Oud 04-11-2005, 16:10
Eritreaboy16
Eritreaboy16 is offline
Hallo mensen

Ik ben bezig met een wetsvoorstel te maken over Sport. Ik wil dat de jongeren worden gestimuleerd om te gaan sporten. Reeds heb ik gedacht over een soort nationale sportdag. In dat voorstel kan je bijvoorbeeld voetballen tegen de omliggende gemeente, en als je daarvan wint dan ga je regionaal, en daarna landelijk. Natuurlijk is er ook een competitie binnen je regio die bepaald wie er regionaal mag. Ik hou het bij voetbal voor meisjes en jongens. Ik wil graag jullie mening daarover, en of jullie een andere mening hebben over het stimuleren van sport. Een aantal voorbeelden zoals goedkoper maken van sporten d.m.v subsidie is uit ten boze. Ik vind dat te eentonig en makkelijk. Ik vind dat sport elkaar dichterbij moet krijgen.

Sorry voor spelfouten

groeten
samy
__________________
Eriboy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 16:51
Verwijderd
Het probleem met jouw voorstel is dat je er geen dikke jongetjes achter de tv vandaan krijgt. Die kunnen helemaal niet voetballen, daarnaast - waarom zouden ze het leuk vinden? Als ze voetballen tof vonden zaten ze niet full-time chips te nassen.

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:25
Eritreaboy16
Eritreaboy16 is offline
goeie argument
__________________
Eriboy
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 23:12
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
in mijn gemeente regio sport 95% van de basisschool jeugd.
Vanaf 14 jaar is er een duidelijk afname bij sportclubs...dus is er een easy sport card voor 20 eurotjes per jaar kun je bij clubs and gyms for 1 of 2 euro enkele uren sporten....effect....in een gemeente met 49.000 inwoners zijn er 250 jongeren die per persoon gemiddeld 8 keer per jaar sporten met behulp van die card.

Sporten moet met de paplepol op school worden ingeschoven anders doen veel jongeren er gewoon niet aan

Computerspelletjes en Tv is tegenwoordig blijkbaar veel leuker dan lekker sociaal voetballen of tikkertje doen, dus ben ik voor minimaal 6 lesuren sport op middelbare scholen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 23:09
Pool
Avatar van Pool
Pool is offline
Ik vind dat de school ook moet helpen met het " meer sporten". Zij moeten ook mogelijkheid bieden tot sporten na school enzo. Jouw wetsvoorstel is inderdaad niet genoeg om die dikke jongentjes achter de tv vandaan te krijgen. Het hoeft niet zo te zijn dat het "na school sporten op school" maar als er meer mogelijkheden/factoren komen word het ook aantrekkelijker.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:57
mirnie
mirnie is offline
je kunt een plan op papier zetten en dat voorstellen bij scholen.

sportweek voor het de eerste 2 klassen van het voortgezet onderwijs ofzo. Omdat dat juist de groep is die geen zin meer heeft om te sporten en er mee stoppen. Elke dag 5 dagen lang met de 2 brugklassen een andere sport uitproberen. Maandag bijvb voetbal, dinsdag zwemmen, woensdag tennis, donderdag volleybal en vrijdag atletiek ofzo. Probeer of sportverenigingen mee willen werken d.m.v bijvoorbeeld een bepaald percentage% korting te geven (ik noem maar iets) op de eerste maand. Aan het eind van de week vragen wie wat het leukste vond en dat dan aanbieden. Je hebt er altijd wel kinderen bij zitten die daarna wel meer interesse hebben gekregen voor een sport. En aangezien de ouders het betalen moeten wordt het een stuk aantrekkelijker om je kind te laten sporten door de korting. Er zijn nog aardig veel mensen die gewoon het geld er niet voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 19:43
NN
NN is offline
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat iets als een nationale sportdag in een wet wordt vastgelegd. Misschien kun je daarvoor beter een ander middel kiezen.

Als je een echte goede wet wil maken op de manier zoals het hoort, is het handig om wat voorbeeldjes van www.overheid.nl te plukken, evenals de Aanwijzingen voor de regelgeving.

Wanneer je een voorstel klaar hebt, mag je me het wel sturen voor tips.

(N.B. Ik ben masterstudent Nederlands Recht Staats- & Bestuursrecht en doe momenteel net een vak wetgeving, dus ben zodoende redelijk op de hoogte...)
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:16
Vitamintje
Vitamintje is offline
Zes uur sport per week? Dat vind ik echt belachelijk. Ik vind sowieso dat sporten veel meer je eigen verantwoordelijkheid moet zijn en dat je het ook moet doen omdat je het leuk vindt en niet om af te vallen of zo. Ik houd bijvoorbeeld wel van dansen maar gymles op school heb ik altijd een crime gevonden. En dan zet je je er ook niet voor in dus heeft het totaal geen gunstige gevolgen voor je gezondheid. En als je zes uur sport krijgt ten koste van welk vak gaat dan dan? Of moet elke leerling veel langer op school zitten? Dan blijft er geen vrije tijd meer over. Ik vind het een veel beter idee om kinderen/jongeren kennis te laten maken met bijzondere sporten tijdens de gymles zoals capoeira of boksen. Dan zien ze ten minste dat er nog meer sporten zijn dan voetbal en hockey.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:02
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
nou ja of wij ook zoveel naar school gaan op het vmbo zitten ze van half 9 tot half 2 op school en in de hogere klassen is het nog erger. In Duitsland gaan ze zaterdag naar school in Frankrijk maken ze soms dagen tot half 5. ik zie het probleem niet om bijvoorbeeld maandag 2 uur the sporten woensdag 2 uur te sporten en vrijdag 1 uurtje. En dit zijn dan dus lesuren van 50 minuten.

krijg je die luie gasten weg van msn en dan tv en het is beter dan een beetje hangen op een bankje in het park. Misschien kun je het doen in combinatie met sportverenigingen maar ga niet zeggen dat er geen tijd voor is want zoveel uren maken ze op 't vmbo en de havo echt niet
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap In november gaat bijna overal een rookverbod gelden
twiety
38 11-05-2002 14:13
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 11:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.