Oud 02-06-2003, 11:43
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
de topictitel klinkt nogal vaag.
maar ik bedoel dus, dat niemand hetzelfde is qua uiterlijk en innerlijk (al lijken sommige mensen erg op elkaar) maar iedereen is wel hetzelfde waard (de een is niet beter dan de ander)

opzich lijken deze dingen niks met elkaar te maken te hebben.
maar kijk, als je dus zegt dat de een niet beter is dan de ander, heb je veel voorbeelden van topsporters.... niet iedereen kan dat bereiken. Maar andere mensen hebben weer iets anders waarin ze uitblinken (hebben bijv. een gigantische wiskundeknobbel) maar sommige mensen blinken helemaal nergens echt in uit. Deze lijken overal een beetje 'gemiddeld' in te zijn.

maar, als je dit (vage) verhaaltje zo leest. Zou je dan kunnen stellen dat iedereen een totaalpakket heeft (100%) met talenten, maar dat de ene bijvoorbeeld heel goed in een sport is, en daar als zo 50% heengaat, terwijl het bij de ander verspreid is. (dus die sporter is dan minder goed in iets anders, dan degene die niet goed is in sport oid).

dit klinkt allemaal heel vaag, en is weer een van mijn hersenspinsels
maar de vraag is dus: heeft iedereen een evengroot totaalpakket aan talenten, maar is het bij iedereen anders verspreid, of heeft de een wellicht meer talenten dan de ander (dus, dat zou je kunnen vergelijken met meer inhoud dan de ander)

sorry, voor het vage verhaal. Het klinkt misschien voor jullie onzinnig, en als ik er straks achter kom dat dat het ook is, verwijder is hem wel!

kus! Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 12:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Iedereen heeft zijn eigenschappen die door anderen gerespecteerd moeten worden. Niemand heeft meer rechten dan anderen in de Nederlandse samenleving en zo hoort het ook. Het maakt niet uit van welke eigenschap je veel hebt, want iedereen moet gerespecteerd worden zoals hij is.

Het lijkt misschien zo dat iemand met een heel groot talent waardevoller is dan een ander, maar een talent hoeft niet per se op te vallen. Ik ken genoeg mensen die gewoon heel goed kunnen luisteren en anderen ondersteunen en wat mij betreft is dat evenveel waard als het grootste genie zijn ter wereld. Er is altijd iemand die je nodig heeft en om je geeft.

Nee, dit is helemaal niet onzinnig. Mensen schijnen elkaar nog steeds op zichtbare talenten te beoordelen terwijl dat vaak niet eens ter zake doet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi kruimel,

ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat ik mensen niet respecteer omdat ze in mijn ogen minder zijn, want in mijn ogen is niemand minder.
het was alleen iets wat ik weer eens snachts in mijn bedje bedacht. En ik dacht, agh, schrijf mijn verzinsels eens even op! maar als er onnuttige reacties opkomen vandaag verwijder ik hem (ik zeg vandaag omdat dat binnen 24 uur gedaan moet worden). Maar ik vroeg me dus af of dat een soort van waarheid kon zijn... dat iedereen evenveel talent heeft als een ander, maar dat het bij iedereen anders verspreid is?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:14
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nee, ik dacht ook helemaal niet dat jij andere mensen niet zou respecteren hoor! Misschien drukte ik me een beetje ongelukkig uit. Andere mensen doen dat vaak wel .

Ja, iedereen heeft talenten. Ik weet niet of iedereen evenveel talent heeft als ieder ander, want sommige dingen moeten eindeloos geoefend worden voor ze naar buiten komen.
Ik geloof wel dat alle talenten even waardevol zijn, dat wilde ik eigenlijk zeggen. Misschien drukte ik me een beetje ongelukkig uit, sorry...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
geeft niet...
pff, mijn hele verhaaltje drukte ik ook nogal ongelukkig uit... naja, beetje vaag iig...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:20
kleinmaarlief
kleinmaarlief is offline
ik vind dit nogal onzinnig eigenlijk.
naja, zal wel aan mij liggen.
maar dat kan toch helemaal niet, dat iedereen gelijke talenten heeft ofzow?! want gehandicapte mensen kunnen over het algemeen veel minder.
naja... vaag.
__________________
----> deze signature is niet leuk<---
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 14:55
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Talenten zijn volgens mij niet gelijk verdeeld. Niet iedereen heeft 100% talent vanaf het begin, daar begint het verschil al.
Als je dan 50 % inzet bij bijvoorbeeld sport, betekend dat volgens mij niet dat je die 50 % kwijt bent. Je kan die ook nog op andere punten inzetten.

