Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 12:02
Verwijderd
- Wanneer is een vrouw het meest vruchtbaar? (Of: Hoe vruchtbaar is iemand die bijna ongesteld moet worden?)

- Hoe groot is de kans dat je zwanger wordt als diegene opgedroogd sperma aan zn handen heeft en je dan vingert

- Wat doodt een morning after pil eigenlijk? Doodt ie de zaadcel zeg maar, of doodt ie de zaadcel die al bij de eicel is gekomen..M.a.w..dood je iets wat eigenlijk al 'leven' is, of doodt je een zaadcel die niets anders is dan gewoon wat sperma ofzo..?

*sorry as deze vragen al te vaak geweest zijn of als ze dom zijn ofzo, maar ik moet het echt ff weten*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 27-04-2003 @ 13:02:
- Wanneer is een vrouw het meest vruchtbaar? (Of: Hoe vruchtbaar is iemand die bijna ongesteld moet worden?)

- Hoe groot is de kans dat je zwanger wordt als diegene opgedroogd sperma aan zn handen heeft en je dan vingert

- Wat doodt een morning after pil eigenlijk? Doodt ie de zaadcel zeg maar, of doodt ie de zaadcel die al bij de eicel is gekomen..M.a.w..dood je iets wat eigenlijk al 'leven' is, of doodt je een zaadcel die niets anders is dan gewoon wat sperma ofzo..?

*sorry as deze vragen al te vaak geweest zijn of als ze dom zijn ofzo, maar ik moet het echt ff weten*
1. weet ik niet precies
2. klein/onmogelijk?
3. een zaadcel, denk ik

Hoezo? Ben je bang dat je zwanger bent...?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:08
Verwijderd
Op http://www.cgso.be/heet/map.htm staat:

1. Twaalf tot 14 dagen voor de menstruatie (maandstonden, regels) vindt er een eisprong plaats. Een rijpe eicel komt vrij uit één van de eierstokken en daalt via de eileiders af naar de baarmoeder. Als zij onderweg een zaadcel tegenkomt kan er een bevruchting plaatsvinden.

3. De noodpil bevat een kunstmatig hormoon (progestageen) dat je ook in andere gewone anticonceptiepillen terugvindt. De noodpil kan zowel de eisprong uitstellen of stoppen, beletten dat een eitje bevrucht wordt, of dat het zich innestelt in de baarmoeder. Eens het bevruchte eitje zich in de baarmoeder heeft ingenesteld, kan de noodpil daar niets meer aan veranderen. De noodpil veroorzaakt dus geen abortus, en mag daarom niet verward worden met de abortuspil (Mifegyne).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:04:
1. weet ik niet precies
2. klein/onmogelijk?
3. een zaadcel, denk ik

Hoezo? Ben je bang dat je zwanger bent...?
Weet ik niet, heb opzich nog weinig reden het aan te nemen. Als je zegt dat de kans 'klein/onmogelijk' is, dan zal het wel niet. Ik ben pas 1 dag overtijd en das vrij normaal bij mij, het verschilt nogal vaak een paar dagen.. Maar ja, ik zou toch blij zijn als ik vandaag ongesteld zou worden ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:08:
Op http://www.cgso.be/heet/map.htm staat:

1. Twaalf tot 14 dagen voor de menstruatie (maandstonden, regels) vindt er een eisprong plaats. Een rijpe eicel komt vrij uit één van de eierstokken en daalt via de eileiders af naar de baarmoeder. Als zij onderweg een zaadcel tegenkomt kan er een bevruchting plaatsvinden.

3. De noodpil bevat een kunstmatig hormoon (progestageen) dat je ook in andere gewone anticonceptiepillen terugvindt. De noodpil kan zowel de eisprong uitstellen of stoppen, beletten dat een eitje bevrucht wordt, of dat het zich innestelt in de baarmoeder. Eens het bevruchte eitje zich in de baarmoeder heeft ingenesteld, kan de noodpil daar niets meer aan veranderen. De noodpil veroorzaakt dus geen abortus, en mag daarom niet verward worden met de abortuspil (Mifegyne).
1. Ok, das dus niet als je bijna ongesteld moet worden
3. Je doodt dus niet echt een leven...Ok, das opzich wel fijn om te weten..als het 'ooit' nodig mocht zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 27-04-2003 @ 13:10:
1. Ok, das dus niet als je bijna ongesteld moet worden
Maar dat betekend niet dat je niet zwanger kan worden. Als je bv. ongesteld bent kun je ook zwanger worden. Andere site die ik gevonden heb, waar dit soort dingen uitgebreidt beschreven staan: http://www.cgso.be/genieten/zwanger.htm#zwanger

