Oud 17-10-2002, 23:29
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb raad nodig, ik had eerst zoiets van, het ligt aan mij, maar lees mijn verhaal en geef raad. Please!


ik heb een nichtje van 12, die heeft een hartsvriendin van elf jaar. Ik noem dat vriendinnetje hier X.

Mijn nichtje en ik msnen altijd met elkaar, op een dag voegt haar harstvriendinnetje X mij ook toe.

Heel leuk allemaal. Steeds meer contact weet je wel. Ik ben achttien, X is elf.

Maakt niet uit, dacht ik, heb gewoon gezellig contact met haar.

Op een dag stuurde ik een foto, ze vond me mooi en knap en ontzettend lief en stoer.

dat kan he, kinderen van die leeftijd kijken altijd tegen meiden van een jaar of 18 op. Tenminste, deed ik altijd wel.

Maar goed, telkens als ik online was zei zij me meer en meer dat ze mij zo lief en mooi vond. Dat zij mij misstte als ik niet online was en dat ze dan moest huilen. Grapje dacht ik, kinderen toch? die uiten hun gevoelens altijd op een wat vreemde manier. Kunnen niet gewoon zeggen dat ze je aardig vinden, maar toch...

ik ben zon beetje iedere dag online, nu in de herfstvakantie helemaal. Als ik online ben is het helemaal HEeeeeeeey lieve mooie Patricia! I love you so! ik ben blij dat je er bent! en dit en dat.......ik vind het allemaal wel aardig en grappig, maar toch he.

Ze vroeg gister mijn telefoonnummer want ze wou mijn stem weleens horen, het is het hartsvriendinnetje van mijn nichtje en ik dacht waarom niet? en mijn zus heeft X al een keertje gezien en zei dat ze wel aardig was blablabla.

Dus zij belde mij, heel stil was ze en ze zei maar 'wat klink je lief wat klink je lief' ik wil je een keertje int echt zien! wanneer kom je deze kant uit!

later online weer praten en maar zeggen dat ze me zo lief vind en alles. Goed dit gaat dus heel lang zo door, vandaag belde ze mij weer. Ik had gezegd dat ik het druk had en hing op. Later ging weer de telefoon 'Lieve Patries met X, kom je asjeblieft online ik mis je zo!' Ik dacht, jeetje, maar ik kwam online.

Hartstikke blij dat ik er was en als ik er eenmaal ben heeft ze niet écht iets te zeggen, ja behalve dat ze me zo mooi en lief vind. Komt ze vragen of ze bi mij mag komen logeren met de kerst.

Ik dacht grapje dus ik zeg meen je dat nou echt, ze wilt écht bij mij logeren en mij zien.

toen ze weer belde zei mijn moeder 'Jeetje ziekelijk dat kind!' Ik werd kwaad en zei praat niet zo over X, het is een heel lief meisje.

Maar na het eten was ik weer online en X dus ook.

Ze zei dat ze moets huilen omdat ik er niet was, het was een grapje zei ze maar ze kon niet zonder me en I love you zegt ze ook om de minuut.

IK legde haar uit dat mijn vriend zo zou komen dus dat ik offline zou gaan, toen begon ze van 'Jammer dat je geen tijd meer voor mij hebt en er niet voor me kunt zijn'

Dat vond ik eng eerlijk gezegd, ze stuurde een mailtje met zinnen als 'Jammer dat je straks geen tijd meer voor mij hebt' IK wil je zo graag zien en je hebt zon lieve stem' 'Jammer dat je er niet voor mij kunt zijn'

Na dit mailtje ben ik gaan denken. ik dacht echt even dat het aan mij lag, ik ben niet zomaar dit topic begonnen.

Jongens en meisjes, wat denken júllie hier nu van?

Wat mo ik hiervan denken? ik heb haar net gemaild en uitgelegd dat ik 18 ben en hele andere dingen doe als haar, dat ik me studie heb, me werk, me hobbys, me vriend, en vriendinnen, me autorijlessen.

Kortkom, dat ik gewoon niet dag en nacht contact met haar kan hebben.

Is dit goed geweest? ik ben benieuwd hoe zij hierp reageert.

Maar asjeblieft, ligt dit aan mij of is X geobsedeerd door mij?

ze mailt iedere dag, heeft een kaartje gestuurd, nodigt zichzelf uit voor de kerst om te komen slapen, vraagt zowat om het half uur 'wanneer kom je hierheen met je vriend?' ze belt me iedere dag.....en als ik contact heb gaat het van, wat ben je lief en mooi en stoer.......zucht.

Geef me raad, hoe zien jullie dit!

Thnx, Helpmeplease...
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Advertentie
Oud 17-10-2002, 23:36
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Damn, kweenie wak hiervan moet zeggen. Kd8 1st dat ze lesbisch was, maar toen vroeg ze of je een keer langskomt met je vriend. Hmmmjah, ik reply maar want keb alles gelezen.

