Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2010, 09:11
filio
Avatar van filio
filio is offline
hoi iedereen,

Ik zit in een dilemma op het gebied van werk. Ik heb namelijk gesolliciteerd bij Bas van der Heijden en Macdonalds. Nu zit ik in 5 Havo en ben 16 jaar. Ik ben bij beide bedrijven al aangenomen maar kan natuurlijk maar bij 1 werken. Binnenkort moet ik een contract gaan tekenen voor 1 van deze bedrijven. Wat raden jullie mij aan om te doen?

Groetjes filio
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2010, 10:15
Verwijderd
Supermarkt heb je waarschijnlijk meer doorgroeimogelijkheden, als je van plan bent om daar langer dan een jaar te blijven werken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 14:02
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
Supermarkt heb je waarschijnlijk meer doorgroeimogelijkheden, als je van plan bent om daar langer dan een jaar te blijven werken.
hmm.. ja dat ben ik wel is het mogelijk om beide banen aan te nemen en zo nog meer kans op doorgroeimogelijkheden en ervaring heb/krijg? Weet iemand hoe het dan zit met belasting?
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 14:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
hmm.. ja dat ben ik wel is het mogelijk om beide banen aan te nemen en zo nog meer kans op doorgroeimogelijkheden en ervaring heb/krijg? Weet iemand hoe het dan zit met belasting?
alvast bedankt
Als je doelt op loonheffingskorting, dat kun je maar bij een werkgever tegelijk toepassen. Van één van je twee salarissen gaat dan meer belasting af dan je hoeft te betalen, maar dat kun je wel weer terugkrijgen van de belasting aan het einde van het jaar (dat gaat niet automatisch, dus je moet niet vergeten aangifte te doen!). Het handigste is om je loonheffingskorting aan te vragen voor het hoogste salaris.
Let er wel op dat als je twee banen hebt je duidelijke afspraken maakt over o.a. werktijden. Baas A heeft er namelijk geen boodschap aan dat jij extra moet werken bij Baas B en dan dubbel staat ingepland.

En als je wil weten of er doorgroeimogelijkheden zijn, kun je dat het beste bij je werkgever zelf vragen! Het is namelijk ook een beetje afhankelijk van het filiaal zelf, o.a. de grootte en de ambities en ervaring van je collega's.
Verder is het natuurlijk ook zo dat je als je wil doorgroeien, je het beste je tijd en energie in één bedrijf steekt, in plaats van twee banen tegelijkertijd. Je zult dan toch je tijd en aandacht moeten verdelen, en de enige manier om ervaring op te doen om voor doorgroeimogelijkheden in aanmerking te komen is veel uren maken. Als je maar 8 uur per week daar bent kom je waarschijnlijk niet in aanmerking, met 16 uur per week maak je al meer kans.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 14:53
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zou voor de supermarkt kiezen. Bij McDonalds ga je zo naar frituurvet stinken
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 15:40
Verwijderd
In jouw geval had ik gekeken naar wat het meeste verdiend en hoelang de reistijd van jouw huis naar het filiaal bedraagt. Ook zou ik kijken naar hoeveel uur ze je aanbieden.

Ik denk dat de term 'doorgroeimogelijkheden' op scholieren en bijbaantjes niet tot nauwelijks van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 15:53
Verwijderd
McDonald's is onwijs gezellig!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 15:57
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
supermarkt schijnt beter te verdienen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 23:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
de vraag is vooral vind je het erg of je een laag vet op je lijf hebt na een dag werken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 20:11
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
In jouw geval had ik gekeken naar wat het meeste verdiend en hoelang de reistijd van jouw huis naar het filiaal bedraagt. Ook zou ik kijken naar hoeveel uur ze je aanbieden.

Ik denk dat de term 'doorgroeimogelijkheden' op scholieren en bijbaantjes niet tot nauwelijks van toepassing is.
Nou daar is zeker wel sprake van, ik heb namelijk de franchisenemer van Macdonalds gebeld die tevens manager is, en heb gevraagd naar mijn startsalaris deze is 3.06. Maar deze zal snel stijgen aangezien mijn verjaardag (augustus) eraan komt, het salaris wordt dan 3.62. Ook heeft hij me opgegeven voor een host(ess) training die 2 maanden duurt en deze leidt ook tot een salarisstijging. Als host zou ik als 16 jarige 3.53 verdienen en als 17 jarige 4.12. Dit is wel een redelijk salaris voor een 17 jarige of niet?

