Oud 26-01-2002, 16:00
Ilse1985
Ilse1985 is offline
Hai mensen

Voor school moet ik voor een werkstuk een enquete houden over abortus, en daarom vraag ik om jullie medewerking.
beantwoord ff de volgende vragen!

geslacht: jongen/meisje
leeftijd:

je mening: Abortus mag het?
zo ja... waarom?
en zo nee .. waarom?

alvast dank je voor de medewerking

kusss.. Ilse
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:15
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
Ik vind van niet. maar ik kan me voorstellen dat als je 14 bent je je leven niet wilt laten 'verpesten', al zou het voor mij geen verpesten zijn. ik denk dat het van de moeder afhangt of het slecht is of niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 17:24
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als een meisje of vrouw verkracht is en ze is zwanger kan ik me voorstellen dat je abortus zou willen plegen en dan ben ik ook voor. Ook als een meisje van 15 ofzow zwanger raakt dan moet het ook kunnen. Je bent dan zelf nog helemaal niet volwassen en dan ben je ook niet helemaal in staat om een kind op te voeden denk ik.

Owh ik ben een meisje trouwens en ik ben 15
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 19:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik denk dat je hier wel wat aan hebt: http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/001421.html http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/000561.html

ik heb het in één van die topics ook al gezet, maar hier mijn mening:
ik ben tegen abortus, vind dat je iemands leven niet mag afnemen.
er zijn veel meer oplossingen bij ongewenste zwangerschap en daarnaast doe je abortus op een moment dat je nog niet aan het kindje gewent bent, het nog niet echt gevoeld (geschopt enz) hebt en je waarschijnlijk nog in verwarring bent. Je kan daardoor later ook heel veel spijt krijgen van je beslissing, dus ik ben tegen abortus.

Ik ben btw een meisje van 16 jaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 10:16
watervrouw
watervrouw is offline
geslacht: meisje
Leeftijd : 15

Ik vind dat arbortus alleen mag als je verkracht bent. Niet als je onveillig hebt gevreeen en je bent zwanger geworden dan is het je eigen schuld. en dat vind ik het moord als je het weg haald.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:26
my baby
Avatar van my baby
my baby is offline
ik vin dat je hier nie echt je mening over kan geven als je het zelf nog nie hebt meegemaakt je kan wel zeggen dat je ertegen bent maar misschien veranderd dat wel als je het zelf hebt als je zo jong bent heb je nog een heel leven voor je en als je niet goed voor het kind kan zorgen heb je een groot probleem en dan is het misschienb beter als je het nie laat komen maar dat weet je pas als je het zelf hebt meegemaakt ikzelf zat er verdomd dichtbij (morningafterpil) en dat was al klote om te doen
dikke kus moi
__________________
Found an angel?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:43
Ilse1985
Ilse1985 is offline
Okeej, dankjewel iedereen voor jullie reactie!!
hoop dat er nog wat meer op reageren.. dan hoef ik niet zo'n enquete te gaan houden hier op school!

xx Ilse
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:49
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
geslacht: meisje
leeftijd: 18
ik ben op zich voor abortus, omdat zo'n kind er ook niets aan heeft om op de wereld gezet te worden, als de ouders het eigenlijk niet willen. Zeker met een verkrachting, vind ik dat een meisje gewoon het recht moet hebben om een eventueel kind weg te laten halen. Kom op zeg! Je wilt toch niet aan die ervaring herinnerd worden door een baby?! Lekkere ervaring voor dat kind ook!
En als iemand zwanger raakt door onveilig vrijen vind ik dat wel onverstandig, maar dan nog vind ik dat diegene wél abortus mag plegen om hierboven genoemde redenen.
Dan heb je ook nog de zwangerschappen van mensen die wél een condoom gebruikt hebben, maar dat dat condoom gescheurd is, ofzow. Dan is het ook niet je eigen schuld.
In het kort: ik ben voor abortus, maar ik vind wel dat sommige mensen er een beetje te makkelijk over denken (als een soort "voorbehoedsmiddel", zeg maar.)
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:10
Erjens
Erjens is offline
Hoii!!

mhzz das wel moeilijke vraag.. of abortus mag of niet?!