Oud 17-10-2002, 23:48
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef:
Damn, kweenie wak hiervan moet zeggen. Kd8 1st dat ze lesbisch was, maar toen vroeg ze of je een keer langskomt met je vriend. Hmmmjah, ik reply maar want keb alles gelezen.



tja precies, weet écht bij god niet wat ik ervan moet denken hoor. Maar t zet me aant denken, en dát is zo vervelend.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 17-10-2002, 23:51
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Eigenlijk wel raar. Ik denk dat ze een beeje obsessed is, xou alleen nie weten waarom. Kweenie, aan de ene kant denk ik dat ze verliefd op je is, of het is een geintje, of ze is niet helemaal 100%.
Oud 18-10-2002, 00:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef:
Eigenlijk wel raar. Ik denk dat ze een beeje obsessed is, xou alleen nie weten waarom. Kweenie, aan de ene kant denk ik dat ze verliefd op je is, of het is een geintje, of ze is niet helemaal 100%.

ja, heel raar eigenlijk

ze zou verliefd kunnen zijn, kinderen worden ook weleens verliefd op de juffrouw, ook meisjes.

Dat is kinderliefde gewoon. Maar toch, wat moet ik er dan mee? een geintje is het zeker niet.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 00:18
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Sla haar gewoon, haha. Nee, ehm....

Tsja, ehm, blah....

Eh....

Kennen jullie elkaar goed ofzo dan? Weten jullie 2 veel van elkaar?
Oud 18-10-2002, 00:23
Angeles
Angeles is offline
Ik weet niet of dit verliefdheid is, ik denk eerder een soort van grenzeloze adoratie. Ik ben het met je eens dat ze wel heel erg is doorgeslagen hierin. Misschien heeft ze bepaalde problemen en klampt ze zich daarom zo aan jou vast, misschien is er iets anders aan de hand. Ze klinkt in elk geval heel geobsedeerd. Ik kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt.

Ik denk dat je een keer moet kijken naar de film "That Night" met Juliette Lewis en Eliza Dushku, ik denk dat je daar heel erg veel in herkent. Het gaat over een jong meisje dat een zelfde soort adoratie voelt voor haar oudere buurmeisje. De leeftijden komen ongeveer overeen met die van jou en het meisje. Het is gebaseerd op een roman van Alice McDermott.

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om die mail te sturen. Ik denk dat je verder weinig kunt doen, je kunt je moeilijk in het leven van dat meisje gaan mengen en gaan uitzoeken waarom ze zo aan je hangt. Ik kan me voorstellen dat de drempel wat hoog is en dat je je al zo heel erg betrokken voelt.
Oud 18-10-2002, 00:25
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Ok, wat betekent "adoratie"?

Jah, ik ben dom jah.

Oud 18-10-2002, 00:27
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
de eerste liefdes van kinderen zijn meestal liefdes voor mensen van hetzelfde geslacht en meestal zijn die liefdes een heel stuk ouder... ze groeit er vanzelf overheen.

ik weet van al mijn neefjes en nichtjes dat ze ook weleens verliefd zijn geweest op de meest waanzinnige personen, ikzelf trouwens ook (barjuffrouw van een strandtent, petra heette zij )

Het is normaal, gaat vanzelf over wees gewoon duidelijk tegen haar, dat is het beste, ze is per slot van rekening al elf, ze weet heus wel iets van het leven... misschien ontwikkeld zij zich gewoon een beetje laat (deze liefdes zijn kenmerkend voor de leeftijd 6 tot en met 9)

okay succes en laat het me weten hoe het verder gaat

toevgevoegd: adoratie is diepe bewondering
enne... dit is allemaal echt waar, ze is verliefd, da's normaal
__________________
hieperdepiepp!
Oud 18-10-2002, 00:40
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef:
Sla haar gewoon, haha. Nee, ehm....

Tsja, ehm, blah....

Eh....

Kennen jullie elkaar goed ofzo dan? Weten jullie 2 veel van elkaar?

we weten bijna niks van elkaar, ja hobbys, leeftijd, dat ik een vriend heb, welke muziek we houwen.............uh thats it
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 00:41
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik weet niet of dit verliefdheid is, ik denk eerder een soort van grenzeloze adoratie. Ik ben het met je eens dat ze wel heel erg is doorgeslagen hierin.

Misschien heeft ze bepaalde problemen en klampt ze zich daarom zo aan jou vast, misschien is er iets anders aan de hand. Ze klinkt in elk geval heel geobsedeerd. Ik kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt.

