Oud 15-08-2016, 17:06
vers14
vers14 is offline
Hallo,
Sinds oktober hebben we een kitten in huis, die nu 1 jaar is, die van kleins af aan in al onze gsm-kabels, internetkabels, alles wat dan ook maar op een kabel lijkt bijt. Mijn ouders zijn dit beu en willen haar weg doen. Ik probeer er alles aan te doen om haar te kunnen houden, want het is echt een schat van een beest! Ik had hen voorgesteld om de kabels te beschermen, maar dit deden ze maar bij enkele kabels. Niet bij allemaal. Eigenlijk vind ik dat het deels hun schuld is omdat ze alle kabels maar moeten beschermen! Nu heb ik deze ochtend een 'Keep Of Spray' gekocht en op al de kabels en draden gespoten. Zijn er nog dingen die ik kan doen? Verder doet ze niks fout, ze is niet agressief, super aanhankelijk,.. Mss komt het door haar verlatingsangst die ze heeft? Help me a.u.b. ik ben ten einde raad!

Greetz
Vers14
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2016, 18:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe heb je haar gecorrigeerd wanneer ze aan de kabels zat?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 20:45
vers14
vers14 is offline
Een tik gegeven en haar naam roepen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien eens proberen met een plantenspuit als straf.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2016, 11:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Katten 'straffen' heeft weinig zin.

Als ze aan de kabels zit, doet ze dit waarschijnlijk om iets te doen te hebben. Heeft ze een flinke krabpaal? Wat voor speelgoed heeft ze? Dit soort vervelend gedrag komt vaak voort uit verveling. Als ze dit al vanaf kitten af aan doet, is het overigens wel lastig af te leren.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2016, 22:37
vers14
vers14 is offline
Citaat:
Katten 'straffen' heeft weinig zin.

Als ze aan de kabels zit, doet ze dit waarschijnlijk om iets te doen te hebben. Heeft ze een flinke krabpaal? Wat voor speelgoed heeft ze? Dit soort vervelend gedrag komt vaak voort uit verveling. Als ze dit al vanaf kitten af aan doet, is het overigens wel lastig af te leren.
ze heeft een serieuze krabpaal, zeker 10 speeltjes. Kleine balletjes tot stokjes met een pluimpje aan. Ze heeft er ook met catnip. Overdag is ze niet veel alleen, ze kan heel de dag door spelen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2016, 12:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Meer speeltjes kopen! De simpelste muizen waarvan je er 5 koopt voor een euro zijn vaak het meest een succes. Zodra ze aan de kabels zit, meteen afleiden met speeltjes.

Is ze al krols geweest/gesteriliseerd?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2016, 16:10
Michel01
Avatar van Michel01
Michel01 is offline
Spay citroen- of mandarijnensap over de kabels als dat kan. Mijn kat komt niet eens in de buurt van me als ik een mandarijn eet of als ik iets met citroen maak
__________________
"Your love for what you do and willingness to push yourself where others aren't prepared to go is what will make you great." - Laurence Shahlaei
Met citaat reageren
Oud 17-08-2016, 16:27
Anoniemman
Anoniemman is offline
Heb je een kooi ofzo?
Zo nee, koop er een, als ze aan de kabels zit, sluit haar dan op voor een paar minuten
Met citaat reageren
Oud 17-08-2016, 17:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Heb je een kooi ofzo?
Zo nee, koop er een, als ze aan de kabels zit, sluit haar dan op voor een paar minuten
Dit is echt het slechtste advies dat ik hier in tijden voorbij heb zien komen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2016, 11:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn katten zijn nu heel braaf, maar dat heeft ook wel even geduurd, naar mijn idee heb ik ze een jaar lang gecorrigeerd. En het verschilt per kat: mijn zwarte rent al weg als ik de plantenspuit pak, mijn rooie zet zich schrap en knijpt zijn ogen dicht, maar verder doet het hem niks. Dus houd er rekening mee dat elke kat anders reageert op straf. Een tikje op de neus kan helpen, maar je kan wellicht de plantenspuit proberen (ik mik altijd op de kont of borst, nooit op het koppie). Verder vinden katten aluminiumfolie plat op de grond, citronella en peper vreselijk. Die van mij niet maar de meeste wel.

En leid je kat af, maak hem moe. Koop een laserlampje en laat het beest door het huis rennen (pas op voor de ogen), ga met zo'n hengel aan de slag, gooi een balletje, koop een riempje en kijk of hij naar buiten wil. Of hou het simpel en maak een propje van aluminiumfolie en gooi die door de kamer. Wie weet helpt dat wel, want het klinkt inderdaad als verveling.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2016, 11:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heb je een kooi ofzo?
Zo nee, koop er een, als ze aan de kabels zit, sluit haar dan op voor een paar minuten
Het is voor een dier heel lastig om straf en oorzaak aan elkaar te linken, de kat gaat dus echt niet snappen dat je haar opsluit omdat ze aan de kabels zit. Je moet echt direct reageren, bijvoorbeeld met de plantenspuit of door hard NEE te roepen tot de kat weg gaat bij de kabels.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-08-2016, 15:06
vers14
vers14 is offline
Citaat:
Meer speeltjes kopen! De simpelste muizen waarvan je er 5 koopt voor een euro zijn vaak het meest een succes. Zodra ze aan de kabels zit, meteen afleiden met speeltjes.

Is ze al krols geweest/gesteriliseerd?
Ze is gesteriliseerd geweest voor we haar meekregen naar huis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.