Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2001, 09:20
shasita
shasita is offline
uit cijfers is gebleken dat de leeftijd tussen de 12 en 14 ligt als ze beginnen met blowen en met mijn drugsonderzoek vroeg ook steeds naar de leeftijd van het beginnen met blowen en dan kwam het op het zelfde neer.

wat vinden jullie daarvan?
Kan dit niet tot maatschappelijke problemen leiden?

kom op met die reacties!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2001, 09:21
Verwijderd
week veel
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 09:36
drama
Avatar van drama
drama is offline
Staat er in dat onderzoek ook hoeveel die kinders blowen?

Kijk, als het gewoon af en toe is, buiten school om is er echt geen probleem ofzo. Maar als het losertjes zijn die ELKE dag tijdens school zitten te blowen, tsja, dan is dat heel erg kut voor ze.

Maar ik denk dat de groep van frequente blowers niet echt groot is, dus ik zie geen maatschappelijk probleem in spe...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 18:09
toetje_6396
toetje_6396 is offline
dan wordt het misschien nog ge legaliseert in belgië voor onze leeftijdsgroep
hopen maar!!!
__________________
waarom zijn mannen als dolfijnen?omdat men zegt da ze slim zijn maar dat is nog nooit bewezen geweest
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 18:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
drama schreef:

Kijk, als het gewoon af en toe is, buiten school om is er echt geen probleem ofzo.
Dus het moet zo maar goedgevonden worden dat koters van die leeftijd gaan zitten blowen? Hallo! Zelfs bier mag je niet drinken voor je 16e, en hash is toch wel ff een stukkie erger.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 18:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
toetje_6396 schreef:
dan wordt het misschien nog ge legaliseert in belgië voor onze leeftijdsgroep
hopen maar!!!
Ga d'r maar niet vanuit. In nederland mag je ook pas als je 18 ben blowen, en terecht.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 23:12
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dus het moet zo maar goedgevonden worden dat koters van die leeftijd gaan zitten blowen? Hallo! Zelfs bier mag je niet drinken voor je 16e, en hash is toch wel ff een stukkie erger.


Dat zeg ik helemaal niet
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 08:25
shasita
shasita is offline
hallo toetje

ik wil graag weten hoe oud jij bent en waarom je dan op zo'n jonge leeftijd bent begonnen met blowen en leg mij eens uit wat de gevaren zijn van blowen!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 08:32
shasita
shasita is offline
dit bericht is voor drama en voor alle anderen die het intressant vinden.

ik zal je een paar cijfers geven die wij hebben gevonden met het drugsonderzoek naar de leeftijd van beginnende blowers.

leeftijd:
10 jaar: 2 kinderen die ooit hasj en wiet eens hebben geprobeert.
11 jaar: 2 kinderen die ooit hasj en wiet eens hebben geprobeert.
12 jaar: 4 kinderen die ooit hasj en wiet hebben geprobeert en 2 kinderen de laatste 4 weken hasj en wiet hebben gerookt.
13 jaar: 15 kinderen die ooit hasj of wiet hebben geprobeert en 11 kinderen de laatste 4 weken hasj en wiet hebben gerookt

Ik vind dus dat het wel een probleem is, want hoe denk je dat die kinderen dan aan softdrugs komen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 09:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Twee kinderen van de hoeveel? Die cijfers zeggen helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 10:53
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dus het moet zo maar goedgevonden worden dat koters van die leeftijd gaan zitten blowen?

als ze het af en toe doen waarom niet.

Hallo!

Hoi!

Zelfs bier mag je niet drinken voor je 16e,

idd. maar als ik een jochie van 13 een pils zie drinken dan ga ik daar echt geen probleem van maken. ook daar geld de af-en-toe-regel.

en hash is toch wel ff een stukkie erger.


zie ik hier een gebrainwashed persoon?
hasj is 100 keer minder schadelijk dan alcohol. en hasj is niet lichamelijk verslavend en alcohol wel.
als ik het niet erg vind als iemand af en toe een pils drninkt vind ik het dus al helemaal niet erg als iemand af en toe een
blow neemt.
(ook al heb ik een hekel aan die showjochies die stoer doen met bier/sigaretten/joints.)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 18:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

zie ik hier een gebrainwashed persoon?
hasj is 100 keer minder schadelijk dan alcohol.
Ja. Dat beweren alle voorstanders van hash. Maar ik heb nog nooit duidelijke cijfers gezien.

En het lijkt me dat er een reden is dat alchohol door de wet niet gezien wordt als een drug, en hash wel.

Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 18:55
girly_beau
girly_beau is offline
hoi!! wij zijn bezig met een onderzoek naar softdrugs gebruik! Heb je he onderzoek nog ergens op internet staan? Zouden wij jou onderzoeksgegevens mogen gebruiken om te vergelijken met ons ondezoek??

Alvast bedankt!!
Kim-Marja-rojin-Maartje
__________________
Kim, Rojin, Marja & Maartje!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 12:18
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja. Dat beweren alle voorstanders van hash. Maar ik heb nog nooit duidelijke cijfers gezien.

dan heb je waarschijnlijk ook nooit naar die cijfers gezocht.
ik heb zojuist een docu engelse docu over verslaving gezien die ik gisteren had opgenomen, daar werd opnieuw gezegd door een deskundige dat de meeste mensen
denken dat drugs een groter probleem is dan alcohol+nicotine, en dat de waarheid 'the complete opposite' is.