En op 1 een duidelijker/specifieker antwoord:
Op welk tijdstip loop je als meisje het grootste risico op zwangerschap?
De periode vanaf 7 dagen voor de eisprong tot 3 dagen erna ben je het vruchtbaarst. Als je in die periode onveilig vrijt en er zaadcellen in of rond de vagina komen kan je zwanger worden.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:14:
Maar dat betekend niet dat je niet zwanger kan worden. Als je bv. ongesteld bent kun je ook zwanger worden. Andere site die ik gevonden heb, waar dit soort dingen uitgebreidt beschreven staan: http://www.cgso.be/genieten/zwanger.htm#zwanger

En op 1 een duidelijker/specifieker antwoord:
Op welk tijdstip loop je als meisje het grootste risico op zwangerschap?
De periode vanaf 7 dagen voor de eisprong tot 3 dagen erna ben je het vruchtbaarst. Als je in die periode onveilig vrijt en er zaadcellen in of rond de vagina komen kan je zwanger worden.
Dit gebeurt wanneer een jongen en meisje onveilig vrijen (bijvoorbeeld bij neuken zonder condoom) maar het kan ook al wanneer er sperma (slechts) in de buurt van de vagina terechtkomt, bijvoorbeeld via masturbatiespelletjes zoals vingeren en er voorvocht of sperma aan jouw handen kleeft.

hmm..

Naja...Ik weet het allemaal niet eens zeker, dus de kans is niet erg groot.

En ja, ik weet dat het toch kan, ook al is het niet de vruchtbaarste periode, maar de kans is dan toch iets kleiner, niet dan
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:19
Verwijderd
Welke tekenen wijzen op een mogelijke zwangerschap?
Naast het overschrijden van je langste cyclusduur ooit, kan je eventueel vrij snel de volgende tekenen vaststellen:
- verandering van de geur en de aard van de vaginale afscheiding (komt eigenlijk uit de baarmoeder)
- de tepels en tepelhof vergroten en verdonkeren van kleur
- geringer bloedverlies dan tijdens de maandstonden (dit is dan de innestellingsbloeding)
- misselijkheid, vermoeidheid, druk op de urineblaas (vaker moeten plassen)
- constipatie
- (soms) eigenaardige voorkeuren wat de voeding betreft
- opzwellen van de (keel)krop door een opgezette schildklier
Maar niet iedereen die zwanger is vertoont of deze tekenen.

Ik heb nog niks abnormaals opgemerkt

(nou is 1 dag ook wel erg vroeg om al wat op te merken, maar toch..)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 27-04-2003 @ 13:17:
Dit gebeurt wanneer een jongen en meisje onveilig vrijen (bijvoorbeeld bij neuken zonder condoom) maar het kan ook al wanneer er sperma (slechts) in de buurt van de vagina terechtkomt, bijvoorbeeld via masturbatiespelletjes zoals vingeren en er voorvocht of sperma aan jouw handen kleeft.
Als de sperma opgedroogt is, is de kans volgens mij nog kleiner...ik weet niet zeker of het dan nog 'leeft' (lijkt me niet). Als het niet leeft, kan het niet 'zwemmen' en dus nooit een eicel bereiken en/of bevruchten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:28:
Als de sperma opgedroogt is, is de kans volgens mij nog kleiner...ik weet niet zeker of het dan nog 'leeft' (lijkt me niet). Als het niet leeft, kan het niet 'zwemmen' en dus nooit een eicel bereiken en/of bevruchten.
dat weet ik dus ook niet..

Ik zal es kijken of ik daar wat over kan vinden ofzo..

*ik moet iig niet gaan stressen, dan duurt het nog langer voor ik ongesteld word*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 27-04-2003 @ 13:29:
dat weet ik dus ook niet..

Ik zal es kijken of ik daar wat over kan vinden ofzo..

*ik moet iig niet gaan stressen, dan duurt het nog langer voor ik ongesteld word*
Ik kon zo snel ff niks vinden...had ook al gezocht.

