Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2013, 19:43
SparkeyZ
SparkeyZ is offline
Hallo,

mijn vriendin heeft problemen thuis. Ik ga niks posten wat ze heeft gezegt maar wat ik wel ga zeggen is dat ze vecht tussen 2 gezinnen en niet kan kiezen bij de welke ze moet. Ze houd van allebij...ze heeft zichzelf gesneden en is zo depri...ik wil haar helpen maar ik ben niet goed in zon psychologische dingens...ik heb gevoelens voor haar ook...en dat maakt het mij alleen moeilijker. Help me haar gelukkiger te maken op een of andere manier zonder met haar gezinnen te moeien want dat is zowieso onmogelijk. Ik wil haar psychologisch helpen. Normaal weet ik voor alles wat te zeggen om haar van gedachten te veranderen maar deze keer heeft ze een hele "brief" geschreven op facebook over wat haar ouders haar ook hebben aangedaan en blablabla...misschien staat ze zelf op het punt om zelfmoord te plegen :c
hulp gevraagd en zo snel mogelijk aub :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2013, 19:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Een van de allerbelangrijkste dingen (zo niet het allerbelangrijkste) van psychisch in de rats zitten, is sociale steun. Dus dat je haar laat weten dat je er altijd voor haar bent, ook al is het midden in de nacht of om iets heel stoms. Daar hoef je geen psychologisch genie voor te zijn. Een dikke knuffel doet soms meer dan een heleboel woorden.
Wat betreft de echte professionele hulp: als ze wil, zou je eens kunnen vragen of ze niet eens bij de huisarts langs wil gaan. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar de huisarts kan naar haar luisteren, heeft zwijgplicht en kan haar naar de goede persoon helpen om haar echt verder te helpen. Een andere optie is maatschappelijk werk. Die kunnen helpen met allerlei praktische dingen van school, studie en financiën, of gewoon een luisterend oor bieden bij nare problemen. Ze luisteren en ze denken mee zonder te oordelen, en het is helemaal gratis.
En verder ben je een hele toffe gast omdat je je zo om je vriendin bekommert
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 20:16
SparkeyZ
SparkeyZ is offline
Bedankt voor de reactie, ik zal haar de volgende keer eens goed vastpakken en zeggen dat alles goed komt. Als het erger word kan ik haar misschien aanraden om naar de dokter te gaan. Wat ze waarschijnlijk alleen zal moeten doen want haar stiefpa heeft haar mishandeld (niet seksueel) dus hem laten weten dat ze gaat zal het wrs erger maken. Maar ik apprecieer je hulp ^^
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 21:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Jij kan ook met haar mee naar de dokter he, als zij dat goed vindt. Daar hoeft haar stiefpa of haar ouders helemaal niks mee te maken hebben.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 18:18
Verwijderd
Wat ben jij een lieve vriendin dat je je zo om haar bekommerd!

Pas wel op dat het je zelf niet teveel word he! Het lijkt me dat jij er ook flink mee zit anders zet je dat niet zo op een forum neer.

Goed gedaan, en erg lief van je!

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 18:28
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Je had echt wel die openingspost duidelijker kunnen schrijven, want dit vind ik niet erg duidelijk: "ze vecht tussen 2 gezinnen en niet kan kiezen bij de welke ze moet." en "ik wil haar helpen maar ik ben niet goed in zon psychologische dingens...". Daarnaast geef je zó weinig informatie dat het onmogelijk is om een zinnig en nuttig advies te geven, tenzij je met niet zo goed zijn in psychologische dinges bedoelde dat je sociale situaties niet goed aanvoelt. In dat geval lijkt mij het advies van Pluis uitstekend.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 15:45
SparkeyZ
SparkeyZ is offline
btw ben een jongen anne_imj en het is ook nog mn crush dus ja. Ik kan misschien mee gaan met haar naar de dokter, is inderdaad een optie
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 16:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Je had echt wel die openingspost duidelijker kunnen schrijven, want dit vind ik niet erg duidelijk: "ze vecht tussen 2 gezinnen en niet kan kiezen bij de welke ze moet." en "ik wil haar helpen maar ik ben niet goed in zon psychologische dingens...". Daarnaast geef je zó weinig informatie dat het onmogelijk is om een zinnig en nuttig advies te geven, tenzij je met niet zo goed zijn in psychologische dinges bedoelde dat je sociale situaties niet goed aanvoelt. In dat geval lijkt mij het advies van Pluis uitstekend.
Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen? Hij respecteert het privéleven van het meisje door niet zomaar alle details op het internet te zetten. Dat ze het moeilijk heeft thuis lijkt me dus wel duidelijk. Verder snap jij toch ook wel dat hij bedoelt dat hij niet goed weet hoe hij iemand die onder zoveel psychische stress staat moet helpen? Je kan wel altijd alleen maar kritisch zijn op alles en iedereen, maar soms is een beetje inlevingsvermogen ook wel een handige eigenschap.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 19:05
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
btw ben een jongen anne_imj en het is ook nog mn crush dus ja. Ik kan misschien mee gaan met haar naar de dokter, is inderdaad een optie
Oh, ze is ook nog eens ziek. Wat erg zeg! Dat treft ze dan niet op een mooi moment.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriendin heeft problemen
Binkyboy97
6 29-10-2015 12:01
Liefde & Relatie Vriendin heeft problemen met ouders
Thew
11 22-12-2011 17:57
Liefde & Relatie Depressieve vriendin
Blikkenrover
33 17-03-2006 10:43
Liefde & Relatie Mijn vriendin heeft problemen
GideonGeileBink
29 07-09-2004 19:05
Psychologie Waarom heeft iedereen altijd problemen?
flipvla
17 12-05-2004 16:26
Psychologie Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen?
Verwijderd
4 25-10-2002 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.