Nu heb ik ook de supermarktmanager gebeld daar krijg ik als startsalaris 3.36. Zodra ik 17 wordt ga ik 3.72 verdienen. Hogerop komen in de supermarkt is wel wat moeilijker.

De Macdonalds is iets dichterbij dan de supermarkt maar dit scheelt maar 1 a 2 kilometer.

Uren mag ik zelf indelen zowel bij supermarkt als bij de Mac. Hoewel ik bij het gesprek bij de Mac ook al te horen heb gekregen dat als ik zou willen in de vakantie fulltime mag werken. Bij de supermarkt heb ik hier niks over gehoord maar dit zal ook daar wel voor gelden.

Ik heb besloten om toch maar bij 1 bedrijf te werken naar aanleiding van de waarschuwing van Martiño( bedankt hiervoor) en vanwege het belastingbeleid bij 2 banen.

groetjes Filio
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 13:03
Verwijderd
Ik werk zelf bij McDonalds, en het is daar heel erg gezellig. Mensen hebben er een te slecht beeld van, hoe het is om daar te werken.
1) je stinkt niet naar het eten. Geloof me, ik kan het weten.
2) McDonalds is ontzettend goed voor zijn werknemers. Je kunt er van alles krijgen. Schrijf een essay, en je kunt de McStudiebeurs winnen. Je opleidingskosten worden dan voor 1 jaar vergoed. Bovendien krijg je een McDeal pas, waar je bij heel veel winkels en evenementen korting kan krijgen. Mocht je gaan verhuizen, kun je gewoon bij de volgende McDonald's aan de slag, zelfs in het buitenland. Geloof me, McDonalds is een van de beste werkgevers, hoor dit soort dingen nou nooit bij de supermarkten...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 18:21
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
JasperJD naamzoek trouwens.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 18:35
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Het verschilt natuurlijk per filiaal wat je verdient wat je bonussen zijn hoe hard je moet werken etc etc. Maar het werk is makkelijk en niet ontzettend eentonig (wat een supermarkt wel is) niet te vergeten dat het ook nog eens leuk is. Verder krijg je bijna 100% zeker ook korting bij de mac wat je bij de supermarkt waarschijnlijk niet krijgt. Je kan ook veel meer werken bij de mac aangezien ze langer open zijn en wisselen van diensten gaat veel makkelijker.

Citaat:
Supermarkt heb je waarschijnlijk meer doorgroeimogelijkheden, als je van plan bent om daar langer dan een jaar te blijven werken.
Dit is natuurlijk onzin want hoe kun je hoger op komen bij een supermarkt? Je kan bij de mac ook nog crewtrainer, partime manager worden dus daar kun je makkelijker in doorgroeien.

En Macdonalds staat ook nog eens heel mooi op je CV.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 18:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je kunt natuurlijk bij een supermarkt ook wel assistent manager of hoofdkassier worden.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 18:40
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Je kunt natuurlijk bij een supermarkt ook wel assistent manager of hoofdkassier worden.
Assistent filiaal manager is ook een opleiding voor nodig
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 21:43
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
En Macdonalds staat ook nog eens heel mooi op je CV.
Ik durfde het niet op mijn laatste CV te zetten, omdat ik gewoon niet wist of ze het als een positief of negatief punt zouden opvatten...

Maar werken bij de mac is idd leuk en de tijd gaat tenminste snel!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 07:25
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
Ik durfde het niet op mijn laatste CV te zetten, omdat ik gewoon niet wist of ze het als een positief of negatief punt zouden opvatten...

