Oud 05-02-2011, 01:23
Henkie de derde
Henkie de derde is offline
Na lang twijfelen dan hier toch maar een accountje aangemaakt onder valse naam. Is toch een beetje eng op zo'n groot forum, voor je het weet komt er iemand langs die je kent die je persoonlijke verhaal zit te lezen en denkt "hey, dat klinkt bekend, is dat misschien?" Maar goed, ik zit ermee en het moet er even uit, dus ziehier.

Vorig jaar ben ik van school gewisseld omdat ik van mijn oude school was getrapt. Twee keer hetzelfde jaar falen vonden ze niet zo leuk. Achja, geen probleem verder, ik heb geen haast en ging gewoon hier verder. Later bleek deze school ook nog veel leuker en gezelliger te zijn. Ik ben een extreem verlegen en anti-sociaal persoon, maar wist hier toch een klein groepje vrienden op te bouwen. Ik ga beslist niet met tegenzin naar school, wat bij de vorige school wel het geval was. Maar, zoals misschien al te raden was gezien de locatie van dit topic; er is iets wat me dwars zit... En het is vrouwelijk, het zal ook eens niet!

Zoals eerder gezegd ben ik een anti-sociaal persoon. Dingen die voor anderen heel normaal zijn heb ik moeite mee, en ik kan niet zomaar een normaal gesprek voeren met een willekeurig persoon. In mijn 18 levensjaren heb ik er slechts 1 vriendinnetje op nagehouden wat niet veel langer dan een paar maanden duurde. Wel heb ik de neiging altijd verliefd te worden op de meisjes die ver buiten mijn bereik liggen. Nu valt het echter redelijk mee. Over de laatste maanden heb ik een "crush" ontwikkeld voor een vrij unieke dame. Eerst was ze nog bezet, maar sinds een aantal maanden is ze weer single... Mijn kans? Misschien, maar dan moet ik eerst de ballen krijgen iets te ondernemen.

En daar zit een beetje het probleem. Waar de meeste meisjes uit mijn klas me negeren probeert zij wel eens een praatje met me te maken, en begroet ze me soms vriendelijk. Het is natuurlijk geen teken van ware liefde, maar het is naar wat ik gewend ben al aardig wat. Maar als ze dan tracht een conversatie te voeren komen mijn geweldige sociale vaardigheden weer om de hoek kijken en begin ik te hakkelen, stotteren en krijg ik weer zo'n fijne rode kop(of zo voelt het in elk geval). Later in de auto op weg naar huis sla ik mezelf voor m'n kop en bedenk ik me wat ik hád moeten doen en zeggen... Maarja, dan is het weer te laat. Ik weet niet of ik veel concurrentie heb, maar gezien ze al enkele maanden single is geloof ik van niet. Het is ook niet ieders type, maar ik vind haar beeldschoon

Maar dan de vraag der vragen; heeft ze überhaupt een vleugje interesse in mij? Ik durf geen eerste stap te zetten, vooral omdat als ik het verkloot ik haar elke dag moet zien(klasgenote) en dat zou nogal pijnlijk worden. Ze maakt soms een praatje met me, of probeert dat dus in elk geval, groet me soms(soms ook niet) en wil nog wel eens een complimentje uitdelen(als ik m'n haar wat anders heb dan normaal oid). Echter zijn er ook dagen dat ze me niet lijkt te zien staan en een vriend van me waar ik naast loop wel begroet maar mij negeert. Niet erg goed voor mijn al erg laag liggende zelfvertrouwen. Toch is ze over het algemeen wel vriendelijk tegen me en glimlacht ze altijd heel lief (en er duikt op hyves, waar ik zelden echt gebruik van maak, wel eens een zogeheten "mystery guest" op die perfect aan haar profiel voldoet, eens in de week oid).

Dat zelfvertrouwen probeer ik wat aan te werken. Een cursus oid heb ik geen geld voor en sta ik ook vrij sceptisch tegenover. Wel probeer ik door wat meer tijd aan mijn uiterlijk te besteden sowieso goed verzorgd voor de dag te komen, en ik probeer hard mijn houding aan te passen(van voorover hangend naar rechtop). Met wat gel in en een goede outfit ben ik misschien niet moeders mooiste, maar echt lelijk zou ik mezelf ook niet noemen. Maar zelfs op een dag waarop mijn zelfvertrouwen redelijk hoog ligt durf ik nog niet op dame X af te stappen... Met valentijnsdag voor de deur dacht ik dan misschien de knoop door te hakken met een romantisch gebaar. Schrijven is mijn "gave", om het maar even zo te zeggen, dus misschien een romantische brief, klassiek handgeschreven en lekker poëtisch. Misschien wel anoniem? Of met enkele hints waardoor ze het alleen uit kan vinden als ze het ook echt wil?