Talent hangt ook weer samen met het DNA van je ouders. Als de 2 beste sporters ter wereld een kind krijgen, zal dat kind vast goed zijn in sport. Maar het kan ook nog goed zijn in bijvoorbeeld wiskunde, pizza's bakken en pretparken ontwerpen. Wat misschien dan weer niet met de ouders overeenkomt. Ik snap sowieso niks van al die getalenteerde mensen, misschien snap ik mezelf daarom ook niet...
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ kazanka.

ik begrijp wat je bedoeld.
maar kijk. stel je bent goed in sport en daarbij heb je ook nog eens een gigantische wiskunde knobbel en blabla, dan is er vast wel iets waar diegene ontzettend kneuzig in is. Terwijl je ook mensen hebben die 'egaal' ofterwijl gewoon in wiskunde, gewoon in sport, gewoon in koken (overal een beetje 'gewoon' in zijn, nergens supergoed (zoals topsporters) maar ook nergens erg in blunderen) Zo bedoel ik het meer.

-xxx- Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:19
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik denk dat iedereen evenveel talentehn heeft meegekegren maar dat sommigen deze beter benutten
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:21
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 02-06-2003 @ 15:19:
ik denk dat iedereen evenveel talentehn heeft meegekegren maar dat sommigen deze beter benutten
(misschien ook dat sommige talenten meer opgemerkt worden, en dat het daardoor lijkt, dat sommige meer talenten hebben?)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
... schreef op 02-06-2003 @ 15:21:
(misschien ook dat sommige talenten meer opgemerkt worden, en dat het daardoor lijkt, dat sommige meer talenten hebben?)
nee.. je kiest er zelf voor of je talent opgemerkt gaat worden of niet.....

iedereen kan er uitspringen, je meot het alleen zelf willen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:31
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 02-06-2003 @ 15:23:
nee.. je kiest er zelf voor of je talent opgemerkt gaat worden of niet.....

iedereen kan er uitspringen, je meot het alleen zelf willen
ja, enigsins wel.
maar sommige mensen zijn nou eenmaal open en andere erg gesloten. sommig mensen kennen hun eigen talenten maar laten dit anderen niet zien, of juist andersom, ze zien hun eigen talenten niet maar anderen wel. En om het nog ingewikkelder te maken, door weinig dingen te proberen, komen sommige mensen niet achter sommige talenten die ze wél bezitten.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:35
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
... schreef op 02-06-2003 @ 15:31:
ja, enigsins wel.
maar sommige mensen zijn nou eenmaal open en andere erg gesloten. sommig mensen kennen hun eigen talenten maar laten dit anderen niet zien, of juist andersom, ze zien hun eigen talenten niet maar anderen wel. En om het nog ingewikkelder te maken, door weinig dingen te proberen, komen sommige mensen niet achter sommige talenten die ze wél bezitten.
dat is waar.. maar je kiest je karakter, deels is het aangeboren maar je bent zoals je wilt zijn.. je kiest er zelf voor of je dingen wilt uitproberen.l.

ja natuurlijk zijn er ook andere factoren, ouders kunnen je motiveren of juist demotiveren maar als je iets echt graag wil of kan moet dat neit een te groot obstakel zijn
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:37
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
... schreef op 02-06-2003 @ 11:43:
maar de vraag is dus: heeft iedereen een evengroot totaalpakket aan talenten, maar is het bij iedereen anders verspreid, of heeft de een wellicht meer talenten dan de ander (dus, dat zou je kunnen vergelijken met meer inhoud dan de ander)
Denk dat de talenten niet eerlijk verdeelt zijn.
De één heeft nou eenmaal meer talent/aanleg
voor iets dan een ander, maar dat betekent
niet dat iemand met minder talent/aanleg
minder waard is.

De waarde van een persoon hangt van meerdere
factoren af, niet alleen van de hoeveelheid talent.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:39
hotrodmonster
Avatar van hotrodmonster
hotrodmonster is offline
een mensenleven is onbetaalbaar, er is niemand die meer 'waard' is dan een ander persoon, ookal denken sommige dat
__________________
Fuckit, there's so much shit, it pisses me off
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 02-06-2003 @ 15:37:
Denk dat de talenten niet eerlijk verdeelt zijn.
De één heeft nou eenmaal meer talent/aanleg
voor iets dan een ander, maar dat betekent
niet dat iemand met minder talent/aanleg
minder waard is.