En het lijkt me dat er een reden is dat alchohol door de wet niet gezien wordt als een drug, en hash wel.

die reden dat hasj illegaal is komt vanwege een volstrekt onware horrorcampagne in de jaren '30 in de VS. toen zeiden ze dat gebruik kon leiden tot moord en verkrachting.
campagne werd geleid door een aantal figuren die belang hadden bij illegalisatie van hasj.
EN de VS heeft ervoor gezorgd dat andere landen hun beleid overnamen. 1 van de argumenten van tegenstanders van legalisatie is nog altijd dat legalisatie in strijd is met internationale verdragen.

en alcohol, dat is in het begin van de 20ste eeuw verboden geweest, maar daar waren de mensen na 10 jaar wel slim genoeg om te beseffen dat het gebruik er absoluut niet door vermindert en zelfs verdubbeld.
als ze dat nou ook bij wiet beseffen...
dus alcohol is wel degelijk beschouwt als drug door de wet, vroeger.
zelfs koffie is nog veel vroeger ooit beschouwd als drug en is geillegaliseerd.
denk je nu ook dat koffie gevaarlijker is dan alcohol?

[/B]
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 15:54
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja. Dat beweren alle voorstanders van hash. Maar ik heb nog nooit duidelijke cijfers gezien.
Das geen reden om het tegendeel te beweren..

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 18:59
shasita
shasita is offline
hallo girly-beau,

Ik werk samen met Shasita aan ons onderzoek en wij hebben veel informatie gevonden op de website van de Jellinek kliniek (www.jellinek.nl) en we hebben emailtje gestuurd naar het Bouwman huis (www.bouwmanhuis.nl). Ik hoop dat ik de adressen goed heb.
Verder kan je op drugs.pagina.nl echt bijna alles vinden.
En als je emailadres op schrijft dan kan ik na de vakantie als ik weer op school, statistieken naar je mailen.

Succes er mee verder,

groetjes Mirelle
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 20:58
dopehead
dopehead is offline
wat een gedoe hier ik blow ook bijna elke dag op school en ben 14,,,,erg?ne waarom behalve me raport dan maybie <11getelde onvoldoendes>
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 12:41
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
ik weetet nie met blowen..toen wask (al) 14/15 toenk begon..maark was 12 toenk begon met roken
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-12-2001, 17:27
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
Chimera schreef:


En het lijkt me dat er een reden is dat alchohol door de wet niet gezien wordt als een drug, en hash wel.

wat dacht je van longkanker?

__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 21:10
shasita
shasita is offline
he dopehead, waardoor denk je dat die lage cijfers komen, is dat omdat je er niks aan doet of omdat je blowt voordat je naar school gaat? Want als dat laatste zo is dan is het toch wel degelijk een probleem of denk je niet?

hoe vaak blow je eigelijk?

nou als je hier een reactie op wil geven, kom maar op.

Mirelle
(ik werk samen met Shasita)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 18:17
girly_beau
girly_beau is offline
Uit de antwoorden van de enquetes die we nu al gekregen hebben ( er volgen er na de vakantie nog veel meer) was 11 jaar de vroegste leeftijd dat er met softdrugs begonnen werd.
Das wel eruug jong
__________________
Kim, Rojin, Marja & Maartje!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 21:57
Griller
Griller is offline
Citaat:
dopehead schreef:
wat een gedoe hier ik blow ook bijna elke dag op school en ben 14,,,,erg?ne waarom behalve me raport dan maybie <11getelde onvoldoendes>

Stoer hoor... not
En dan zeg je dat het geen probleem is naja laat ook maar je begrijpt het zelf ook wel .. Ik mag dan ook 14 zijn en ik blow ook best weat maar ik vind het zelf ook niet goed als ik bijvoorbeeld op school zou blowen
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 13:22
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
ik vind zeker dat je onder de 16 niet mag blowen.
slecht voor je ontwikkeling. ik vind het prima dat je er 18 voor moet zijn om te kopen.

ik ben er een beetje mee begonnen toen ik 16 was maar nooit echt veel geblowd nu ik 18 ben wat meer, ik ken er goed mee omgaan enzo.
ik denkd at eals je 12 of 13 bent dat je nog niet oud genoeg bent om er goed mee om te gaan en je moet je nog bijna helemaal ontwikkelen. gewoon inet doen op die leeftijd.
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 17:51
qghp
qghp is offline
maatschappelijke problemen in mn reet man! shit wat kan een joint nou voor grote gevolgen hebben!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 17:58
mellymen
mellymen is offline
dat je er steeds meer gaat nemen misschien???!!!
__________________
~Mel~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2002, 21:12
OO-PIN
OO-PIN is offline
Citaat:
Choke schreef:
wat dacht je van longkanker?

Tabak veroorzaakt ook longkanker. en alcohol veroorzaakt hersenbloedingen en leverproblemen en dat soort ziektes en aandoeningen.
__________________
Homer: "Do you miss your son?" Mr Bruns:"Yes, I am missing one son, now return him to me at once!"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:53
Verwijderd
wat ik me vooral afvraag: als iemand 16 is dan heeft diegene vrienden van 18 die het wel voor hem/haar willen kopen. maar hoe komt een kind van elf er aan?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
wat ik me vooral afvraag: als iemand 16 is dan heeft diegene vrienden van 18 die het wel voor hem/haar willen kopen. maar hoe komt een kind van elf er aan?
Oudere broers?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.