Het gaat over een jong meisje dat een zelfde soort adoratie voelt voor haar oudere buurmeisje.


ja je hebt wel gelijk in wat je zegt, over dat grenzeloze adoratie. Zit wel wat in, maar zou ze niet verliefd kunnen zijn? lijkt er wel op hoor.........jeejte weet niet wat ik ermee moet.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 00:41
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
*hoehoe... ik gaf een heel nuttige reactie*
__________________
hieperdepiepp!
Oud 18-10-2002, 00:44
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
coecie schreef:
de eerste liefdes van kinderen zijn meestal liefdes voor mensen van hetzelfde geslacht en meestal zijn die liefdes een heel stuk ouder...

wees gewoon duidelijk tegen haar, dat is het beste, ze is per slot van rekening al elf, ze weet heus wel iets van het leven...

toevgevoegd: adoratie is diepe bewondering
enne... dit is allemaal echt waar, ze is verliefd, da's normaal

dat zal het zijn ja, maar toen ik elf was was ik ook verliedf op mijn juffrouw. Of nou ja verliefd, zo noem je dat dan op die leeftijd, Heb ik mij dan ook laat ontwikkeld? Ik ben duidelijk tegen haar, wil haar heus geen pijn doen en vnd het heus geen rotkind. Het blijft een lief meisje, maar vooral tegen kinderen moet je duidelijk zijn, zeker in dit soort situaties.

Gelukkig ben ik wel wat gewend aangezien ik int onderwijs werk en er vaak kinderen zeggen en laten merken van 'juf ik ben verliefd op u'. maar die kinderen kan ik aankijken en erop aanspreken, haar niet.

Heb r nog nooit gezien, alleen gehoord, das zo moeilijk
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 00:46
Angeles
Angeles is offline
Of het verliefdheid is... tja, ik weet het niet, het heeft er wel wat van weg, aan de andere kant ook weer niet.

In die film gaat het trouwens wel anders, daar adoreert het meisje haar buurmeisje van een afstand, ze begluurt haar, doet haar na, enzovoort.
Oud 18-10-2002, 00:47
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
vertel het dan eens een keer aan haar over de telefoon...
wat vind je nichtje er trouwens van?? probeer t ook eens via haar te spelen (tenminste als het een slim kind is)
als zij jarig is, zie je haar vriendinnetje misschien ook, en kun je t eens uitleggen??

ik denk niet dat je er al te veel last van zult hebben toch? misschien moet je haar eens blokkeren met msn, en haar telefoontjes niet beantwoorden (na dat goeie gesprek natuurlijk) en dan verplaatst haar interesse zich vanzelf, dat gebeurd snel op die leeftijd (toen mijn vakantie over was dacht ik geen moment meer aan petra )
__________________
hieperdepiepp!
Oud 18-10-2002, 01:07
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
coecie schreef:
vertel het dan eens een keer aan haar over de telefoon...
wat vind je nichtje er trouwens van?? probeer t ook eens via haar te spelen (tenminste als het een slim kind is)
als zij jarig is, zie je haar vriendinnetje misschien ook, en kun je t eens uitleggen??

ik denk niet dat je er al te veel last van zult hebben toch? misschien moet je haar eens blokkeren met msn, en haar telefoontjes niet beantwoorden (na dat goeie gesprek natuurlijk) en dan verplaatst haar interesse zich vanzelf, dat gebeurd snel op die leeftijd (toen mijn vakantie over was dacht ik geen moment meer aan petra )

haar blokkeren vind ik ook weer zo cru weet je wel. Ik denk wel dat het over gaat maar op dit moment is ze zo doorgedraaid wat dat te gaat. Ik kan wel proberen via me nichie te spelen, die is daar heel goed in.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 01:08
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Of het verliefdheid is... tja, ik weet het niet, het heeft er wel wat van weg, aan de andere kant ook weer niet.

In die film gaat het trouwens wel anders, daar adoreert het meisje haar buurmeisje van een afstand, ze begluurt haar, doet haar na, enzovoort.

zij kan mij natuurlijk niet begluren en alles omdat zij heel ergens anders woont. Wel is het zo dat J. Lopez haar favoriete alles was, ik vind dat gewoon een stom mens die lopez, zij nu ook.

Ik hou van zingen, zij is ook begonnem et zingen, vind dezelfde muziek leuk gaat overal in mee als het om meningen gaat. en.......ooooohwat moet ik!!!!!1
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 01:13
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
zij kan mij natuurlijk niet begluren en alles omdat zij heel ergens anders woont. Wel is het zo dat J. Lopez haar favoriete alles was, ik vind dat gewoon een stom mens die lopez, zij nu ook.

Ik hou van zingen, zij is ook begonnem et zingen, vind dezelfde muziek leuk gaat overal in mee als het om meningen gaat. en.......ooooohwat moet ik!!!!!1
Ik snap wel dat ze jou niet kan begluren. Ik wou het even toevoegen omdat ik de indruk had gewekt dat de situatie in die film bijna hetzelfde is. Het lijkt er wel op, maar dat meisje gedraagt zich wel iets anders. Als je 'm te pakken kan krijgen zou ik 'm echt eens bekijken, of lees anders het boek.

Dat ze je in alles nadoet is ergens ook wel begrijpelijk, meisjes van elf zijn nog bezig zichzelf te ontdekken en zoeken houvast bij iemand tegen wie ze opkijken.

