Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 19:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Weet iemand hoe je in het buitenland kunt gaan studeren en je studiefinanciering te behouden? Ik heb ergens nog gelezen dat als je binnen de EU architectuur, medicijnen, verloskundige, dierenarts of zoiets dergelijks ging studeren, je die zou behouden. Maar nu staan deze studies mij dus echt niet aan... Ik weet nog niet precies wat ik wil studeren, maar in ieder geval iets in de economische richting. Econometrie bachelor en daarna mijn master in International Business. (Je mocht toch nadat je je econometrie bachelor hebt gehaald, je master voor IB in een jaar halen). Maar hoe zit dit dus in het buitenland? Heeft iemand hier ervaring mee, of is iemand anders ook van plan in het buitenland te studeren? Wat zijn de mogelijkheden dus. Ook ben ik niet van plan in Belgie of Duitsland te studeren...Dat zou ik geen maand volhouden. Het liefst (aangezien het waarschijnlijk alleen in Europa mogelijk is) zou ik in Groot-Britannie, of Turkije willen studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2004, 20:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik studeer zelf in Belgie en zoals je dus al weet behoud je daar gewoon je studiefinanciering. Hoe het in de rest van Europa zit ik niet. Wel wil ik even toevoegen dat ik tot nu toe hele goede ervarinigen heb met studeren in Belgie en dat het echt wel vol te houden is (Leuven even promoten . Als je meer info wilt kan je best eens gaan kijken op www.wilweg.nl daar staat voor heel veel landen heel wat info op en volgens mij ook iets over stufi enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Dank je. Maar ik had daar al gekregen en daar stond dus alleen studiefinanciering-behoud voor die bepaalde studies. Zit er waarschijnlijk dus niet in. Maar ja, ik zal wel op Engelse en Turkse sites gaan kijken nog. Misschien valt er nog wat te vinden...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 22:50 :
Dank je. Maar ik had daar al gekregen en daar stond dus alleen studiefinanciering-behoud voor die bepaalde studies. Zit er waarschijnlijk dus niet in. Maar ja, ik zal wel op Engelse en Turkse sites gaan kijken nog. Misschien valt er nog wat te vinden...
Stuur anders gewoon de IB-Groep een meeltje. Zij gaan daarover en ik heb altijd vrij snel antwoord en dan heb je zekerheid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Oh.. zal ik doen Wat zal ik dan in dat mailtje zetten? Ik weet nog niet precies wat ik ga studeren namelijk... Zal ik er gewoon in zetten wat ik hier heb gepost ofzo?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-11-2004 @ 19:22 :
Oh.. zal ik doen Wat zal ik dan in dat mailtje zetten? Ik weet nog niet precies wat ik ga studeren namelijk... Zal ik er gewoon in zetten wat ik hier heb gepost ofzo?
Ik zou gewoon zeggen dat je overweegt om in Engeland of Turkije te gaan studeren en of je daar uberhaupt studiefinacnciering voor krijgt en dan meer specifiek voor de studies die jij overweegt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-11-2004 @ 16:57 :
Ik zou gewoon zeggen dat je overweegt om in Engeland of Turkije te gaan studeren en of je daar uberhaupt studiefinacnciering voor krijgt en dan meer specifiek voor de studies die jij overweegt.
Okay, dank je. Ben jij zo in Belgie gekomen dan? Hoelang duurt het meestal voordat ze reageren?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:47
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Als je naar het buitenland gaat, maar niet naar Belgie of Duitsland en je doet niet een van de studies die je al noemde, dan krijg je geen studiefinanciering.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 17:25 :
Okay, dank je. Ben jij zo in Belgie gekomen dan? Hoelang duurt het meestal voordat ze reageren?
Voor mijn studie heb ik het gevraagd aan een voorlichter van de IB-Groep die bij mij op school was voor een voorlichting.

Als je je postcode enzo vermeld had ik meestal binnen twee dagen wel bericht van ze.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-11-2004 @ 20:02 :
Voor mijn studie heb ik het gevraagd aan een voorlichter van de IB-Groep die bij mij op school was voor een voorlichting.

Als je je postcode enzo vermeld had ik meestal binnen twee dagen wel bericht van ze.
Waarom moet je je postcode vermelden? Mailen ze het niet gewoon via internet?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zo ik heb het mailtje verstuurd, nu maar w88.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:44
Verwijderd
bellen gaat nog sneller ik vind de IBgroep juist sloom met alles
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 21:20 :
Waarom moet je je postcode vermelden? Mailen ze het niet gewoon via internet?
Ze mailen het wel gewoon terug maar sommige vragen worden doorgestuurd naar een regiokantoor en dat gaat sneller als je je postcode vermeld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Bah, heb er ook niet veel aan. Ze mailen alleen maar wat ik al weet. Dan moet ik het zelf maar uitzoeken... 'blablabla kun je beter bij blablabla informeren'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 20:00 :
Bah, heb er ook niet veel aan. Ze mailen alleen maar wat ik al weet. Dan moet ik het zelf maar uitzoeken... 'blablabla kun je beter bij blablabla informeren'
Wat stom naja, je hebt het iig geprobeerd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:54
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Heej leerlinge... hier alle info die de IB-groep over dit onderwerp geeft op haar site. Lijkt me duidelijk. Misschien lukt het om een andere studiebeurs aan te vragen bij een of andere stichting.

