Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 18:02
* Marne *
Avatar van * Marne *
* Marne * is offline
Hey allemaal,

Ik weet niet of dit berichtje hier op de juiste plaats is, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Mijn ouders zijn gescheiden en op dit moment heeft mijn moeder een nieuwe vriend. In het begin kon ik het goed met hem vinden, maar de laatste tijd loopt het heel stroef tussen ons. We hebben voortdurend ruzie en ik hoop eigenlijk dat m'n moeder niet met hem verder wil!!

Ik heb het er al vaker met m'n moeder over gehad. Ze vraagt dan of ik tevreden ben met de situatie. Ook vertelde ze dat ze met haar vriend wou stoppen als ze wist dat ze mij en m'n broertje er ongelooflijk veel pijn mee zou doen als ze bij hem zou blijven.
Nou wil ik dus ontzettend graag dat ze bij hem weg gaat, maar ik durf het niet te zeggen.

Ik wil het haar niet aan doen om hem kwijt te raken, ze zou er ongelooflijk veel verdriet van hebben en daar echt niet meer overheen komen.
Dus daarom zeg ik de hele tijd als ze aan me vraagt of ik tevreden ben met de situatie, dat ik heel blij ben dat haar vriend er is. Maar eigenlijk is dat dus niet waar!

Wat moet ik nou doen? Van de ene kant wil ik haar vriend ongelooflijk graag het huis uit hebben, maar van de andere kant wil ik dat mijn moeder ook niet aan doen!

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
__________________
* Armis potentius acquum *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 18:17
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Hoe komt het dat jij en de vriend van je moeder het ineens niet meer met elkaar kunnen vinden? Misschien dat je er met hem eerst over kunt praten? Iemand wegsturen is een hele beslissing. Ik zeg niet dat t aan jou ligt, maar misn kun je het eerst op deze manier proberen op te lossen? Het gaat niet alleen om jouw leven, maar ook om het leven van je moeder. Niet dat je niet naar jezelf moet kijken, maar probeer daar ook rekening mee te houden. Lijkt me behoorlijk moeilijk voor je... maar probeer eerst met die vriend, of met je moeder te praten. Leg ze uit hoe jij er tegenover staat. Succes iig, Heleen.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:22
* Marne *
Avatar van * Marne *
* Marne * is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 17-04-2003 @ 19:17:
Hoe komt het dat jij en de vriend van je moeder het ineens niet meer met elkaar kunnen vinden?
Het heeft niet echt een bepaalde reden dat we het niet meer met elkaar kunnen vinden. Maar op alles wat ik doe heeft hij wel iets aan te merken. Hij word om het minste of geringste kwaad of negeert me gewoon helemaal. En als ik bijv. aan m'n moeder vraag van mag ik zaterdag naar .... toe? En hij zegt dat het niet mag, dan mag het van m'n moeder ook gelijk niet.
Hij bemoeit zich met alles.... heel irritant
__________________
* Armis potentius acquum *
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:25
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 17-04-2003 @ 19:22:
Het heeft niet echt een bepaalde reden dat we het niet meer met elkaar kunnen vinden. Maar op alles wat ik doe heeft hij wel iets aan te merken. Hij word om het minste of geringste kwaad of negeert me gewoon helemaal. En als ik bijv. aan m'n moeder vraag van mag ik zaterdag naar .... toe? En hij zegt dat het niet mag, dan mag het van m'n moeder ook gelijk niet.
Hij bemoeit zich met alles.... heel irritant
Zeg dat dan tegen hem, of tegen je moeder...
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ouders zijn drie en een half jaar geleden ook gescheiden en mijn vader heeft sinds anderhalf jaar een vriendin (zijn vierde sinds de scheiding). Soms kan ik het goed met haar vinden maar soms kan ik haar echt niet uitstaan. Het gaat een beetje met ups en downs. Ik kan ook heel gezellig met haar winkelen enzo hoor dus het is echt niet alleen maar negatief maar soms kan ze echt zo ontiegelijk moeilijk doen. Het scheelt bij mij ook wel dat ik haar alleen in de weekenden dat ik bij mijn vader ben en in de vakanties zie maar soms meel ik ook doordeweeks met haar. Ik heb soms ook momenten gehad dat ik liever had gehad dat mijn vader nog iets had met zijn vorige vriendin met wie ik het veel beter kon vinden maar ja, hij houdt van haar en ik wil hem gelukkig zien. Het is bij ons veel leuker in een weekend als ze er wel is dan als ze er niet is (ik ga meestal twee weekenden in de maand naar mijn vader en zij is er ook om de twee weekenden dus ik zie haar niet altijd, ik woon doordeweeks bij mijn moeder). Als ze er is doen we meestal veel meer dan als ze er niet is, dan ligt mijn vader als een zoutzak op de bank ofzow.