De waarde van een persoon hangt van meerdere
factoren af, niet alleen van de hoeveelheid talent.
onder talent verstaan we voor het gemak ook even dingen als goed naar iemand kunnen luisteren.

je hebt ook slechte dingen die je tot talenten kan bereken (ik weet alleen niet of ik dat nou wel bedoel *vaag*) maar bijvoorbeeld inbreken is geen goede eigenschap, maar niet iedereen kan het.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
hotrodmonster schreef op 02-06-2003 @ 15:39:
een mensenleven is onbetaalbaar, er is niemand die meer 'waard' is dan een ander persoon, ookal denken sommige dat
zou u mijn topic goed willen lezen.
ik beweer helemaal niet dat de een meer waard is dan de ander.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:42
sterrenhemel
Avatar van sterrenhemel
sterrenhemel is offline
hmm ik denk niet dat je allemaal evenveel talenten hebt , maar wel even veel waard bent.. want talenten= niet hetzelfde als waardigheid..(wauw ook iemand die dit soort hersenspinsels heeft )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2003, 15:43
hotrodmonster
Avatar van hotrodmonster
hotrodmonster is offline
de topictitel klinkt nogal vaag.
maar ik bedoel dus, dat niemand hetzelfde is qua uiterlijk en innerlijk (al lijken sommige mensen erg op elkaar) maar iedereen is wel hetzelfde waard (de een is niet beter dan de ander)

????????
__________________
Fuckit, there's so much shit, it pisses me off
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:50
hotrodmonster
Avatar van hotrodmonster
hotrodmonster is offline
ik bedoel hetzelfde
__________________
Fuckit, there's so much shit, it pisses me off
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
hotrodmonster schreef op 02-06-2003 @ 15:43:
de topictitel klinkt nogal vaag.
maar ik bedoel dus, dat niemand hetzelfde is qua uiterlijk en innerlijk (al lijken sommige mensen erg op elkaar) maar iedereen is wel hetzelfde waard (de een is niet beter dan de ander)

????????
ik weet dat de topictitel vaag klinkt.
maar als je eerst eens de hele topic (iig, mijn eerste post) zou lezen, dat scheelt al.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:52
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
sterrenhemel schreef op 02-06-2003 @ 15:42:
hmm ik denk niet dat je allemaal evenveel talenten hebt , maar wel even veel waard bent.. want talenten= niet hetzelfde als waardigheid..(wauw ook iemand die dit soort hersenspinsels heeft )
maar ik bedoel dus, dat niemand hetzelfde is qua uiterlijk en innerlijk (al lijken sommige mensen erg op elkaar) maar iedereen is wel hetzelfde waard (de een is niet beter dan de ander)


(dat zei ik dus al)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
hotrodmonster schreef op 02-06-2003 @ 15:43:
de topictitel klinkt nogal vaag.
maar ik bedoel dus, dat niemand hetzelfde is qua uiterlijk en innerlijk (al lijken sommige mensen erg op elkaar) maar iedereen is wel hetzelfde waard (de een is niet beter dan de ander)

????????
ik ben het niet met je eens.. in grote lijnen wel maar er zijn altijd uitzonderingen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:03
Verwijderd
prachtige topicnaam. helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:02
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
... schreef op 02-06-2003 @ 15:12:
@ kazanka.

ik begrijp wat je bedoeld.
maar kijk. stel je bent goed in sport en daarbij heb je ook nog eens een gigantische wiskunde knobbel en blabla, dan is er vast wel iets waar diegene ontzettend kneuzig in is. Terwijl je ook mensen hebben die 'egaal' ofterwijl gewoon in wiskunde, gewoon in sport, gewoon in koken (overal een beetje 'gewoon' in zijn, nergens supergoed (zoals topsporters) maar ook nergens erg in blunderen) Zo bedoel ik het meer.

-xxx- Wendy
{Ik geloof niet in mensen die overal maar een beetje 'gewoon' in zijn. Iedereen heeft wel iets waar die slecht in is. }

Waarom zou iemand die meerdere talenten heeft ergens perse slecht in moeten zijn terwijl iemand die gewoon is, dan ook gelijk met alles gewoon is....?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 21:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 14:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 02-06-2003 @ 21:02:
{Ik geloof niet in mensen die overal maar een beetje 'gewoon' in zijn. Iedereen heeft wel iets waar die slecht in is. }

Waarom zou iemand die meerdere talenten heeft ergens perse slecht in moeten zijn terwijl iemand die gewoon is, dan ook gelijk met alles gewoon is....?
ja. goed, ik ga proberen uit te leggen hoe ik het bedoel, maar het is nogal moeilijk want mijn woordenschat is nogal en gedachten onder worden brengen is moeilijk.
maargoed... een voorbeeld:

wat je vaak ziet, een zanger(es). Naja, ze /hij is heel goed enzow, ziet er goed uit en kan bovendien acteren. 3 gewaarde talenten (al is er goed uitzien een twijfelgeval, kan je dat talent noemen....?!) maar juist daarom worden velen toch enigzins arrogant.... wat weer een slechte eigenschap is. Vaak willen die mensen alleen nog met mensen omgaan die voor hun even hoog in rang staan... het 'talent' om iedereen te respecteren is weer verloren gegaan.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:53
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ehm... Een talent gaat niet verloren vanwege een slechte eigenschap.