Maar idd, niet teveel stressen, dan kan het idd langer duren voor je ongesteld wordt. Gewoon afwachten, is toch het enige wat je kunt doen. Of de morningafterpil halen (moet wel binnen 48 na de (eventuele) bevruchting), maar ja, das wel weer heel rigoreus...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:33:
Ik kon zo snel ff niks vinden...had ook al gezocht.

Maar idd, niet teveel stressen, dan kan het idd langer duren voor je ongesteld wordt. Gewoon afwachten, is toch het enige wat je kunt doen. Of de morningafterpil halen (moet wel binnen 48 na de (eventuele) bevruchting), maar ja, das wel weer heel rigoreus...
Ik wacht het wel even af ja. Soms ben ik ook wel es zomaar 5 dagen overtijd ofzo, maar helemaal niet zwanger of wat dan ook. (dan kan dat niet eens, dus dan stress ik gelukkig ook niet zo)
naja..komt vast wel goed..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:37
Verwijderd
Succes en sterkte iig. Laat je ff weten hoe het afgelopen is...?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:37:
Succes en sterkte iig. Laat je ff weten hoe het afgelopen is...?
doe ik ik hoop dat ik hier vanavond al neer kan zetten dat ik ongesteld ben..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 27-04-2003 @ 13:38:
doe ik ik hoop dat ik hier vanavond al neer kan zetten dat ik ongesteld ben..
ik hoop het ook voor je, en anders een morningafter pill halen, voor de zekerheid iig..

veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:43
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 28-04-2003 @ 12:35:
ik hoop het ook voor je, en anders een morningafter pill halen, voor de zekerheid iig..

veel sterkte
Daar is ze, neem ik aan, nu wel een beetje erg laat mee....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 12:36
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ik had ook een vraagje..

Als je onveilig vrijt met een jongen, en hij komt niet klaar, kan je dan zwanger worden?
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 13:11
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 28-04-2003 @ 13:36:
Ik had ook een vraagje..

Als je onveilig vrijt met een jongen, en hij komt niet klaar, kan je dan zwanger worden?
Ja, want het voorvocht al bevat levende zaadcellen.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 14:02
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 28-04-2003 @ 14:11:
Ja, want het voorvocht al bevat levende zaadcellen.
Ohow
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:14
Verwijderd
Hmm..nog niet ongesteld. Ik stress misschien toch nog een beetje teveel. En aangezien de kans zoo klein is...Ik kijk het nog maar heel ff aan. (wat moet ik anders)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:57
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
hey

ik ben nu ook behoorlijk overtijd...maar bij mij is het wel een beetje anders, misschien dat iemand hetzelfde heeft gehad?
ik was eerst (tot ik aan de pil ging) altijd heel onregelmatig ongesteld, ik sloeg soms wel 2 tot 3 maanden over....maar toen ben ik aan de pil gegaan (omdat ik een vriendje kreeg) en was dus gewoon regelmatig ongesteld, nu ben ik door omstandigheden (moeheid enzo) gestopt met de pil (3 of 4 maanden terug) en ben toen 2 keer ´op tijd´ ongesteld geworden (ik dacht dat ik dit te danken had aan de pil) ....maar nu ben ik al iets van 4 weken over tijd....
op zich denk ik dat de pil nu pas helemaal is uitgewerkt, en ik dus weer gewoon onregelmatig ongesteld ben...maar van de andere kant is het wel stressen (ik heb overigens gewoon altijd met condoom gevreeën die nooit gescheurd oid is...maar ja....er is dan nog iets van 1% kans ofzo....of 0,1%??)
ik vroeg me ook af wat er met die keelkrop bedoeld wordt....(heb namelijk een nogal raar gevoel bij het slikken en ik heb al 2 weken keelpijn... )
hmmmm....ik wordt op zich best wel gek van de stress.....(ook al weet ik dat de kans heel klein is enzo...)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef op 28-04-2003 @ 12:43:
Daar is ze, neem ik aan, nu wel een beetje erg laat mee....
volgens mij kan dat tot maximaal 60 uur ofzo, nadat je sex gehad hebt.. maar dat kan ook minder zijn.. en anders een overtijdbehandeling ofzo..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 28-04-2003 @ 18:15:
volgens mij kan dat tot maximaal 60 uur ofzo, nadat je sex gehad hebt.. maar dat kan ook minder zijn.. en anders een overtijdbehandeling ofzo..
Naja..opzich.. Als de kans zo heel klein is, of eigenlijk misschien wel onmogelijk, dan zoek ik het niet zo om een hele zooi hormonen mn lichaam in te pompen. Aan de andere kant zoek ik het nog minder om zwanger te zijn... Ik voel me ook niet echt anders ofzo Ik voel me niet alsof ik bijna ongesteld moet worden, maar ook niet alsof ik zwanger ben (niet dat ik weet hoe dat voelt..)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:26
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Volgens mij kan er met zoiets niks gebeuren, maar ik denk dat je je teveel zorgen maakt, en daardoor lijkt het allemaal erger dan het is.

