Oud 28-12-2007, 11:15
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
omdat op dk iedereen cake bakt en mijn vader morgen jarig is.

Bak jij wel eens taart/cake?
Heb je een recept voor mij, ik wil taart voor mijn vaders verjaardag, maar weet niets dat ik kan bakken en als ik nergens op kom ga ik er eentje kopen!
Waar koop je de lekkerste verjaardagstaart?

Mensen die uit taarten springen, allemaal onderwerpen die met taart te maken hebben.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2007, 11:56
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Mijn papaatje is ook morgen jarig, en ik heb met kerst een taart gebakken.

Apple crumble (ongeveer 6-8 personen)
2/3 grote goudrenetten
200 gr bloem
100 gr suiker
150 gr boter
zout
kaneel
taartvorm

snij de appels in stukjes en verdeel ze over een ingevette taartvorm. Strooi er suiker en kaneel overheen (rozijnen kan ook nog). Doe de bloem, suiker, snufje zout en boter bij elkaar en kneed er een kruimelig deeg van. Doe wat stukjes boter over de appels en strooi het kruimeldeeg er overheen. Half uurtje op 200 graden bakken, en klaar!

Lekker warm met kaneelijs, of slagroom, of allebei.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 11:57
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
huh, maar dan zit er geen onderkant onder de taart Of ben ik gek?
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 12:02
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Nee klopt, onderaan is warme zachte appel en bovenop kruimeldeeg. Een grote dinges om de stukken taart te verdelen is handig, want het valt wel snel in stukken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 12:03
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
hahaha oké ik vind het wel cool! Ik ga het proberen
Ik ga hem vanacht bakken, als mijn ouders slapen!! Dus ik laat nog wel weten wat het wordt.
DANKJE WEL!!!
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 12:28
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
O heerlijk taarten bakken!
Gisteren appeltaart gemaakt. Uitgeschoten met de melk, waardoor ik genoodzaakt was de bovenkant op een andere manier te maken dan normaal. Resultaat was verrassend goed! En omdat ik vorige maand een theelepel kaneel teveel had en dat goed uitpakte, is dat tegenwoordig vaste prik.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 16:58
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik had witte chocolade brownies gemaakt met kerst, en die waren eigenlijk mislukt maar ze smaakten stiekem toch nog heel erg goed.

En ook een gewone cake gebakken, maar hoe die smaakt weet ik niet want die heb ik niet geproefd.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 19:40
JohnnyF.
Avatar van JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Ik vind kwarktaart heel lekker, en vooral volgens dit recept:

Ingrediënten
125 g zelfrijzend bakmeel
125 g bloem
250 g basterdsuiker
200 g koude boter, in blokjes
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker
1 citroen, uitgeperst
500 g kwark

Materialen
lage taartvorm (ca. 24 cm doorsnede), ingevet

Bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C. Kneed het bakmeel, de bloem, de helft van de basterdsuiker, de boter, 1 ei en 1 zakje vanillesuiker met koele handen tot een soepel deeg. Rol het deeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en bekleed de taartvorm met het deeg. Zorg voor een opstaand randje van zo'n 2 centimeter. Splits 3 eieren boven een kom door ze doormidden te breken en het eiwit op te vangen in de kom. Doe de eierdooiers in een andere kom. Roer de eierdooiers om met de rest van de basterdsuiker en de vanillesuiker, het citroensap en de kwark. Klop het eiwit stijf en spatel dit voorzichtig door het dooiermengsel. Schenk dit mengsel op de bodem in de taartvorm en schuif deze midden in de oven. Bak de cheesecake in 50 minuten gaar en goudgeel. Zet de cheesecake minstens 1 uur in de koelkast voor je 'm serveert; hij is koud het lekkerst.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 16:48
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ja ik moet leren voor tentamen dus ik heb lekkere chocoladecake met kersenjam gemaakt



http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...lade&id=428476
Ingrediënten
* 200 g boter, op kamertemperatuur
* 100 g suiker
* 1 pot zwartekersenjam (340 g)
* 5 eieren
* 200 g zelfrijzend bakmeel
* 50 g cacao
* 200 g bittere chocolade, in stukjes
* 50 g hagelslag (puur)

Materialen
* mixer
* cakevorm (lengte 26 cm), ingevet

Bereiden
Verwarm de oven voor op 175 ºC. Klop de boter en de suiker romig. Verwarm de jam 45 seconden in de magnetron, zodat hij vloeibaar wordt. Mix de jam door het botermengsel en klop de eieren erdoor.

