Oud 29-10-2013, 16:07
Floor1231998
Floor1231998 is offline
.

Laatst gewijzigd op 13-10-2023 om 19:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2013, 16:12
Verwijderd
Ik heb zelf ook ADD. Tests op internet zeggen niks trouwens. En volgens mij is het niet erfelijk. Daarnaast, je kan toch gewoon vragen of je zo'n test kan doen omdat je er zekerheid over wil?

Toch, wat maakt het uit of je ADD hebt of niet? Dingen veranderen niet als je het wel/niet hebt ofzo. Het is alleen een antwoord op wat vragen, zoals het chaotisch zijn.

Oh en een tip voor je sleutels, leg ze altijd op de zelfde plek. In een bakje in de woonkamer, of gewoon op je bureau. Helpt voor mij enorm.

Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 16:22. Reden: leesbaarheid
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 16:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
aangezien ADD in de categorie psychische "euvels" valt verplaats ik je topic naar psychologie
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 18:14
eva384
eva384 is offline
Vertel dat je last hebt van vergeetachtigheid. En verder lijkt het wel of je het cool vind om add te hebben. En dat is denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Vertel dat je last hebt van vergeetachtigheid. En verder lijkt het wel of je het cool vind om add te hebben. En dat is denk ik niet.
Jammer dat wij 'zieken' geen subsidie krijgen inderdaad. Het leven wordt er zo moeilijk door.

Nee, het maakt echt niks uit of je ADD hebt of niet. Het is geen erge ziekte ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 19:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
ADD diagnostiseer je niet met een internettestje en is wel iets meer dan zo af en toe vergeten waar je sleutels liggen. Dat zal je zelf ook wel weten als je moeder en broer het ook hebben. Ga naar de huisarts als je denkt dat je er zelf ook last van hebt. Die kan je doorverwijzen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 14:06
Floor1231998
Floor1231998 is offline
. J

Laatst gewijzigd op 02-10-2014 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
snel afgeleid zijn vergt alleen maar een andere manier van werken geen diagnose.
In combinatie met de rest wie weet, wat maakt het verschil de diagnose te hebben uit, leer ermee omgaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 19:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Natuurlijk lijkt het me niet cool om ADD te hebben, maar als ik het wel heb dan snap ik wel waarom ik zo snel afgeleid ben.
Je hebt geen reet aan dat etiketje, en zelfs al zou je inderdaad ADD hebben wordt het leven daar voor jou niet anders van. Jij bent zoals je bent. Waar je wél je voordeel mee kunt doen als je jezelf inderdaad herkent in de kenmerken van ADD, is eens iets lezen over hoe je ermee om moet gaan.
Trucjes om toch te kunnen plannen, of hoe je niet steeds je spullen kwijtraakt, of hoe je je kan concentreren als dat echt nodig is. Dat soort dingen. Daar heb je geen officiele diagnose voor nodig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:41
rawbananas
rawbananas is offline
Het enige voordeel is dat ik het etiketje ADD heb is dat ik nu af en toe een ritalin pilletje kan slikken voor als ik me echt moet concentreren, zoals tijdens toetsen etc.

maar voor de rest, wat wil je als je ADD diagnose krijgt? je blijft over algemeen nog steeds je sleutels vergeten etc hoor
Je moet jezelf helpen, door sleutels altijd op een zichtbare vaste plek te leggen of standaard in je broek terugdoen etc. De tijd nemen als je spullen moet verzamelen etc.
De diagnose zelf maakt niks makkelijker of fijner.
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [browsers] Welke add-ons kan jij absoluut niet zonder?
Severus
13 09-08-2011 17:35
Algemene schoolzaken profielwerkstuk ADD en ADHD
Willeke94.
3 19-01-2011 15:24
Studeren Profielwerkstuk ADHD en ADD
Willeke94.
0 13-01-2011 17:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Profiel werkstuk ADHD en ADD
Willeke94.
0 13-01-2011 15:44
Psychologie ADD/ADHD. Herkenning?
Verwijderd
98 31-10-2006 12:24
Psychologie Heb ik misschien add?
iamre18
18 27-04-2002 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.