Dat ze zich zo aan je vastklampt is wel wat zorgelijker.
Ads door Google
Oud 18-10-2002, 01:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik snap wel dat ze jou niet kan begluren. Ik wou het even toevoegen omdat ik de indruk had gewekt dat de situatie in die film bijna hetzelfde is. Het lijkt er wel op, maar dat meisje gedraagt zich wel iets anders. Als je 'm te pakken kan krijgen zou ik 'm echt eens bekijken, of lees anders het boek.

Dat ze je in alles nadoet is ergens ook wel begrijpelijk, meisjes van elf zijn nog bezig zichzelf te ontdekken en zoeken houvast bij iemand tegen wie ze opkijken.

Dat ze zich zo aan je vastklampt is wel wat zorgelijker.

tja, ach ja morgen weer een nieuwe dag, eens zien hoe zij zich dan gedraagt wat mailen en bellen betreft.

Ik hou jullie allen op de hoogte!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 08:48
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
tja dat meisje is duidelijk wel geobsedeerd door jou..
Ik zou denk ik het contact wat laten verslappen, gewoon niet altijd online komen als zij erom vraagt, en aan de telefoon het gesprek gewoon kort houden.
Want ik neem aan dat je het zelf ook niet echt tof vindt.. In het begin denk je "ach het zal wel meevallen'' maar het wordt wel steeds ''erger''..
Je kan gewoon beter nu tegen haar zeggen dat het niet ok is, zoals ze doet, dan wanneer je dit lang door laat gaan en dat ze het dan moet horen.
Dus ik denk dat dat mailtje wel goed is geweest ja..

Tja dit is gewoon wat ik zou doen hoor, ik zou gewoon niet heel de tijd met haar praten enzo, proberen het contact te verminderen of misschien zelfs verbreken.. Dat is misschien hard voor dat meisje, maar wel het beste, anders blijft ze je constant ''lastig'' vallen en geobsedeerd door jou...
__________________
•·.·´Ż`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´Ż`·.·•
Oud 18-10-2002, 09:03
Verwijderd
Ik zou me eens hard gaan afvragen wat er met dat meisje aan de hand is. Misschien heeft ze haast geen vrienden? Hoe is haar situatie thuis? Heeft ze nog beide ouders?

Zoiets wordt meestal door iets getriggerd en komt niet vanzelf..
Oud 18-10-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef:
de eerste liefdes van kinderen zijn meestal liefdes voor mensen van hetzelfde geslacht en meestal zijn die liefdes een heel stuk ouder...
Hoe kom je hierbij? :/
Oud 18-10-2002, 12:25
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoe kom je hierbij? :/
Ja man, ik kan me niet herinneren dat ik een jongen leuk vond. Bah!!!

Oud 18-10-2002, 14:28
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoe kom je hierbij? :/
uit een psychologieboek
en ook uit eigen ervaring... (perta ) ik ben zeg maar de oudste van heeeeeeel veel neefjes en nichtjes, zij zijn nu allemaal ňf net in de leeftijd van deze liefdes, ňf er net voorbij...

bijvoorbeeld een neefje van me, werd laatst heel erg 'dol' op een jongen, nacho, hij werd ook jaloers... toen hij me op een avond ervan betrapte dat ik met nacho naar de disco was geweest, werd hij gek, en vond mij niet meer aardig. t gekke kind is hem nu al vergeten, en zo gaat het eigenlijk altijd...
maarja, daarvan dus, ciao
__________________
hieperdepiepp!
Oud 18-10-2002, 14:38
Deftones16
Avatar van Deftones16
Deftones16 is offline
Ik denk *DENK* dat ze jouw wel heel erg leuk vind want anders zou ze dat niet zeggen en ook dat ze jouw als een voorbeeld ziet ik bedoel toen ik klein was had ik ook wel een voorbeed *mel.b van de spice girls* ik had niet zoals zij het heeft maar misschie komt ze er later wel achter dat ze lesbisch is...kan zo maar... want ik heb wel van meisjes van elf gehoord dat ze ecvht meisjes te cool vinden maar zo erg wowie za haast een teken moeten zijn van dat ze misschienw el is lesbisch of bi kan worden
__________________
[ stoned to the bone ]
Advertentie
Oud 18-10-2002, 14:46
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef:
uit een psychologieboek
Ik heb wel vernomen dat er zoiets dergelijks bestaat als kortstondige idealisaties van personen (identiteitsvorming + stimuli -> rolmodel -> idealisatie + bezitterigheid .. uit mijn hoofd), maar om dat nu verliefdheid of liefde te noemen? :/
Oud 18-10-2002, 15:00
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon hard voor dr moet zijn....


Maar haar goed duidelijk dat je haar een leuke meid vindt maar dat ze je niet moet claimen. Zeg ns op msn dat je geen tijd voor dr hebt. Ik zou t wel eng vinden en zo min mogelijk contact met haar zoeken, zeggen op msn dat ik geen tijd heb, als ze belt zeggen dat je geen zin hebt om te bellen.

Ben eens grof tegen dr, dat helpt misschien.
Oud 18-10-2002, 15:13
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon hard voor dr moet zijn....


