Oud 27-04-2005, 12:11
Mara
Mara is offline
De vorige
Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

In dit topic kan je al je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Zoals je zal merken zal het meeste gaan over afslanken, aangezien dit topic ooit begon als 'het grote lijntopic'. Het werd echter duidelijk dat er behoefte was aan een bredere benadering, omdat er ook enkele mensen zijn die juist aan willen komen, of gewoon gezond willen eten zonder af te vallen.

Deze beginpost is dus ook voornamelijk gericht op mensen die willen afvallen, sommige dingen zijn echter op iedereen van toepassing

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl

Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij dieet
The Zone dieet
Montignac


Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Valtaf.nl forummers/forumsters hier:
Bloem
sheepdog
MeelFriek
Sneeuwvlokje
Dreamzy
blurred
DarkSide
Leonoor
Cerys
Sassiefje
Arenda
x-spekkie-x
Moenbloem
*blue angel*

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 10:53.
Oud 27-04-2005, 12:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
09.15 : 60gram bruin brood met 30gram 20+kaas, een appel
11.15 : 200gram aardappelen met 200gram prei (in klein beetje boter) en 100gram biefstuk (in kl olijfolie)
12.30 : sinaasappel

Straks op men werk nog wat brood/fruit en vanavond wsl frietjes
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 27-04-2005, 13:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
@ edinora

wat weeg je en hoe lang ben je?

Je moet overgens niet vergeten dat je buik uitzet zodra je wat gegeten hebt. Dat uitzetten blijft, hoe dun je buik ook wordt, dus probeer een beetje realistisch te zijn in wat je verwacht, zelfs Britney ed hebben dat en ook zij hebben een 'blubberbuik' als ze voorover buigen of zitten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 13:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Wat ik me afvraag. Als je je slap voelt en honger krijgt, is het dan niet zo dat je lichaam het eten verteerd heeft en weer nieuwe energie nodig heeft door wat te eten? Kun je daar niet vanuit gaan?
Dus niet dat als je dan wat extra's eet dat je lichaam het opslaat in vet, maar dat het het meteen gebruikt?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2005 @ 13:04 :
Wat ik me afvraag. Als je je slap voelt en honger krijgt, is het dan niet zo dat je lichaam het eten verteerd heeft en weer nieuwe energie nodig heeft door wat te eten? Kun je daar niet vanuit gaan?
Dus niet dat als je dan wat extra's eet dat je lichaam het opslaat in vet, maar dat het het meteen gebruikt?
Als het systeem dat er voor zorgt dat je de goede dingen eet, goed werkt, dan wel. Maar bij de meeste mensen werkt het niet helemaal 100 %; veel mensen hebben meer of minder honger dan ze eten nodig hebben, of het gevoel dat ze genoeg hebben gehad voordat of nadat het daadwerkelijk zo is. Maar eigenlijk wist je dat al wel
Oud 27-04-2005, 13:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2005 @ 13:06 :
Als het systeem dat er voor zorgt dat je de goede dingen eet, goed werkt, dan wel. Maar bij de meeste mensen werkt het niet helemaal 100 %; veel mensen hebben meer of minder honger dan ze eten nodig hebben, of het gevoel dat ze genoeg hebben gehad voordat of nadat het daadwerkelijk zo is. Maar eigenlijk wist je dat al wel
Ik vroeg me dit vooral af omdat ik soms al geoneg gegeten heb en me eigenlijk slap voel wat opgelost zou kunnen worden door extra te eten, maar dat ben i kdan wat huiverig voor, omdat ik niet wil aankomen en ik eet al ruimschoots genoeg.
Eigenlijk wil ik een soort bevestiging dat ik dan best een boterham kan eten, omdat mn lichaam het toch direct gebruikt voor extra energie .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 13:11
Verwijderd
als je je echt slap voelt, dan kun je best een boterham nemen denk ik, als het dan tenminste aan suikergebrek ligt en niet aan iets anders . Als het echt vaak en al vrij gauw na een maaltijd voorkomt is het misschien wel een idee het eens aan de huisarts voor te leggen om te kijken of je glucagon (=tegeovergestelde van insuline) wel goed werkt.
Oud 27-04-2005, 13:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2005 @ 13:11 :
als je je echt slap voelt, dan kun je best een boterham nemen denk ik, als het dan tenminste aan suikergebrek ligt en niet aan iets anders . Als het echt vaak en al vrij gauw na een maaltijd voorkomt is het misschien wel een idee het eens aan de huisarts voor te leggen om te kijken of je glucagon (=tegeovergestelde van insuline) wel goed werkt.
kweet niet precies wanneer het is, wel snel eigenlijk de laatste tijd, maar eigenlijk alleen als ik college heb of onderweg ben naar huis of school, thuis enz nooit last van... Ben ook heel veel en snel moe, maar dokter weet nooit wat het is .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 14:15
gewoonik
gewoonik is offline
pff.. kweet niet wat t is maar als ik begin met eten kan ik gewoon niet stoppen.. had wel normaal ontbijt en tussendoor een appel maar middageten ging maar door... nu zit mn buik helemaal vol..
weet iemand iets om dit te stoppen?
Oud 27-04-2005, 14:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 27-04-2005 @ 14:15 :
pff.. kweet niet wat t is maar als ik begin met eten kan ik gewoon niet stoppen.. had wel normaal ontbijt en tussendoor een appel maar middageten ging maar door... nu zit mn buik helemaal vol..
weet iemand iets om dit te stoppen?
Wat is je ontbijt geweest dan?

