Oud 23-11-2011, 20:31
Elecdruid
Avatar van Elecdruid
Elecdruid is offline
'Pas bij 18 jaar alcohol kopen'

Laatste update: 23 november 2011 20:12 info
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Joël Voordewind (ChristenUnie) gaat een ultieme poging doen om de leeftijdsgrens voor de verkoop van alcohol aan jongeren op 18 jaar te krijgen.

Foto: ANP
Voordewind kondigt woensdag aan dat hij zelf een initiatiefwetsvoorstel gaat schrijven.
Door de leeftijdsgrens van 16 naar 18 jaar te verhogen, denkt hij vooral de alcoholverkoop aan jongeren in supermarkten te kunnen beteugelen.
''Een 18-jarige is toch wat minder gevoelig voor groepsdruk om ook te drinken dan een 16-jarige'', aldus Voordewind. Hij hoopt op bijval van CDA en PvdA, de partijen waamee de ChristenUnie tot 2010 de macht had.

bron: http://www.nu.nl/politiek/2676039/pa...hol-kopen.html

--

De internationale politiek lijkt steeds meer door te krijgen dat de war on drugs niet werkt (zie bv http://www.vrijspreker.nl/wp/2011/06...heeft-gefaald/), onze eigen politiek gaat juist de tegenovergestelde richting op en de consensus bij de reageerders van nujij.nl is dat dit een goed voorstel is.

Wat vindt D&A?
__________________
goa goa goa mpu, jah!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2011, 20:39
jesseb1998
jesseb1998 is offline
wrm zet je dit op het forum ...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 20:41
Knaagdier
Avatar van Knaagdier
Knaagdier is offline
Nutteloos, moet hier echt niet.

Sluit maar deze bagger
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 20:41
Elecdruid
Avatar van Elecdruid
Elecdruid is offline
Naar mijn mening wordt hiermee slechts een symptoom van het probleem bestreden en niet de oorzaak zelf. Met dit voorstel zouden jongeren alleen niet meer mogen drinken, maar ik zie niet in waarom ze het niet meer zouden willen, iemand? Ik denk dat te bewijzen valt dat er dan een zekere vraag blijft - ze gaan op andere manieren aan alcohol komen. Of misschien drinken ze minder vaak, maar dan heftiger resulterend in meer ongevallen.
Lievere betere voorlichting, een andere instelling van de overheid en meer preventie. Zorg ervoor dat jongeren niet meer willen drinken. Waarom zouden ze het dan nog kopen?
__________________
goa goa goa mpu, jah!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 20:46
Elecdruid
Avatar van Elecdruid
Elecdruid is offline
Citaat:
wrm zet je dit op het forum ...
Citaat:
Nutteloos, moet hier echt niet.

Sluit maar deze bagger
Uhm, what? Leg uit?

Als je geen zin hebt in serieuze dingen ga je maar lekker in de speeltuin buiten of op onzin of tieners & pubers spelen; je hoeft hier niet te kijken hoor.
__________________
goa goa goa mpu, jah!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 21:19
Verwijderd
Citaat:
wrm zet je dit op het forum ...
Citaat:
Nutteloos, moet hier echt niet.

Sluit maar deze bagger
Een nieuwsbericht over het verhogen van de leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol past prima op D&A.

OT: Lijkt me niet dat het veel uitmaakt, de mensen die aan drank willen komen lukt het meestal toch wel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 22:19
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
het hoort hier inderdaad ook thuis.

en ergens ben ik wel voorstander voor het verhogen van de leeftijdgrens van alcohol want het is en blijft een hard drug. aan de andere kant zal het ook weer weinig effect gaan hebben gezien het feit dat leeftijdscontroles nog steeds erg slecht zijn.en jongeren toch nog wel aan alcohol komen.

en dan sluit ik me toch aan bij wat Elecdruid zei ze zullen dan wel minder vaak drinken maar wel heftiger als ze het doen.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 22:29
bronze
Avatar van bronze
bronze is offline
Ik doe mijn pws over gevolgen van alcohol en dan zou je eigenlijk voor het verhogen van de leeftijdsgrens moeten zijn als je het allemaal hoort, maar aan de andere kant vind ik dat het gewoon een keuze is en dat die er moet blijven!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 23:29
steffaboy
Avatar van steffaboy
steffaboy is offline
Ik ben toch vaste klant bij de slijter, dus geen enkel probleem
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ben toch vaste klant bij de slijter, dus geen enkel probleem
:') :')
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 12:25
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Ik ben toch vaste klant bij de slijter, dus geen enkel probleem
stoer

Zoals al eerder werd gezegd, ze krijgen het toch wel, niet 100% van alle supermarkten houdt zich heel strak aan dat legitimatie vragen, en anders vragen ze een iets oudere vriend om het te halen....
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
stoer

Zoals al eerder werd gezegd, ze krijgen het toch wel, niet 100% van alle supermarkten houdt zich heel strak aan dat legitimatie vragen, en anders vragen ze een iets oudere vriend om het te halen....
maar toch wordt het ze wel moeilijker gemaakt en jongeren onder de 16 maar toch ouder dan 16 lijken te zijn worden vaker voor hun ID gevraagt
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 12:31
sodamnflossy
Avatar van sodamnflossy
sodamnflossy is offline
Alsof 18 jaar en ouder gaat werken.
M'n zus van 17 haalt nu meestal het drank voor me, maar dan kan ik sowieso m'n broer van 18 of m'n zus' vriend van 19/bijna 20 gaan vragen... :')
Zolang de sigaretten oké gaan en ik ze zelf nog kan halen bij de primera/marlboro vind ik alles best, want met drank kom ik sws weinig in aanmerking.
__________________
{paranoia is in bloom, the PR transmissions will resume}
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Drugs & Alcohol Onderzoek alcoholgebruik!
marissaaa
8 05-03-2010 19:28
Verhalen & Gedichten TIJD voor een WEDSTRIJD-poll
Porcelain
123 25-10-2007 23:44
Drugs & Alcohol werkstuk: aantal vragen over drugs, alcohol en roken
mhurt
5 27-05-2006 18:51
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 11:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.