het ligt er een beetje aan denk ik..
kijk als je nu 15/16/17 ofzo bent en je raakt "per ongeluk" zwanger.. denk ik dat abortus WEL mag..
want het kind kan dan haast niet een "normaal" leven hebben (naja wat is normaal maar toch) en zelf ben je dan ook nog waarschijnlijk hartstikke druk met je studie enzo.. en dus zal het kind denk ik nooit genoeg/juiste aand8 krijgen!

maar als je nu richting 20 bent.. dan wordt het wel ietsjes anders, je studie is dan zowat afgerond waarschijnlijk..
maar dan nog is het een eigen keuze!
maar ik denk dat het dan wel zou "kunnen".. (dus dat je dan geen abortus pleegt als je onverw8 zwanger raakt)

hopelijk weet je genoegz ilse, als je meer wilt weten moet je me maar ff mailen ofzo kee?

doei doeii bye's greetzz
Arjan
(ohja ik ben 16)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:11
Erjens
Erjens is offline
ik ben dus in iederz geval NIET tegen abortus..
vindt niet dat het als "moord" mag worden gezien!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 23:33
flurry
flurry is offline
Ey, abortus moet kunnen. Stel je bent nog niet volwassen en je raakt ongewenst zwanger. Ga je dan je hele leven opgeven voor dat minibeetje mens in je buik? En als dat kind geboren is, wat voor een leven heeft het dan? In de meeste gevallen krijgt zo'n kind dus geen vader, en een moeder die zelf nog niet eens volwassen is, laat staan die het geld (en de tijd) heeft om voor dat kind te zorgen. Het is voor kind EN moeder kut, dus aborteer het, en probeer het over een jaar of tien nog eens.. (als je veel van kinderen houdt)
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 00:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Jonge/21/Abortus mag

Gewoon omdat je als je zo jong bent een kind nog niks te bieden hebt, en nog een hoop dingen moet kunnen doen die je op moet geven als je zwanger raakt. Iets dat absoluut niet levensvatbaar is kun je IMHO niet vermoorden.

Om nog maar niet over verkrachtingen te spreken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:34
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik ben meisje..17 jaar

Ik ben voor abortus
oa vanwege verkrachtingen.
t lijkt me en voor de moeder en voor t kind geen fijne gedachte..
Als je als kind later wil weten wie je vader is dan hoor je dat je uit een verkrachting bent gewekt..lekkere gedachte en de moeder wordt door t kind telkens herinnert aan de verkrachting

Ehm..ik ben dr ook tegen als het ongeboren kindje een ontzettend lage levenskans heeft..of als kasplantje door t leven moet gaan of ernstige aandoedingen blablabla

Ook als de moeder of ouders er niet voor kunnen zorgen..ik denk dat je je kind wel een goede toekomst moet kunnen bieden

Al moet ik eerlijk zeggen dat als ik nu zwanger zou zijn ik het kindje zou houde..
Je weet maar nooit met een schuldgevoel enzo
__________________
Yearning for days of yore in elysian daydreams
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:58
*~*DutchGirl*~*
Meisje
15 jaar

ik ben VOOR abortus denk ik.
ik vind dat het moet kunnen als je geen toekomst aan het kind kan bieden.
ik vind het een beetje hypocriet van mensen als ze zeggen van: bij een verkrachting is het anders. dat IS dan misschien ook wel zo, maar dan is het toch net zo goed "MOORD?" (ik zie het niet als moord BTW..)
ik vind dat het moet kunnen. beter nu vlug laten weglaten, als niet kunnen opvoeden.(slechte jeugd,geen geld, vaak ziek zijn enz)

*Ireen.*
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:12
Popje_temp
Avatar van Popje_temp
Popje_temp is offline
Geslacht: nog niet (met de kerst wel denk ik)
Meisje

Abortus, afhankelijk van de situatie waarin goed off af te keuren.
Ik vind abortus wel een goede zaak.
Maar dan alleen als iemand er 100 % achter staat.
Als je van jezelf weet dat je niet in staat bent om een kind op een verantwoorde manier op te voeden, kun je het beter weg laten halen, dan dat je het later een klotenleven bezorgd.