En wat vind jij 'ging maar door' wat heb je tot nu toe gehad?
Oud 27-04-2005, 14:23
gewoonik
gewoonik is offline
boterham met ei
beschuit
beetje yoghurt

2 boterhammen 2 plakjes roggebrood en toen bedacht ik opeens dat ik zin had in een ijsje en een pakje sultana en peperkoek.
ik kan nooit goed bedeken wat ik op mn brood wil enzo dus dan eet ik heel veel van alles iets enzo. bnja en het blijft dus niet bij brood.
Oud 27-04-2005, 14:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 27-04-2005 @ 14:23 :
boterham met ei
beschuit
beetje yoghurt

2 boterhammen 2 plakjes roggebrood en toen bedacht ik opeens dat ik zin had in een ijsje en een pakje sultana en peperkoek.
ik kan nooit goed bedeken wat ik op mn brood wil enzo dus dan eet ik heel veel van alles iets enzo. bnja en het blijft dus niet bij brood.
Ik weet niet hoe laat je hebt ontbeten, en hoe laat gelunched, maar als er veel tussen zat kan het zijn doordat je honger had.

Als je niet weet wat je op brood doet kan je het als volgt doen:

1) Zoek uit wat je allemaal zou willen
2) Zet het bij elkaar
3) Bedenk hoeveel boterhammen je wilt nemen
4) Kijk hoe je 't moet verdelen.

Doe ik ook, dan heb ik bijv. 2 boterhammen met 4 verschillende soorten beleg, gewoon telkens halve boterhammen.

Als je zo'n trek hebt moet je even nagaan waarom.
1) Heb je echt honger, knorrende maag? Dan moet je wat meer eten.
2) Is het puur dat je lichaam zoetigheid wil? Nee zeggen! Ga veel water drinken bijv.
Oud 27-04-2005, 14:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Vandaag gaat niet echt lekker, heb gewoon heel veel honger en voel me slap... zit nu aan de aardappelkroketjes en net saté gemaakt . Heb gewoon lang niet genoeg aan 6 boterhammen...

Bah en nu heb ik buikpijn. Vanochtend ookal na mn ontbijt. En nog steeds honger. M'n lichaam weet niet wat ie wil vandaag .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 14:53.
Oud 27-04-2005, 14:55
edinora
Avatar van edinora
edinora is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2005 @ 13:02 :
@ edinora

wat weeg je en hoe lang ben je?

Je moet overgens niet vergeten dat je buik uitzet zodra je wat gegeten hebt. Dat uitzetten blijft, hoe dun je buik ook wordt, dus probeer een beetje realistisch te zijn in wat je verwacht, zelfs Britney ed hebben dat en ook zij hebben een 'blubberbuik' als ze voorover buigen of zitten...
lol, bedankt, maar dat weet ik allemaal wel hoor. maak je geen zorgen, ik ben niet zo'n meisje die hele onrealistische dingen wil en ik vind een beetje blubberbuik juist wel staan bij mij. Heb helemaal niet de ambities om modelletjesdun te worden. Ik wil gewoon weer wat gezonder gaan eten (sinds december is dat niet meer gelukt), meer gaan bewegen, en aangezien ik nu uit mijn kleren dreig te groeien, een beetje af te vallen.
ik ben 1.78 en ik weet niet precies hoeveel ik weeg (wil ik ook zo houden, want cijfertjes zeggen me niet zoveel). Niet teveel en ook niet te weinig denk ik; ik heb in iedergeval maat 40-42.