Ik denk dat je bedoelt dat zo iemand wel heel veel goede eigenschappen kan hebben, maar dat dat gecompenseerd wordt door slechte eigenschappen en dat ze zo dus niet beter is dan ieder ander. Iemand die die goede eigenschappen van de zangeres niet heeft heeft ook die slechte eigenschappen van haar arrogantie niet en is dus in totaal evenveel waard...

Ofzo...

Begrijp ik het zo goed...? (Neuh, ik kan zelf ook niet uitleggen.)
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:46
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
... schreef op 03-06-2003 @ 14:40:
ja. goed, ik ga proberen uit te leggen hoe ik het bedoel, maar het is nogal moeilijk want mijn woordenschat is nogal en gedachten onder worden brengen is moeilijk.
maargoed... een voorbeeld:

wat je vaak ziet, een zanger(es). Naja, ze /hij is heel goed enzow, ziet er goed uit en kan bovendien acteren. 3 gewaarde talenten (al is er goed uitzien een twijfelgeval, kan je dat talent noemen....?!) maar juist daarom worden velen toch enigzins arrogant.... wat weer een slechte eigenschap is. Vaak willen die mensen alleen nog met mensen omgaan die voor hun even hoog in rang staan... het 'talent' om iedereen te respecteren is weer verloren gegaan.
de reden waarom veel artiesten dat doen is omdat het gewoon leuker is om met soortgenoten om te gaan

als jij op school zit ga jij toch ook liever om met schoolgenoten dan met leraren.. dan heb jij dat talent toch ook verloren??
en jij gaat toch ook liever om met mensen uit jouw eigen klas dan met 1e klassers als je mag kiezen.. ok er zijn uitzonderingen maar meestal is dat gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 03-06-2003 @ 16:46:
de reden waarom veel artiesten dat doen is omdat het gewoon leuker is om met soortgenoten om te gaan

als jij op school zit ga jij toch ook liever om met schoolgenoten dan met leraren.. dan heb jij dat talent toch ook verloren??
en jij gaat toch ook liever om met mensen uit jouw eigen klas dan met 1e klassers als je mag kiezen.. ok er zijn uitzonderingen maar meestal is dat gewoon zo
Dat heeft volgens mij ten eerste te maken met leeftijd, en ten tweede gaan mensen (volwassenen) ook niet alleen met hun eigen collega's om. Gewoon omdat ze meer vrienden willen dan alleen hun eigen collega's.
Ik denk dat de reden dat artiesten dat doen eerder is omdat de rest van de wereld zo tegen ze opkijkt. Dat kan behoorlijk irritant zijn en colega's weten vaker dat ze maar gewoon mensen zijn. Zij vragen in ieder geval niet meteen om een handtekekening...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:58
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Binnen een leven streven mensen naar twee dingen:
aanvaarding van (een/de) groep, erbij horen, waardering
en uniek zijn tov anderen

Doorgaans de ontwikkeling schommelt het hiertussen. Bijvoorbeeld schoolkinderen richten zich sterker naar leeftijdsgenoten omdat ze erbij willen horen. In de adolescentie komt er een verandering, men wil enerzijds nog steeds het conformisme behouden, maar wil de unieke persoon verder ontplooien.

Het is goed een evenwicht te vinden, denk ik


In jouw talenten redenatie dan:
Iedereen wil gelijk zijn, en probeert algemene talenten te ontwikkelen, maar we streven uiteindelijk naar unieke talenten en ontwikkelen een bepaalt talent?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:19
So chu chu
Avatar van So chu chu
So chu chu is offline
Ik vraag me af of iemand een lijstje met tallenten kan opsommen...