Zeef het bakmeel, de cacao en een mespunt zout boven het boter-eimengsel en mix het goed. Giet het mengsel in de vorm en laat de cake in de oven in 45-50 minuten gaar worden. Prik met een satéprikker in het midden van de cake. Komt de prikker er schoon uit, dan is de cake gaar.

Neem de cake uit de vorm en laat 'm afkoelen. Verwarm de chocolade 1-2 minuten in de magnetron tot hij is gesmolten. Snijd de cake overdwars doormidden, besmeer beide helften met de gesmolten chocolade en leg de helften met de chocoladekant boven weer op elkaar. Bestrooi met de hagelslag en serveer.


__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 18:23
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Ik had witte chocolade brownies gemaakt met kerst, en die waren eigenlijk mislukt maar ze smaakten stiekem toch nog heel erg goed.

En ook een gewone cake gebakken, maar hoe die smaakt weet ik niet want die heb ik niet geproefd.
Heb je toevallig het recept van die witte chocolade brownies ergens? Ze klinken erg lekker
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 22:22
loeserr
Avatar van loeserr
loeserr is offline
ja inderdaad klinkt geweldig
__________________
diamonds are forever
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 10:38
Verwijderd
ik heb gewoon simpele cake gebakken eergisteren:
oven voorverwarmen op 180°C
160gr kamertemperatuur-bakboter mixen met 250gr kristalsuiker en vier eierdooiers
vier eiwitten opkloppen
250 gr zelfrijzende bloem en het opgeklopte eiwit onder de rest roeren met een houten lepel (maar ik heb persoonlijk na een paar minuten toch ook even de mixer erbij gepakt omdat het anders zo'n droge boel bleef)
cakevorm met boter invetten en er wat bloem overstrooien dat er overal op de boter bloem plakt en dan de overschot bloem er terug uitkappen
deeg in de vorm kwakken
en dan een uur in de oven zetten
laten afkoelen en uit de vorm halen
opeten
jum
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 14:28
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Ik heb afgelopen week broodpudding gemaakt
Ongeveer 4/6 van zown groot turks brood in stukken gescheurd en in een emmer water gelegd.
Deze twee uur of iets laten weken en vervolgens in de blender gedaan. (Het water er eerst uitgewrongen zegmaar (klinkt net als een spons hehe)).
In de blender vervolgens ook nog vanillepoeder gedaan, honing (te weinig.. wilde niet goed uit de pot komen namelijk), heel wat rozijntjes, een ei en een banaan erbij. Dit ben ik vervolgens gaan blenden.
De massa hieruit in een taartvorm gedaan en in een oven gedaan die op 200 graden stond. Ongeveer 70 minuutjes erin laten staan.
Hoewel ik het idee had dat ik er enorm veel rozijnen in had gedaan, had er meer ingemoeten. Meer suiker kon ook, maar ik had vanillepoeder gedaan, met het idee dat zou wel genoeg wezen.. maar goed.
Allemaal beetje op gevoel gedaan dus
Was wel leuk om te doen!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 10:24
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Chocoladecake
Deze heb ik afgelopen weekend gemaakt, smaakte ERG goed, hoewel hij een beetje verbrand was aan de bovenkant
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 20:51
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Deze heb ik afgelopen weekend gemaakt, smaakte ERG goed, hoewel hij een beetje verbrand was aan de bovenkant
chocolade cake
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 14:08
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
235 g gedroogde dadels, in grove stukken
235 g water
30 g boter
75 g bruine basterdsuiker
80 g abrikozen, in middelgrote stukjes
1 ei, licht geklutst
110 g bruine rijstmeel (wit kan ook)
95 g boekweitmeel (kon ik niet vinden, tarwebloem werkt ook)
2 tl bakpoeder

Verwarm de oven voor op 180ºC.