Maar haar goed duidelijk dat je haar een leuke meid vindt maar dat ze je niet moet claimen. Zeg ns op msn dat je geen tijd voor dr hebt. Ik zou t wel eng vinden en zo min mogelijk contact met haar zoeken, zeggen op msn dat ik geen tijd heb, als ze belt zeggen dat je geen zin hebt om te bellen.

Ben eens grof tegen dr, dat helpt misschien.

ja je hebt gelijk. Dat ga ik ook maar eens proberen.

Kreeg een mailtje van haar vanochtend dat ze op school zat in de engelse les. Ze waren een verhaaltje aan het voorlezen int engels en in dat verhaal kwam de naam Patricia collins in voor. Ze moest meteen aan mij denken (ik heet ook Patricia) en ging daarom snel naar het computerlokaal om mij een digitale kaart te sturen. Daar stond dus in dat ze me mistte en aan me dacht.......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 15:25
Stainleszs
Avatar van Stainleszs
Stainleszs is offline
Vin je der eigenlijk diep in je hart zelf niet leuk allen bessef je dat het niet kan. Ik bedoel omdat je het zover liet komen ( ik dacht van nou, gewoon gezzelig babbelen. En het is allemaal maar een apparte manier van kinder aanhankelijkheid). Ik bedoel het komt op mij een beetje over alsof je hier iemand zoekt die zegt "als jij haar ook leuk vindt, dan moet je het is proberen".

Volgens mij wil je het diep in je hart en liet je het ff aanmodderen, en nu het zeg maar te dichtbij komt bessef je dat het niet kan en wil je er vanaf. Alleen je weet niet hoe
__________________
"Ik ben een man die schuw is van geweld...Pim Fortuyn"
Oud 18-10-2002, 17:46
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
okay mensen ik heb X gister dus gemaild met uitleg dat ik minder contact met haar wil enzovoort omdat ik het druk heb met werk, school. vrienden, hobbys enzo.

Ze mailde terug dat ze het begreep maar een aantal zinnen erin waarvan ik dacht 'HUH?"'

zinnen als deze:

'Ik ben iniedergeval niet een van de 'belangrijkste' in jou leven! Dat is in Edwin volgens mij..... En zingen en de Musical.... '

Dan is mijn leven voor jou ff totaal onbelangrijk (denk ik) jammer hoor.....

Maar ik zal je wel niet meer zovaak bellen, ofterwijl: nooit meer eigenlijk!! Tenminste daar valt het op neer, toch?!
(ik heb tegen haar gezegd, MINDER bellen, niet NOOIT)

Ik begrijp het allemaal zo goed, maar het is opeens dan zo leeg bij mij zonder jou!

Ik weet nu iniedergeval wel al dat ik je veel ga missen, maar jij mij niej I think because jij heb leukere dingen te doen tog, dan met mij te kletsen!



dit soortzinnen stonden erin.

Ze begrijpt het verkeerd he. VInd ik ook zoiets uit een film, die mensen voelen zich meteen onbelangrijk en afgewezen zeg maar.

Ik heb haar alleen maar in het mailtje gezeg dat ik MINDER wil bellen, MINDER wil msnen en MINDER wil mailen. Zij komt aan met 'nooit'......


wat moet ik toch? ik wil haar geen pijn doen en het contact hard verbreken watn ik vind het een aardig meisje......

maar dat geclaim.......pfff
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 17:54
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
kinderdrama's laat het nu maar eerst een tijdje verder gaan, kijk het even aan, als ze niet meer belt enzo, heb jij d'r geen last meer van toch?
je moet nu ook zeker zelf niet contact gaan zoeken, want dan krijgt ze hoop. als zij belt of mailt ofzo, wees dan vriendelijk, maar afstandelijk.
kinderemoties en aandacht verplaatst zich senl, maak je er niet te druk om
__________________
hieperdepiepp!
Oud 18-10-2002, 18:05
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Stainleszs schreef:
Vin je der eigenlijk diep in je hart zelf niet leuk allen bessef je dat het niet kan. Ik bedoel omdat je het zover liet komen ( ik dacht van nou, gewoon gezzelig babbelen. En het is allemaal maar een apparte manier van kinder aanhankelijkheid). Ik bedoel het komt op mij een beetje over alsof je hier iemand zoekt die zegt "als jij haar ook leuk vindt, dan moet je het is proberen".

Volgens mij wil je het diep in je hart en liet je het ff aanmodderen, en nu het zeg maar te dichtbij komt bessef je dat het niet kan en wil je er vanaf. Alleen je weet niet hoe
Nou, ik denk dat dát wel heel erg vergezocht is. Ik weet zelf ook wel hoe het gaat, hoor. Iemand voegt je toe op MSN en wil graag met je praten, jij hebt er eigenlijk niet zo veel zin in, maar je vindt het ook weer lullig om niet terug te praten of om die persoon te verwijderen... zo gaat het wel vaker, juist met mensen die zich heel erg aan je vastklampen.

