Oud 09-10-2008, 11:34
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Op dit moment ben ik bezig met mijn laatste jaar MER. Ik denk er over om hierna een master te gaan volgen. Om twee redenen, MER is vrij breed en ik ben straks 21 als ik klaar ben.

Maar ik twijfel nog een beetje omdat ik nog niet weet welke master ( en premaster) ik wil gaan volgen, en ik ben bang dat het misschien te moeilijk voor mij is.

Hebben jullie hiermee ervaringen? Of mensen die nu een master volgen en medestudenten hebben die van het hbo komen. Hoe doen zij het? En hoe gaat het met engels, hoeveelheid leerstof en de achterstand wiskunde?
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2008, 12:39
Verwijderd
Wil je alleen mensen die van MER komen en/of die een master in die richting hebben gevolgd of zijn alle andere hbo'ers die een master volgen/hebben gevolgd ook goed?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 01:01
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
niet doen aub
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 07:42
Verwijderd
Citaat:
niet doen aub
Misschien is het handig om bij een dergelijke uitspraak ook te vermelden waarom dan wel niet?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 09:20
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
Wil je alleen mensen die van MER komen en/of die een master in die richting hebben gevolgd of zijn alle andere hbo'ers die een master volgen/hebben gevolgd ook goed?

Ook andere mensen, alle ervaringen zijn welkom!
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 11:07
Verwijderd
Mooi, want dan kan ik zelf ook inhoudelijk reageren.

Twee jaar terug ben ik na HBO pedagogiek een universitaire master (onderwijskunde) gaan volgen, hiervoor moest ik ook eerst een premasterjaar doen. Het HBO vond ik niet moeilijk, ik vond dat we veel te weinig theorie hadden en niet diep genoeg op dingen in gingen. Op de universiteit heb je natuurlijk vooral theorie en ga je ook wat dieper op dingen in (al had het van mij soms best nog dieper gemogen).

Ik was op de middelbare school nogal slecht in Engels en zag daarom vooral op tegen de grote hoeveelheid Engelstalige literatuur (bijna alles op de UU), en ik geloofde al die praatjes over 'dat went snel' absoluut niet, maar ik besloot het toch maar te gaan proberen. En om eerlijk te zijn: het wende echt behoorlijk snel! Ik ben wel in de zomervakantie al begonnen met voor de vakken uit het eerste blok vooruit te lezen, zodat ik niet meteen in het begin achter liep, maar het ging best goed. Aan het eind van de premaster moesten we bij een vak een keer een paper in het Engels schrijven, ook dit ging best goed (ik had er iig een 8 voor).

Wiskunde heb ik altijd leuk gevonden en was er ook vrij goed in (wiskunde A op de havo), daar maakte ik me dus wat minder druk om. Ik had ook niet het idee dat ik enige achterstand had; ik kon prima meekomen met de statistiekvakken en haalde goede cijfers.

Ook het niveau in het algemeen viel me erg mee (of viel het dan juist tegen? ). Je moet wel meer lezen ed en het niveau ligt natuurlijk wel wat hoger, maar je gaat niet voor niets universiteit doen, toch? Ik vond het erg fijn dat het niveau hoger las, dat we dieper op dingen in gingen en dingen ook verder uitgewerkt werden (daarvoor moet je vaak toch wat meer lezen).

Afgelopen zomer ben ik cum laude afgestudeerd, het is dus onzin dat HBO'ers het standaard niet zouden redden op de universiteit. Als je op het HBO niet vreselijk op je tenen hebt moeten lopen en je er voor gaat en je er voor in zet, kom je een heel eind, is mijn mening. (Het zal vast verschillen per studie, maar de interesses en kwaliteiten van mensen verschillen ook...het één past beter bij de één en het ander beter bij de ander.)

Waarom ben je bang dat het te moeilijk voor je is? Hoe gaat het nu op het HBO?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 15:50
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Bedankt voor je verhaal!

Op het hbo gaat het nu goed. Volg college's en leer natuurlijk er wel voor maar combineer het met 14 uur per week werken en zorg er voor dat ik in het weekend niets te doen heb. Ook haal ik bijna al mijn tentamens de eerste keer. Ben er eigenlijk redelijk makkelijk door heen gelopen.

Ze waarschuwen vooral voor het engels en wiskunde. Denk dat ikzelf wel snel aan het engels wen. Maar wiskunde lijkt me wat moeilijker. Ik lees ook overal over "academische vaardigheden" wat moet ik me hierbij voorstellen?
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 16:27
Verwijderd
Met academische vaardigheden bedoelen ze dingen als onderzoeksvaardigheden, informatie selecteren en analyseren/kritisch kunnen omgaan met informatie, kunnen samenwerken, planmatig werken, het gebruik van ICT en communicatieve vaardigheden (zoals presenteren, schrijven en gesprekken voeren).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 22:32
vilein
Avatar van vilein
vilein is offline
Na communicatie management ben ik de pre-master cultural economics&cultural entrepreneurship gaan doen en daar doe ik nu een master in. College op de universiteit valt me echt alles mee, het is alleen meer lezen en het wordt gewaardeerd als je je meer verdiept in de stof.
__________________
Most of the time I don't have much fun. The rest of the time I don't have any fun at all.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO of toch WO
Kees1993
1 23-08-2012 19:56
Studeren International business and management studies
Verwijderd
5 03-04-2010 11:13
Studeren Technische bedrijfskunde - HBO of Universiteit
oliesjeik
3 04-11-2009 14:00
Studeren Titel na HBO en universiteit
Verwijderd
7 17-06-2008 17:27
Werk, Geld & Recht Financieren van een masteropleiding
Daantje_0705
19 17-11-2007 13:09
Algemene schoolzaken WO Bachelor vs HBO Bachelor
Harrie
157 23-11-2004 22:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.