Meng de dadels, suiker, water en boter in een pan en breng het aan de kook. Zodra het mengsel kookt pan van het vuur halen en abrikozen toevoegen. Laat dit afkoelen tot kamertemperatuur. Roer dan het ei erdoor. Voeg de gezeefde bloem en het bakpoeder toe en roer dat met een lepel door het mengsel. Schep het beslag in een ingevette en met bloem bestoven cakevorm. Bak de cake ongeveer 50 minuten.


Dit is oorspronkelijk een glutenvrije cake. Ik vind 'm erg lekker en er zit ook niet zo heel veel boter/suiker in. Het maken is ook niet zo vreselijk ingewikkeld .
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 15:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oh die ken ik! Die had mijn huisgenoot pas gemaakt, glutenvrij en nog met rozijnen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 20:53
Verwijderd
ik wil wel graag cake en taart bakken maar ik weet niet hoe of wat want ik heb een combi magnetron en die is niet groot genoeg voor een normale vorm
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2008, 21:15
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik wil wel graag cake en taart bakken maar ik weet niet hoe of wat want ik heb een combi magnetron en die is niet groot genoeg voor een normale vorm
Kan je niet van die dr.Oetker dingen maken, want daar zit al een bakvormpje bij en die zijn niet zo heel groot.
De banaanchoco-cake is erg aan te raden.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Kan je niet van die dr.Oetker dingen maken, want daar zit al een bakvormpje bij en die zijn niet zo heel groot.
De banaanchoco-cake is erg aan te raden.
maar die heb ik zooooo veel gegeten maar idd wel een goeie optie... maar wil graag een keer appeltaart maken, heb vandaag een minispringvorm gezien
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 22:39
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aww, baby-springvormpjes.

Maar je kan ook proberen wat te varieren met die standaardmixen.
Zoals Brownies met kersenjam ertussen omg yummmm!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 23:57
Verwijderd
oeh

kga binnenkort maar een mixer en een weegschaal kopen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 11:46
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik heb net dit (chocolade-mueslirepen) gemaakt: http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...ge=2&id=469410
Maar zie nu pas dat ik mijn bakblik had moeten invetten.
Hoop dat ik het de mueslirepen er zodadelijk een beetje fatsoenlijk uitkrijg.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 12:01
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oh dat is van afgelopen Allerhande hè, lijkt me erg lekker! Laat je horen hoe het was ondanks het niet invetten van de bakplaat?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 09:43
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Oh dat is van afgelopen Allerhande hè, lijkt me erg lekker! Laat je horen hoe het was ondanks het niet invetten van de bakplaat?
Nou, het bleek dus dat ik er ook nog teveel honing in had gedaan, waardoor ze erg zoet en niet helemaal hard zijn geworden. Ik denk dat, als je het goed zou doen, dat het erg lekker zou worden. Ik wil het iig nog eens maken, en dan goed.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2008, 19:23
kassamiep90
kassamiep90 is offline
ik doe altijd zo'n pakje voor de kwarktaart, zo klaar en lekker
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 07:56
Mocca
Mocca is offline
Ben en Jerry's taart!
Recept:

Citaat:
Ben & Jerry's Taart
ingredienten:
-1 pak standaard chocolade-cake-mix
-3 eieren
-500 ml Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie-ijs(niet te hard bevroren)
-400 gram chocolate chips (of chocolade snippers)
-400 gram (vanille) gebaksglazuur
-50 gram gekleurde hagel (funhagel)

Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet de bodem van de flinke springvorm met boter. Meng in een grote kom in zo'n 2 minuten de cake-mix, de eieren en het ijs met een mixer op mediumstand. Roer nu de chocolate chips erdoorheen. Giet het beslag in de springvorm en bak 35 minuten in de voorverwarmde oven. Prik dan met een sateprikker in de taart: als de prikker er schoon uitkomt, is ie klaar. Anders nog 5 minuten doorbakken. Laat je creatie vervolgens 3 uur afkoelen en smeer dan glazuur erop.
Tip: let niet op de bereiding van de chocolade-cake-mix achterop het pak! doe alleen wat hierboven staat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
ik heb gewoon simpele cake gebakken eergisteren:
oven voorverwarmen op 180°C
160gr kamertemperatuur-bakboter mixen met 250gr kristalsuiker en vier eierdooiers
vier eiwitten opkloppen
250 gr zelfrijzende bloem en het opgeklopte eiwit onder de rest roeren met een houten lepel (maar ik heb persoonlijk na een paar minuten toch ook even de mixer erbij gepakt omdat het anders zo'n droge boel bleef)
cakevorm met boter invetten en er wat bloem overstrooien dat er overal op de boter bloem plakt en dan de overschot bloem er terug uitkappen
deeg in de vorm kwakken
en dan een uur in de oven zetten
laten afkoelen en uit de vorm halen
opeten
jum
vandaag heb ik er twee lepels honing en een koffielepeltje kaneel bij ingedaan, zal laten weten hoe lekker het was


edit: 't valt mee! hij is wel wat te donker geworden naar mijn goesting (de korst hé)

Laatst gewijzigd op 16-03-2008 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 17:17
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Morgen na tentamen ga ik bounty's maken, zal ook het recept plaatsen, nu al zin in
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 19:11
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb gisteren een chocoladetaart met pecannoten gemaakt, erg lekker, maar wel enorm machtig. Zal eens kijken of het recept nog op kan duikelen...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 20:23
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ben en Jerry's taart!
Recept:
Dat wil ik
Klinkt alleen wel als een overdosis chocola
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:06
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Morgen na tentamen ga ik bounty's maken, zal ook het recept plaatsen, nu al zin in
Recept 8 stuks

30 gram hete net gekookte aardappel
35 g verse geraspte kokosnoot (fijn en wat grover door elkaar) (
25 g gedroogde kokos
45 g poedersuiker
40 g witte basterdsuiker
2 tl kokosolie (pot van de toko)
reep melkchocolade 200 g

Prak alles goed door elkaar.
Pak een vierkante vorm en duw de massa erin zodat het een net blok wordt zo lang als een x-aantal bountys (*) en breed als 1 bountyvulling.
Maak mooi glad en zet een uurtje in de koelkast.
Dan smelt je de chocolade in de magentron on 450 watt na 2 minuten roeren dan elke minuut roeren totdat er nog maar een paar klontjes inzitten. Nog even verder roeren. De witte vulling moet je dan natuurlijk al in repen hebben gesneden met een scherp mes. Doe de kokosvulling in de chocolade, wentel hem rond en leg ze op een snijplank bedekt met bakpapier. Doe dit zo met alles.
Na een uurtje of 3 zijn ze hard (in de koelkast zetten).

Edit: zelf heb ik ze een paar keer door de chocolade gehaald, anders werd het maar zo'n dun laagje.
Verder zou je eventueel ook meer poedersuiker kunnen gebruiken, maar dan wordt het wel erg droog.. Dus dan bv boter/(cocos)olie erbij.
- Ookal heb ik niet het idee dat iemand dit gaat maken of het uberhaupt leest-
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 18-03-2008 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 15:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Recept 8 stuks
- Ookal heb ik niet het idee dat iemand dit gaat maken of het uberhaupt leest-
Ik heb het gelezen . Alleen houd ik niet zo van kokos, dus ik ga het niet maken, maar ik was wel benieuwd hoe het recept zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 09:09
Verwijderd
Ik heb gisteravond deze taart gemaakt, en hij is lekkerrrr
(Gebaseerd op een recept van internet, maar daar zat mandarijnenmarmelade in, dus dat heb ik vervangen door een langevingerprakje.)