Kan ik studiefinanciering krijgen voor een volledige studie buiten Europa?
Nee, voor volledige studies buiten Europa kun niet in aanmerking komen voor Nederlandse studiefinanciering. Je kunt wel studiefinanciering krijgen als je als onderdeel van je studie in Nederland een tijdje aan een instelling van hoger onderwijs in een land binnen of buiten Europa studeert.

Studenten die staan ingeschreven voor een voltijds-dagopleiding aan de Universiteit van de Nederlandse Antillen of voor de opleiding rechtsgeleerdheid en bedrijfs-economie aan de Universiteit van Aruba hebben wel recht op studiefinanciering. Zij hebben hier echter alleen recht op als ze vóór 1 september 2004 al studiefinanciering hadden voor deze studie. Ze mogen de opleiding met behoud van studiefinanciering afmaken.


Kan ik studiefinanciering krijgen voor een volledige studie in Europa?
Het is mogelijk om voor een aantal studies in het buitenland studiefinanciering te krijgen. Het gaat dan wel om studies die je volgt in één van de volgende landen binnen Europa:

-België:
Opleidingen in het hoger onderwijs in Vlaanderen en het Gewest Brussel voor zover het Nederlandstalig onderwijs betreft. Dit zijn opleidingen waarvoor de Belgische overheid ook aan Belgische studenten studiefinanciering geeft.

-Duitsland:
Opleidingen in het hoger onderwijs in de Duitse deelstaten Bremen, Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen. Dit zijn opleidingen waarvoor de Duitse overheid ook aan Duitse studenten studiefinanciering geeft.

-Landen van de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte als het gaat om opleidingen voor arts, dierenarts, tandarts, apotheker, architect, verpleegkundige en verloskundige.


Kan ik een gedeelte van mijn studie in het buitenland volgen mét studiefinanciering?
Als een deel van je studie aan het hoger onderwijs in het buitenland aan het hoger onderwijs volgt, kun je in een aantal situaties studiefinanciering krijgen. Dat geldt ook voor masteropleidingen.

Als je voor een onderdeel van je studie (bijvoorbeeld stage) naar het buitenland gaat, houd je recht op studiefinanciering. Je moet dan wel aan de onderwijsinstelling in Nederland ingeschreven blijven staan. Ook als je opleiding in het buitenland wilt afronden, houd je recht op studiefinanciering. De landen waar dat kan zijn: Cyprus, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Kroatië, Luxemburg, Republiek Macedonië, Malta, Nederlandse Antillen, Liechtenstein, Oostenrijk, Slovenië, Spanje, IJsland, Zweden of Zwitserland. Nederland heeft met deze landen een over- eenkomst afgesloten over de doorbetaling van studiefinanciering. Een voorwaarde is wel dat je als voltijdstudent ingeschreven blijft staan bij een Nederlandse opleiding in het hoger onderwijs. Daarnaast moet je toestemming van je opleiding hebben om je studie in dat land af te ronden.

Voor welke opleidingen in het hoger onderwijs kan ik in het buitenland studiefinanciering krijgen?
Voor een beperkt aantal studies kun je in de landen van de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte studiefinanciering krijgen.
Het gaat om de opleidingen voor arts, dierenarts, tandarts, apotheker, architect, verpleegkundige en verloskundige.

In België kun je voor alle opleidingen in het hoger onderwijs in Vlaanderen en het Gewest Brussel voor zover het Nederlandstalig onderwijs betreft, studiefinanciering krijgen. Het gaat dan om opleidingen waarvoor de Belgische overheid ook aan Belgische studenten studiefinanciering geeft.
In Duitsland kun je voor opleidingen in het hoger onderwijs in de Duitse deelstaten Bremen, Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen studiefinanciering krijgen. Het gaat om opleidingen waarvoor de Duitse overheid ook aan Duitse studenten studiefinanciering geeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten verbeterde versie van het column : studeren in het buitenland
W.A.L.L.I.E
0 04-11-2012 13:32
Studeren Hulp met Studeren in het buitenland
xmly__
2 15-05-2012 10:30
Studeren Studeren in het buitenland
Schipper
1 07-12-2011 04:06
Studeren studeren in het buitenland (Hongarije)
Robin_B
5 31-07-2009 15:36
Studeren Studeren in het buitenland
Henkidu
45 06-11-2004 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.