Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 09:27
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik zit met een voor mij nogal irritant probleem: Ik vind altijd iedereen zielig, vooral m'n moeder. Mijn ouders zijn gesheiden, ze heeft een spierziekte, geen geld enz. Iemand tips om dit eeuwige gevoel van medelijden te verzachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2002, 10:06
dystopia
dystopia is offline
Je hebt medelijden. Wat is het gevolg daarvan? Wat onderneem je vervolgens? Mensen steunen is namelijk niks mis mee
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je hebt medelijden. Wat is het gevolg daarvan? Wat onderneem je vervolgens? Mensen steunen is namelijk niks mis mee

Ik heb dan zodanig medelijden dat ik gewoon soms moet huilen en me ongelukkig voel. Terwijl er heus niemand is die ooit medelijden met MIJ heeft..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik heb dan zodanig medelijden dat ik gewoon soms moet huilen en me ongelukkig voel. Terwijl er heus niemand is die ooit medelijden met MIJ heeft..
Ik heb nu al medelijden met jou

Maar euhm, 't is logisch dat je soms huilen moet .. al helemaal in zo'n situatie. Dat je moeder ziek is, is ook niet niks natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:32
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik heb dan zodanig medelijden dat ik gewoon soms moet huilen en me ongelukkig voel. Terwijl er heus niemand is die ooit medelijden met MIJ heeft..

en omdat niemand ooit medelijden met jou heeft moet jijzelf ook maar een slechter mededogen-loos mens worden, is dat wat je wilt zeggen?

slaat nergens op.

Kenny (die het eens is met dystopia
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 13:56
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Terwijl er heus niemand is die ooit medelijden met MIJ heeft..

Gek sjup. Ikke wel hoor Maar even over het medelijden wat betreft je moeder. Ik heb dat ook tegenover mijn vader, wel niet zo extreem zodat ik moet huilen, maar wel dat ik me er echt rot onder voel. (Omdat hij zoveel pijn heeft). Wat ik probeer te doen is de pijn te verzachten door in het huishouden te helpen en aardig tegen hem te doen. Vandaag heb ik auto's gewassen, en ik doe vaak boodschappen omdat hij dat haat. Zo zet ik mijn medelijden om in daden. (Al lukt het heel vaak niet en mond het uit in ruzie, maar ja, proberen is ook al heel wat).

(Leuk in de stad geweest btw?)

__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 19:50
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Gek sjup. Ikke wel hoor Maar even over het medelijden wat betreft je moeder. Ik heb dat ook tegenover mijn vader, wel niet zo extreem zodat ik moet huilen, maar wel dat ik me er echt rot onder voel. (Omdat hij zoveel pijn heeft). Wat ik probeer te doen is de pijn te verzachten door in het huishouden te helpen en aardig tegen hem te doen. Vandaag heb ik auto's gewassen, en ik doe vaak boodschappen omdat hij dat haat. Zo zet ik mijn medelijden om in daden. (Al lukt het heel vaak niet en mond het uit in ruzie, maar ja, proberen is ook al heel wat).

(Leuk in de stad geweest btw?)

Ja, was gezellig!! Zie je snel, veel plezier deze week en vrolijk pasen! Kuz
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:42
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ja, was gezellig!! Zie je snel, veel plezier deze week en vrolijk pasen! Kuz

U2 XXX, Sistah

__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaipen tot half 2 #1747
Little Phoebe
500 03-12-2012 17:27
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Verhalen & Gedichten Roalds belofte
joes
3 13-08-2005 15:32
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten [verhaal] Hoe tijd verloopt
Vogelvrij
57 26-01-2005 14:34
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.