En dat dat meisje zo geobsedeerd is, daar hoeft HelpMePlease absoluut geen aanleiding voor gegeven te hebben, vaak zit zo'n obsessie gewoon in een mens zelf. Denk maar aan stalkers: zij denken zelf juist allerlei signalen gezien te hebben bij hun slachtoffer waardoor ze zo geobsedeerd zijn geraakt, maar het is iets dat scheefzit in hun eigen waarneming.

En ik vind het nogal een beschuldiging dat zij het eigenlijk wel wil, maar het niet durft. Kom op zeg. Vaak durf je uit een mengeling van beleefdheid en medelijden geen nee te zeggen tegen dat soort personen, dat heeft niks met aanmodderen te maken.

Ik vind echt dat je te ver gaat door te suggereren dat zij het zelf allemaal wel zo zou willen.
Oud 18-10-2002, 18:49
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Nou, ik denk dat dát wel heel erg vergezocht is. Ik weet zelf ook wel hoe het gaat, hoor. Iemand voegt je toe op MSN en wil graag met je praten, jij hebt er eigenlijk niet zo veel zin in, maar je vindt het ook weer lullig om niet terug te praten of om die persoon te verwijderen... zo gaat het wel vaker, juist met mensen die zich heel erg aan je vastklampen.

En dat dat meisje zo geobsedeerd is, daar hoeft HelpMePlease absoluut geen aanleiding voor gegeven te hebben, vaak zit zo'n obsessie gewoon in een mens zelf. Denk maar aan stalkers: zij denken zelf juist allerlei signalen gezien te hebben bij hun slachtoffer waardoor ze zo geobsedeerd zijn geraakt, maar het is iets dat scheefzit in hun eigen waarneming.

En ik vind het nogal een beschuldiging dat zij het eigenlijk wel wil, maar het niet durft. Kom op zeg. Vaak durf je uit een mengeling van beleefdheid en medelijden geen nee te zeggen tegen dat soort personen, dat heeft niks met aanmodderen te maken.


Ik vind echt dat je te ver gaat door te suggereren dat zij het zelf allemaal wel zo zou willen.

dank je wel.

Ik sluit mij hier volkomen bij aan. Het is volslagen onzin dat ik het zo gewild had. Wat denk je wel niet? Met de gevoelens van een kind spelen?! eerst een 'kom maar hier signaal' uitzenden en dan 'rot maar op' zeker. Jeetje, dat zou ik nooit doen. echt nooit.

Denk dat asjeblieft niet zeg.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 18-10-2002, 19:51
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
Ik sluit mij hier volkomen bij aan. Het is volslagen onzin dat ik het zo gewild had. Wat denk je wel niet? Met de gevoelens van een kind spelen?! eerst een 'kom maar hier signaal' uitzenden en dan 'rot maar op' zeker. Jeetje, dat zou ik nooit doen. echt nooit .
Nou, dat vind ik dus ook. Hoe denk jij nou weer Stainleszs? Dat een meisje van 18 met een vriend verliefd wordt op een meisje van 11 dat ze nog nooit gezien heeft, alleen omdat dat meisje zo geobsedeerd is door HelpMePlease? Kom op zeg, doe een beetje normaal!

HelpMePlease, het is goed dat je hebt gezegd dat je het contact wilde verminderen. Dat zij daaruit opmaakt dat jij haar nooit meer wil spreken, is op zich niet zo erg. Op mij komt haar mailtje niet echt over van: oeh shit, nu ben ik echt bedroefd. Het komt op mij over alsof ze het allemaal wel begrijpt en het maar een beetje jammer vindt.
Ik denk dat het zo beter is....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 18-10-2002, 22:46
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
volgens mij hoeft ze niet eens verliefd op je te zijn. Het kan ook gewoon dat ze ontzettend tegen je op kijkt. Toen ik 11 was, vond ik meisjes van 18 ook ontzettend interessant (maar ja... ik deed echt niet zo vreemd als zij! )... nou ja, het lijkt me iig niet verstandig als ze bij je komt logeren etc...

(p.s. ik weet niet of iemand anders misschien ditzelfde verhaal al heeft neergezet. Ik had niet echt zin om alle reacties te lezen, dus heb ik alleen jouw verhaal gelezen)
__________________
Tsja
Oud 18-10-2002, 23:47
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Waarom denken mensen gelijk aan verliefdheid?

't klinkt meer als een soort heldenvereering. Misschien mist ze in haar leven een soort rolmodel en denkt dat nu gevonden te hebben. Ik zou het moeilijk vinden hoor... Misschien kan je via je nichtje uitvissen hoe haar thuissituatie is, dan zal je er misschien iets meer van kunnen begrijpen.

En ik ben bang dat er geen lieve manier is om haar 'af te wijzen' - het zal haar hoe dan ook pijn doen (lullig maar waar). Op die leeftijd zijn kinderen ook wat over-dramatisch. Probeer haar duidelijk te maken dat jij een eigen leven hebt, en hoop dat ze bijtrekt... Het is niet eerlijk van haar (hoewel ze dat op deze leeftijd niet beseft) om jou op te zadelen met haar levensgeluk.
Jij bent niet verantwoordelijk voor wat zij voelt.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?