Ja verder kan ik er ook niks over zeggen, ben geen dokter.
Anders kun je toch ook ff de Rutgerslijn bellen, of hoe heet dat?
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 28-04-2003 @ 19:26:
Volgens mij kan er met zoiets niks gebeuren, maar ik denk dat je je teveel zorgen maakt, en daardoor lijkt het allemaal erger dan het is.

Ja verder kan ik er ook niks over zeggen, ben geen dokter.
Anders kun je toch ook ff de Rutgerslijn bellen, of hoe heet dat?
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik wilde het ff zeker weten enzo.. Ik probeer niet teveel te stressen, maar dat gaat eigenlijk wel automatisch.. Het komt vast wel goed, het kan er ook mee te maken hebben dat ik de laatste tijd sowieso wat emotioneel was ofzo, dan kan je ongesteldheid ook pas later komen, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Myself! schreef op 28-04-2003 @ 16:14:
Hmm..nog niet ongesteld. Ik stress misschien toch nog een beetje teveel. En aangezien de kans zoo klein is...Ik kijk het nog maar heel ff aan. (wat moet ik anders)
Door stress kan menstruatie uitblijven...

Op jouw leeftijd was ik heel onregelmatig, ik weet niet of jij regelmatig bent, maar dat kan ik me niet goed voorstellen, want zoiets duurt normaal zeker 4 jaar... En dan kan de menstruatie nog onregelmatig blijven tot na de pubertijd, en sommige mensen worden nooit regelmatig... Ook al lijkt het regelmatig te zijn, kan het soms toch een maand overslaan oid...

En buiten het lichaam gaan zaadcellen dood...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:32
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Volgens mij is het voor een morning-after pil toch al te laat, niet waar?
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2003 @ 19:30:
Door stress kan menstruatie uitblijven...

Op jouw leeftijd was ik heel onregelmatig, ik weet niet of jij regelmatig bent, maar dat kan ik me niet goed voorstellen, want zoiets duurt normaal zeker 4 jaar... En dan kan de menstruatie nog onregelmatig blijven tot na de pubertijd, en sommige mensen worden nooit regelmatig... Ook al lijkt het regelmatig te zijn, kan het soms toch een maand overslaan oid...

En buiten het lichaam gaan zaadcellen dood...

Ik ben vrij regelmatig. Was sowieso al op mn 11 ongesteld (net voor ik 12 werd) dus dat klopt wel met nu, aangezien ik nu bijna 16 ben. Daar zit dan toch die 4 jaar tussen die jij zei.

Maar ja, het zal wel loslopen. (Hoewel ik nu toch graag ongesteld zou worre...)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Myself! schreef op 28-04-2003 @ 19:32:
Ik ben vrij regelmatig. Was sowieso al op mn 11 ongesteld (net voor ik 12 werd) dus dat klopt wel met nu, aangezien ik nu bijna 16 ben. Daar zit dan toch die 4 jaar tussen die jij zei.