Ik kan eigenlijk wel een bende tallenten opsommen waar je totaal niets aan hebt: iemand kan goed boogschieten, iemand kan goed vissen, iemand kan goed vuur maken, iemand kan hard blazen, iemand kan perfect onthouden welke planten eetbaar zijn, en welke niet,.... allemaal tallenten niet? toch hebben we ze niet meer nodig en zullen ze maar zelden worden opgemekt... nu zijn er mensen die tallent hebben om met computers te kunnen werken, maar in de toekomst zullen er zich nog andere tallenten ontwikkelen... dus er bestaat eigenlijk geen vast pakketje van tallenten dat kan verdeeld worden in bepaalde verhoudingen

Daarnaast over een handicep; ik kan zeer snel lezen, maar doordat ik dislectie heb kan ik dat niet echt tot uiting brengen omdat mensen mij niet geloven: ze vragen mij iets voor te lezen, en daar ga ik in de mist, want dan moet ik beelde in geluid omzetten. Als die test eerlijk zou gedaan worden zouden ze mij een inhoudelijke test moeten geven, maar dat is dan weer teveel moeite... dus worden er ook veel tallenten miskent, omdat "gewone" mensen zonder dat tallent, het niet willen begrijpen of er gewoon geen moeite voor willen doen.
__________________
Mensenrecthten: eens gegeven blijft gegeven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:08
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik heb geen talenten, anderen zeggen van wel maar dat is slap gelul. Misschien moet ik nog ontdekken waar ik goed in ben

Ik denk dat iedereen wel iets heeft waar hij/zij goed in is. Of het met erfelijkheid te maken heeft betwijfel ik
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:13
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
... schreef op 03-06-2003 @ 14:40:
ja. goed, ik ga proberen uit te leggen hoe ik het bedoel, maar het is nogal moeilijk want mijn woordenschat is nogal en gedachten onder worden brengen is moeilijk.
maargoed... een voorbeeld:

wat je vaak ziet, een zanger(es). Naja, ze /hij is heel goed enzow, ziet er goed uit en kan bovendien acteren. 3 gewaarde talenten (al is er goed uitzien een twijfelgeval, kan je dat talent noemen....?!) maar juist daarom worden velen toch enigzins arrogant.... wat weer een slechte eigenschap is. Vaak willen die mensen alleen nog met mensen omgaan die voor hun even hoog in rang staan... het 'talent' om iedereen te respecteren is weer verloren gegaan.
nog snap ik niet echt wat je bedoeld....als ik naar Michael Jackson kijk, die kon goed zingen, nog steeds eigenlijk Hij zag er eerst altijd supergoed uit, goeie uitstraling en kan ook nog eens acteren.

Hij is absoluut niet arrogant, hij doet zijn beste voor de aarde, zijn best voor zieke kinderen en waar zie je bij hem dan mindere dingen? Zoals Michael zijn er nog veel meer voorbeelden van sterren die niet arrogant zijn en zeer behulpzaam tegenover de minder gelukkigen onder ons.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 03-06-2003 @ 21:13:
nog snap ik niet echt wat je bedoeld....als ik naar Michael Jackson kijk, die kon goed zingen, nog steeds eigenlijk Hij zag er eerst altijd supergoed uit, goeie uitstraling en kan ook nog eens acteren.

Hij is absoluut niet arrogant, hij doet zijn beste voor de aarde, zijn best voor zieke kinderen en waar zie je bij hem dan mindere dingen? Zoals Michael zijn er nog veel meer voorbeelden van sterren die niet arrogant zijn en zeer behulpzaam tegenover de minder gelukkigen onder ons.
lol... goed, ik zei dus dat ik het niet echt goed kan beschrijven... daarvoor is mijn woordenschat niet goed genoeg. Hij is dan niet arrogant (arrogantie is immers maar een voorbeeld) maar ook hij zal min of meer slechte punten hebben.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:17
Verwijderd
De uitspraak dat elk mens gelijk is, is achterhaald, tenminste als je het niet bekijkt vanuit een vrij grof omkaderd biologisch perspectief. Mensen behoren wel allemaal tot dezelfde soort maar er zijn zelfs in onze onderlinge anatomie nog verschillen.

Mensen zijn ook niet gelijk in sociaal opzicht. Als toelichting hier dit stukje wat ik postte in een topic op F&L:

(...) zijn ze ook niet gelijkwaardig in maatschappelijk opzicht. Het adagium 'mensen zijn niet gelijk maar wel gelijkwaardig' houdt slechts een moreel-ethisch oordeel in en geen feitelijk oordeel. Er zijn namelijk wel mensen die minder waard zijn dan een ander, in economisch opzicht en in sociaal opzicht (maar níet in juridisch opzicht) (...)

Mensen zijn gelijk noch gelijkwaardig. Het klinkt nogal cru maar de realiteit is dat bepaalde mensen meer 'waard' zijn, zowel in absolute, relatieve, maatschappelijke, economische, affectieve of welke zin dan ook. Er zijn 'mindere' mensen, al is het alleen maar omdat de natuur soms steken laat vallen en er mensen met een aangeboren geestelijke stoornis rondlopen.