Heb weer een stuk taart op en wat chocolaatjes die van de verjaardag over waren. Niet helemaal gepland, maar ach.
Wel lekker veel fruit gekocht.
__________________
mmm skyscraper i love you
Oud 27-04-2005, 14:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2005 @ 14:40 :
Vandaag gaat niet echt lekker, heb gewoon heel veel honger en voel me slap... zit nu aan de aardappelkroketjes en net saté gemaakt . Heb gewoon lang niet genoeg aan 6 boterhammen...

Bah en nu heb ik buikpijn. Vanochtend ookal na mn ontbijt. En nog steeds honger. M'n lichaam weet niet wat ie wil vandaag .
Ik heb ook niet genoeg aan zes boterhammen, dan blijf ik heel de dag honger houden. Eerst at ik er 's ochtends drie (om half negen) en dan kon ik het tot een uur of half elf redelijk uithouden maar daarna moest ik echt weer wat eten. 's Middags at ik er dan vier maar dan heb ik om drie uur alweer honger, als ik er 's middags zes eet dan heb ik veel langer geen honger. Ik eet dan wel negen boterhammen op een dag maar ik beweeg wel redelijk veel (veel fietsen de berg op) en het zijn vrij kleine sneetjes en je kan nog altijd beter brood eten dan iets anders.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-04-2005, 15:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
edinora schreef op 27-04-2005 @ 14:55 :
lol, bedankt, maar dat weet ik allemaal wel hoor. maak je geen zorgen, ik ben niet zo'n meisje die hele onrealistische dingen wil en ik vind een beetje blubberbuik juist wel staan bij mij. Heb helemaal niet de ambities om modelletjesdun te worden. Ik wil gewoon weer wat gezonder gaan eten (sinds december is dat niet meer gelukt), meer gaan bewegen, en aangezien ik nu uit mijn kleren dreig te groeien, een beetje af te vallen.
ik ben 1.78 en ik weet niet precies hoeveel ik weeg (wil ik ook zo houden, want cijfertjes zeggen me niet zoveel). Niet teveel en ook niet te weinig denk ik; ik heb in iedergeval maat 40-42.

Heb weer een stuk taart op en wat chocolaatjes die van de verjaardag over waren. Niet helemaal gepland, maar ach.
Wel lekker veel fruit gekocht.
cijfertjes zeggen wel iets en voor ons kunnen we een stuk beter inschatten hoe nodig het is dat je wil afvallen. Er zijn hier genoeg mensen die ook beweren dat er echt wat van hun buik af moet en dan kom je er later achter dat hun bmi al te laag is.
Maat 40-42 hoeft ook niets te zeggn, sommige vrouwen hebben nu eenmaal brede heupen...

Maar hoeveel wil je op een dag gaan eten en hoeveel eet je nu?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 15:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-04-2005 @ 14:56 :
Ik heb ook niet genoeg aan zes boterhammen, dan blijf ik heel de dag honger houden. Eerst at ik er 's ochtends drie (om half negen) en dan kon ik het tot een uur of half elf redelijk uithouden maar daarna moest ik echt weer wat eten. 's Middags at ik er dan vier maar dan heb ik om drie uur alweer honger, als ik er 's middags zes eet dan heb ik veel langer geen honger. Ik eet dan wel negen boterhammen op een dag maar ik beweeg wel redelijk veel (veel fietsen de berg op) en het zijn vrij kleine sneetjes en je kan nog altijd beter brood eten dan iets anders.
Maar op college dagen beweeg ik dus niet. Afgezien van 1 min naar de bus lopen... daarom wil ik dan niet nog extra gaan eten eigenlijk. Ook wil ik niet dat m'n lichaam er aan went, want ik kan gewoon niets meer doen, ik word zo afhaneklijk van eten, anders voel ik me slap. Vd zomer ga ik op vakantie en dan kan ik dus niet eten behalve lunch, ontbijt en avondeten, daarom wil ik een beetje dat m'n lichaam gaat wennen aan 3 maaltijden per dag...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 15:09
Verwijderd
ff een vraag tussendoor.. misschien past het hier niet heel goed tussen, maar om er nou een apart topic voor te openen is ook weer zo stom.