Maar goed, dit verhaal is nu wel lang genoeg, ik denk dat ik als simpele vraag aan jullie wil stellen of ik een kans maak? Waarschijnlijk geen antwoord op te geven, maar bij twijfel; wat moet ik doen? Als ze me afwijst is het de rest van het jaar erg pijnlijk om bij haar in de klas te moeten zitten... Ohja, en ze woont nog bij me in de straat ook, dus dat maakt het extra vervelend mocht het op een afwijzing uitdraaien. Ik vrees vooral dat een afwijzing zal zorgen dat ik in een soort depressie zak en mijn zelfvertrouwen een "all time low" bereikt. Waarom kan het leven niet gewoon lekker makkelijk zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2011, 12:34
mundial
mundial is offline
hey jonge.
het is nogal een verhaal zeg.
ik heb het aandachtig gelezen.
ik kan je een goeie tip geven.
als het goed [ c.sneijers ] gaat dan moet je zorgen dat de liefde gaat groeien.
en als het verkeerd uitpakt.
dan moet [ @live.com ] je gewoon jezelf blijven.
en denken.
er zijn meer vouwen op dan kerken op de wereld.
ook jij vind je geluk.
dat weet ik zeker.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 16:56
MurderMyDoll
Avatar van MurderMyDoll
MurderMyDoll is offline
Hallo

De jongen waar ik op verliefd ben is ook zo'n type zoals jou. Het heeft mij heel veel moeite gekost om hem op het rechte pad te zetten en hem met alles te helpen, en ik heb echt al veel gedaan voor hem, en het heeft ook al heel erg veel geholpen. Misschien voelt dat meisje ook wel iets voor je maar is ze heel erg onzeker over haar zelf ook.
Het kan zijn, zoals in mijn geval ook geweest is, dat beiden de eerste stap niet durven nemen, en wanneer je in elkaar's bijzijn bent jullie alletwee niet echt weten wat te zeggen.
Probeer toch zeker de moed bijeen te rapen en spreek haar aan. Vraag of jullie iets willen gaan doen na school of in het weekend, alleen jullie twee.En je zal zien, na een tijdje zal alles goed verlopen, jullie zullen lachen en plezier maken ^^
En een goede raad: Probeer je hart te volgen, maar ook je verstand. Als je geen goed gevoel krijgt bij het meisje, probeer haar dan los te laten, want ze zal je toch vroeg van tijd kwetsen ;s
__________________
Taste me, drink my soul Show me all the things that I shouldnt know And theres a new moon on the rise
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 17:47
Yadee
Avatar van Yadee
Yadee is offline
Wauw, ik denk dat je zelf helemaal ligt waar het probleem ligt. Iets meer zelfvertrouwen en dan komt het naar mijn mening helemaal goed. Probeer eens wat sociale vaardigheden te oefenen, ga voor de spiegel staan en ga wat praten. Ik kan deels begrijpen wat je bedoelt, stotteren en hakkelen was ook mijn ding, maar hoe zekerder je bij de persoon voelt, hoe gemakkelijker het praten gaat. Valentijnsdag is natuurlijk de ultieme optie om iets van jezelf te laten horen. Een brief lijkt mij een mooi gebaar, maar misschien moet je wel een stille hint als afzender neerzetten, zometeen denkt ze dat die brief van een ander is, en gaat ze er met hem vandoor. Ik denk dat het wel goed gaat komen met jou, het feit dat je nog nooit echt een vriendin hebt gehad, hoeft niet te betekenen dat niemand jou ziet zitten. Koop leuke nieuwe kleren en maak een nieuwe start.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 19:02
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je verhaal klinkt niet zo vreemd, hoor. Er zijn heel veel jongens die ook last hebben van onzekerheid en dat is echt niet raar. Ik vind het heel goed van je dat je zelf zo goed probeert om er in elk geval verzorgd uit te zien en je lijkt echt gewoon een goede jongen. Misschien is het minder eng om als zij al een praatje met jou maakt haar te vragen of ze op [noem een datum en tijd] wat te doen heeft en of ze anders samen met jou wat wil doen. Huiswerk maken of naar de film of een ijsje eten of een fietstochtje maken enzo. En als ze dan ja zegt is het belangrijk om proberen ten alle tijden ontspannen te blijven. Ze heeft namelijk al ja gezegd, dus ze ziet in elk geval iets in je. En zegt ze nee, kan het zijn dat ze gewoon niet kan of geen interesse in een relatie heeft, kan allemaal. Laat je niet meteen uit het veld slaan.
Ik zeg in alle eerlijkheid dat ik echt geloof dat je wel aan de vriendin komt. Als het dit meisje niet is dan wel een ander.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 03:12
hardcore boy
hardcore boy is offline
wat voor mij erg goed werkte.was een fitnis centrum opzoeken.ik kreeg veel meer zelf vertrouwen na 6 maand fitnissen.het werkt Misschien voor jou.probeer het is
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 11:15
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik denk dat je te veel twijfelt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 17:12
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
woow jij lijkt op iemand die ik ken (maar aangezien je leeftijd ben je diegene niet)

iniedergeval: lach naaar haar; zeg iedere dag hoi, of goedemorgen (naam); maak een (kort) praatje; vraag wat ze afgelopen weekend gedaan heeft; help haar als ze wat laat vallen (en ze zit in de buurt); ga in de klas achter haar zitten (heb je een mooi uitzicht en kun je af en toe kletsen); als ze alleen zit vraag je of jee naast haar mag komen zitten; TOON intresse, daar houden wij (meisjes) wel van, al is het maar een grijns of een glimlach

ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 00:00
Henkie de derde
Henkie de derde is offline
@mundial
naja, bedankt voor je bericht, beetje standaard advies maar ach, vrolijkt toch altijd een beetje opZie alleen het nut niet van je email adres erin verwerken?

@MurderMyDoll
Dat kan ook inderdaad, dat zij eigenlijk net zo verlegen isMaarja, tegen iedereen is ze toch wel open en vrij sociaal, wat me dan wel weer aan het twijfelen brengt. Niet per sé een verlegen type.

@Yadee
Kijk, goede raadVoor de spiegel staan praten bewaar ik even voor als ik het huis voor me alleen heb. Anoniem is idd van de lijst, dat kan alleen maar slecht aflopen. Of iemand anders strijkt met de eer of ik val toch door de mand door knalrood te worden als het ergens besproken wordtFijn altijd, zo'n hoofd wat bij het minste of geringste rood wordt. Ga idd eens op klerenjacht(misschien met iemand die er wat meer verstand van heeft, ben zelf nogal dramatisch op dat gebied) voor een nieuwe look, frisse start en wat extra zelfvertrouwen hopelijk.

@Cherry Springs
Danku voor het positieve berichtje, da's toch wel aangenaam om te lezen. Heb nog dit weekend om wat moed bijeen te rapen en er dan maandag toch maar voor te gaan denk ik zo. Word nu al gek van de zenuwen als ik eraan denk

@hardcore boy
aha, jup, ook een goede tip, stond sowieso al op het programma. Sinds ik een autorijbewijs heb fiets ik nooit meer en beginnen de pondjes eraan te groeien

@Thinus
ja, dat weet ik wel zeker...

@bloemmetje
bedankt voor de tips! Maarja, verlegenheid weerhoud me er dan meestal van echt interesse te tonen. Merk soms op dat ze wel naar me kijkt, maar dingen als een praatje beginnen of naast d'r gaan zitten, mja, dat vind ik nog steeds lastig. Ook omdat ik dan weer een knalrode kop krijgt en ze het meteen doorheeft dat ik d'r wel iets meer dan normaal magMoet echt eens een pilletje op de markt komen om rood hoofd te voorkomen



centraal:
maandag dus valentijn, nog dit weekend om moed bijeen te rapen, mentaal voor te bereiden en dan voor het eerst in mijn leven eindelijk eens de ballen te tonen om een meisje wat ik leuk vind aan te spreken. (Vorige vriendin kwam naar mij toe, dus toen had ik het makkelijk). Vandaag heb ik d'r weer vaak naar me zien kijken, geloof ik(weet nooit zeker of ze naar mij kijkt of naar hetgene naast/achter/voor me), maar heb al iets van een week geen woord meer gewisseldTwijfel tussen een brief, waar ik mijn woorden goed kan overdenken, of in persoon uitvragen... Laatste kan ik weer verkloten, maar eerste is misschien iets te "zwaar". Wil een keer met d'r uit om d'r wat beter te leren kennen, een liefdesbrief lijkt alsof ik meteen met d'r wil trouwen ofzo. Ahja, de dilemma's die je als arme puber te verduren krijgt...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 13:37
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
geen brief! als je wilt schrijven, doe dan een leuke hartjeskaart waar je op schrijft dat je haar leuk en mooi vindt en dat het je gezellig lijkt om een keer af te spreken.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 07:45
Cas94
Avatar van Cas94
Cas94 is offline
Als ze toch bij jou in de straat woont waarom vraag je niet of ze een keer een lift naar school wil, of dat je misschien een keer mee fietst dan komen er vanzelf wel onderwerpen naar boven waar je over kan praten
ik ben trouwens wel benieuwd hoe het is gegaan met je hele plan voor valentijnsdag dus vertel vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Totofopic
TopDrop
500 21-02-2009 18:39
Psychologie ongelukkige/eenzame moeder
rohypnol
18 16-10-2005 14:36
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 17:23
Psychologie Ongeluk tijdens de buitenrit, weer een paard verloren...
Eend
41 12-04-2004 17:01
Psychologie what doesn't kill you makes you stronger?!!
Fantôme
46 22-09-2003 18:21
Psychologie iedereen is anders en gelijk
Fantôme
52 05-06-2003 23:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.