Oud 21-01-2014, 22:03
Verwijderd
(Ik ben een jongen trouwens)

Op de basisschool was ik redelijk populair, ik was zelfs de grappenmaker van de klas in groep 5. 3 meiden lachten constant om mijn grappen.

Maar toen ik in klas 1 een bril kreeg veranderde alles. Ik werd niet echt gepest, maar hier en daar een opmerking.

In klas 2, compleet nieuwe mensen. Iedereen aardig behalfe 2 mensen. Zij beginnen altijd.
Ze doen af en toe behoorlijk pesterig, het valt wel mee maar wat ze zeggen hakt er gigantisch in. Zoals dat ik lelijk ben. (Door die bril). Ik denk dan: ik kan toch niets doen aan mijn ogen. En dan zit ik van binnen al ongeveer te janken omdat ze dan steeds door gaan. Met bijvoorbeeld: he, wat ben je weer lelijk vandaag. Nee hoor. Jij kan er niets aan doen dat je een beetje autisme hebt, hahahahah.

Dat hebben ze 1 keer gezegt, en zulk soort dingen zeggen ze ongeveer 1 dag per week. Dat valt mee denk je, maar wat ze zeggen hakt erg in.

Boos doen werkt niet, ik heb 1 keer iemand een bloedneus geslagen.
(Maar ze zien me nog steeds een beetje als een niet te sterke jongen, terwijl dat wel mee valt).

Zielig doen misschien, want in klas 2 hielp dit 1 keer. Misschien dingen verzinnen waardoor hij zich slecht gaat voelen als hij weer iets zegt?

Of moet ik wachten tot over 2 jaar en op de hoge school geen bril meer dragen? Dan weet ik zeker dat ze niets meer zeggen.

Bedankt voor de steun, ik moest dit echt kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2014, 22:05
Verwijderd
Het gebeurt niet gigantisch vaak trouwens, het is 2 keer per week een paar keer. Maar wat moet ik doen als ze weer wat zeggen wou ik even weten.

Bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 22:15
MrPutch
MrPutch is offline
Misschien jij het niet als pesten, maar als jij je er echt rot door voelt dan denk ik dat het wel degelijk pesten is. Misschien moet je een keer met die 2 praten. Ik denk niet dat je dat durft, sterker nog ik zou het al helemaal niet durven. Of misschien met je mentor praten, dat je bijvoorbeeld kan regelen dat je volgend jaar niet meer bij hen in de klas komt. Of gewoon naar je ouders toegaan en die kunnen misschien gaan bellen met je mentor of zelfs de ouders vam die 2...

Ook nog een optie is lenzen, als je echt denkt dat het dior je bril komt. Ik weet zelf niet hoe lemzen zijn, ze zeggen dat het wennen is om die dingen elke dag weer in te doen.

Ik hoop dat dit een beetje helpt, veel sterkte!

~Mark
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 13:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar wat moet ik doen als ze weer wat zeggen wou ik even weten.
Totaal negeren, hoe meer je laat zien dat hun woorden effect hebben, hoe vaker ze het zullen doen.
Neem hun wapen weg door te laten zien dat ze geen effect hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 13:53
Verwijderd
Relativeren en negeren. Verder kan je nog prima hier en daar een stoot uitdelen als het te ver gaat. Bij minder serieuze gevallen kan je iets over hun moeder icm met een willekeurige terminale ziekte zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 14:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Die pestkoppen doen dit alleen maar omdat ze zien dat jij erop reageert. Hoezo word je lelijk van een bril? Tegenwoordig zijn er enorm hippe brillen en dragen sommige mensen een bril met neutraal glas alleen maar om er hip uit te zien.
Ik vind mijn vriendje bijvoorbeeld ook mooier met bril dan zonder, gewoon omdat ik hem niet anders ken. Als hij nu ineens lenzen zou nemen dan zou ik dat denk ik helemaal geen verbetering vinden.

Probeer dus, hoe moeilijk je het ook vindt, rustig te blijven als die jongens zoiets zeggen. Jij bent heus niet minder leuk/grappig/gezellig dan je op de basisschool was, die andere jongens gedragen zich gewoon sneu.
Je hoeft je niet op je kop te laten zitten, maar veel meer dan "gast, doe niet zo sneu" is ook niet echt nodig. Als ze dan nog hun kop niet houden kun je altijd nog roepen dat als ze nu hun kop niet houden dat je ze op hun bek slaat. Zielig doen gaat in ieder geval niet helpen, want dan kruip je in de slachtoffer rol. En jij bent helemaal geen slachtoffer. Je draagt een bril, nou en. En het gaat er niet om wat die jongens van jou vinden (groot, sterk of stoer) het gaat erom wat jíj vindt van jezelf. Want die jongens die jou pesten zijn vast ook geen adonissen die zo in een blad voor gespierde mannen kunnen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 16:20
Verwijderd
Het hielp bij mij heel veel door gewoon niet op ze te reageren als ze iets zeggen, hierdoor is het (pesten) bij mij ook gestopt en anders kun je zoals MrPutch al eerder zei gewoon naar je mentor toe gaan,
succes.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 16:50
Verwijderd
Het is opgelost. Dat negeren werkt wel. Ze zeggen nu gewoon fijne verjaardag maar niet op een pesterige manier. Dus ik ben weer tevreden . Ik heb ook de hoofd pester flink de waarheid verteld door te zeggen dat hij geen leven heeft en de dag moet doorkomen van andermans verdriet. Toen zei hij sorry en is hij gestopt.

Bedankt allemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 20:01
Verwijderd
Goedzo!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 20:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Goed gedaan skyezone!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 20:22
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Het is opgelost. Dat negeren werkt wel. Ze zeggen nu gewoon fijne verjaardag maar niet op een pesterige manier. Dus ik ben weer tevreden . Ik heb ook de hoofd pester flink de waarheid verteld door te zeggen dat hij geen leven heeft en de dag moet doorkomen van andermans verdriet. Toen zei hij sorry en is hij gestopt.

Bedankt allemaal.
Respect! Echt Respect!
Skyezone je moet jezelf maar bedanken want jij hebt het toch uitendelijk gedaan!
De forumers gaven je alleen tips!
Jezus ik zou maar trots op jezelf zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 15:10
Psychologie Hoe voorkom ik dat ik gepest word?
Verwijderd
28 15-09-2013 12:15
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 16:02
Psychologie ik word op school gepest door het snijden
Iced_earty-girl
24 24-05-2003 23:51
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.