Maar ja, het zal wel loslopen. (Hoewel ik nu toch graag ongesteld zou worre...)
Niet lullig bedoelt, maar je bent pas 15... ik neem ook aan dat je nog niet lichamelijk bent volgroeit, dat soort dingen spelen namelijk ook mee... maar vrij regelmatig, betekent niet dat je de klok erop gelijk kan zetten. Ik weet ook niet of het wel eens een maand overslaat? Want dat had ik na 5 jaar nog... En als het wel kwam schommelde het tussen 30 en 40 dagen en soms dus een maand niet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2003 @ 19:35:
Niet lullig bedoelt, maar je bent pas 15... ik neem ook aan dat je nog niet lichamelijk bent volgroeit, dat soort dingen spelen namelijk ook mee... maar vrij regelmatig, betekent niet dat je de klok erop gelijk kan zetten. Ik weet ook niet of het wel eens een maand overslaat? Want dat had ik na 5 jaar nog... En als het wel kwam schommelde het tussen 30 en 40 dagen en soms dus een maand niet...
Ik sla nooit een maand over. De ergste 'wisseling' die ik heb gehad, is dat ik opeens 5 dagen eerder ongesteld was... Maar nooit een maand niet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:09
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2003 @ 13:28:
Als de sperma opgedroogt is, is de kans volgens mij nog kleiner...ik weet niet zeker of het dan nog 'leeft' (lijkt me niet). Als het niet leeft, kan het niet 'zwemmen' en dus nooit een eicel bereiken en/of bevruchten.
Klopt. Opgedroogd sperma is dood. In het lichaam van een vrouw kan sperma tot een week blijven leven, maar in de lucht is het binnen een paar minuten dood.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 28-04-2003 @ 18:15:
volgens mij kan dat tot maximaal 60 uur ofzo, nadat je sex gehad hebt.. maar dat kan ook minder zijn.. en anders een overtijdbehandeling ofzo..
Binnen 48 uur, als ik me niet vergis.

Je hebt ook een soort van abortus-pil (of hoe het ook heten mag)...die kan binnen langere tijd (weet niet precies hoeveel), maar goed, als ik de topic goed lees (en Myself! een beetje ken), dan lees ik tussen de regels door dat ze tegen doden van een klein leven is...en dan lijkt zo'n abortus-pil en/of overtijdbehandeling me niet echt iets wat ze wil...

*duimt voor Myself!*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 20:18:
Binnen 48 uur, als ik me niet vergis.

Je hebt ook een soort van abortus-pil (of hoe het ook heten mag)...die kan binnen langere tijd (weet niet precies hoeveel), maar goed, als ik de topic goed lees (en Myself! een beetje ken), dan lees ik tussen de regels door dat ze tegen doden van een klein leven is...en dan lijkt zo'n abortus-pil en/of overtijdbehandeling me niet echt iets wat ze wil...

*duimt voor Myself!*
Ik ben inderdaad tegen abortus ja.. Nou, opzich.. De kans is heel klein, toch?

Bedankt voor het duimen en de goede raad
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:23
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
ok ik ga nu vast een domme vraag stellen : kun je ook zwanger worden als er sperma tegen je vagina komt, dus niet erin, maar als je vriend met zijn penis er tegenaan wrijft ofzo....
ik bedoel, dat kruipt toch niet omhoog ofzo
hmm *voelt zich heel dom*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
noukiester schreef op 28-04-2003 @ 20:23:
ok ik ga nu vast een domme vraag stellen : kun je ook zwanger worden als er sperma tegen je vagina komt, dus niet erin, maar als je vriend met zijn penis er tegenaan wrijft ofzo....
ik bedoel, dat kruipt toch niet omhoog ofzo
hmm *voelt zich heel dom*
volgens mij wel.. maar ik weet het niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 20:18:
Binnen 48 uur, als ik me niet vergis.

Je hebt ook een soort van abortus-pil (of hoe het ook heten mag)...die kan binnen langere tijd (weet niet precies hoeveel), maar goed, als ik de topic goed lees (en Myself! een beetje ken), dan lees ik tussen de regels door dat ze tegen doden van een klein leven is...en dan lijkt zo'n abortus-pil en/of overtijdbehandeling me niet echt iets wat ze wil...

*duimt voor Myself!*
oow, ja 48 uur kan ook..

hm.. maar ze is even oud als ik, ik zou geen kind willen.. spijt me ontzettend, maar dan zou ik echt even aan mezelf denken en dan, ook al ben je tegen het doden van mini-levens, hoe erg het me ook lijkt en hoe erg ik het ookvind, dan tog maar een abortus-pil nemen ofzo..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:26
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
mijn vriend en ik hebben dat laatst namelijk een keer gedaan....
ik ben niet aan de pil maar gebruik normaal gesproken altijd een condoom, alleen ben nu dus al 4 weken overtijd (zie mijn vorige reply)...dit is dus echt een rotgevoel....en ik ga maar weer snel aan de pil....want als ik dit gevoel iedere keer krijg als ik eigelijk ongesteld had moeten worden
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:30
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Lang leve de pil! *klopt even af, want zo geweldig is dat ding niet*

