Oud 23-06-2006, 21:11
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Is het mogelijk om bij economie bij een vraag (VWO), ook 1 punt te krijgen ipv de maximum 2, wanneer een vraag half klopt. Of is het puur alleen goed of alleen fout?
Advertentie
Oud 23-06-2006, 21:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Kun je alsjeblieft ophouden met steeds nieuwe topics aanmaken en al je vragen allemaal in één stoppen? Het heeft echt geen zin je vraag te stellen op verschillende fora en als je bij de ene een vraag in je opkomt die in een niéuw topic te stellen.

Dankje.
Oud 23-06-2006, 21:50
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-06-2006 @ 22:40 :
Kun je alsjeblieft ophouden met steeds nieuwe topics aanmaken en al je vragen allemaal in één stoppen? Het heeft echt geen zin je vraag te stellen op verschillende fora en als je bij de ene een vraag in je opkomt die in een niéuw topic te stellen.

Dankje.
Nee, dat kan ik niet.
Het forum is open voor iedereen. En dit is iets wat ik graag wil weten.
Als je het niet wil lezen, dan lees je het toch gewoon niet?
Ik gebruik nette taal, en post voor elke verschillende vraag maar een keer. Gisteren zeurde je ook al zo.
Wil je daar alsjeblieft mee ophouden?
Dankje.
Oud 23-06-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-06-2006 @ 22:40 :
Kun je alsjeblieft ophouden met steeds nieuwe topics aanmaken en al je vragen allemaal in één stoppen? Het heeft echt geen zin je vraag te stellen op verschillende fora en als je bij de ene een vraag in je opkomt die in een niéuw topic te stellen.

Dankje.
Eens. (daarnaast staat alles óók op het verkeerde deelforum )

En als er in de normering staat, dat het er voor verschillende onderdelen punten kunnen worden gegeven dan kan je natuurlijk een punt verdienen, maar met beredenatie vragen is het góed of fout. Dat is mij altijd verteld. En ik weet dat je nu gaat zeggen "daar heb ik niets aan". Maar dan heb je in iedergeval een antwoord
Oud 23-06-2006, 21:52
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-06-2006 @ 22:50 :
Eens. (daarnaast staat alles óók op het verkeerde deelforum )

En als er in de normering staat, dat het er voor verschillende onderdelen punten kunnen worden gegeven dan kan je natuurlijk een punt verdienen, maar met beredenatie vragen is het góed of fout. Dat is mij altijd verteld. En ik weet dat je nu gaat zeggen "daar heb ik niets aan". Maar dan heb je in iedergeval een antwoord
Bedankt voor je antwoord.
Toch nog normale mensen op dit forum.
Oud 23-06-2006, 21:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Marloes-Maasdam schreef op 23-06-2006 @ 22:50 :
Nee, dat kan ik niet.
Het forum is open voor iedereen. En dit is iets wat ik graag wil weten.
Als je het niet wil lezen, dan lees je het toch gewoon niet?
Ik gebruik nette taal, en post voor elke verschillende vraag maar een keer. Gisteren zeurde je ook al zo.
Wil je daar alsjeblieft mee ophouden?
Dankje.
Tuurlijk is het forum open voor iedereen, maar snap je zelf ook niet dat het een beetje omslachtig is? Daarnaast meende ik ook in de forumregels iets te hebben gelezen over matig gebruik van topics openen. Niets voor niets zie je overal topics staan met namen als "Economie 1,2", "Wiskunde A1", enz. Waarom heb jij dan geen een aangemaakt met naam als "Herkansing Economie 1,2"?
Goed, wat maakt het me ook uit, ik merkte het alleen maar op.