Hoe kun je met eten en bepaalde bewegingen (welke?) zorgen dat je benen dikker worden (vooral echt stevige onderbenen, maar ook weer niet voetballersbenen ofzo) en je kont dikker wordt, maar de buitenkant van je bovenbenen toch dunner wordt?
Of zeg ik nou iets onmogelijks?
Oud 27-04-2005, 15:10
gewoonik
gewoonik is offline
ontbijt kwart voor 9
appel 11 uur
middageten 1 uur.
lijkt me wel goed..
mja
Oud 27-04-2005, 15:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 27-04-2005 @ 15:10 :
ontbijt kwart voor 9
appel 11 uur
middageten 1 uur.
lijkt me wel goed..
mja
Uch, kuch, en je hoeveelheden?
Oud 27-04-2005, 15:37
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
oke voor mij tot nu toe

2 bruine boterhammen + ham
1 broodje met (beetje) Kaas ~ Komkommer en Tomaat
2 bruine boterhammen met ham
2 bruine boterhammen met ei

1 pakje wicky (ik snakte gewoon naar wicky)

voor de rest gewoon:
water
cola light.

een fruitloze dag vandaag... too bad.

comments?
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 27-04-2005, 15:38
Verwijderd
ziet er goed uit fruit kun je misschien vanavond na het avondeten nog nemen?
Oud 27-04-2005, 15:41
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2005 @ 15:38 :
ziet er goed uit fruit kun je misschien vanavond na het avondeten nog nemen?
Ja doe ik
toetjes eet ik toch niet

Eindelijk lukt het een beetje met m'n schema trots
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 27-04-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-04-2005 @ 15:13 :
Uch, kuch, en je hoeveelheden?
Staan hierboven ergens
Gewoonik: Het is iets duidelijker als je de tijden en wat je eet ff bij elkaar zet. De tijden zijn op zich goed ja, maar je ontbijt is dus beschuit, boterham met ei en yoghurt? Dan om half 11 een appel en om 1 uur middageten?
JE zou er om 11 uur een boterham bij kunnen eten, dat voorkomt te erge trek waardoor je soms overeet.
Oud 27-04-2005, 16:17
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Is een schaaltje brinta een vervanger voor 2 Bruine Boterhammen?
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 27-04-2005, 16:21
kliwie
kliwie is offline
vandaag ging het niet goed

8 uur
halve grapefruit

9 uur
brinta en sesamkoekje

half 11
sla met halve grapefruit en doperwten
boterham met gegrilde tomaat en paprika
boterham met pindakaas
2 dikke plakken kruidcake

half 3
sesamkoekje
ijsje van de australien (hoorntje met vanille bolletje)

4 uur
2 pakje sesamkoekjes

in totaal heb ik dus 140 gram sesamkoekjes op... en ik vind dat niet echt leuk. gewoon omdat ik het helemaal niet wilde eten maar het toch deed. en dat ijsje vind ik al helemaal stom omdat ik eigenlijk geen melkproducten meer eet. maar mijn vriendin heb ik dat nog niet verteld en dat is stom en omdat ik ook al die kruidcake op had dacht ik ach ik heb mn dag nu toch al verneukt dus wat maakt het ook uit. echt belachelijk.
pfff...
Oud 27-04-2005, 16:22
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Joan schreef op 27-04-2005 @ 16:17 :
Is een schaaltje brinta een vervanger voor 2 Bruine Boterhammen?
als je ongeveer 5 scheppen brinta eet wel ongeveer volgens mij. als je naar de vezels kijkt enzo
Oud 27-04-2005, 16:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 27-04-2005 @ 16:22 :
als je ongeveer 5 scheppen brinta eet wel ongeveer volgens mij. als je naar de vezels kijkt enzo
5 scheppen? Is wel heel weinig... neem dan havermout ofzo.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 16:27
Verwijderd
valt wel mee hoor, als het scheppen met een kop erop zijn is 5 eetlepels ongeveer 40 gram. En 40 gram brintapoeder is goed vergelijkbaar met 1 witte en 1 bruine boterham. Dan heb je wel een diep bord vol zitten (tenzij je er heel weinig melk bij doet maar dat is vies)
Oud 27-04-2005, 16:34
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Vandaag gaat tot nu toe wel goed

Ontbijt:
50 g cruesli met magere melk
knackenrot met halvajam
glas sinaasappelsap

Lunch:
1 bb met ham
2 bb met halvajam
1 bb met 20+kaas

Tussendoor:
1 bb met hazelnootpasta
pakje sultana

Avondeten:
Aardappelpuree (weet niet hoeveel gram ik neem, beetje lastig )
Vis dagschotel (die met prei, tomaat, ui en kabeljauw )
Schaaltje slagroomvla