Maar werken bij de mac is idd leuk en de tijd gaat tenminste snel!
Waarom zouden ze het negatief opvatten? En ik heb besloten om toch naar de Mac te gaan. Iedereen bedankt voor de handige tips hierdoor kon ik alles op een rijtje zetten.

groetjes filio
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 09:31
Frog22
Frog22 is offline
Waarom zou je gaan werken in een bedrijf die erg ongezond eten maakt.
Ik zou het niet doen. Ik zou kijken naar het salaris en de doorgroei mogelijkheden.
Frog22
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2010, 15:21
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Of een supermarkt geen ongezond eten verkoopt

En zo erg smerig is het bij de mac ook weer niet.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 15:44
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
Of een supermarkt geen ongezond eten verkoopt
nee dat doen ze volgens Frog22 niet
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 23:36
newmapsofhell
newmapsofhell is offline
Ik zou sowieso maar bij 1 bedrijf werken omdat je anders roostertechnisch altijd vast loopt. Ik heb ook een tijdje twee baantjes gehad, maar dat liep nooit lekker. Als ik je zo hoor zou ik eerder bij McDonalds gaan werken, al spreekt het bedrijf me ideologisch gezien niet zo aan, maar als dat voor jou geen probleem is..
Oh, ik zie net dat je daar al voor gekozen hebt

Wat dat stinken betreft, ik werk bij een restaurant dat werkt met een bakplaat en ook een frituur heeft, en ik ruik na een lange werkdag echt wel verschrikkelijk, maar dat zal wel verschillen per ding
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 20:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik werk zelf bij McDonalds, en het is daar heel erg gezellig. Mensen hebben er een te slecht beeld van, hoe het is om daar te werken.
1) je stinkt niet naar het eten. Geloof me, ik kan het weten.
2) McDonalds is ontzettend goed voor zijn werknemers. Je kunt er van alles krijgen. Schrijf een essay, en je kunt de McStudiebeurs winnen. Je opleidingskosten worden dan voor 1 jaar vergoed. Bovendien krijg je een McDeal pas, waar je bij heel veel winkels en evenementen korting kan krijgen. Mocht je gaan verhuizen, kun je gewoon bij de volgende McDonald's aan de slag, zelfs in het buitenland. Geloof me, McDonalds is een van de beste werkgevers, hoor dit soort dingen nou nooit bij de supermarkten...
Mwoa ik heb er ook gewerkt en je meurt dus echt wel naar eten, ze gaan er altijd geweldig prat op hoe ze wel 30 cent boven het minimumloon zitten.

aan de andere kant zijn de bedrijfsfeesten niet verkeerd.
Citaat:
Verder krijg je bijna 100% zeker ook korting bij de mac
50% korting go ahead
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mwoa ik heb er ook gewerkt en je meurt dus echt wel naar eten, ze gaan er altijd geweldig prat op hoe ze wel 30 cent boven het minimumloon zitten.
Nou, ik meur in ieder geval niet naar eten. Dus kennelijk doe je dan toch wat verkeerd
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 08:57
fractuur
fractuur is offline
Zozo, ambitieuze forummer. Goed bezig met afwegen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 21:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou, ik meur in ieder geval niet naar eten. Dus kennelijk doe je dan toch wat verkeerd
laat me raden jij doet kassawerk?