Tiramisu-chocoladetaart

Ingrediënten:
- een pak Tarte au Chocolat van dr. Oetker
- 3 eieren
- 175 gram boter
- 3 sticks oplos-espresso
- theelepeltje amandelaroma
- pak lange vingers
- 500 gram mascarpone
- 250 ml slagroom
- 2 zakjes vanillesuiker
- paar eetlepels cacao

Maak de tarte au chocolat volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar voeg aan het beslag 2 sticks oplos-espresso toe. Laat de taart afkoelen.

Roer de overgebleven stick espresso door een kopje heet water met het amandelaroma. Breek de lange vingers in stukjes, leg ze op een plat bord of dienblad (met opstaande rand) en giet er het koffiemengseltje over.

Vet de rand van de springvorm in en leg hem om de taart. Gooi op de taart de stukken lange vinger.

Klop de mascarpone, slagroom, vanillesuiker en het zakje poedersuiker (zit in de tarte au chocolat verpakking) 5 minuten met de mixer op de hoogste stand.
Schep dit mengsel voorzichtig over de lange vingers, en strijk de bovenkant glad met een deeglikker of de bolle kant van een lepel.
Plasticfolie over de springvorm, en minstens 3 uur in de koelkast.
Zeef voor het serveren wat cacao over de taart.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 10:33
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik heb gisteravond deze taart gemaakt, en hij is lekkerrrr
(Gebaseerd op een recept van internet, maar daar zat mandarijnenmarmelade in, dus dat heb ik vervangen door een langevingerprakje.)

Tiramisu-chocoladetaart

*knip*
Van harte gefeliciteerd Je taart klinkt erggg lekker!

__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 07:10
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Mijn papaatje is ook morgen jarig, en ik heb met kerst een taart gebakken.

Apple crumble (ongeveer 6-8 personen)
2/3 grote goudrenetten
200 gr bloem
100 gr suiker
150 gr boter
zout
kaneel
taartvorm

snij de appels in stukjes en verdeel ze over een ingevette taartvorm. Strooi er suiker en kaneel overheen (rozijnen kan ook nog). Doe de bloem, suiker, snufje zout en boter bij elkaar en kneed er een kruimelig deeg van. Doe wat stukjes boter over de appels en strooi het kruimeldeeg er overheen. Half uurtje op 200 graden bakken, en klaar!

Lekker warm met kaneelijs, of slagroom, of allebei.
Ik heb deze van de week gemaakt en het was heerlijk.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2008, 21:48
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline


Deze wil ik volgende week maken, ff receptje bewaren
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 10:42
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
[afbeelding]

Deze wil ik volgende week maken, ff receptje bewaren
omg must have now <3 *opslaat*
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 14:00
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik bakte vroeger echt heel vaak dingen, vanaf dat ik 6 jaar was zeg maar elke maand wel iets.
Appeltaart is heerlijk, maar ik heb nooit zoveel zin om die appels te schillen en in stukjes te snijden. Kwarktaart (van Dr. Oetker) is ook heerlijk.

Maar ook een favoriet: boterkoek met kokos. Gewoon zo'n pakje van Koopmans/Dr. Oetker nemen, aanwijzingen volgen maar als extraatje een flinke hoeveelheid kokos door het beslag doen. En ook nog eroverheen als het in de bakvorm zit. Echt lekker, en snel klaar want dat hoeft maar 20 minuutjes in de oven ofzo..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 10:59
sjakies
sjakies is offline
Heb gisteren een aardbeienkwarktaart gemaakt en heb die weggeven.
Dus heb er net ook maar één voor onszelf gemaakt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 09:38
Verwijderd
tijdje terug 'sinaasgebak met mandarijntjes' gemaakt - plattekaastaart eigenlijk (wat jullie kwarktaart noemen, neem ik aan)

recept:

nodig:
- sap van één sinaasappel
- 500 gr magere platte kaas (kwark)
- 240 gr petit beurrekes
- 120 gr speculaas
- 150 gr boter
- +/- 300 gr mandarijntjes uit blik (uitgelekt gewicht, sap moet je ook bijhouden!)
- 2 dl room (slagroom)
- 125 gr suiker
- 3 eieren
- 1 zakje vanillesuiker
- 15 gr gelatineblaadjes

hoedoededa?
1) stop de petit beurrekes en de speculaas in een plastic zak en plet ze fijn (deegrol, fles, met de hand, gewoon goe crunchen dus)
2) laat de boter smelten en meng er de fijngeplette koekjes en het sinaasappelsap onder
3) bekleed een brede springvorm (doorsnede ong. 28cm) met een groot vel vershoudfolie of aluminiumfolie. verdeel er de koekjesmengeling in en druk goed aan. persoonlijk zou ik er volgende keer dus géén aluminiumfolie meer overdoen, want die bleef altijd maar aan dieje bodem plakken en dan moet ge die der zitten afpulken. dieje vorm kan daar echt wel tegen ofzo hoor, geen idee waarom ge die eigenlijk moet bekleden. kunt misschien beter bakpapier pakken als ge 't persé toch wilt doen, lijkt me steviger spul
4) meng de verse kaas met de eierdooiers, de suiker en de vanillesuiker
5) laat de gelatineblaadjes enkele minuten weken in een grote kom koud water. laat de mandarijntjes uitlekken en vang het sap op. breng het sap aan de kook en zet het vuur af. knijp de gelatineblaadjes uit en los ze op in het warme mandarijntjessap.
6) meng het mandarijntjessap met gelatine door de kaas
7) klop de eiwitten heel stijf en schep voorzichtig onder het kaasbeslag. klop vervolgens ook de room stijf en schep onder het beslag.
8) giet over de koekjesbodem en laat min. 6 uur opstijven in de koelkast
9) versier met de mandarijn-partjes
10) opeten, want 't is lekkeerrrrr maar wel heel zwaar, dus ge kunt er makkelijk met achten een ferm stuk van eten en echt wel genoeg hebben
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 16:31
Verwijderd
ergens deze week ga ik zelf snoepjes maken; italiaanse chocoladetruffels, chocoladerotsjes en abrikoos-amandelrotsjes

nicht van m'n vriend is jarig en dit wordt een deel van het cadeautje
(recepten volgen nog)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 12:08
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik ga vanmiddag worteltaart maken Post het recept wel als het gelukt is en ergens naar smaakt
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 21:46
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Nou, het is gelukt, en smaakte heerlijk, behalve dat er bijna geen wortelsmaak aan te ontdekken was... Maar wel lekkere zoete noten en lekkere friszure topping
Het was van een AH recept: Worteltaartjes
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 17:01
Verwijderd
Citaat:
ergens deze week ga ik zelf snoepjes maken; italiaanse chocoladetruffels, chocoladerotsjes en abrikoos-amandelrotsjes

nicht van m'n vriend is jarig en dit wordt een deel van het cadeautje
(recepten volgen nog)
heb ze juist gemaakt!

truffels (krijgt ge vieze vingers van ) :

- 175gr pure chocolade met twee eetlepels amaretto smelten in een hittebestendige kom boven een pot heet water, goed roeren
- drie eetlepels boter erdoor laten smelten
- 4 eetlepels bloemsuiker en 50gr amandelpoeder erdoor mengen
- in een ander kommetje doen en wat laten afkoelen
- als het voldoende afgekoeld is: bolletjes van rollen en die door een bord pure chocoladeschilfers (iets van een75gr) rollen en in zo'n papieren vormpje leggen
- tijdje in de koelkast zetten

chocoladerotsjes:

- 125 gr melkchocolade smelten in een hittebestendige kom boven een pot heet water, goed roeren
- 50gr minimarshmallows, 25gr grofgehakte walnoten en 25gr grofgehakte gedroogde abrikozen erdoor roeren en goed omscheppen
- schep er hoopjes van in papieren vormpjes
- tijdje in de koelkast zetten

abrikoos-amandelrotsjes:

- smelt 125gr pure chocolade met twee eetlepels honing in een hittebestendige kom boven een pan heet water
- roer er 125gr grofgehakte gedroogde abrikozen en 55gr grofgehakte blanke amandelen door
- schep er hoopjes van in papieren vormpjes
- tijdje in de koelkast zetten


normaal gezien zijn ze na 2 à 4 uur in de koelkast zeker wel goed
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 12:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, ik heb gister nog zo'n oma duck-taart gebakken (echt zo'n pie), met broccoli en prei erin. Dus hartig. Maar ik weet de precieze verhoudingen niet meer ('ongeveer een half pak bloem, zo'n twee stronken broccoli..') en hij is dus hartig en dus niet zoet, lel. Maar ik moet sowieso even kwijt dat ik heel trots ben op mijn omaducktaart en dat vond ik hier wel passen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 13:38
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citrusvruchtenschuimtaart (ooit eens uit de allerhande gehaald)

Ingrediënten

* 50 g boter
* 1 sinaasappel
* 1 pakje amandel botertongen (koekjes 175 g)
* 1 1/2 citroen
* 2 limoenen
* 3 eieren
* 1 blikje gecondenseerde melk (397 g)
* 100 g suiker
* 1 gele grapefruit
* 1 rode grapefruit

Materialen

* keukenmachine
* taart- of springvorm doorsnede ca. 22 cm

Voorbereiden

Oven voorverwarmen op 175 ºC. Boter smelten. Sinaasappel schoonboenen, schil fijn raspen. Koekjes fijn malen. Boter en sinaasappelrasp erdoor mengen. In taartvorm deeg verdelen, goed aandrukken. Citroenen en limoenen uitpersen. Eieren splitsen. Dooiers in ca. 5 minuten licht en schuimig mixen. Beetje bij beetje citroensap, limoensap en gecondenseerde melk toevoegen en kloppen tot gebonden massa ontstaat. In vetvrije kom eiwitten stijfkloppen tot stijve pieken. Helft van suiker toevoegen en eiwitmengsel nog 3 minuten kloppen tot het stevig en glanzend is. Rest van suiker er doorheen spatelen. Dooiermengsel over taartbodem uitstrijken. Eiwitschuim in pieken over bovenzijde taart verdelen. Taart in midden van oven 15-20 minuten bakken tot bovenzijde van eiwitschuim stevig en lichtgekleurd is. Taart ca. 2 uur laten afkoelen en ca. 2 uur in koelkast laten opstijven.

Bereiden

Sinaasappel en grapefruits pellen. Partjes tussen vliezen uit snijden en in kom doen. Taart uit koelkast nemen en naast citrusfruit op buffet zetten. Taart in 8 punten snijden, uit vorm lichten en op bordjes met citrusfruit garneren.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 09:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ooit (een jaar geleden ofzo?) een mix voor kruidcake gekocht, die je klaar kon maken in de magnetron i.p.v. de oven (dat stond op het pak). Ik heb net gezocht bij de Supercoop en de Albert Heijn, maar kan deze niet vinden. Heeft iemand een idee welk merk ik bedoel?
Of heeft iemand een recept voor een (kruid)cake die je kunt maken zonder oven?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 10:02
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Citaat:
Ik heb ooit (een jaar geleden ofzo?) een mix voor kruidcake gekocht, die je klaar kon maken in de magnetron i.p.v. de oven (dat stond op het pak). Ik heb net gezocht bij de Supercoop en de Albert Heijn, maar kan deze niet vinden. Heeft iemand een idee welk merk ik bedoel?
Of heeft iemand een recept voor een (kruid)cake die je kunt maken zonder oven?
Atlanta?
http://www.atlanta-bakmixen.nl/new/set.php?m=2&cid=16
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 20:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja, dankjewel! Dan ga ik daar eens naar op zoek, misschien hebben ze het bij een andere supermarkt wel. Ik weet nu in ieder geval naar welk merk ik kan kijken.

Nog een vraagje: kunnen/mogen siliconen vormpjes in de magnetron?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.