19.30-20.30 Tennistraining

Daarna:
1 of 2 bb
Misschien nog een rijstwafel met beleg.
__________________
Oud 27-04-2005, 16:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb net arretjescake gemaakt voor mijn broertjes verjaardag en was nieuwsgierig hoeveel kcal dat nou had, en dat viel me eigenlijk nog best mee Ik dacht echt dat een plakje iets van 500 kcal had, maar een normaal plakje (Nou ja, zoals wij ze ongeveer snijden dus ) heeft zo'n 300 kcal. Hoera!
Oud 27-04-2005, 16:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Gothic, als je niet teveel brood wilt eten zou je misschien eens kunnen proberen om wat kwark erbij te eten, dat vult bij mij namelijk veel meer dan brood
Oud 27-04-2005, 16:40
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-04-2005 @ 16:37 :
Ik heb net arretjescake gemaakt voor mijn broertjes verjaardag en was nieuwsgierig hoeveel kcal dat nou had, en dat viel me eigenlijk nog best mee Ik dacht echt dat een plakje iets van 500 kcal had, maar een normaal plakje (Nou ja, zoals wij ze ongeveer snijden dus ) heeft zo'n 300 kcal. Hoera!
Heb je daar een recept van?
__________________
Oud 27-04-2005, 16:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 16:40 :
Heb je daar een recept van?
250 gram (poeder of gewone)suiker mengen met 2 (rauwe) eieren, net zolang mixen tot het een beetje schuimig is. Daar 100 gram cacao doorheen mengen. 125 Gram boter (plantaardig, en hard, gewoon blue band ofzo dus, geen culinesse oid, gewoon zo'n pakje ) smelten en dat door het mengsel roeren. Als alles goed gemixt is 100 gram gekruimelde biscuitjes erdoor roeren, in een cake-blik doen en dat een nacht in de koelkast hard laten worden
Oud 27-04-2005, 16:47
Verwijderd
Ik heb net kibbeling gegeten, onder het mom van 'het is vis, dus het is goed'. Maar ik bedacht me net dat het natuurlijk wel in vet wordt gebakken haha, dom uiteraard.
Vanavond tortellini met pikante tomatensaus en komkommersaladetje. Ik moet voor alleen mezelf koken dus ik heb geen zin
Oud 27-04-2005, 16:49
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-04-2005 @ 16:43 :
250 gram (poeder of gewone)suiker mengen met 2 (rauwe) eieren, net zolang mixen tot het een beetje schuimig is. Daar 100 gram cacao doorheen mengen. 125 Gram boter (plantaardig, en hard, gewoon blue band ofzo dus, geen culinesse oid, gewoon zo'n pakje ) smelten en dat door het mengsel roeren. Als alles goed gemixt is 100 gram gekruimelde biscuitjes erdoor roeren, in een cake-blik doen en dat een nacht in de koelkast hard laten worden
Dank je! Maar dan blijven die eieren die je erdoor doet toch rauw? Is dat niet erg?
__________________
Oud 27-04-2005, 16:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2005 @ 16:27 :
valt wel mee hoor, als het scheppen met een kop erop zijn is 5 eetlepels ongeveer 40 gram. En 40 gram brintapoeder is goed vergelijkbaar met 1 witte en 1 bruine boterham. Dan heb je wel een diep bord vol zitten (tenzij je er heel weinig melk bij doet maar dat is vies)
je zegt zelf al met 1 boterham, niet 2 dus .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 16:50
Hagel
Hagel is offline
2 boterhammen met kaas
mckroket
hap taart om te proeven

Beetje aparte dag vandaag, vriend is jarig, hele dag in de stad geweest vandaar het rare eetpatroon. Zometeen avondeten en dan waarschijnlijk nog een stukje taart ofzo Morgen weer netjes met tussendoortjes etc want dan ben ik weer thuis
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 27-04-2005, 16:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-04-2005 @ 16:47 :
Ik heb net kibbeling gegeten, onder het mom van 'het is vis, dus het is goed'. Maar ik bedacht me net dat het natuurlijk wel in vet wordt gebakken haha, dom uiteraard.
Vanavond tortellini met pikante tomatensaus en komkommersaladetje. Ik moet voor alleen mezelf koken dus ik heb geen zin
je hebt gewoon vet nodig... dus niets aan de hand .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 16:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 27-04-2005 @ 16:50 :
2 boterhammen met kaas
mckroket
hap taart om te proeven

