mensen toe als dat mogelijk is om iets gewoon persoonlijk te vragen.

Ik denk dat het bij het uitvragen van een meisje belangrijk is dat je jezelf gewoon dwingt om het persoonlijk vraagt. Het is ontiechelijk moeilijk, zeker wel, maar je zult wel merken dat je er een bijzonder goed gevoel aan overhoud. Zelfs bij een nee is het nog een goede ervaring hoor. Vooral omdat, zoals ik zei, de nee eigenlijk nooit (niet mijn ervaring althans) een keiharde nee was. Ga het zelf vragen. Zoek een goed moment, zamel al je moed bij elkaar. Zorg ervoor dat je haar even apart neemt en vraag het niet TE direct. Als je iemand al langer kent is het vaker makkelijker omdat je iemand al makkelijker 'zomaar' kan aanspreken. Het vooruitzicht op een afwijzing kan dan alleen wel wat vervelender zijn.

En dat brengt me bij een moraal. Ook al krijg je een nee, dan nog zal het meisje het vreselijk leuk vinden dat je het geprobeerd hebt. Stel je nu eens voor dat een meisje jou uitvraagt? Dat zou je toch ook leuk vinden? Ongeacht of je je wel of niet tot haar aangetrokken voelt? Het is een teken dat iemand je leuk vindt en er is geen mens op deze wereld die dat vervelend zou vinden. Dat is ook precies de reden waarom de afwijzing nooit keihard is. Het meisje wil je gevoelens niet kwetsten. Zij weet heus wel dat je zoiets niet zomaar doet. Natuurlijk zijn er de figuren die jan-en-allemaal zo uitvragen, maar dat is niet de stijl van het overgrote merendeel. Het overgrote merendeel schijt 7 kleuren en is zo zenuwachtig dat je het bestaan van spieren opmerkt waarvan je niet wist dat ze er waren

Vraag iemand nooit uit via SMS, brief of e-mail. Dat is onpersoonlijk en het getuigt van weinig vertrouwen in jezelf. Ook al is het op deze manier makkelijker, het geeft je een zoveel beter gevoel als je jezelf ertoe zet iemand persoonlijk uit te vragen.

Maar genoeg daarover. Ik ken veel mensen die een houding hebben van 'die vriendin komt wel een keer mijn kamer binnenlopen'. Zo werkt het natuurlijk niet. Je moet er best wel moeite voor doen. Het is nu ook weer niet zo dat je ieder meisje achterna moet rennen. Beweeg je in kringen waar je veel meiden tegenkomt. Ga op een sportvereniging, ga naar de jeugdgroep van de kerk (zoals ik heb gedaan - ik merkte achteraf hoeveel leuke meiden daar rond lopen), ga leuke dingen doen. Als je niet graag uitgaat en geen bar-type bent, doe dat dan ook niet. Je moet je lekker en veilig voelen op de plek waar je meiden wilt ontmoeten. Je moet je op je gemak voelen anders geef je alleen een onzekere indruk.

En je hoeft echt niet iedere meid die mogelijk een oogje op jou (of andersom) heeft uit te vragen. Soms krijg je zomaar een meisje die je uitvraagt (ze bestaan wel hoor). Leer een beetje te kijken naar lichaamstaal, let op hoe iemand zich om je heen gedraagd.

Nog een laatste opmerking. Ik dacht vroeger altijd dat ik een uitzondering was omdat ik het zo eng vond om iemand uit te vragen. Na een aantal afwijzingen en een paar succesvolle dates achter de rug te hebben en een hoop gepraat te hebben met 'lotgenoten' kan ik zeggen dat het echt niet zo is. Van de jongens is zeker 90% zoals mij en jullie. Het is echt niet raar dat je het eng vindt. Trek het allemaal niet te persoonlijk.

Hier eindigt mijn VEEL te lange post. Ik was goed op dreef geloof ik. Sorry, ik vind dit leuke onderwerpen omdat ik weet hoeveel mensen, waaronder ik, hier moeite mee hebben of niet weten wat ze moeten doen. Mijn post is opgebouwd uit stukken eigen mening en stukken algemene kennis (alhoewel veel mensen daar ook niet van weten). Ik heb zelf veel gepraat met lotgenoten en dit is mijn verzamelde kennis over het onderwerp. Het heeft mij enorm geholpen en de afgelopen jaren heb ik mezelf actief veranderd.

Ik heb zelf ook niet bijzonder veel ervaring met 'na de date'. Wat dat betreft hebben de ware en ik elkaar nog niet gevonden. Het is echter een spannend 'spel' dat je moet leren te spelen.

Verliezen hoort erbij, maar als je wint ben je de wereld te rijk.....