Hebben de forumbazen ook weer wat te doen.
Oud 23-06-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Marloes-Maasdam schreef op 23-06-2006 @ 22:52 :
Bedankt voor je antwoord.
Toch nog normale mensen op dit forum.
Je beseft zelf toch ook wel dat het voor mensen die gewoon op het forum komen het heel erg vervelend is om steeds te zien staan:

"ECONOMIE VWO TIJDVAK TWEE HELP VRAAG n!" en dat 10x achter elkaar. Dat leest niet lekker. Daarnaast moeten deze vragen, die specifiek over het vak economie VWO gaan op het VWO-deelforum. Dat betekent trouwesn niet dat je nu al die vragen op het VWO-deelforum moet openenen, je moet volgende keer eventjes opletten als je dingen wil openen, of het op het juiste deelforum staat.

Laat je het even horen als je geslaagd bent?
Oud 23-06-2006, 22:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Marloes-Maasdam schreef op 23-06-2006 @ 22:50 :
Gisteren zeurde je ook al zo.
Ik heb gister niet op topics van jou gereageerd zag ik net. Je haalt mij en een ander door de war denk ik.
Oud 23-06-2006, 22:13
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-06-2006 @ 23:02 :
Ik heb gister niet op topics van jou gereageerd zag ik net. Je haalt mij en een ander door de war denk ik.
Dat zal dan wel, maar neemt niet weg dat je nu niet wederom zeurt.
Als dit topic je niet bevalt, ga dan weg, maar verziek de boel niet.
Ik zal voortaan niet zoveel topics meer plaatsen, en op de goede plek. Dit niet, omdat jij het zo lief vroeg, maar omdat een forumbaas het wel normaal kon melden. Ik heb hier begrip voor. Doe me een lol en blijf hier weg als je niets zinnigs te melden hebt.
Oud 24-06-2006, 20:38
Mara
Mara is offline
Loop niet zo dom te bitchen op duivelaartje, jij zit hier fout, zei zegt heel vriendelijk dat dat vervelend is en vraagt je er mee op te houden. Jij verziekt, zij niet. Alsjeblieft zeg, aandachtstekort ofzo?
Oud 25-06-2006, 00:43
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-06-2006 @ 21:38 :
Loop niet zo dom te bitchen op duivelaartje, jij zit hier fout, zei zegt heel vriendelijk dat dat vervelend is en vraagt je er mee op te houden. Jij verziekt, zij niet. Alsjeblieft zeg, aandachtstekort ofzo?
Ik bepaal zelf wat ik doe. Jouw bericht heeft niets te maken met mijn vraag, dus hou je er buiten. Jij GEEFT mij aandacht (waar ik best van geniet, ik hou er van om met mensen te spelen.) Net als duiveltje, ik VRAAG nergens om.
Dus om even antwoord te geven op je vraag: aandachtstekort? Neeee niet bepaald, krijg ik hier meeeeeeer dan genoeg! En dat ongevraagd! Wat een bofferd ben ik.

Mensen die WEL serieus kunnen antwoorden op mijn vraag? Of kritiek wel normaal kunnen leveren? (zoals forumbaas).. Jullie zijn van harte welkom. Alle andere leeghoofden, ik noem geen namen: zoek een leven!
Oud 25-06-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Marloes-Maasdam schreef op 25-06-2006 @ 01:43 :

Mensen die WEL serieus kunnen antwoorden op mijn vraag? Of kritiek wel normaal kunnen leveren? (zoals forumbaas).. Jullie zijn van harte welkom. Alle andere leeghoofden, ik noem geen namen: zoek een leven!
Misschien zou je om te beginnen zelf eens normaal kunnen reageren...?

Verder sluit ik me aan bij het antwoord van Evatjuhhhh.
Oud 25-06-2006, 10:27
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2006 @ 11:03 :
Misschien zou je om te beginnen zelf eens normaal kunnen reageren...?

Verder sluit ik me aan bij het antwoord van Evatjuhhhh.
Jammer dat ook jij zo belachelijk moet reageren.
Voor de 100e keer: ik heb toch al gezegd dat ik de kritiek van Evatjuhhhh begrijp? Daar zeg ik niets over!! Alleen de manier waarop anderen, zoals jij tegen me praten, daar zeg ik wel wat over.
En nu zal je me wel van het forum verwijderen ofzo, omdat je forumbaas bent.. doe vooral wat je niet laten kunt.

