Oud 26-11-2013, 22:43
ShanaM
ShanaM is offline
Beste,

Ik ben Shana, studente tweede Master Psychologie aan de Universiteit te Gent.
Voor mijn thesis ben ik opzoek naar gezinnen met een kind met kanker. Ik probeer een zicht te krijgen op hoe de gezinsbeïnvloedingsprocessen binnen deze gezinnen verlopen. Hoe verhouden de relaties zich? Is er sprake van een veilige hechting? Welke opvoedingsgedragingen zijn er waar te nemen binnen deze gezinnen? Dit alles gebeurt aan de hand van het social relation model. Dit is een nieuwe techniek om onderzoek te verrichten bij gezinnen. Eén van de sterktes van deze techniek is dat er rekening gehouden wordt met de visie van elk gezinslid.
Het doel van dit onderzoek is nieuwe aspecten aan het licht brengen die kunnen helpen bij het ondersteunen van deze gezinnen tijdens het ziekteproces.
Om dit onderzoek te kunnen uitvoeren ben ik opzoek naar minstens 5 gezinnen. De criteria zijn de volgende. Het moet gaan over een twee ouder gezin (dit mogen ook stiefouders of adoptieouders zijn) met minstens 2 adolescenten (jongeren tussen 12-18 jaar) waarvan één van deze adolescenten de diagnose kanker heeft.
De resultaten worden enkel gebruikt voor dit wetenschappelijk onderzoek en worden op een strikt anonieme manier verwerkt.

Heeft u zelf zin om mee te doen en voldoet u aan de criteria, kent u mensen waarvan u denkt dat ze mij willen helpen of hebt u nog vragen,
aarzel niet om mij te contacteren!


Met vriendelijke groeten,
Shana
E-mailadres: thesis-gezinsbeinvloeding@outlook.com

Laatst gewijzigd op 26-11-2013 om 23:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2013, 16:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit is een forum voor scholieren met een doelgroep tussen grofweg 12 en 30 jaar. Ben je op zoek naar ouders van adolescenten of adolescenten zelf want in het eerste geval zoek je niet echt op de juiste plek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 16:35
Verwijderd
Ze is op zoek naar de gezinnen, zegt ze. Een kind of broer/zus van kan toch prima bemiddelen?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2013, 18:36
ShanaM
ShanaM is offline
Ik ben inderdaad opzoek naar gezinnen. Dus zowel ouders als kinderen moeten willen deelnemen aan het onderzoek. Het is inderdaad zo dat een broer of zus dit kan lezen en doorgeven aan een ouder..

Met vriendelijke groeten,
Shana
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.