Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2013, 18:32
bennyv.
bennyv. is offline
Hee allemaal,

Natuurlijk is iedereen wel zenuwachtig als je bijvoorbeeld voor de klas staat of een sollicitatiegesprek hebt. Ik ben, hoe gek het misschien ook klinkt, zelfs zenuwachtig als ik met vrienden of familie praat. Zenuwachtig is misschien niet het goede woord, maar van nerveuze trekjes heb ik in ieder geval altijd last. Misschien kun je het vergelijken met stotteren, maar in mijn geval gaat het praten gewoon prima. De afgelopen jaren gaat het wel steeds iets beter, maar ik merk dat het niet overgaat waardoor ik altijd een soort angst heb als ik met mensen in gesprek ben.
Hebben jullie echte tips om mij over deze angst heen te helpen en mijn nerveuze trekjes onder controle te houden?

Alvast bedankt : )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2013, 18:44
Verwijderd
Je hecht waarde aan het oordeel van de mensen om wie je geeft, bent bang juist bij deze mensen iets fout te doen. Doe eens iets fout! Zeg eens iets doms, laat per ongeluk een boer in je moeders gezicht. En kom erachter dat de goeie mensen het helemaal niet zo erg vinden als je niet je optimale zelf laat zien, maar gewoon in de buurt blijven. Dat maakt de druk de volgende keer dat je met ze praat, een stuk lager. Wat heb je te verliezen? De goeie mensen in elk geval niet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 12:00
Verwijderd
Klinkt alsof je erg bang bent voor sociale gelgenheden.
Dit zou kunnen wijzen op een sociale fobie of sociale angst.
Maar dat is natuurlijk alleen het geval als je hier zelf écht last van hebt.
In dat geval zou je naar de huisarts kunnen gaan, deze kan je dan doorverwijzen naar iemand die je daarbij kan helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.