Verder reageer ik nu niet meer op achterlijke berichtjes. Alleen berichtjes die antwoord geven op mijn vraag.
Oud 25-06-2006, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Marloes-Maasdam schreef op 25-06-2006 @ 11:27 :
Jammer dat ook jij zo belachelijk moet reageren.
Ik geef mijn mening en dat mag, jammer dat jij dat gelijk belachelijk vindt. Ik zou niet weten waarom ik je 'van het forum zou verwijderen', misschien moet je je minder verongelijkt opstellen, dan voel je je waarschijnlijk een stuk beter en zou je ook gezien hebben dat ik ook antwoord gaf op je vraag.
Oud 25-06-2006, 10:38
Verwijderd
Het gaat wel over tijdvak 1, maar het lijkt me duidelijk genoeg, en het is misschien ook wel van tijdvak 2 te vinden.

Citaat:
3 Scorepunten worden toegekend met inachtneming van de volgende regels:
3.1 indien een vraag volledig juist is beantwoord, wordt het maximaal te behalen aantal scorepunten toegekend;
3.2 indien een vraag gedeeltelijk juist is beantwoord, wordt een deel van de te behalen scorepunten toegekend, in overeenstemming met het beoordelingsmodel;
3.3 indien een antwoord op een open vraag niet in het beoordelingsmodel voorkomt en dit antwoord op grond van aantoonbare, vakinhoudelijke argumenten als juist of gedeeltelijk juist aangemerkt kan worden, moeten scorepunten worden toegekend naar analogie of in de geest van het beoordelingsmodel;
3.4 indien slechts één voorbeeld, reden, uitwerking, citaat of andersoortig antwoord gevraagd wordt, wordt uitsluitend het eerstgegeven antwoord beoordeeld;
3.5 indien meer dan één voorbeeld, reden, uitwerking, citaat of andersoortig antwoord gevraagd wordt, worden uitsluitend de eerstgegeven antwoorden beoordeeld, tot maximaal het gevraagde aantal;
3.6 indien in een antwoord een gevraagde verklaring of uitleg of afleiding of berekening ontbreekt dan wel foutief is, worden 0 scorepunten toegekend, tenzij in het beoordelingsmodel anders is aangegeven;
3.7 indien in het beoordelingsmodel verschillende mogelijkheden zijn opgenomen, gescheiden door het teken /, gelden deze mogelijkheden als verschillende formuleringen van hetzelfde antwoord of onderdeel van dat antwoord;
3.8 indien in het beoordelingsmodel een gedeelte van het antwoord tussen haakjes staat, behoeft dit gedeelte niet in het antwoord van de kandidaat voor te komen.
http://www2.cito.nl/vo/ex2006/600025-1-27c.pdf

En het beoordelingsmodel staat ook in dat bestand.

Is dit genoeg antwoord op je vraag?
Oud 25-06-2006, 11:31
Marloes-Maasdam
Marloes-Maasdam is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2006 @ 11:38 :
Het gaat wel over tijdvak 1, maar het lijkt me duidelijk genoeg, en het is misschien ook wel van tijdvak 2 te vinden.



http://www2.cito.nl/vo/ex2006/600025-1-27c.pdf

En het beoordelingsmodel staat ook in dat bestand.

Is dit genoeg antwoord op je vraag?

Hoi!
Bij dit punt:
3.2 indien een vraag gedeeltelijk juist is beantwoord, wordt een deel van de te behalen scorepunten toegekend, in overeenstemming met het beoordelingsmodel;

staat dus dat je wel een deel van de punten kan krijgen, maarrrr in overeenstemming met het beoordelingsmodel. Wat nu als er een redeneervraag is waar staat: maximumscore: 2, en er staan geen deelscores aangegeven. Kan je dan toch de halve vraag goed hebben en 1 punt verdienen?
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.