Beetje aparte dag vandaag, vriend is jarig, hele dag in de stad geweest vandaar het rare eetpatroon. Zometeen avondeten en dan waarschijnlijk nog een stukje taart ofzo Morgen weer netjes met tussendoortjes etc want dan ben ik weer thuis
dit is toh niet alles wat je gegeten hebt he tot nu toe ?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-04-2005, 16:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 16:49 :
Dank je! Maar dan blijven die eieren die je erdoor doet toch rauw? Is dat niet erg?
Ja ze blijven inderdaad rauw, daar zou je in theorie ziek van kunnen worden, maar wij hebben er nog nooit last van gehad, terwijl we het toch al heel lang eten Maar als je helemaal geen risico wilt lopen zijn er geloof ik ook salmonella vrije eieren te koop, zodat je zeker weer dat je nergens last van krijgt
Oud 27-04-2005, 17:10
ANGE
ANGE is offline
Oke, vandaag tot nu toe: water, veel water. En dat was het....
Oud 27-04-2005, 17:16
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
ANGE schreef op 27-04-2005 @ 17:10 :
Oke, vandaag tot nu toe: water, veel water. En dat was het....
Hoe komt het meid? Ik vraag me dan echt af hoe jij je nu (vooral lichamelijk) moet voelen want ik zou al lang 3 keer zijn flauwgevallen volgens mij.
__________________
Oud 27-04-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2005 @ 16:49 :
je zegt zelf al met 1 boterham, niet 2 dus .
1 bruine én 1 witte, dus wel 2
Oud 27-04-2005, 17:19
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 17:16 :
Hoe komt het meid? Ik vraag me dan echt af hoe jij je nu (vooral lichamelijk) moet voelen want ik zou al lang 3 keer zijn flauwgevallen volgens mij.
Ik voel me niet optimaal nee, maar ik heb er ook niet echt last van.

Het lukt me gewoon echt niet. Ik ben nog veel te gevoelig voor dingen die om me heen gebeuren, waar ik verdrietig van word, en dan lukt eten gewoon echt niet.
Oud 27-04-2005, 17:34
Verwijderd
Iemand enig idee hoeveel gram zo'n vierkant stukje pizza is? En (Dit heb ik al eens gevraagd geloof ik?) hoeveel gram 1 bolletje italiaans schepijs is? (Dus als je het bij een ijssalon koopt en je het op een hoorntje of in een bakje krijgt)
Oud 27-04-2005, 18:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 27-04-2005 @ 15:09 :
ff een vraag tussendoor.. misschien past het hier niet heel goed tussen, maar om er nou een apart topic voor te openen is ook weer zo stom.

Hoe kun je met eten en bepaalde bewegingen (welke?) zorgen dat je benen dikker worden (vooral echt stevige onderbenen, maar ook weer niet voetballersbenen ofzo) en je kont dikker wordt, maar de buitenkant van je bovenbenen toch dunner wordt?
Of zeg ik nou iets onmogelijks?
Je kan niet zo eten dat het op één bepaalde plek dikker wordt. Dat is onmogelijk. Je genen bepalen waar jij je vet opslaat, dat kan jij niet veranderen. Je kan niet plaatselijk afvallen, en dus ook ook niet plaatselijk aankomen.

Je kan wel meer gaan eten en dan krachttraining doen bij je benen. Je spieren worden dan dikker op den duur, je moet echter wel geduld hebben. Voetballersbenen krijg je niet, je bent een vrouw, je hormoonhuishouding zorgt er wel voor dat dat niet gebeurt
Oud 27-04-2005, 19:16
Mara
Mara is offline
Wil trouwens iedereen mij zijn/haar valtaf-profiel even PM-en, zet ik ze in de beginpost, is wel leuk dacht ik zo
Oud 27-04-2005, 19:50
Mara
Mara is offline
Nog steeds ongesteld, dus qua gezondheid nog niet helemaal toppie, qua hoeveelheden beter

Laat opgestaan, dus:
4 boterhammen, 3x rookvlees, 1x kipfilet
4 melo-cakes (stom ma had 't meegenomen, nog nooit gehad, en 't is best wel lekker )
2 rijstwafels
500g magere kwark
150g gekookte aardappels, 160g rode kool (was niet meer), 30g rundergehakt
Oud 27-04-2005, 20:04
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
wo0ps. chocomelk (heet water +cacao) en een soort Kano naar binnen gewerkt

maar wel 2 appels op.
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.