Van www.dokterdokter.nl;

Citaat:
Morning-afterpil
serie tabletten die ingenomen kunnen worden als een onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft plaatsgevonden op het tijdstip dat er kans op een bevruchting was.
De morning-afterpil bestaat uit een kuur met tabletten met een combinatie van oestrogenen en progesteron. De eerste dosis moet binnen 24 uur na de geslachtsgemeenschap worden ingenomen. De werking berust op een verandering van het slijmvlies van de baarmoeder, waardoor een innesteling van de eventueel bevruchte eicel voorkomen wordt. De oestrogene stof kan tot misselijkheid leiden.
dacht trouwens dat het 72 uur na onveilige sex was.. Als je op zaterdag onveilige sex hebt ben je dus gewoon de lul?

Sterkte iig en voortaan beter oppassen....
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:33
Verwijderd
hmmz, vind ut persoonlijk ook wel erg dom van je dat je uberhaupt de mogelijkheid hebt om zwanger te zijn. je bent 15, dan weet je toch wel dat je voorzichtig moet doen? en als ik jou was zou ik niet langer gaan zitten afwachten,ik zou actie ondernemen. strax zit je met een kind. denk niet dat je daar op zit te wachten
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 28-04-2003 @ 20:30:
dacht trouwens dat het 72 uur na onveilige sex was..
Ik heb het even opgezocht. De Morning-afterpil is een set van 4 pillen, waarvan de eerste 2 uiterlijk 72 uur na de sex moeten worden ingenomen. De volgende 2 pillen moeten steeds na 24 uur worden ingenomen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 28-04-2003 @ 21:35:
Ik heb het even opgezocht. De Morning-afterpil is een set van 4 pillen, waarvan de eerste 2 uiterlijk 72 uur na de sex moeten worden ingenomen. De volgende 2 pillen moeten steeds na 24 uur worden ingenomen.
Op elke site ed staat dus wat anders...maar goed, ga morgen anders ff langs de dokter om te vragen hoe hij/zij er over denkt en er over zegt...ik heb ff geen energie om uit te rekenen of het dan nog binnen de eventuele 72 uur is...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 09:08
Verwijderd
weet je nu al wat meer??
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:22
Verwijderd
Joehoee..ik werd dinsdagochtend ongesteld Ik ben daar geloof ik nog nooit zo blij om geweest

Ik kon het niet eerder melden, omdat mn nichtje bij me logeerde en als ik dus online kwam, zij er ook bij zat... Maar goed, ik haal opgelucht adem en doe voorzichtiger
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 01-05-2003 @ 16:22:
Joehoee..ik werd dinsdagochtend ongesteld Ik ben daar geloof ik nog nooit zo blij om geweest

Ik kon het niet eerder melden, omdat mn nichtje bij me logeerde en als ik dus online kwam, zij er ook bij zat... Maar goed, ik haal opgelucht adem en doe voorzichtiger
'gefeliciteerd'

Slik je de pil al? Ga dat anders doen, dan heb je iig een extra zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 16:24:
'gefeliciteerd'

Slik je de pil al? Ga dat anders doen, dan heb je iig een extra zekerheid.
haha, dankje

Nee die slik ik nog niet. Mn moeder vroeg al toen ik net wat met mn vriendje kreeg of ik die al wilde, maar ik zei dat ik dat nog niet echt hoefde... ik zal er ff over nadenken enzo
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 01-05-2003 @ 16:29:
Nee die slik ik nog niet. Mn moeder vroeg al toen ik net wat met mn vriendje kreeg of ik die al wilde, maar ik zei dat ik dat nog niet echt hoefde... ik zal er ff over nadenken enzo
Hoef je je iig niet zo snel meer zorgen te maken over zwanger zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-05-2003 @ 16:41:
Hoef je je iig niet zo snel meer zorgen te maken over zwanger zijn.
Mja..maar weet je, ik zoek het niet echt om al meteen iedere dag een hele stoot hormonen naar binnen te gooien als het nog ff kan wachten enzo...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Lichaam & Gezondheid Moeder worden op je 17de.....
wondersbestaan
46 01-11-2002 20:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.