Om maar aan te haken bij jouw stukje over het 'totaalpakket van talent': ik geloof niet dat iedereen eenzelfde 'poel' met talenten heeft. Bepaalde mensen zijn op elk gebied redelijk tot goed terwijl bepaalde anderen op elk gebied slecht zijn. Dat wordt m.i. vrij duidelijk gedemonstreerd door de maatschappelijke realiteit, de voorbeelden zijn legio.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik wil graag een reactie op nare man geven (hmm, wie noemt zichzelf nou NARE man... )

ik denk dat er wel enigzins wat inzit.
maar je zegt dat de ene niet evenveel waard is als de ander.
maar ligt het er dan ook niet aan, waar je waarde aan hecht?!

-xxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2003, 22:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 21:08:
Ik heb geen talenten, anderen zeggen van wel maar dat is slap gelul. Misschien moet ik nog ontdekken waar ik goed in ben

Ik denk dat iedereen wel iets heeft waar hij/zij goed in is. Of het met erfelijkheid te maken heeft betwijfel ik
tuurlijk heb jij talenten!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 03-06-2003 @ 22:27:
ik wil graag een reactie op nare man geven (hmm, wie noemt zichzelf nou NARE man... )
Dat is een lang verhaal wat hier vast wel ergens op het forum rondzweeft. En als je graag wilt reageren komt dat goed uit, want ik neem altijd graag serieuze reacties in ontvangst.

Citaat:
ik denk dat er wel enigzins wat inzit.
maar je zegt dat de ene niet evenveel waard is als de ander.
maar ligt het er dan ook niet aan, waar je waarde aan hecht?!

-xxx-
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het er van af hangt waar je waarde aan hecht. Iemand die in economisch opzicht 'waardeloos' is, kan voor zijn of haar familieleden ontzettend veel betekenen. En iemand die nauwelijks familie of vrienden heeft kan zichzelf toch inzetten voor de maatschappij en zich zodoende toch waardevol maken. Maar dat had ik ook al ondervangen door te beweren dat er mensen zijn die over de hele linie niet zoveel waard zijn, dus in alle opzichten die je je maar kunt bedenken: geen familie/vrienden die ze blij maken, zijn niet blij met zichzelf, hebben geen nut voor de maatschappij of brengen die maatschappij zelfs schade toe.

Het klinkt grof en je moet me ook niet verkeerd begrijpen, maar dat soort mensen zijn er naar mijn mening zeker wel. Het is echter een ongekleurde constatering: het zou gevaarlijk worden als ik zou zeggen dat bepaalde mensen geen rechten zouden mogen hebben omdat ze toch 'waardeloos' zijn. Je kunt daarom denk ik nog het beste zeggen 'mensen worden vermoed gelijkwaardig te zijn' zodat je in ieder geval iedereen onbevooroordeeld tegemoet treedt en iedereen op zijn of haar eigen merites beoordeelt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:53
So chu chu
Avatar van So chu chu
So chu chu is offline
En toch ben jij het die het verschil maakt hoor!


Iemand ooit gehoord van het Vlaams blok in België??

Jij zou meteen zeggen dat die niet veel waarde hebben, ze breken de maatschappij af en wat weet ik nog veel meer...

Maar doordat wij een vlaams blok hebben wordt er bij ons geen pim fortuin neergeknalt... iedereen heeft invloed op anderen.

Als je ooit iets wetenschappelijks op school hebt gekregen weet je al dat observeren altijd een vorm van beïnvloeding meebregnt, ik kan je zeggen er bestaat geen ekele mens die nog mider doet dan enkel observeren...

en dat is dan zonder enige gevoelenswaarde hé als je dat er nog bijrekend is elke persoon belangrijk.
__________________
Mensenrecthten: eens gegeven blijft gegeven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 02-06-2003 @ 11:43:
de topictitel klinkt nogal vaag.
maar ik bedoel dus, dat niemand hetzelfde is qua uiterlijk en innerlijk (al lijken sommige mensen erg op elkaar) maar iedereen is wel hetzelfde waard (de een is niet beter dan de ander)
ik vind dat mensen absoluut niet gelijk zijn. natuurlijk zien alle mensen er anders uit enz. maar dat bedoel ik niet.
je zegt dat de een niet beter is dan de ander. ik vind van wel. iemand die zich constant a-sociaal gedraagt of zelfs steelt of moord of iets dergelijks is in mijn opzicht niet even goed als iemand die wel een goed leven leid
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:56
So chu chu
Avatar van So chu chu
So chu chu is offline
Maar dan neem je enkel 1 aspect uit iemands leven, mss steeld iemand, maar is die tenminste niet rasitiesch, wat zoveel "nette" mensen wel zijn.