Laatst gewijzigd op 18-10-2002 om 23:49.
Ads door Google
Oud 19-10-2002, 00:06
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
tja......


voel me er gewoon klote onder zeg maar. Ze moest huilen had ze gezegd en jeejte. Haar 'hard' afwijzen kan ik niet hoor! maar lieve manier is er inderdaad niet.

wat moet ik? helemaal niet meer reageren op haar ofzo?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 19-10-2002, 20:57
Pletterprater
Pletterprater is offline
Dit verhaal doet me ook een beetje denken aan dat liedje Stan, van Eminem, maar anyway...


Denk inderdaad dat je er verstandig aan doet, om niet meer te reageren, of zo kortbondig Alles beantwoorden met ja en nee en zeer korte, geen mening tonende antwoorden geven.

Of

De omgekeerde aanpak.

Vreemd, maar misschien toch waar (maar kan verkeerd uitpakken) is als je juist overdreven veel aandacht aan haar besteed, HAAR eens voor het blok zetten, laten voelen wat jij nu voelt.

Die laatste aanpak, zoals al gezegd is een iets linkere, aangezien ze daardoor misschien juist wel meer verwacht ... maar het is wel de manier om haar niet af te wijzen en dus haar gevoelens te sparen. Zij zal het namelijk na een tijdje zelf ontzettend irritant gaan vinden.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Oud 20-10-2002, 13:31
Dissolute
Dissolute is offline
Je zal wel mooi en lief zijn
__________________
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je NIET dom en lelijk bent.
Oud 20-10-2002, 14:19
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Wat dacht je van aandacht tekort?? Dit kind schreeuwt om aandacht... Ze reageert niet voor nix zo teleurgesteld op je mailtje... Ze wordt afgewezen... Ze is triest in negatieve zin...
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Oud 20-10-2002, 17:56
Rioto
zo ik weet het niet maar dat kind is niet helemaal fit man ..

ze moet maar is hulp gaan zoeken ....
Oud 20-10-2002, 17:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zeker niet ontmoeten! Waarschijnlijk ziet ze jou als een soort idool: zo zou zij ook wel willen zijn.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 20-10-2002, 18:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
'ziekelijk' vind ik het nu écht worden people...

ik weet niet meer wat ik moet.


ik heb met haar afgesproken dat ze alleen belt wanner IK dat aangeef.

Belt ze gisteravond onverwachts, ik zei dat ik bezig was en hing op.

Kreeg ik vandaag vier mailtjes! met waarom bel je niet erug? je zou me mailen? ik mis je zo! waarom ben je niet online! je bent zeker met Edwin he (me vriend) kom nou online ik mis je verschrikkelijk!

ik kreeg ook een digitale kaart met 'ik tel de dagen af dat ik je kan zien'
http://www.kaartenhuis.nl/?lees_kaar...woord=NGLCZTIS dit is de link daar kun je de kaart zien.

al die mailtjes die ze stuur, ze stuurde ook van 'ik bel je vanavond om half 8!' zonder mijn toestemming.....

nou mensen, ik weet niet meer wat k moet doen.

ECHT NIET! gewoon niet reageren? dan belt ze gewoon op......

oke niet opnemen enzo, maar dan gaat het over in stalken, Ik wil haar ook geen pijn doen, dat kind is eenzaam en gewoonweg triest!

ik wil haar best helpen en ervoor haar zijn, maar op deze manier?

nee bedankt.....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 20-10-2002, 19:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
.. heu ..

whatever het is, ik vind het niet echt normaal gezond gedrag vinden voor een meisje van 11.

Hoe zit het eigenlijk met de ouders en eventuele broers/zussen van dat meisje.
Oud 20-10-2002, 19:20
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Marcade schreef:
.. heu ..

whatever het is, ik vind het niet echt normaal gezond gedrag vinden voor een meisje van 11.

Hoe zit het eigenlijk met de ouders en eventuele broers/zussen van dat meisje.

nee niet echt gezond inderdaad, begin ik ook steeds meer te geloven.

ik heb via me nichtje een beetje uitgehoord hoe het thuis is, volgens haar goed, geen ruzie......veel vriendinnen.

waarom dan zoveel aandacht vragen? tis gewoon een schreeuw, ik zie het echt als 'HEY IK WIL AANDACHT!!' en dat vind ik ziek.......

ik werk int onderwijs heb veel kinderen gehad die 'verliefd' op mij waren en dingen zeiden waarvan ik schrok, natuurlijk konden die mij niet bellen of mailen, maar ik kan t wel in bepaalde opzichten vergelijken, ik heb er dus meer dan genoeg ervaring mee, maar zoals X zich gedraagt vind ik niet normaal. Spijt me, ik vind het extreem!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 20-10-2002, 20:32
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
ik werk int onderwijs heb veel kinderen gehad die 'verliefd' op mij waren en dingen zeiden waarvan ik schrok, natuurlijk konden die mij niet bellen of mailen, maar ik kan t wel in bepaalde opzichten vergelijken, ik heb er dus meer dan genoeg ervaring mee, maar zoals X zich gedraagt vind ik niet normaal. Spijt me, ik vind het extreem!
Harrrrrrr

Als je in het onderwijs zit, heb je daarvoor cursussen/les gehad; krijg je dan oa. daarin niet te maken met dit verschijnsel, en hoe je daarmee het beste om kan gaan? (Met leerlingen die verliefd op je worden.)