Loop een tijdje kva, grill, mls/mrs en zeg het dan nog eens
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2010, 00:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik werk zelf in een fastfoodrestaurant, als werkende student en qua doorgroei-mogelijkheden maak je het er gewoon zelf naar, vind ik. Volgend jaar zoek ik ander werk, maar ben wel mogen doorgroeien naar een iets hoger niveau gewoon omdat ik het graag doe, goed doe en omdat ze zien dat er heus wel vertrouwd kan worden op mensen die ook nog studeren.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 10:59
filio
Avatar van filio
filio is offline
Ik had gisteren mijn eerste dag en ik vond het erg gezellig! Leuke collega's alleen was de werkdruk wel hoog aangezien dit mijn eerste dag was en dat ik na een half uur al alleen bij de friet stond. Over dat stinken is wel een beetje waar. Ik heb iig geen spijt van mijn keuze.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Ik had gisteren mijn eerste dag en ik vond het erg gezellig! Leuke collega's alleen was de werkdruk wel hoog aangezien dit mijn eerste dag was en dat ik na een half uur al alleen bij de friet stond. Over dat stinken is wel een beetje waar. Ik heb iig geen spijt van mijn keuze.
Als je na een half uur al alleen stond, betekend dat vast dat je het goed deed, anders hadden ze je vast niet alleen laten staan!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 17:10
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
Ik werk zelf bij de Mac, heel erg gezellig maar aan de andere kant, een zeer zielig uurloon. 17 jaar en ik krijg 3,38. Doorgroeien is idd zeer veel sneller dan bij een supermarkt, maar als je bij een supermarkt doorgroeit heb je iets veel beters! Salaris is hoger. Restaurantmanager maakt ook gewoon burgers hoor, een supermarktmanager vult ook de schappen. Maar salaris verschilt wel zo een 1000 euro. Heb zelf ook bij de AH gewerkt. Natuurlijk verschilt de salaris wel qua ervaring etc. Je moet het zelf weten. Als je liever gezelligheid hebt kan je beter Mac kiezen, maar als je voor de doekoe wilt, kan je beter naar AH.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:47
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
Ik werk zelf bij de Mac, heel erg gezellig maar aan de andere kant, een zeer zielig uurloon. 17 jaar en ik krijg 3,38. Doorgroeien is idd zeer veel sneller dan bij een supermarkt, maar als je bij een supermarkt doorgroeit heb je iets veel beters! Salaris is hoger. Restaurantmanager maakt ook gewoon burgers hoor, een supermarktmanager vult ook de schappen. Maar salaris verschilt wel zo een 1000 euro. Heb zelf ook bij de AH gewerkt. Natuurlijk verschilt de salaris wel qua ervaring etc. Je moet het zelf weten. Als je liever gezelligheid hebt kan je beter Mac kiezen, maar als je voor de doekoe wilt, kan je beter naar AH.
Het is waar dat je bij de mac minder verdiend dan bij de supermarkt, maar als je geen plezier hebt in je baan dan word je het op een gegeven moment ook zat. Ik stond alleen eerste dag bij friet, daar ga je wel stinken , maar bij de tweede dag stond ik bij de kassa. Na 10 minuten uitleg en een crewtrainer die ongeveer een uurtje bij me stond, was ik alweer alleen aan het werk. Bij de kassa is het heel gezellig, maar op de drukke momenten heb je het idee dat je gek wordt , maar dat is een kwestie van ervaring.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 11:08
Verwijderd
Citaat:
laat me raden jij doet kassawerk?

Loop een tijdje kva, grill, mls/mrs en zeg het dan nog eens

Eigenlijk ben ik All Round (Behalve MLS en MRS, maar dat komt ook meer omdat we daar 1 iemand voor hebben.
En kva is al weg, we hebben bop systeem hier
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 14:54
filio
Avatar van filio
filio is offline
wat zijn KVA, MRS en MLS?
bop heb ik namelijk kunnen googlen:

In restaurants zonder BOP maken medewerkers een voorraad producten, die maximaal 10 minuten mogen worden bewaard. Om gasten nog versere producten te kunnen serveren, wordt nu een systeem ingevoerd waarbij medewerkers het product pas bereiden als de gast het heeft besteld. Dit BOP-systeem geldt voor alle kip- en visproducten: McChicken, McKroket, FiletoFish, Chicken- en FishMcNuggets en Chicken Gourmet.Zodra een gast iets bestelt, wordt dit in de kassa ingevoerd. De bestelling verschijnt automatisch op een beeldscherm, zodat de medewerkers direct weten wat ze moeten maken. In de productiezone zijn alle werkzaamheden nauwkeurig op elkaar afgestemd, zodat het product snel kan worden bereid.

maar die andere drie heb ik nergens kunnen vinden hoopte eingelijk dat jullie het me wel zouden kunnen vertellen

Laatst gewijzigd op 11-05-2010 om 14:54. Reden: spellingsfoutje
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
wat zijn KVA, MRS en MLS?
bop heb ik namelijk kunnen googlen:

In restaurants zonder BOP maken medewerkers een voorraad producten, die maximaal 10 minuten mogen worden bewaard. Om gasten nog versere producten te kunnen serveren, wordt nu een systeem ingevoerd waarbij medewerkers het product pas bereiden als de gast het heeft besteld. Dit BOP-systeem geldt voor alle kip- en visproducten: McChicken, McKroket, FiletoFish, Chicken- en FishMcNuggets en Chicken Gourmet.Zodra een gast iets bestelt, wordt dit in de kassa ingevoerd. De bestelling verschijnt automatisch op een beeldscherm, zodat de medewerkers direct weten wat ze moeten maken. In de productiezone zijn alle werkzaamheden nauwkeurig op elkaar afgestemd, zodat het product snel kan worden bereid.

