Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2007, 11:21
)Vampje(
)Vampje( is offline
Sinds een tijdje heb ik het gevoel helemaal niks meer te vinden wat me geestelijk kan tevredenstellen.
Ik zou aan een opleiding gaan beginnen, na jaren niet naar school te zijn geweest, eindelijk had ik de 'spirit' weer, was er helemaal klaar voor, maar er is vanalles mis gegaan (inschrijving, kosten etc.) waardoor het niet is kunnen doorgaan.
Er is geen mogelijkheid meer om aan een andere -leuke- opleiding te beginnen. Ik heb er wel een gevonden, maar dat is dus iets voor volgend schooljaar.

Nu zit ik dus thuis voor een jaar. Ik ben op zoek naar werk, maar dat is niet zo makkelijk gezien het feit dat ik alleen ervaring heb in de schoonmaak en als kamermeisje (bijbanen). Ik ben er wel druk mee bezig, daar niet van, en het gaat ook vast lukken, maa het duurt zo lang. Ik wil op zich weer als kamermeisje aan de slag, bij gebrek aan beter.

Verder wil ik graag wat hobby's zien te vinden, om de tijd om te krijgen en ook om er plezier in te krijgen. Ik heb me aangemeld voor een cursus verhalen schrijven, dat is het enige waarvan ik het gevoel heb dat ik het goed kan en graag doe.
Ik zou graag nog meer leuke dingen doen, maar kan niks bedenken.

Mijn vriend speelt gitaar en kan zich in het weekend amuseren met de computer. (we wonen samen en hij werkt fulltime). Ik zit er dan maar zo'n beetje naast omdat ik niks voor mezelf heb. Daardoor wil ik dat hij er op dat moment mee stopt zodat we samen iets kunnen doen, maar dat kan nu eenmaal niet altijd omdat hij ook recht heeft op zijn 'alone time' en de beoefening van zn hobby's. Daardoor hebben we wel steeds ruzie en voel ik me nog slechter.

Ik heb het gevoel nutteloos te zijn, mijn draai niet te kunnen vinden. Ik weet van mezelf dat ik behoorlijk intelligent ben, maar waarom vind ik dan niks om mijn geest te stimuleren en mezelf te entertainen?

Op deze manier komt er een sleur in mijn relatie (zijn 6 jaar samen) en zit ik ook nog eens met mezelf in de knoop.

Iedereen lijkt het altijd maar druk te hebben, heeft vanalles te doen, en ik hang wat futloos op de bank. Ik vind het vreselijk.

Wie heeft er tips om me een beetje de 'drive' te geven en er iets van te maken?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2007, 12:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb zo het idee dat je dingen maar een beetje laat gebeuren en niet je leven dirigeert, zoals JIJ het wilt hebben. Tenminste, dat lijkt zo uit je post.
Werken als schoonmaker of kamermeisje is niet bepaald het leukste werk. Weet je zeker dat je dat wilt? Je houdt van schrijven en dus vast ook van lezen, is het dan niet een veel beter idee een baantje te zoeken in een boekhandel, bij een uitgeverij, in de locale bibliotheek of iets anders in die richting? Niet alleen houd je je dan bezig met een onderwerp dat voor jou veel interessanter is, maar je hebt vaak ook beter contact met je collega's omdat je in teamverband werkt en niet ieder voor zich.

Wat betreft je vriend: stel gewoon eens voor wat samen te gaan doen (de stad in, picknicken in het park, naar de dierentuin, op bezoek bij vrienden etc.). Als jij het niet voorstelt amuseert hij zich wel met andere dingen, maar misschien heeft hij ook wel zin eens iets anders te doen dan achter de computer hangen. En wil hij niet, vraag dan een vriendin mee.

Kom in ieder geval van die bank af. Ga wandelen, zwemmen, solliciteren, schrijven, lezen of andere dingen tot je weet wat waar je je echt op gaat richten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 13:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Werk als schoonmaakster of kamermeisje is natuurlijk wel een stuk gemakkelijker te vinden, hè? Bij een bibliotheek is het werk vaak niet eens betaald en werken bij een boekhandel en uitgeverij is razend populair, volgens mij is het moeilijk om daar gemakkelijk tussen te komen, zeker als je er verder geen ervaring in hebt. Niet dat je het niet zou moeten proberen, want het is natuurlijk leuker als daar je interesse in ligt, maar echt gemakkelijk is het niet.

Die cursus verhalen schrijven lijkt me in elk geval een goed begin En ga gewoon eens op pad om inspiratie te zoeken, je kan niet schrijven als je nooit eens iets meemaakt. Wat kruimel zegt, wandelen, zwemmen, enzovoorts...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 13:44
Verwijderd
Ik ben het met Kruimel eens.

En ik zie met enige regelmaat vacatures voorbij komen in de bieb en boekhandels. En als je het niet probeert, dan lukt het nooit, gewoon proberen dus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:27
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wat kruimel zegt. En bibliotheek is vaak idd niet betaald, maar vrijwilligerswerk (kan ook wat anders) is als je helemaal niks hebt ook een mooie opstap. Je leert mensen kennen (waarmee je weer andere dingen kunt doen), je krijgt ervaring en staat nog goed op je CV straks ook. Vooral een beetje bezig blijven nu en ook op sociaal gebied. Dat voelt voor mij altijd iig al een stuk beter. En volgend jaar lekker aan die leuke studie!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:37
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Vrijwilligerswerk is inderdaad een goede optie. Je zou iets voor een stichting kunnen doen, die moeten niet al te moeilijk te vinden zijn in bijvoorbeeld stadsgidsen. Zoek verder inderdaad afleiding, ga sporten of iets creatiefs doen. En zoek een leuke baan, want een jaar niets doen is heel lang. Ook al vind je eerst schoonmaakwerk, kun je altijd je ogen open houden tot er iets beters voorbij komt. En het is inderdaad niet leuk dat je vriend de hele tijd druk bezig is, terwijl jij niets te doen heb. Probeer ook iets te vinden voor thuis. Een goed boek of iets dergelijks.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:37
Verwijderd
Iedereen heeft een ander niveau van zelfgenoegzaamheid.

Waar je vriend zich prima met zijn gitaar kan vermaken, heb jij contact nodig. Mijn advies is dan ook dat je iets moet gaan doen waar je in groepsverband bezig bent (teamsport, werk, etc).

Succes.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 11:52
hermanf
hermanf is offline
Ik weet niet waar je woont, maar sowieso in de randstad is werk momenteel zeer makkelijk te vinden. Op andere plaatsen denk ik ook wel. Het is eerder een kwestie van kieskeurigheid. Als je al een tijdje thuis zit raak je ook gewoon in een spiraal van nutteloosheid en is iets gaan doen ook steeds moeilijker. Ga gewoon IETS doen. Bezoek een uitzendbureau.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
De Kantine De dorpelingen hebben het weerwolvensaai gewonnen #1444
Verwijderd
500 02-07-2011 23:41
Levensbeschouwing & Filosofie Feitelijkheden
Melpomene
225 03-10-2007 23:55
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 78
Roosje
494 12-12-2006 20:07
Algemene schoolzaken tevredenheid politie (alvast bedankt)
Patrick_vN
18 04-02-2004 18:24
Levensbeschouwing & Filosofie [theorie] Positief, negatief
Needle_damage
8 26-04-2003 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.