Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2013, 20:56
ExpoRules
ExpoRules is offline
Goede avond allemaal,
Ik vraag me het volgende al een tijdje af en op internet vind ik er niks over.
Word je gelukkiger door te doen waar jij zelf gelukkig van wordt en meewerken aan de consumptiemaatschappij, plezier zoeken en verder schijt hebben aan alles of kun je beter je leven wijden aan een ideaal?
Communisten, Neonazi's, Green Peace activisten etc. hun leven heeft een doel, zij proberen iets te bereiken. Is dat niet ontzettend mooi?
Maar aan de andere kant gaan we toch dood, en wat heeft het dan voor zin gehad om je in te zetten voor deze aarde.
Het lijkt helemaal tijdverspilling als je je bedenkt dat de zon gaat ontploffen en dat de mens dan niet eens meer bestaat net als het milieu.
En tijd bestaat niet in oneindigheid, op oneindig is een seconde net zo kort als 1.000.000 jaar, probeer het maar eens op een lijn aan te geven met een stipje bijv.
Hiermee probeer ik te zeggen dat alles wat we nu aan deze wereld veranderen uiteindelijk toch geen zin heeft.

Hoe kijken jullie tegen al dit aan?

mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2013, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Goede avond allemaal,
Ik vraag me het volgende al een tijdje af en op internet vind ik er niks over.
Je kan er genoeg over vinden maar het is nogal subjectief natuurlijk. De een wordt niet van hetzelfde gelukkig als de ander.
Citaat:
Word je gelukkiger door te doen waar jij zelf gelukkig van wordt
...ja.
Citaat:
en meewerken aan de consumptiemaatschappij, plezier zoeken en verder schijt hebben aan alles of kun je beter je leven wijden aan een ideaal?
Dat kan. Hangt ervanaf waar je gelukkig van wordt.
Citaat:
Communisten, Neonazi's, Green Peace activisten etc. hun leven heeft een doel, zij proberen iets te bereiken. Is dat niet ontzettend mooi?
Dat vinden zij ongetwijfeld.
Citaat:
Maar aan de andere kant gaan we toch dood, en wat heeft het dan voor zin gehad om je in te zetten voor deze aarde.
Je leeft toch. Dan kan je er net zo goed wat van maken, in ieder geval voor jezelf.
Citaat:
Het lijkt helemaal tijdverspilling als je je bedenkt dat de zon gaat ontploffen en dat de mens dan niet eens meer bestaat net als het milieu.
Tijdverspilling is wederom een subjectief begrip. Dood zijn kan je ook rekenen tot tijdverspilling.
Citaat:
En tijd bestaat niet in oneindigheid, op oneindig is een seconde net zo kort als 1.000.000 jaar, probeer het maar eens op een lijn aan te geven met een stipje bijv.
Waarom zou je?

Tijd is verder een menselijke constructie. Dat betekent dat het ophoudt pas ophoudt op het moment dat de mens is uitgestorven.
Citaat:
Hiermee probeer ik te zeggen dat alles wat we nu aan deze wereld veranderen uiteindelijk toch geen zin heeft.
Hangt er vanaf wat je als zinvol ervaart. Blijkbaar zie jij het als zinvol om over dit onderwerp informatie in te winnen? Waarom, als je toch uiteindelijk dood gaat?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Word je gelukkiger door te doen waar jij zelf gelukkig van wordt
Citaat:
of kun je beter je leven wijden aan een ideaal?
Die twee sluiten elkaar niet per se uit. Wanneer je echt overtuigd bent van je ideaal, zal je zelf gelukkiger worden als je je leven er aan wijd. Als je geen echte 'idealen' hebt, zal het niet helpen als je geforceerd achter eentje zoekt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 07:34
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Je kan alles wel wegrelativeren en gewoon 80 jaar wachten tot je dood gaat, of je maakt het jezelf wat draagzamer en doet wat leuks met je leven.
Sommigen gaan nog wat verder en denken aan een beter leven voor het nageslacht, anderen nog verder en denken 100 jaar vooruit. Sommigen schieten door en vermoorden mensen die hun visie op een bepaalde, voor hun ideale, toekomst niet steunen of tegenwerken.

Ik stel voor; blijf bij wat je ook doet nadenken met vragen als;
- Wat wil ik bereiken?
- Vind ik dit wel leuk om te doen?
- Vindt een ander het wel leuk dat ik dit doe? (die ander heeft net als jij zijn ideeën)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 14:17
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Word je gelukkiger door te doen waar jij zelf gelukkig van wordt [...]
Nee, ik denk dat je gelukkiger wordt van dingen waar je ongelukkig van wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio [Enquete] De ideale tv presentator?
SanneW
12 16-03-2009 14:43
Psychologie Hoe ziet jouw ideale man/vrouw eruit?
Yana
16 23-03-2008 00:17
Lifestyle Enquête ivm idealen
goeltje
3 07-02-2008 20:28
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Als de ware werkelijkheid, idealisme
Verwijderd
0 09-06-2005 15:03
Seksualiteit ideale grote clitoris
Verwijderd
5 20-01-2004 12:48
Liefde & Relatie Ideale ouder
Verwijderd
25 16-11-2003 11:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.