Woon jij bij je moeder en zijn vriend of zie je hem slechts in het weekend. Ik moet je wel vertellen dat ik het anders ervaar als mijn moeder een vriend heeft (heeft ze heel kort gehad) dan als mijn vader een vriendin heeft. Ik vind het bedreigender als er een man in je directe omgeving bijkomt dan als er een vrouw bijkomt. Ik weet ook niet hoe het komt, misschien omdat ik zelf ook vrouw bent.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je er met me verder over wilt praten mag je me een pm sturen of hier verder gaan!

Succes verder,

Groetjes Daantje
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:15
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
vertel de waarheid gewoon, het is beter dat je het nu zegt dan dat ze er zelf misschien achterkomt + daar komt bij dat het haar dan nog meer pijn zal doen, omdat je het niet eerder hebt verteld
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:35
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Wat wil je van de vriend van je moeder?
Je wilt niet dat hij zich met je bemoeit, maar je wilt ook niet dat hij je negeert.

Ik heb ook een hekel aan de vriend van mijn moeder, maar ik negeer hem gewoon en zolang hij dat ook bij mij doet zijn er geen problemen. Ik vind het prima dat we gewoon (bijna) niet tegen mekaar praten, maar het lijkt erop dat jij hier problemen mee hebt. Ik kan me dat ook wel voorstellen, want het levert een beetje een gespannen sfeer op, maar zo erg vind ik het niet. Maar in principe hoeft dat natuurlijk ook niet zo te zijn.

Ik denk dat je gewoon tegen je moeder moet zeggen dat je vindt dat haar vriend zich teveel met je bemoeit. Je moeder moet jou opvoeden, jouw grenzen bepalen enzovoorts. Daar moet hij zich niet mee bemoeien. Hij moet zich sowieso nergens mee bemoeien, je bent niet zijn kind. Als jij iets aan je moeder vraagt, moet hij niet voor haar antwoorden en ik vind ook niet dat je verantwoording aan hem hoeft af te leggen als je iets verkeerd doet waarbij hij niet direct is betrokken. Als je bijvoorbeeld een keer te laat thuiskomt als je moeder er niet is, of je vergeet de lichten uit te doen als je als laatste thuis weggaat (ik noem maar wat), dan vind ik niet dat hij je daarop aan moet spreken, dat zorgt alleen maar voor spanningen en irritaties. Hij moet het dan maar tegen je moeder zeggen en die kan jou er dan eventueel op aanspreken (als ze dat nodig vindt).

Dit werkt volgens mij vrij goed. Mijn vader is namelijk hertrouwd met een vrouw die een zoon van 17 heeft. Zij gaan op deze manier met elkaar om en ze hebben volgens mij nooit ruzie.

Ik vind niet dat je tgen je moeder moet zeggen dat ze haar vriend moet dumpen, maar ik denk dat je best kunt zeggen wat je ervan vindt dat hij zich zo met je bemoeit. Als hij dat namelijk niet meer doet, denk ik dat er heel wat spanning tussen jullie wordt opgeheven en dat jullie niet constant ruzie krijgen.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:32
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
waar gaan de ruzies over en kan je niet beter met die vriend zelf praten ipv met je moeder?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:01
vievo
vievo is offline
ik vind dat je het eerlijk moet zeggen. zo is het precies gegaan tussen mijn stiefmoeder en mij en nu wilt mijn vader niet meer bij haar weg. ik vond haar vroeger toch aardig? probeer er over te praten met je moeder, misschien vinden jullie samen een oplossing
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Problemen met m'n vriend en m'n moeder
Daantje_0705
18 08-10-2011 14:47
Liefde & Relatie Vriendin van m'n vader & vriendje
Flutterbye
13 11-01-2005 18:16
Psychologie M'n zusje
ofniet
44 01-06-2004 22:05
Liefde & Relatie m'n vriend en sex
* Laran *
17 11-07-2003 14:22
ARTistiek M'n eerste verhaal..
isaaa
1 29-05-2002 20:19
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.