Oud 02-07-2018, 15:02
Boeken_kat
Boeken_kat is offline
Heyy,

Hebben jullie Wattpad?
Ik wel
(Wattpad is een app waar je zelf verhalen kunt schrijven en die van anderen kan lezen.)
Ik vind het hartstikke leuk om verhalen te schrijven op Wattpad, maar het klinkt kinderachtig. maar ik vind het geweldig om te schrijven... mijn vriendinnen hebben ook Wattpad en ik zei tegen een van mijn vriendinnen: mijn verhalen klinken zo kinderachtig... maar ik vind het wel leuk.. zal ik stoppen met schrijven? Waarop mijn vriendin antwoordde: het is wel een leuk verhaal, en ook spannend. Ik zeg het niet alleen omdat ik je vriendin ben. Ik vroeg hebt ook nog aan andere vriendin, zei ong hetzelfde, mr ik zelf vind het echt super slecht klinken... de mensen die ik niet kende op Wattpad maar die wel mijn verhalen lezen, gaven ook geen sterretje (soort like op Wattpad) ik heb mijn verhalen maar allemaal van Mn account afgehaald maar ik vraag me nu een beetje af van: wat moet ik hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2018, 15:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waardoor zijn je verhalen kinderachtig, denk je?

Hoe oud ben jij zelf? En voor welke doelgroep schrijf je?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 15:36
Boeken_kat
Boeken_kat is offline
Bijna 13
Ik weet eigenlijk niet waarom... ik wou eigenlijk aan mijn Nederlands docente vragen wat ze ervan vind, maar ik durfde niet. Ik denk dat ik ong voor mensen van mijn leeftijd.
En ik ben iets vergeten te zeggen: ik heb in mijn leven niet echt veel geschreven, alleen als het moest voor school, maar iemand vertelde mij over Wattpad en eerst deed ik er nog niets mee, maar op een gegeven moment wou ik gewoon iets schrijven.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 15:44
Verwijderd
Waarom blijf je niet lekker schrijven, al is het alleen maar voor jezelf? Probeer te achterhalen wat je er kinderachtig aan vindt, pas dat eventueel aan, maar schrijf en blijf het doen, helemaal als je het geweldig vindt om te doen.

Je kunt jarenlang zelf aanmodderen voor je het aan anderen laat lezen. Dat hoeft niet bij ieder schrijfsel of hersenspinsel. Laat staan dat iedereen je waanzinnig hoeft te vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 16:08
Boeken_kat
Boeken_kat is offline
word je, als je langer schrijft, beter in schrijven of is dat gewoon iets wat je moet liggen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 16:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
word je, als je langer schrijft, beter in schrijven of is dat gewoon iets wat je moet liggen?
Waarschijnlijk wordt je er indeed wel beter in, zeker als je af en toe feedback krijgt, of je eigen oude werk terug leest. Als je het leuk vindt zou ik me sowieso niet zo druk maken over of het wel "goed genoeg" is, als jij het leuk vindt is dat voldoende, toch?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 16:37
l151388
l151388 is offline
Je moet niet denken aan de mening van anderen. Als je het schrijven leuk vind, moet je het toch vooral doorgaan ermee? Als je doorgaat ermee maak je vast wel eens een verhaal waarvan mensen denken: 'oh mijn god, dit is beter dan Harry Potter!' (grapje, niets overtreft Harry ). Maar als je het verhaal kinderachtig vind, probeer dan een verhaal te schrijven voor adolescenten of volwassenen. Daarnaast zijn vriendinnen er om eerlijk tegen je te kunnen zijn, dus als je vriendin zegt dat het leuk is, geloof haar dan! Als je je er niet prettig bij voelt hoef je natuurlijk niet op Wattpad te schrijven, dat kan je ook gewoon voor jezelf doen op Word of Drive. En dat sterretje, ik heb zo vaak dat ik op instagram zit en een leuk bericht zie, maar dat er niet aan denk om het te liken. Vooral doorgaan met schrijven, vooral als het je blij maakt!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 16:57
Verwijderd
Citaat:
word je, als je langer schrijft, beter in schrijven of is dat gewoon iets wat je moet liggen?
Het ligt vooral aan welk doel je voor ogen hebt in hoeverre het je moet liggen. Anderzijds; iemand had 't over Harry Potter, maar de schrijfster heeft ook met Harry Potter een keer of 20 te horen gekregen dat de uitgeverij er geen interesse in had. Punt is vooral dat (commercieël) succes niet per se bepaald wordt door meningen van critici.

Probeer niet te krampachtig voor anderen te schrijven, zou ik zeggen. Maak voor jezelf een tekst/verhaal waar je intellectueel opgewonden van wordt, schrijf zinnen waar je oprecht blij van wordt om te lezen. Gebruik mooie, góede woorden (maar ga niet overboord), vermijd platgetreden paden. Als een tekst of verhaal eenmaal "klaar" is, laat 'm een week rusten. Ga er dan nog eens overheen, zin voor zin, lettergreep voor lettergreep. Verfijn. Herschrijf. Op het moment dat je denkt 'Nu is het voor mijn gevoel áf-af', kan je het voorschotelen aan iemand die je een mening kan geven. Waar je overigens niet per se iets mee hoeft te doen. Niet dat het verstandig is om functioneel ende goed advies te negeren, maar je begrijpt wat ik bedoel, neem ik aan.

Anyway, zo zou ik zoiets benaderen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 19:36
Boeken_kat
Boeken_kat is offline
Bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 20:44
Verwijderd
Als je wil kan ik altijd even je verhaal lezen als je wil en eerlijk feedback geven ;o . Als je het leuk vind om te schrijven, blijf daar dan vooral mee doorgaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 15:25
Verhalen & Gedichten [Verhaal + illustraties] De machtige dagen van Jerzy Narovski
®Observer
3 05-07-2005 00:00
Liefde & Relatie mijn oom en ik......Iemand lees dit aub
HelpMePlease
52 31-08-2004 17:44
Drugs & Alcohol Verhaaltjes maken in een "rare" bui
zeehond23
16 22-03-2004 20:11
Liefde & Relatie Klinkt dit verhaal vaag?..
ED209
22 14-03-2004 17:44
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.