Zie je er goed uit, dat ze daarom sneller verliefd op je worden ofzo? Ik geloof dat iedereen welis gefantaseerd heeft over .. hmm .. je weet wel .. met een leraar/lerares?

Heb je er wel is over gedacht gewoon contact te zoeken met de ouders van dat meisje en erover te praten met hun?
Oud 20-10-2002, 22:20
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
't klinkt nu toch alsof het tijd wordt eens met d'r ouders te spreken... Wat je verteld is ruimschoots voorbij gewone 'idolatie' en ik vind dat je daar best wat hulp bij in mag roepen.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 20-10-2002, 23:27
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Harrrrrrr

Als je in het onderwijs zit, heb je daarvoor cursussen/les gehad; krijg je dan oa. daarin niet te maken met dit verschijnsel, en hoe je daarmee het beste om kan gaan? (Met leerlingen die verliefd op je worden.)

Zie je er goed uit, dat ze daarom sneller verliefd op je worden ofzo? Ik geloof dat iedereen welis gefantaseerd heeft over .. hmm .. je weet wel .. met een leraar/lerares?

Heb je er wel is over gedacht gewoon contact te zoeken met de ouders van dat meisje en erover te praten met hun?
wat die cursussen betreft die komen over ene paar weken, juist over dit soort situaties. GElukkig maar, ik heb er wel al veel over geleerd, ook toegepast, lijkt niks uit te halen. Natuurlijk is t wat ik al eerder gezegd heb een wat andere situatie dan bijvoorbeeld een kind uit mijn klas. Die kan ik aankijken, aanraken, echt aanspreken, laten nablijven om een goed gesprek mee aan tegaan enzovoort. Maar dit meisje ken ik alleen van msn, mailen en de telefoon. HEb er nooit gezien! wij hebben geen cursus gehad van 'Hoe schud je geobserdeerd leerlingen af via het internet of de telefoon' snap je, wil niet grappig doen ofzo maar dat gaat dus gewoon heel moeilijk in deze situatie.

Zie ik er goed uit.......hm nou ja zeg je ook niet van jezelf, mensen vinden me wel mooi en knap, maar goed dat zijn zoveel mensen tegenwoordig! ik bedoel.......en die ouders bellen ofzo? nee dat lijkt me niks. dan heb ik t vertrouwen in dat kind volledig geschonden.

Ze voelt zich dan veraden, zij neemt mij in vertrouwen, vertel van alles en dan bel ik haar ouders van uw dochtertje is lastig......

ja I know, er lijkt geen andere oplossing te zijn, tword steeds moeilijker dit.

IK zag het meissie eerst als een lief, aardig, spontaan kind dat zich gedroeg zoals het hoort op deze leeftijd (ze blijkt trouwens nog 10 te zijn ook) maar ik ga haar steeds meer zien als een wat geobsedeerd, vreemd, 'eng' meisje........Spijt me wel hoor. Maar dít kind heeft echt hulp nodig, ze is tien jaar en doet nú al zo.......wat te meer als ze in de puberteit komt en een jongen of meisje wijst haar af?

zooo dat wordt drama mensen
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 21-10-2002, 00:29
Pletterprater
Pletterprater is offline
Jij hebt nog niet eerder met deze situatie te maken gehad... daar en tegen misschien een paar van jouw docenten wel, of weten zij misschien hoe je ermee om moet gaan. Ik weet niet of er bij je opleiding speciaal iemand is, die de omgang met kinderen regelt, of iemand die zeer veel ervaring heeft gehad met kinderen en obsessies of iets dergelijks, probeer het op je opleiding na te vragen aan een van de docenten/docentes. Wij hier op het forum kunnen gissen, brainstormen en nagaan wat wij in zo'n situatie zouden doen zonder ooit zo'n situatie meegemaakt te hebben... op je opleiding is er wellicht iemand die er wel verstand van heeft.

Ik hoop dat je iemand vind binnen je opleiding die je wellicht hiermee kan helpen.


Sterkte
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Oud 21-10-2002, 00:31
Pletterprater
Pletterprater is offline
Hoe komt het overigens dat de leeftijd niet klopte? Had zij dit anders overgebracht of lag deze fout hier binnen het forum gewoon aan jouw kant door het eventjes vergeten te zijn? ... nee, geen beschuldiging, kan gebeuren en dat maakt voor de situatie verder niets uit... als zij daar en tegen al liegt over haar leeftijd ...
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.