Een mens bestaat niet enkel uit zijn ergste daad hoor
__________________
Mensenrecthten: eens gegeven blijft gegeven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:58
Verwijderd
Dat zegt ook niemand. Ik heb denk ik voldoende onderscheid gemaakt tussen de verschillende terreinen waarop iemand beoordeeld kan worden en ben aldus tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk mensen bestaan die door de bank genomen vrij weinig waard zijn.

Zoals StayBeautiful weliswaar een beetje ongenuanceerd zegt: iemand die constant delicten pleegt zou best wel eens minder waard kunnen zijn dan iemand die zich keurig gedraagt, wanneer die stelende persoon ook nog 'ns lomp doet tegen zijn familie en de maatschappij schade berokkent.

En zoals ik ook zelf al zei: waarin is de waarde van geestelijk gehandicapten dan gelegen? In het feit dat ze werkgelegenheid verschaffen aan de sector die die mensen begeleidt?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 03-06-2003 @ 22:53:
ik vind dat mensen absoluut niet gelijk zijn. natuurlijk zien alle mensen er anders uit enz. maar dat bedoel ik niet.
je zegt dat de een niet beter is dan de ander. ik vind van wel. iemand die zich constant a-sociaal gedraagt of zelfs steelt of moord of iets dergelijks is in mijn opzicht niet even goed als iemand die wel een goed leven leid
ja, dat klopt.
hier heb ik zelf ook over na lopen denken (ik denk teveel na).
maar, ten eerste, denk je dat zo'n persoon zo geboren is. (zit het in iemand genen om bijv. te moorden) of is dit door buitenaf ontstaan (door de maatschappij)

-xxx-
p.s. ik keur doden zeker niet goed hoor!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 23:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2003 @ 22:33:
Dat is een lang verhaal wat hier vast wel ergens op het forum rondzweeft. En als je graag wilt reageren komt dat goed uit, want ik neem altijd graag serieuze reacties in ontvangst.



Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het er van af hangt waar je waarde aan hecht. Iemand die in economisch opzicht 'waardeloos' is, kan voor zijn of haar familieleden ontzettend veel betekenen. En iemand die nauwelijks familie of vrienden heeft kan zichzelf toch inzetten voor de maatschappij en zich zodoende toch waardevol maken. Maar dat had ik ook al ondervangen door te beweren dat er mensen zijn die over de hele linie niet zoveel waard zijn, dus in alle opzichten die je je maar kunt bedenken: geen familie/vrienden die ze blij maken, zijn niet blij met zichzelf, hebben geen nut voor de maatschappij of brengen die maatschappij zelfs schade toe.

Het klinkt grof en je moet me ook niet verkeerd begrijpen, maar dat soort mensen zijn er naar mijn mening zeker wel. Het is echter een ongekleurde constatering: het zou gevaarlijk worden als ik zou zeggen dat bepaalde mensen geen rechten zouden mogen hebben omdat ze toch 'waardeloos' zijn. Je kunt daarom denk ik nog het beste zeggen 'mensen worden vermoed gelijkwaardig te zijn' zodat je in ieder geval iedereen onbevooroordeeld tegemoet treedt en iedereen op zijn of haar eigen merites beoordeelt.
pm me maar het verhaal waarom je jezelf NARE man noemt

over dat andere....
Ik denk dat deze mensen, die zich én niet nuttig maken voor de maatschappij én geen familie of vrienden hebben óók een waarde hebben. Eventueel komt dit later pas naar boven.

iemand kan bijvoorbeeld prachtige schilderijen maken. Deze schilderijen houdt hij/zij verborgen. Later worden ze gevonden. Dan heeft deze man / vrouw toch betekenis voor de kunstwereld. Ookal is het na zijn dood.

-xxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 23:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2003 @ 22:58:

En zoals ik ook zelf al zei: waarin is de waarde van geestelijk gehandicapten dan gelegen? In het feit dat ze werkgelegenheid verschaffen aan de sector die die mensen begeleidt?
haha, misschien wel! maar dat is wel erg indirect.
ik vind dat geestelijk gehandicapten ook een grote waarde hebben. Het zegt namelijk nauwelijks iets over hun karakter. mijn moeder werkt met geestelijk gehandicapten, en grotendeels zijn het heel dankbare mensen dat vind ik echt tof! en weetje... heel veel kunnen heel goed tekenen en verhalen schrijven. Dan zou je niet zeggen dat ze geestelijk gehandicapt zijn, maar op andere terreinen wel.

-xxxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:16
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
... schreef op 03-06-2003 @ 22:03:
lol... goed, ik zei dus dat ik het niet echt goed kan beschrijven... daarvoor is mijn woordenschat niet goed genoeg. Hij is dan niet arrogant (arrogantie is immers maar een voorbeeld) maar ook hij zal min of meer slechte punten hebben.
vast, maar die punten hoeven niet slechter te zijn dan gemiddeld...

zal ik anders maar ophouden, ik snap wel wat je bedoeld alleen ben het er niet mee eens tenminste deels niet mee eens
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 04-06-2003 @ 16:16:
vast, maar die punten hoeven niet slechter te zijn dan gemiddeld...

zal ik anders maar ophouden, ik snap wel wat je bedoeld alleen ben het er niet mee eens tenminste deels niet mee eens
dat mag.
enne, ik zei ook niet dat ik het ermee eens was he?!
ik had alleen even opgeschreven hoe vaag ik weer lag na te denken in mijn bedje
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 03-06-2003 @ 23:02:
pm me maar het verhaal waarom je jezelf NARE man noemt
Deal

Citaat:
over dat andere....
Ik denk dat deze mensen, die zich én niet nuttig maken voor de maatschappij én geen familie of vrienden hebben óók een waarde hebben. Eventueel komt dit later pas naar boven.

iemand kan bijvoorbeeld prachtige schilderijen maken. Deze schilderijen houdt hij/zij verborgen. Later worden ze gevonden. Dan heeft deze man / vrouw toch betekenis voor de kunstwereld. Ookal is het na zijn dood.
Ja, maar nu ontwijk je nog steeds de eventualiteit dat iemand écht geen talenten heeft. Geen familie of vrienden voor wie hij iets betekent, geen eigenwaarde, geen maatschappelijke waarde, ook geen kunstschilderijen gemaakt die later pas boven water komen. Dat soort mensen bestaat zeker wel: tbs-klinieken zitten er vol mee (ik studeer zelf rechten en mijn vader zit ook in het jeugdstrafrecht dus ik heb behoorlijk wat trieste gevallen gezien).

Wat die geestelijk gehandicapten betreft: dat was een voorbeeld, ik geloof zelf dat geestelijk gehandicapten op veel verschillende manieren waardevol kunnen zijn, direct of indirect. In ieder geval hebben ze vaak lol in het leven, dat is ook heel belangrijk. Als iemand niets heeft kan hij altijd nog leven voor het leven, dat is iets wat niet uitgevlakt moet worden. Je eigen lichaam en geest kunnen voor jóu genoeg van waarde zijn om je de koning te rijk te voelen.

Overigens is dit een beetje loze discussie: ik denk niet dat ik je kan overtuigen van mijn stelling en dat probeer ik ook niet. Maar stel dat het wel kon, dan nóg zouden we er eigenlijk niets aan hebben omdat je in de praktijk toch iedereen gelijk moet behandelen (voor zover de omstandigheden gelijk zijn natuurlijk). Daarom zei ik ook, mensen worden vermoed gelijkwaardig te zijn. Die gelijk(waardig)heid heeft ook meer betrekking op de behandeling van die mensen als feitelijk op die mensen zélf.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
nare man, ik probeer me ook niet in allerlei bochten te wringen om tegen jou in te gaan en mijn gelijk te halen hoor! als iemand mij kan overtuigen wil ik dat gerust toegeven

nougoed.... dan zijn er mensen die helemaal geen goede eigenschappen hebben. Zoals jij noemt, enkele gevallen in een TBS kliniek. maar ze hebben wél talenten. al zijn het vaak geen goede talenten en niet de dingen waar je gebruik van moet maken. Ik vind dit moeilijk om te zeggen, omdat je de 'slechte' dingen volgens mij niet echt als talent kan zien. maar ze hebben iets gedaan, waardoor ze nu TBS hebben waar ze goed in waren (goed fout wel te verstaan...)

ghehe, dit = vaag he>?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 23:48
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
... schreef op 04-06-2003 @ 18:00:
dat mag.
enne, ik zei ook niet dat ik het ermee eens was he?!
ik had alleen even opgeschreven hoe vaag ik weer lag na te denken in mijn bedje
maar je vind er zelf wel een kleine kern van waarheid in zitten...of niet? Of ben je het er helemaal niet mee eens?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie jezelf zijn
tartaarsaus
5 24-12-2009 01:53
Seksualiteit Ik weet het niet
Baby^Boo
51 22-06-2005 01:22
Liefde & Relatie Metroseksueel
kiddin
91 30-01-2005 00:04
Seksualiteit Moeilijkheden met idee dat partner mastrubeert?
Verwijderd
153 21-02-2004 18:39
Psychologie Anorexia en boulimia, hoe denken jullie erover?
miss-suus
500 25-01-2004 14:44
Liefde & Relatie Iemand uit je hoofd zetten?
Verwijderd
125 20-09-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.