maar die andere drie heb ik nergens kunnen vinden hoopte eingelijk dat jullie het me wel zouden kunnen vertellen
KVA staat voor Kip, Vis, Appel, beetje ouderwetse naam dus, aangezien het warme appelgebak niet meer verkocht wordt
Dit is de voorloper van de BOP.
Hier worden alle frituese-producten bereid, de producten uit jouw berichtje dus.
Langzaamaan krijgen alle restaurants BOP, maar tot die tijd blijven ze werken met KVA.

MLS is McDonald's Logistiek Service, de grote rode vrachtwagen die je misschien wel eens ziet rijden. Deze komt (in veel restaurants) elke dag nieuwe voorraad leveren.
Als je als medewerker MLS gaat doen, ga je dus de nieuwe voorraad helpen uitladen, controleren, naar binnen rijden en op de juiste manier opslaan in de koel- en vriescellen en het magazijn.
Eigenlijk is MLS ook verouderd, het is namelijk overgenomen door HAVI.

MRS is McDonald's Recycling Service, bekend van de grote groene vrachtwagen.
Deze vrachtwagen komt al het afval ophalen. Gewoon, het afval uit de prullenbakken, maar binnen McDonald's wordt al het plastic, karton en etensafval en oud frituurvet ook apart ingezameld en dat komt deze vrachtwagen ophalen.
Als je als medewerker MRS gaat doen, moet je dus al dit afval klaarzetten voor de chauffeur, zodat hij dit allemaal mee kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 16:31
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
MRS/MLS hebben wij niet, iedereen doet het gewoon een keertje.

Ik ben nu All-Rounder. Kan kassa en keuken =D!.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 08:09
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
KVA staat voor Kip, Vis, Appel, beetje ouderwetse naam dus, aangezien het warme appelgebak niet meer verkocht wordt
Dit is de voorloper van de BOP.
Hier worden alle frituese-producten bereid, de producten uit jouw berichtje dus.
Langzaamaan krijgen alle restaurants BOP, maar tot die tijd blijven ze werken met KVA.

MLS is McDonald's Logistiek Service, de grote rode vrachtwagen die je misschien wel eens ziet rijden. Deze komt (in veel restaurants) elke dag nieuwe voorraad leveren.
Als je als medewerker MLS gaat doen, ga je dus de nieuwe voorraad helpen uitladen, controleren, naar binnen rijden en op de juiste manier opslaan in de koel- en vriescellen en het magazijn.
Eigenlijk is MLS ook verouderd, het is namelijk overgenomen door HAVI.

MRS is McDonald's Recycling Service, bekend van de grote groene vrachtwagen.
Deze vrachtwagen komt al het afval ophalen. Gewoon, het afval uit de prullenbakken, maar binnen McDonald's wordt al het plastic, karton en etensafval en oud frituurvet ook apart ingezameld en dat komt deze vrachtwagen ophalen.
Als je als medewerker MRS gaat doen, moet je dus al dit afval klaarzetten voor de chauffeur, zodat hij dit allemaal mee kan nemen.
Oke, bedankt dat je dit voor me hebt uitgelegd
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 11:54
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
En, welke van de twee is het geworden?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2010, 18:20
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
Ik had gisteren mijn eerste dag en ik vond het erg gezellig! Leuke collega's alleen was de werkdruk wel hoog aangezien dit mijn eerste dag was en dat ik na een half uur al alleen bij de friet stond. Over dat stinken is wel een beetje waar. Ik heb iig geen spijt van mijn keuze.
ik heb onderhand (al ) 2 weken bij de mac gewerkt, is leuk werk maar er wordt wel constant op je gelet of je echt iets aan het doen ben (ik sta kassa). Maar ik ben dinsdag gebeld door een callcenter waar ik een aantal weken voor ik bij de mac werkte had gesolliciteerd. Woensdag gelijk een sollicitatiegesprek ( ik dacht al is het alleen maar om te kijken of ik het leuker vind ) en ben aangenomen (van de 10 sollicitanten zijn er maar 2 aangenomen )! Wat blijkt nu daar verdien ik 10,- euro BRUTO per uur!
Ik heb volgende week woensdag een training en als het wat is stop ik bij de mac aangezien ik daar anders voor niks zou werken ( 2 banen = veel belasting). Als het niks is blijf ik gewoon bij de mac .