Niet bij iedereen groeit met het kind de liefde ervoor, mee.
In zo´n geval is het beter om een leven te voorkomen, dan dat het helemaal verziekt wordt.
Genoeg ongewenste kinderen, inmiddels misschien wel volwassenen, die daar het `levende` bewijs van zijn. Die mensen weten van kinds af aan al niet wat vrijheid geluk en liefde betekent...

En ook als je wel liefde voor je kind voelt...

Wie zou zijn kind willen oppvoeden op een manier, waarop je zelf ook niet opgevoed zou willen worden. Gewoon omdat het niet kan door bijv. financiele gebreken, te jonge leeftijd met als gevolg te weinig eigen levenservaring. Geen goede mogelijkheden voor een toekomst voor jezelf en je kind?
__________________
I will work to elevate you just enough to bring you down. Trust me. wilt trouwen met oemoemenoe! geeft vakje27 een kus!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:35
Ilse1985
Ilse1985 is offline
Okee mensen.. had eigenlijk gehoopt dat er nog wat meer reactie's zouden komen.. en ook van jongens.. maar ja.. kan niet alles he
:-) reactie's zijn nog welkom tot zondag 3 februari!! alvast bedankt

kuss Ilse
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:07
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
geslacht: vrouw
leeftijd: 17
ik ben voor abortus omdat ik denk dat het toekomstige kindje niks heeft aan een moeder (en vader) die niet van hem/haar houden en eigenlijk ook nie voor hem/haar kunnen zorgen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 22:04
beestje
beestje is offline
meisje
16 jaar

ik ben voor, omdat ik vind dat een vrouw daar zelf over moet kunnen beslissen. Omdat zij soms niet de mogelijkheid heeft om een kind op een waardige manier op te voeden. Bijvoorbeeld als ze zwanger is geraakt door een verkrachting, maar ook door een "gewoon ongelukje", als een kind echt ongewenst is vind ik dat je het weg moet kunnen laten halen.
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:11
dolphin15
dolphin15 is offline
hey!!!
meisje, 15!!!
abortus: mag ja!
ik zeg niet dat mensen aan de lopenden band, abortus moeten kunnen laten plegen, maar waarom zouden we het verbieden! Je kunt verschillende redenen noemen waarom het zou mogen(ziekte bij de baby, verkrachting,...), waarom niet.
Maar, als we het niet verbieden, kunnen de personen nog altijd zelf kiezen, en voelt iedereen zich er dan (normaalgezien) goed bij, maar als we het dan verbieden, blijven de personen die abortus willen, weer met gevoelens zitten!
Ok, mensen zullen altijd met gevoelens blijven zitten, en altijd met verwijten, voor hunzelf, of aan andere, maar mijn mening: abortus mag.
Heb je iets aan mijn uitleg, want ik weet dat ie niet al te duidelijk is.
Allé, veel succes ermee hè! ;-)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 13:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik ben een jongen van 18 en ben er op tegen omdat het moord is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 20:57
Mey
Mey is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
Als een meisje of vrouw verkracht is en ze is zwanger kan ik me voorstellen dat je abortus zou willen plegen en dan ben ik ook voor. Ook als een meisje van 15 ofzow zwanger raakt dan moet het ook kunnen. Je bent dan zelf nog helemaal niet volwassen en dan ben je ook niet helemaal in staat om een kind op te voeden denk ik.

Owh ik ben een meisje trouwens en ik ben 15

Sta het kindje dan na de geboorte af, maar geef het in ieder geval wel een kans!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 23:07
Gitty
Gitty is offline
ik vind dat als je verkracht bent dat je dan abortus mag plegen... je kind is dan niet op een normale manier verwekt en zal er heel erg onder gaan leiden als hij/zij er achter komt dat zijn vader een verkrachter is

maar als het gewoon een ongelukje is dan vind ik het niet kunnen.. had je maar wat voorzichtiger moeten doen
maar goed dit is mijn mening
__________________
Talitha
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken abortus vragen
fiederelsje
19 25-05-2005 20:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortus op tv
Saycheese
41 07-04-2004 15:26
De Kantine abortus
esperanza
93 12-03-2004 13:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderzoek Abortus!
Stout meisje
23 24-02-2003 08:18
Liefde & Relatie Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus
Latinangel
24 09-08-2002 16:11
Lichaam & Gezondheid abortus in geval van...
X-je
7 22-01-2002 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.