Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 20:37
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
ik zit erover te denken om deze studie te gaan doen (ik heb nog een jaar de tijd om te beslissen hoor, er is geen haast bij... ik wil me alleen alvast orienteren, zodat ik volgend jaar toch met inschrijven enzo kan beginnen) in leuven (belgie, waar ik woon), is er iemand die deze studie doet, heeft gedaan of gaat doen (in belgie of nederland, maakt niet uit) zo ja, kun je me dan vertellen wat je ervan vindt, of het wel creatief is en leuk... en interessant enzo... en of er heel veel wiskundige vaardigheid van je verwacht wordt dat is nl niet echt mijn ding... dan toch eerder talen.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 21:56
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Ja ik studeer dat.. ik studeer het aan de uni van Nijmegen en zit in m'n eerste jaar. Ik vind het wel interessant maar je moet geen heel creatieve studie verwachten.. tot nu toe ben ik nog maar heel weinig met praktijk bezig geweest, heb vooral veel inleidende vakken gehad zoals Sociologie, Culturele en Sociale Antropologie en Inleiding in de Communicatiewetenschap.. erg theoretisch allemaal.. qua wiskunde valt het nog wel mee.. tis geen wiskundige opleiding, maar voor het vak Statistiek is het wel handig als je Wiskunde A12 hebt gehad, maar het valt ook te redden met alleen Wiskunde A1.. qua talen heb ik nog geen 1 onderdeel gehad wat daarop betrekking heeft.. heb wel een aantal vakken (gehad) waarvoor ik alleen Engelse boeken of Engels en Nederlandse boeken had..
Kheb net het vak Methoden van Onderzoek en het vak Medialandschap afgesloten. Methoden van Onderzoek komt ook in je tweede (en derde? weet ik niet zeker) jaar terug.. vond ik persoonlijk een saai vak.. Medialandschap was redelijk interessant, je leert hoe de media in Nederland in elkaar zit (het beleid en de geschiedenis van radio en tv, wat voor wetten er zijn, welke zenders en mediaconcernen blabla) en we hebben het ook gehad over de Duitse en Engelse media.. wel veel feitjeskennis. Hiervoor hebben we ook een essay moeten schrijven.
Kheb tot nu toe dus nog niet veel praktische dingen moeten doen. Bij het vak CW vaardigheden hebben we een presentatie moeten doen en een aantal werkstukken moeten maken over o.a. de verhouding tussen mannen en vrouwen in de media. Op 't moment ben ik bezig met een Leerproject.. met een groepje van 6 moesten we kiezen uit een aantal onderwerpen en daarover moet je een onderzoek doen.. wij hebben gekozen voor een onderwerp dat te maken heeft met reclame (om even kort te zeggen waar het onderzoek over gaat: welke reclame wordt door wie meer gewaardeerd). Je onderzoeksmateriaal haal je uit een aantal interviews die je een tijd geleden hebt moeten doen (das dan weer wel praktisch) en samen met de rest van je groepje ga je dan de uitkomsten van de interviews analyseren en daar leidt je dan weer een theorie uit af enz.
Nja, dit is zo'n beetje een samenvatting van mijn eerste jaar.. kheb gehoord dat het tweede jaar allemaal wat minder theoretisch is maar dat je vakken als Methoden van Onderzoek en Statistiek toch blijft houden..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Communicatie en Informatie Wetenschappen in Tilburg
Maanuueelaa
3 05-07-2009 10:19
Studeren Universitaire studie om later iets te doen in journalistiek
Riantje
76 03-05-2006 09:02
Algemene schoolzaken studie: kunst wetenschappen
Mustang_Sally
13 29-06-2004 16:45
Algemene schoolzaken een vraag over de studie communicatie wetenschappen
lizet
9 09-01-2004 17:59
Algemene schoolzaken Wat willen jullie gaan studeren?
marlies
148 22-08-2003 21:47
Algemene schoolzaken Toegepaste Communicatie Wetenschap
Snufje
10 07-12-2002 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.