__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2002, 15:14
@pie
@pie is offline
jij had tijd over! maar enorm bedankt! dit is echt een post waar ik iets aan heb.. waar ik vertrouwen uit kan halen..

mag ik m uitprinten en inlijsten, of is ie copyrighted? :-)

echt.. thanks!
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:18
Mevrouwtjuh
Mevrouwtjuh is offline
Hoe lang he je dr op gezeten om die tekst te typen?
__________________
School is Practice 2 Be Perfect, But No One Is Perfect... So Why Practice?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:19
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
jij had tijd over

wel goeie tekst trouwens. denk alleen niet dat veel mensen de moeite nemen hem te lezen....
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:24
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Mevrouwtjuh schreef:
Hoe lang he je dr op gezeten om die tekst te typen?
Een half uur ofzo!!
Nee ene C.Verwijs heeft het geschreven.

[Dit bericht is aangepast door Dotcom (28-02-2002).]
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:25
Verwijderd
ik miste trouwens msn een beetje in je verhaal bedenk ik net. of heb ik er in mijn haast overheen gelezen?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:42
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
hey dit had je alleens gepost, tenminste, ik had het in iedergeval al gelezen
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 14:38
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
wat doe jij op een date?

ja maak die post maar ff. hebbik geen zin in
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 14:49
Marc S
Marc S is offline
*hoofdpijn*

Ik lees het binnenkort nog wel een keer uit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 12:39
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Iedereen lees deze replie ff!
Ik vind het wel misselijk dit hoor, dat de topic starter de roem krijgt.
`t Is een fantastisch mooi verhaal, geschreven door ChristiaanVerwijs http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/392082/1/25 voor het hele verhaal

[Dit bericht is aangepast door XLerator (04-03-2002).]
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 12:49
@pie
@pie is offline
Citaat:
XLerator schreef:
Iedereen lees deze replie ff!
Ik vind het wel misselijk dit hoor, dat de topic starter de roem krijgt.
`t Is een fantastisch mooi verhaal, geschreven door ChristiaanVerwijs http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/392082/1/25 voor het hele verhaal

[Dit bericht is aangepast door XLerator (04-03-2002).]
zet dan ook een link neer waar iedereen bijkan

en trouwes:
Citaat:
Dotcom schreef:

Nee ene C.Verwijs heeft het geschreven.

[Dit bericht is aangepast door Dotcom (28-02-2002).]
[Dit bericht is aangepast door @pie (04-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 13:46
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Kan je daar niet bij dan? Ik dacht dat GOT een open-forum was?
Nja...
Maar die 1e replie van "een ene v.bla heeft het geschreven" vind ik wel een erge trieste manier. Zo van 'ik heb het wel gezegd, maar ik hoop dat niemand het leest'.
Mja
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef:
Een veel terugkerende vraag die ik zie is dat mensen niet weten of een meisje hen wel of niet leuk vindt. Op zich is dat best moeilijk vast te stellen, iedereen is anders, maar er zijn een paar indicatoren:
1. ze lacht om al je grapjes, zelfs als ze flauw zijn.
2. pupillen verwijden als ze je aankijkt of ziet
3. ze zelf praatjes met je komt maken
4. ze moeite voor je doet (op wat voor manier dan ook)
5. ze met haar lichaam naar je toegedraaid zit als je met haar praat (of in ieder geval zoveel mogelijk).
6. ze je oogcontact niet vermijd (wat niet altijd geldt, want sommige mensen vinden oogcontact maken gewoon moeilijk)
7. ze een open houding naar je aanneemt, dus niet met de armen over elkaar enzo.
8. ze over je praat tegen anderen terwijl je er niet bent
9. ze dingen over je weet die jij haar niet verteld hebt (ze heeft anderen over je gevraagd of is zelf op zoek gegaan).
Je vergeet er een
10. Ze bloost als je haar aankijkt/met haar praat.

Enne, gaat dat ook op voor wanneer jongens een meisje leuk vinden? *gaat wanhopig op zoek naar hints*

En 'zelf een praatje komen maken'... Right, dat zou ik dus nooit doen, niet met de jongen die ik nu erg leuk vind. Ik kijk alleen maar....
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:14
*Marieke*
Avatar van *Marieke*
*Marieke* is offline
Is dit hetzelfde verhaal als datgene wat je eerst ergens IN een topic had geplaatst als replay of niet? want dan hoef ik het niet helemaal meer te lezen...
__________________
~-~- It's in YOUR eyes -~-~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Onmogelijke liefde?
Eternal Fantasy
31 20-04-2007 20:23
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten 2 columns uit de oude doos
Shitonya
21 30-04-2004 01:17
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 23:55
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 11:39
Software & Hardware IRC Funnies (Deel 2)
Koen
133 21-12-2001 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.