Groetjes Filio

P.S. zijn er ervaringsdeskundigen die in een callcenter hebben gewerkt? Zo, ja hoe is het werken daar?

P.P.S. het is wel outbound callcenter werk

Laatst gewijzigd op 20-05-2010 om 18:21. Reden: spellingsfoutje...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 07:53
Verwijderd
Ik heb als student wel bij de burger king en een call center (outbound) gewerkt.
De burger king was qua alles 100% leuker. Leuke collega's (allemaal studenten of scholieren) leuk management, flexibele tijden. Toen verhuisde ik, en kwam ik bij een callcenter terecht. Onderzoek doen. Werk was makkelijker, maar het management was onbehoorlijk kloterig tegen de bellers, en de mensen die je moet bellen zitten vaak niet te wachten op enquetes (en reageerden vaak dienovereenkomstig lullig, en terecht). Daarnaast waren de collega's vaak van die elitaire tuthola's waar werkelijk geen woord mee te wisselen was zonder dat ze van verwaandheid achterover sloegen, en de flexibiliteit was 0.

Uiteindelijk heb ik het jammer gevonden dat ik bij de burger king weg ben gegaan, voor dat stomme callcenter werk. Ik ben dan zo'n figuur die werksfeer belangrijker vind dan het salaris. (zeker omdat het bijbaantjes waren naast mijn studie).

Overigens: wat belasting betreft: bij 1 werkgever mag je de loonheffingskorting toe laten passen. Dus dan hou je bij 1 werkgever meer geld over. Dat is een nette regel die je dan bij dat callcenter zou moeten laten toepassen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 10:20
filio
Avatar van filio
filio is offline
Citaat:
Ik heb als student wel bij de burger king en een call center (outbound) gewerkt.
De burger king was qua alles 100% leuker. Leuke collega's (allemaal studenten of scholieren) leuk management, flexibele tijden. Toen verhuisde ik, en kwam ik bij een callcenter terecht. Onderzoek doen. Werk was makkelijker, maar het management was onbehoorlijk kloterig tegen de bellers, en de mensen die je moet bellen zitten vaak niet te wachten op enquetes (en reageerden vaak dienovereenkomstig lullig, en terecht). Daarnaast waren de collega's vaak van die elitaire tuthola's waar werkelijk geen woord mee te wisselen was zonder dat ze van verwaandheid achterover sloegen, en de flexibiliteit was 0.

Uiteindelijk heb ik het jammer gevonden dat ik bij de burger king weg ben gegaan, voor dat stomme callcenter werk. Ik ben dan zo'n figuur die werksfeer belangrijker vind dan het salaris. (zeker omdat het bijbaantjes waren naast mijn studie).

Overigens: wat belasting betreft: bij 1 werkgever mag je de loonheffingskorting toe laten passen. Dus dan hou je bij 1 werkgever meer geld over. Dat is een nette regel die je dan bij dat callcenter zou moeten laten toepassen.
hmm.. Dus niet zo een prettige callcenterervaring, ik heb mijn training nog niet gehad door omstandigheden is deze verplaatst naar aanstaande dinsdag. Ik denk trouwens dat de management per bedrijf verschilt dus dat is even aanzien maar dat het werk vervelend is daar was ik al over uit. Nou ja afwachten dan maar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Pauzes
P2
10 19-09-2009 09:34
Werk, Geld & Recht Wat is nou en goeie bijbaantje?
D.G.T.X
39 19-12-2007 16:35
Software & Hardware EULA Microsoft
balkey
52 20-09-2007 20:57
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #20!
Quiana
488 13-04-2004 15:22
De Kantine Doe jij graag vreemde dingen,of dingen die mensen verbazen ?
Verwijderd
46 10-03-2003 15:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap MacDonalds aangeklaagd door 'dikke' mensen
rockyj
48 28-11-2002 11:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.